Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Hier knutselt de go ook niet echt met H, komt omdat ze daar volgens mij niet echt het typ toe is, vind het aan de ene kant wel jammer, maar verder ben ik er helemaal tevreden over dus geen zin om het aan te kaarten ofzo. En volgend jaar gaat H toch 's ochtend naar de kiga dus dan gaat ze daar wel knutselen, tot die tijd knutsel ik wel hier met haar

(Husk, heeft die vent van jou al eens iets uit het boekje geknutseld? Hier nog niet.....)

Fan, waarom is zenaar een andere groep gegaan als het toch verticaal blijft?

Ik had het al gezien in het sint topic, maar ik denk wel zo dat kinderen die vlak voor of na sint jarig zijn minder kadootjes krijgen. Helemaal voorkomen doe je dat denk ik ook niet. Ik ben wel van mening dat als h dan komende zomer behoefte heeft aan nw speelgoed ze dan wel gewoon tussendoor wat krijgt, waar je dan anders mss op de verjaardag gewacht zou hebben.

Husk, fijn dat de echo goed was!

Wij gaan wss toch dit tuigje voor H kopen

lijkt me in grote stad of op vliegveld mss toch wel handig.

en dan heeft ze meteen een klein rugzakje voor de reis.
Gw, de groep waar zij zat is vervormd naar de horizontale babygroep. Dus ze moest weg uit dat lokaal. Hadden dus 2 keuzes. Of haar verticaal doen naar een andere groep maar met de leidsters mee, of horizontaal doen. Nou dat vond ik geen optie
Waarom vind je horizontaal geen optie?
Niet dat dat moet, maar ik vroeg me af wat je overweging daarin was.
M. is geen horizontaal kind. Die zou niet gelukkig worden met allemaal kinderen van haar leeftijd. Dat weet ik zeker, en de leidsters wisten dat ook voor 95% zeker.

Ze is juist zo gelukkig op verticaal, die afwisseling met jongere en oudere kinderen, de mogelijkheid dat ze zelf speelgoed kan pakken wat eigenlijk nog niet voor haar is etc.
quote:fanatic schreef op 08 november 2011 @ 19:33:

M. is geen horizontaal kind. Die zou niet gelukkig worden met allemaal kinderen van haar leeftijd. Dat weet ik zeker, en de leidsters wisten dat ook voor 95% zeker.

Ze is juist zo gelukkig op verticaal, die afwisseling met jongere en oudere kinderen, de mogelijkheid dat ze zelf speelgoed kan pakken wat eigenlijk nog niet voor haar is etc.

Wat schattig!

IK vind het ook wel grappig hoe je daar in kunt veranderen. De go was hier hier een helemaal vol overtuigende keuze, maar nu zou ik echt niet meer anders willen en ik zou het bij een 2e ook weer eerst naar de go brengen.
Als er bij ons een tweede zou komen dan zou ik die ook niet horizontaal doen. Ik ben gewoon zo tevreden met verticaal.
Weet je dat het mij niet uitmaakt, als N. het maar naar zin heeft. Ze zit volgens mij horizontaal maar het kdv is zo klein dat ze vaak heen en weer rent tussen de grote en de kleintjes. En haar vriendje zit bij de groten dus daar is ze, als ze naar buiten gaan, bijna iedere dag gelukkig, altijd bij.
Oh ik had nog helemaal niet verteld dat we met N. weer bij de KNO zijn geweest. De buisje zaten nog gewoon op hun plek en we hebben druppels meegekregen die we moeten geven tot ze op zijn en over drie weken terug komen.
wavvor druppels, beck?

hier gaat het goed met Sjaaks oren. Ene kant is al bijna pusloos, andere druppelt nog een beetje. Ben vrijdag heel benieuwd.

En Sjaak zit horizontaal. Ik vind het prima. Ze hebben bij ons wel drie groepen, misschien maakt dat het wat anders. baby's van begin tot 11 maanden. Dreumessen van 11 maanden tot 2 jaar 3 maanden. En dan Peuters van 2 jaar 3 maanden tot het eind. Sjaak was echt toe aan overstap van baby naar dreumes. Zodra hij daar zat, merkte je dat hij weer meer leerde. En nu speelt ie veel met een jongetje dat nog niet loopt (paar weken jonger), en het valt juffies op dat hij ook veel kruipt nog daar. Terwijl hij thuis echt alles loopt. Ach ja, ze leren hoe dan ook van en met elkaar, denk ik maar.

Met mij gaat het trouwens. Pijn wordt elke dag een stukje minder, zo ook de bijwerkingen van de ab (nog 2 dagen, halleluja). Afgelopen nachten sliep ik wel heel beroerd, dus vandaag mezelf opgehouden, was erg moeilijk. Hopelijk helpt het. Helaas zit ik met veel werk in mijn hoofd (net ook nog zitten emailen...).
Oh, en hier al hele collectie hand en voet afdrukken.. Would not have missed that for the world! Blij dat ze daar gewoon aan babyknutsen doen.
Moom, hier ook 3 horizontale groep. Baby's tot max 20 maanden / peuters tot max 36 maanden / daarna 3+ groep die de kinderen licht gaat voorbereiden op de basisschool.

Ik heb niets tegen horizontaal hoor, laat ik dat voorop stellen, maar voor M. is het niets. Die zou er niet gelukkig van worden. Ze heeft niets met haar leeftijdsgenootjes. Ze laat ze links liggen. Waarom zou ik het haar dan aan doen om in een klasje te gaan zitten met allemaal kinderen van haar leeftijd terwijl ze duidelijk de uitdaging van de grotere kinderen nodig heeft en haarzelf bijv. weer heel groot voelt en wil helpen met de baby's ..
Op de creche waar ze nu zit, en waar de baby straks ook naartoe gaat, zijn 2 groepen, van 0 tot 2 jaar en van 2 tot 4 jaar.

Het is nog een klein kdv, dus op rustige dagen zitten ze gewoon met alle kindjes van 0 tot 4 op 1 groep.

En kinderen die eerder dan de 2 jaar toe zijn aan de volgende groep, mogen eerder naar de andere groep.
Fan, ik snap je redenatie wel, je bent het nu zo gewend, en je weet nu hoe M er op reageerd. Misschien als je een kdv had gehad die alleen maar horizontale groepen had, dat het dan anders zou zijn? Omdat je die andere ervaring niet hebt?? Of heb je het kdv hier ook wat op 'uitgekozen'??
Nee, heb hem er niet echt op uitgekozen. Heb hem meer uitgekozen omdat deze lokatie ons de opvang kon bieden op de gewenste dagen en omdat hij op de route lag naar mijn werk. hahaha. Ik wist wel dat het 100% verticaal was (nu dus verticaal EN horizontaal omdat er veel vraag naar was). En dat leek me wel fijn, had vanaf het begin al het idee : mooi, dan leren ze iets van elkaar
prima hoor fan, veroordeel niemand of niets.

oh, had ik verteld? vandaag met een open beker geoefend, omdat meneer om half5 nog geen slook uit zijn tuitbeker gedronken had? ik dacht: mss is ie het zat, die tuitbeker ofzo? ennieweej, open beker was heeeeel interessant, en hij dronk zo een kwart weg. ging echt goed... tot ie de beker iets te hard opzij trok. Om half 5 zat ie toen al in pyjama...

misselijk
Oh dat is super moom !! Hier wordt het nog steeds pertinent geweigerd !! Al moet ik wel zeggen dat alles hier eigenlijk geweigerd wordt... alles is bah/vies/nee/williknie/gaweg
Moom, h had dat hier afgelopen zomer ook, toen ze bij de vervangende go was met een kruipend kindje ging H ineens ook weer kruipen, raar kunnen kinderen soms zijn.

Volgens mij ben ik de enige die een go heeft toch? (Op maya na, maar dat ik familie en dus weer anders).
ah jah.. hier weer ruim half uur pleuresclown voor 3/4 potje..

ik moet ook maar met een rietje gaan oefenen, lijkt me ook makkelijk. Las de tip voor pakje met een rietje, dan zacht knijpen, en dan snappen ze het zo. Alleen zijn die pakjes natuurlijk alleen maar vieze zoete troep dingen...
Was dat de eerste keer uit een gewone beker moom?
je hebt ook pakjes melk

(lang lekker)
Moom, rietjes beker kopen. Daar heeft M. het mee geleerd. Kan je er zelf indoen wat je maar wil
nee, al vaker gedaan hoor. vind het nogal bewerkelijk, die beker vast houden en zo. ben nogal luie moeder geloof ik.

pakjes melk is een goed idee! melk wordt al heel brak gedronken, dus mss gaat het zo beter. smaakt dat spul een beetje?

sja, rietjesbeker kopen. kan altijd nog. maar vooralsnog snapt ie een rietje totaal niet. dus of een rietjes beker dan zin heeft?
Ik vond het wel leuk om H uit een beker te leren drinken, al test ze nog steeds graag de zwaartekracht uit

Die lang lekker melk gaat wel, die heb ik meestal als reserve in huis voor als de verse melk op is. Niet zo lekker als vers, maar best te drinken.

En H is wel echt rietjes fan, maar goed ze is sowieso wel een nathalsje
A is nogal van de smijtgrage. Als hij ergens klaar mee is, wordt het richting grond gebracht.

Mijn arm is inmiddels zwart van waar ze het infuus probeerden te prikken, trouwens. Gristus, wat deed dat pijn, voelde toen niet eens meer de buikpijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven