Geld & Recht alle pijlers

Proberen of afwachten

09-11-2011 11:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al een tijdje rond hier en haal soms best goede adviezen weg. Nu zit ik met een "probleem"

Even een korte schets.relatie over, ex blijft in (koop)huis, registratie huurwoningen stond op onze beide namen maar nu nog maar op één (dat van ex). Ik heb me wel ingeschreven maar wachttijd is hier minimaal 7 jaar.

Urgentie aangevraagd en gekregen (sinds een maandje)

De gemeente geeft de urgentie aan 1 bepaalde woningstichting, in mijn geval die met de meest afschuwelijke woningen.

Nou reageer ik me suf met 0 resultaat natuurlijk (sta pas een jaartje ingeschreven)

Nou hoorde ik van een kennis dat de woning 2 huizen naast haar leeg is en ja hoor gisteren zag ik hem op internet.

het zou perfect zijn, dicht bij school (zelfde buurt) voor jongste, dichtbij papa (super voor beide kinderen) alleen NADEEL= andere woonstichting.

Nou wilde ik eigenlijk bellen en vragen of zij ook iets kunnen met mijn urgentieverklaring maar ik ben zo'n schijterd!!!! Hbe best mijn woordje klaar maar met dit soort situaties........

Wat denken jullie, proberen!!!??? niet geschoten is altijd mis ofzo.

Zit in de twijfel (maar straks heb ik spijt dat ik het NIET heb gedaan) Oohh vind het zo lastig
Je kunt het proberen, maar hier zou je "nee" te horen krijgen. Hou daar dus maar alvast rekening mee, maar wat je zegt, niet geschoten is altijd mis. Misschien is het in andere regio's wat makkelijker.
welke regio zit jij Soley?
Gewoon proberen, niet geschoten enzo. Hou er rekening mee dat de kans heel klein is dat het lukt. Wel snel doen!
Wat eten we vanavond?
Wat een communistisch systeem, maar goed. Ik zou het gewoon proberen. Waarschijnlijk zeggen ze nee, maar wat maakt dat uit?Misschien zeggen ze ja en dan heb je de perfecte woning.
Regio Eindhoven. Alleen hier kunnen mensen niet reageren met een urgentie, die krijgen gewoon een aanbod binnen een half jaar.

Worden wel toebedeeld aan de verschillende woningstichtingen, pfff de vraag om te ruilen komt heel, heel erg vaak. Het antwoord is 999 van de 1000 keer nee.
anoniem_61753 wijzigde dit bericht op 09-11-2011 11:21
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dat reageren, dat "moet" anders ben je niet actief aan het zoeken (terwijl je weet dat altijd onderaan eindigt).

In de regel krijg je hier ook een woning toegewezen, duurt zeker 9 maanden en urgentie is een jaar geldig! Weigeren mag niet (logisch)

Wat ik alleen niet begrijp, en misschien weet jij waarom dat is Soley, je krijgt met een urgentie (die je dus niet zomaar krijgt) de "minst schaarse" woningen oftewel de woningen waar niemand op zit te wachten. wellicht omdat je geen andere keuze hebt krijg je niks beters

Ik ga het zo toch proberen..............................*bijt op d'r kunstnagels*
Zeker proberen, maar ik geef je niet veel kans. Woningen van woningbouwstichtingen worden gewoon bureaucratisch toegewezen. Maar hee, een telefoontje kan je er altijd aan wagen. Reken je alleen niet rijk.
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 11:26:

Wat ik alleen niet begrijp, en misschien weet jij waarom dat is Soley, je krijgt met een urgentie (die je dus niet zomaar krijgt) de "minst schaarse" woningen oftewel de woningen waar niemand op zit te wachten. wellicht omdat je geen andere keuze hebt krijg je niks betersErgens wel logisch toch; je was eigenlijk niet aan de beurt maar je zit in zo'n situatie dat alles beter is dan niets. Dus krijg je de minst schaarse woning.
Hier maakt het eigenlijk niet zo uit, je krijgt de woning die vrijkomt, geschikt is voor je, en klaar, daar moet je het mee doen. Ik kan me wel voorstellen dat als er in een bepaald wijkje heel weinig woningen vrijkomen en die heeel geliefd zijn, dat ze die minder vaak richting een urgentie doen, om zo anderen ook de kans te geven zo'n woning te bemachtigen. Die kans komt dan immers niet zo vaak voorbij. In de praktijk zie je ook wel dat in de wijken waar de meeste woningen vrijkomen, ook de meeste urgenten komen te wonen. Maar eigenlijk is dat wel logisch, daar kun je mensen dus ook binnen die tijd aan woonruimte helpen. Met een urgentie kun je nu eenmaal niet zitten wachten tot je droomhuis vrijkomt...

Ik denk dat je urgentie vooral ook moet zien als een stap in de goede richting. Kom je toevallig ergens te wonen waar je graag wilde en wat goed bevalt, prima, lucky you, maar het gaat er vooral om dat je niet op straat komt te staan. De wachttijden hier zijn ook aardig lang, een jaar of zes is niks, een urgentie betekent binnen zes maanden een huis ergens in de stad, niet meer en niet minder. En soms is dat ergens waar iemand graag heen wil, en soms niet.

Welke regio zit je zelf? En heb je al gebeld? Ik zou het toch altijd proberen hoor, in het slechtste geval zeggen ze nee, maar ja, dan ben je net zo ver als je nu bent. Succes!
Voor een flat is de wachttijd hier minimaal 7 jaar, voor een eengezins minimaal 12............... (Ik denk dat 60% van de woningen hier koop is) Ik zit in de regio Amsterdam en omstreken (geen Amsterdam)

Er zijn flats waar ik toch echt niet doodgevonden wil worden (lugubere buurt ergens aan de rand van de stad, stinkportieken, veel overlast) maar ja, heb natuurlijk weinig te kiezen.

Ik ga NU bellen
Ik duim voor je hoor!
ik ben NU aan de telefoon..... heb gewoon gierende zenuwen!

niks hopen*niks hopen
Als in: wel geschoten, toch mis?
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 11:50:

Oh... Niet gelukt?
Hm................ppffff

De gemeente pakt gewoon willekeurig de dossiers om ze bij een woningstichting te deponeren.

Helaas zit ik bij de woningstichting met de meeste ongure flats etc.(heel weinig eengezinswoningen zie ik van hun voorbij komen) Dame van de woningstichting die ik net heb gebeld kan er weinig mee, ze hebben zelf als veel urgente te verdelen.

Enige wat ik kan doen is de Gemeente bellen maar denk niet dat deze welwillend zijn om mij ergens anders neer te leggen.

Ze was trouwens erg behulpzaam. Maar ja, daar krijg ik geen huis mee.
En nou ben ik weer zo boos en verdrietig, want ik ben GVD 40 en kan met mijn 2 puberende kinderen op een flatje gaan bivakeren.

Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat hier de urgentie nog wel kan, maar waarom wordt deze groep behandeld alsof ze verder nergens recht op hebben en niet mogen zeuren. *klaag*
Jammer dat het niet is gelukt.

Maar dat ze random verdelen is ook wel logisch natuurlijk. Je hebt, hoe vervelend ook, pech dat je nou net bij die woningstichting komt die je het minst graag had gehad.

Probeer de gemeente toch maar even hoor, ook onder het mom van niet geschoten altijd mis. Maar anders zit er ben ik bang niets anders op dan met reageren proberen om iets te vinden dat als tijdelijke oplossing voor je kan fungeren.
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 11:59:

Enige wat ik kan doen is de Gemeente bellen maar denk niet dat deze welwillend zijn om mij ergens anders neer te leggen.

Al gebeld?

En wees blij met de urgentie. Die zou je niet krijgen in mijn stad!
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 12:02:

En nou ben ik weer zo boos en verdrietig, want ik ben GVD 40 en kan met mijn 2 puberende kinderen op een flatje gaan bivakeren.

Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat hier de urgentie nog wel kan, maar waarom wordt deze groep behandeld alsof ze verder nergens recht op hebben en niet mogen zeuren. *klaag*Nou... even advocaat van de duivel spelen he, tuurlijk mag je best ff klagen, voor jou persoonlijk is het ook gewoon echt niet leuk, maar the big picture: er zijn zo ontzettend veel woningzoekenden die op woonruimte wachten. Dat zeg je zelf al met de wachttijden van 7 jaar voor een flatje en 12 jaar voor een woning. Door je persoonlijke omstandigheden doe je nu een beroep op maatschappelijke voorzieningen, om voorrang te krijgen voor woonruimte op al die andere mensen die braaf zitten te wachten. Want eerlijk is eerlijk, zij moeten nu nog langer wachten, terwijl zij er helemaal niks aan kunnen doen dat er mensen zijn die gaan scheiden en daarom voorrang krijgen. (om de meest voorkomende urgentiereden maar even te noemen)

Maar zoals ik al eerder zei: zie wat je met je urgentie kan krijgen als een tussenoplossing, en werk naar andere woonruimte toe. Woningruil is misschien een optie (als het een flatje gaat worden: probeer een flat met lift te krijgen, die krijg je beter geruild dan een zonder lift, denk oude mensen in eengezinswoning die gelijkvloers moeten gaan wonen)
In mijn stad zou je ook echt geen urgentie krijgen voor echtscheiding. Dus wees daar in ieder geval blij om.
quote:Enige wat ik kan doen is de Gemeente bellen maar denk niet dat deze welwillend zijn om mij ergens anders neer te leggen.

Ze was trouwens erg behulpzaam. Maar ja, daar krijg ik geen huis mee.Kom op, meteen bellen! Je weet maar nooit, misschien krijg je opnieuw een behulpzaam persoon aan de telefoon.
Gemeente kan pas morgen weer, die afdeling is er maar tot 11.00 (telefonisch dan)

Aalleen scheiden is geen reden voor urgentie hier. Dan moet je ook kinderen hebben (en die verzorgen).

Ik had de inschrijfduur van ex kunnen "krijgen" maar om een of andere duistere reden staat die maar op 1 naam, terwijl de huurwoning(dus voor de koopwoning) op beide namen (hoofdbewoners) stond.

Gevalletje helaas pindakaas.

En wat je zegt Soley, begrijpen doe ik het, leuk vinden is wat anders. Dat sommige mensen lang wachten en nu helemaal met die dichtslibbende woningmarkt..........is balen, natuurlijk. Hoe dat ooit opgelost gaat worden...........

Hier kunnen ze beter ipv een nieuw (deel) bedrijventerrein, woningen bouwen. (met normale prijsklasse natuurlijk) Op het andere bedrijventerrein staat zoveel te koop/te huur............ het nieuwe krijgen ze vast nooit vol
Mogelijk kan je woningruil doen na een tijdje? Zorg dan dat je nu bijvoorbeeld erg goedkope, ruime flat uitkiest bij bijvoorbeeld uitvalswegen/ov. (Even kijken in jouw regio waar vraag naar is.) En dan hopen dat iemand met duurder huis in leukere wijk wel met je wil ruilen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven