Melding AMK..

08-11-2011 12:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even kwijt.

De post valt net op de mat, zit daar een brief bij van jeugdzorg/amk.

Er is een anonieme melding gemaakt vanwege vermoedens die te maken hebben met kindermishandeling.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet, ben er behoorlijk overstuur door! Binnenkort komt er dus iemand op gesprek.

Laat maar komen, ik mishandel mijn kinderen niet. Ik hou meer van mijn kinderen dan mijn eigen leven. Daarom ben ik denk ik zo overstuur!

Mijn zoontje heeft wel zijn problemen, dat is ook op school bekent.

Hij schreeuwt vaak uit woede en ik heb al eens gedacht "als iemand ons niet kent, die zou zich wel afvragen waarom dat kind zo schreeuwt" Maar ik snap niet dat diegene niet bij mij aan de deur is gekomen, vraag het dan?

Ik snap het niet, en ben echt heel verdrietig.. :(

Zijn er ouders met ervaring? ik word er zenuwachtig van... pff..
Blijf jezelf
het maakt me ook niet zo heel veel uit dat het anoniem was, maar ik zou het zo graag willen uitleggen aan diegene die denkt dat ik mijn kinderen pijn doe.

als ik zo om 3 uur mijn oudste ophaal van school loop ik even naar binnen denk ik, om te praten met de begeleider waar ik al mijn afspraken bij heb gehad.
Blijf jezelf
quote:ster89 schreef op 08 november 2011 @ 12:35:

Jee Starshine, wat erg!! Dat er mensen zijn die tot een onterechte melding in staat zijn!!

je moest eens weten. En als melder/pester is het ook nog eens zonder gevolgen, want je gooit het gewoon op twijfels.

Ik zou willen dat er een flinke boete op onterechte meldingen zou staan.
quote:Starshine schreef op 08 november 2011 @ 12:41:

je moest eens weten. En als melder/pester is het ook nog eens zonder gevolgen, want je gooit het gewoon op twijfels.

Ik zou willen dat er een flinke boete op onterechte meldingen zou staan.Als bewezen kan worden dat het uit pesterij is gebeurd wel, maar het is denk ik heel moeilijk om dat te bewijzen. Eigenlijk zou degene die de melding doet ook niet anoniem moeten zijn voor het AMK, zodat zij wel kunnen uitzoeken wat de relatie is tot het gezin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@Starshine ik moet zeggen dat mijn man net meteen begon over iemand die heel lastig is geweest. (wil er verder niet veel over kwijt)

dat was ook een persoon waar ik meteen aandacht. het zou toch niet zo wezen dat dit alles gewoon een grap is voor iemand.

Wel is het natuurlijk goed dat mensen oplettend zijn, het zou natuurlijk ook zo kunnen wezen dat mijn kind schreeuwt omdat hij hier in huis geslagen word. Maar het voelt heel erg naar..
Blijf jezelf
quote:Starshine schreef op 08 november 2011 @ 12:41:

[...]

Ik zou willen dat er een flinke boete op onterechte meldingen zou staan.Dat is ook het eerste wat in me opkwam. Dat die mensen nog in die spiegel kunnen kijken!
quote:missgentell schreef op 08 november 2011 @ 12:40:

het maakt me ook niet zo heel veel uit dat het anoniem was, maar ik zou het zo graag willen uitleggen aan diegene die denkt dat ik mijn kinderen pijn doe.

als ik zo om 3 uur mijn oudste ophaal van school loop ik even naar binnen denk ik, om te praten met de begeleider waar ik al mijn afspraken bij heb gehad.

Heel goed idee om op school open kaart te spelen. Hopelijk kan je je verhaal kwijt vanmiddag. Kan je misschien wat eerder bij diegene terecht zodat je kinderen niet mee hoeven naar binnen?

En sta je er thuis alleen voor? Of is er nog een partner in beeld?
@pop1980 Bedankt, dat zijn wel goeie tips.

zal alle verslagen er zo eens bij pakken..
Blijf jezelf
quote:Susan schreef op 08 november 2011 @ 12:36:

[...]

Dat vind ik echt heel schokkend, vooral omdat ik weet hoe snel sommige hulpverleners beweren dat je niet mee wil werken.

dat dus ja. MIjn zoon heeft autisme en daar wilden ze ons per se hulp bij geven. Wij vonden van niet, want hij ging al naar speciaal onderwijs waar hij hulp kreeg. Wij kregen daar zelf ook begeleiding. We hadden net een heel traject achter de rug om hem daar geplaatst te krijgen en we hadden onze buik vol van onderzoeken, gesprekken en opvoedtips. Toen we dat dus weigerden werd er ook gerept over 'onthouden van hulp' en werd er (bedekt) met uithuisplaatsing gedreigd.

Pas toen we de ouderbegeleider van school naar het AMK/JZ lieten bellen, lieten ze het los. Schokkend zoals je als ouder bij voorbaat niet geloofd wordt.
Oh, ik lees net dat je een man hebt. Heb je in elk geval iemand om op terug te vallen.
quote:kaetje schreef op 08 november 2011 @ 12:44:

[...]

Heel goed idee om op school open kaart te spelen. Hopelijk kan je je verhaal kwijt vanmiddag. Kan je misschien wat eerder bij diegene terecht zodat je kinderen niet mee hoeven naar binnen?

En sta je er thuis alleen voor? Of is er nog een partner in beeld?

Ja misschien is het beter om er wat eerder heen te gaan. Kan ik wat rustiger praten zonder dat iemand het allemaal mee krijgt.

Ik ben getrouwd en mijn man kwam net na mijn verdrietige telefoontje even naar huis, hij doet er best nuchter onder en zei "laat ze maar komen dan, wij hebben niets te verbergen"
Blijf jezelf
Je man heeft helemaal gelijk Missgentell!

Misschien kan je vast even bellen naar school om te vragen of diegene tijd heeft en of je vanmiddag voor de school uit is nog even langs kan.
Bij mijn weten worden anonieme meldingen bij het AMK niet geaccepteerd. Ik zou eens bellen als ik jou was en vragen van wie de melding kwam en wat de reden is voor de brief (vermoeden van mishandeling/verwaarlozing/ontzegging van noodzakelijke zorg zoals hier genoemd?).

Probeer het positief te benaderen: waarschijnlijk is er iemand die zich zorgen maakt om het welzijn van je zoontje maar dat niet rechtstreeks tegen jou durft te zeggen.

Ik zou me ook kapotschrikken hoor, daar niet van edit: Heb je een partner? Zo ja, wat zegt die ervan?
Ga in therapie!
quote:Starshine schreef op 08 november 2011 @ 12:45:

dat dus ja. MIjn zoon heeft autisme en daar wilden ze ons per se hulp bij geven. Wij vonden van niet, want hij ging al naar speciaal onderwijs waar hij hulp kreeg. Wij kregen daar zelf ook begeleiding. We hadden net een heel traject achter de rug om hem daar geplaatst te krijgen en we hadden onze buik vol van onderzoeken, gesprekken en opvoedtips. Toen we dat dus weigerden werd er ook gerept over 'onthouden van hulp' en werd er (bedekt) met uithuisplaatsing gedreigd.

Pas toen we de ouderbegeleider van school naar het AMK/JZ lieten bellen, lieten ze het los. Schokkend zoals je als ouder bij voorbaat niet geloofd wordt.Oh bah, dat is echt heel naar, ik kan me voorstellen dat dat keihard is aangekomen. Mijn zoon heeft ook autisme, ik moet er echt niet aan denken dat er met zulke maatregelen wordt gedreigd als wij een keer een bepaalde vorm van ondersteuning niet willen. Bah, wat bedreigend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ow, wat vervelend!!!

Joh, mijn zoon is pas met 11 jaar vast gesteld dat hij ASS heeft. Dat was altijd een onaangepast, soms aggresief kind. Had meningeen het AMK ook wel voor kunnen bellen.

Til er niet te zwaar aan, gewoon eerlijk en open zijn.

Wel zorg om hulpverlening vor zoon te zoeken ( heb je mss al?). Heb ik ook gedaan, van jongs af aan. Helaas duurde het jaren eer iemand het licht zag en de juiste diagnose stelde.
dubiootje "in de brief staat op *** is bij de centrale een anonieme melding binnengekomen betreffende uw kinderen"

Misschien dat diegene wat hier thuis komt voor een gesprek er wel wat over zegt?

Op school letten ze heel erg goed op hem, en via school heb ik ook al meerdere begeleiding gehad.

een echte diagnose hebben ze nog niet, vinden ze hem te jong voor.

hij had wel een hoge "score" op autisme, adhd

maar goed, ik weet niet precies wat ik alleen met een score moet.
Blijf jezelf
Kindje van de buren huilt ook heel veel en heel hard. En zij hebben al eens de achterburen aan de deur gehad om te vragen of alles wel goed is.

Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt over dingen, die heb ik toen met de opa van het gezin besproken. Melding maken bij het AMK/jeugdzorg vind ik erg ver gaan.
Missgentell, misschien heb je er wel wat aan om naar een ouderbijeenkomst te gaan voor ouders met kinderen met autisme. Daar kunnen ze soms ontzettend simpele manieren aangeven om met je kindje om tegaan die grote veranderingen teweeg brengen.
Misschien kan je op school vragen hoe hier mee om te gaan (al je er zelf niet uit komt)

Sterkte
Missgentell, is er vlak voor die datum iets bijzonders voorgevallen? Kan je je een voorval herinneren als je in je agenda kijkt om te zien wat jullie in die periode gedaan hebben? Of was het misschien heel mooi weer en waren je kinderen vaker dan anders in de tuin aan het spelen? (weinig kans na deze waardeloze zomer maar goed...)

Is de melding gedaan voor of na het hulpverleningstraject van school? Misschien is er wel een periode geweest waarin het even heel slecht ging?

Staat er ook een nummer oid in de brief dat je al vast kan bellen voor informatie?
Heb nu net gesproken met school, mag om half 3 even langs komen om te kijken of ze mij kunnen helpen.

Wel zie ik nu net dat het om een melding gaat van maanden geleden dat vind ik zelf raar, stel nou dat ik wel mijn kinderen mishandel? ze komen dan pas na maanden langs?

heb zitten zoeken in mijn hoofd of er misschien toen iets was maar kan het me echt niet zo voor de geest halen.

er zat wel een boekje bij de brief waarin staat wat we kunnen verwachten. heb het gelezen en het enige waar ik nu mee zit is het Wat, Waarom, Wie..
Blijf jezelf
Wat fijn dat je op school terecht kan. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.
quote:missgentell schreef op 08 november 2011 @ 13:11:

Heb nu net gesproken met school, mag om half 3 even langs komen om te kijken of ze mij kunnen helpen. Wat fijn. Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen.

Wel zie ik nu net dat het om een melding gaat van maanden geleden dat vind ik zelf raar, stel nou dat ik wel mijn kinderen mishandel? ze komen dan pas na maanden langs? Wel vreemd ja

heb zitten zoeken in mijn hoofd of er misschien toen iets was maar kan het me echt niet zo voor de geest halen.

er zat wel een boekje bij de brief waarin staat wat we kunnen verwachten. heb het gelezen en het enige waar ik nu mee zit is het Wat, Waarom, Wie..En volgens mij kun je geen anonieme melding maken. Mijn zus heeft dit een keer geprobeerd. Ze was heel zeker van haar zaak toen trouwens.
Dat lijkt me heel erg vervelend als zoiets onterecht gebeurd.

Ik heb een dochtertje met MCDD. Van de zomer was zij zoooo overstuur. Ze heeft heel hard liggen gillen en stuiteren in haar bed. En maar "papa, nee!" roepen. Wij zijn toen naar onze buren gegaan om uit te leggen wat er aan de hand was. Zodat ze ook konden zien dat wij gewoon beneden waren etc. Erg he, dat je daar gewoon rekening mee moet houden.

Ik hoop voor jou dat het gesprek heel erg meevalt. Maar ik zou ook erg graag willen weten wie er gebeld heeft en waarom.

Ik heb zelf ook weleens een melding gemaakt, een kennis was ooggetuige geweest van mishandeling maar omdat het nog een beruchte familie is durfde ze niet.

Het duurde idd een paar maanden,2-2,5 tot er een brief kwam.

Instanties..............

Ik heb wel anoniem gemeld trouwens.
quote:daydream schreef op 08 november 2011 @ 13:15:

[...]

En volgens mij kun je geen anonieme melding maken. Mijn zus heeft dit een keer geprobeerd. Ze was heel zeker van haar zaak toen trouwens.wat ik begrepen heb is dat de melder zich altijd bekend moet maken bij het AMK. Alleen geeft het AMK de naam van de melder niet door als hij/zij dat niet wil. Dat heet dan een anonieme melding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven