Daar ben ik weer :(

07-11-2011 20:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

zoals de titel al zegt, daar ben ik weer. In mijn vorige topic was te lezen dat vriend moelijk deed een dag voor onze gezamelijke vakantie wbt een etentje met vriendinnen. ( in het kort, hij vond dat niet normaal, dag voor de vakantie en had hem daarin moeten aanvoelen dat ie dat niet leuk vond, zou maar een uurtje of 2 weg zijn en had t van te voren overlegd.) De boel is een beetje gescaleerd en vriend is alsnog alleen op vakantie gegaan naar Mexico.

Vanuit daar hebben we gebeld en gemaild. Alsnog besloten dat ik een los ticket zou boeken en te gaan om aan onze relatie te werken.

Enfin, zo gezegd zo gedaan. Zoon naar oppas, ( zou naar zn vader gaan, ging niet door omdat ik eigenlijk niet zou gaan, verder niet belangrijk, even voor de volledigheid)

Sta vandaag op Schiphol. Krijg telefoon van mn broertje dat zoon ( ruim 1,5) 41 graden koorts heeft. Maakte me geen zorgen, hebben kleine kinderen wel vaker. Na een uurtje, wilde net door de douane, weer telefoon, zoon reageerde suf en was weinig aanspreekbaar, wilde niet eten of drinken. en ze hadden de dokter gebeld. Was nog in de veronderstelling dat t wel los zou lopen.

Toen ik naar de gate ging werd ik gebeld dat zoon doorgestuurd was naar t zkh. om hersenvliesontsteking uit te sluiten. Bleek niet zo te zijn, maar een longontsteking. Heb toen besloten niet te gaan om bij zoon te zijn.

Vriend gebeld en situatie uitgelegd, Natuurlijk was ie teleurgesteld. dat zou ik zijn en dat was ik ergens een beetje ook vanwege de vakantie. Echter gaat voor mij zoon voor een vakantie.,

Door deze situatie twijfelt vriend aan onze relatie en weet niet of ie wel verder wil. Alles gaat nl mis, met zoon zal t wel meevallen etc.

t lijkt wel een soap...

Ben ik nu zo verkeerd bezig??
Ja hoor, laat hem maar nadenken en bepalen... Heb je ook maar iets van de adviezen hier tot je genomen? Waarom heb je dit topic geopend? Ik zou bijna denken: je verdient niet beter dan deze man. Beetje jammer alleen dat je een zoontje hebt wat je erin meesleept...
'Daar ben ik weer' en hoeveel keer nog, hoeveel meer signalen heb je nodig? Eens met alle benamingen die hier voor deze man gebruikt zijn.

Wat zoek je nog bij hem?

Sterkte met je zoontje, ik hoop dat het snel beter gaat met hem.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik begrijp niet dat je nog zin hebt om op vakantie te gaan wanneer je kind 41 gr koorts heeft, suf en niet aanspreekbaar is.

dat je dan nog kan denken dat het wel los zal lopen, onvoorstelbaar.
wij slapen nooit.
Als mijn zoon 41 graden koorts zou hebben, zou ik niet overwegen op het vliegtuig te stappen. Om de reis pas te cancellen toen bleek dat hij longontsteking had. Wat als je gewoon was vertrokken als die diagnose een paar uur later kwam?

Ik vind je maar een rare moeder.

En nu ligt hij in het ziekenhuis, en zit je nog op het viva forum allemaal vragen te stellen over je relatie met je vriend? Dat is op dit moment toch helemaal niet relevant? Dat je je er uberhaupt nu mee bezig houdt zeg.
Nee, hij is thuis.

Verder eens met je post. Kun je nagaan wat die vent voor invloed op TO heeft. Alles om hem maar (gelukkig) te houden.
Waarom heb je in godsnaam zijn telefoontje beantwoord. Jij belt hem en hij neemt niet op en zet zijn mobiel zelfs uit. Hij belt en jij neemt gewoon op!!! Kansloos dit. Zorg voor je kind en kom hier dan niet forummen over hem.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
HIJ moet nadenken over de relatie ???

Dat je hem uberhaubt de kans nog gaf...

Zo'n droeftoeter moet je gelijk voor zijn en dumpen.

Werkelijk zeg!! Kom op zeg,wees eens wat zuiniger op jezelf!
Eens met Boterblommetje.. Hij geeft jou nu de schuld van alle heisa in de relatie. HIJ moet nadenken want JIJ bent niet meegegaan op vakantie, en JIJ blijft bij je kindje want JIJ vindt je kind belangrijker dan hem. Over dat eerste geval kan ik niet oordelen maar ik vind het niet meer dan normaal dat je als moeder bij je kind blijft als deze ziek is. Jij blijft voor altijd zijn moeder en van relaties weet je nooit of ze voor eeuwig stand houden.

Ik zou je telefoon de rest van zijn vakantie niet meer beantwoorden. Kan hij mooi nadenken over hoe hij zich aanstelt.
Ik snap eigenlijk best wel dat stuk oudere vriend niet zit te wachten op een ukkie maar daar heb jij geen boodschap aan Islaa. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is je aandacht te verdelen in een goede relatie waarin een kind bestaat die niet het zijne is, laat staan in een slechte. Want die heb je momenteel wel toch?

Hij wedijvert met je zoon om aandacht maar heeft de ballen niet de relatie te verbreken, dan moet er toch nog ergens winst voor hem te behalen zijn.

Nu ben je zelf ook niet geheel standvastig en vastberaden, op de een of andere manier denk jij ook nog winst te behalen, vraag me zeer af welke dat is.

Wordt het in de toekomst moeilijk op het werk als jullie niet door gaan?
Dank je wel voor alle reacties,ik had echt even een realticheck nodig ;)

Campari< de verhoudingen op het werk zijn idd niet hetzelfde, ik denk dat je nu wel kan invullen wat zijn functie is. Dit is overigens nooit een probleem geweest, en zal na ee relatiebreuk ook geen problemen opleveren.

Vriend heeft een lange mail gestuurd vanaf Mexico. Dat ie me zo mist, teleurgesteld is, eenzaam is daar etc etc. ook smsjes met dezelfde dingen erin.

Heb daar niet op gereageerd. Ik zie wel als ie terug is, voor mij is het duidelijk.

Met zoon gaat het een stuk beter en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Dank jullie wel allemaal
Agossie, hij mist je zo. Maar hij miste je gisteren niet, toen hij keihard zijn telefoon uitzette toen jij hém nodig had. Toen was meneertje te teleurgesteld en gekwetst, de ziel. Toen was alles té toevallig. Je loog gewoon. (Want dat impliceert hij daar indirect mee)

Ik zou, met een kind van 1,5, geen kleuter als partner willen.
En nu is het je ex neem ik aan?

Wat een gezeik. Nu je een kind hebt heeft hij zich er maar naar te voegen. IK begrijp echt niet waarom je een topic opent. Ben je wel goed in je hoofd?
Klavier, heb je het topic gelezen?

Het is niet zo dat hij moet voegen naar mijn kind. Jammer dat je zo reageert
@islaa

Het punt van Klavier is nu juist dat hij dat WEL moet doen. Als je een vriendin krijgt met een kind, dan zul je moeten accepteren dat dat kind altijd op de eerste plaats komt (als de moeder goed bij haar hoofd is). En als je dat niet accepteert, zoals nu in jouw relatie het geval is, dan zal een weldenkende moeder de relatie beeindigen.
ah, verkeerd gelezen! Excuus klavier en thx nummerzoveel
Joh, islaa, doe het op je eigen gevoel en tijd, niet omdat de vivadames er zo keihard op aandringen die vent te dumpen. Je weet zelf ook wel wat te doen, maar dat betekent idd niet dat het makkelijk is. Sterkte!
stoere meid! je redt het wel zonder die ouwe dekbok
Wow, ik had dit vervolgtopic even gemist, maar sta compleet versteld.

Al bij het lezen van OP zie ik namelijk dat er eigenlijk precies, maar dan ook precies hetzelfde gebeurd is als de dag voor TO met vriend naar Mexico zou vertrekken. Vriend staat niet aan wat er gebeurt en twijfelt dús over de relatie en doorgaan. Helaas voor hem, zat hij deze keer al in Mexico en kon hij dus niet dreigen de vakantie op te zeggen.

Ik vond je in het vorige topic nog redelijk verstandig reageren Islaa, al hakte je wel heel snel en (leek het) makkelijk de knoop door om aan je relatie een eind te maken. Daardoor leek je erg overtuigd van je eigen handelen, maar nu blijkt dat je na één dronken avond al weer van je besluit bent afgekeerd.

Vraag me écht af wat voor een gevoel van eigenwaarde jij hebt, dat je zo met je laat sollen.

Hopelijk gaat het met je zoon inmiddels weer stukken beter.
Naast het feit dat ik het eigenlijk met 99% vd meningen eens bent (dumpen die mafketel!), wil ik wel een kanttekening maken.

Er zijn mensen die zeggen dat 'een nieuwe partner zich moet voegen naar het kind'. Daar ben ik het niet helemaal mee eens!

Een kind moet ook leren (niet in het geval natuurlijk wat to beschrijft) dat het soms gewoon op de 2e plaats komt! Mama heeft een nieuwe vriend en het is ook in het belang van het kind dat mama en de nieuwe vriend het goed met elkaar kunnen vinden.

Daarnaast maken wij met z'n allen van kinderen wel strontverwende prinsjes en prinsesje als die kids altijd op de eerste plaats komen!

Een kennis van mij deed dat ook: haar kinderen ALTIJD op de 1ste plaats zetten en daar heeft ze nu spijt van. Zo'n kind leert al snel dat hij/zij de baas is in huis en mama er toch altijd wel is................totdat mama een nieuwe relatie krijgt en de kids keer op keer die man het huis uit werkten: want kids zijn nummer 1 en die nieuwe kerel moet zich maar schikken.

Daar plukt mijn kennis nu nog de vruchten van (not).

Beste to, wat jouw vriend doet is niet helemaal handig, maar misschien kun je er toch over nadenken wat er nu bij hem speelt.......................trek lering uit wat er nu gebeurt.
ik heb niet alles gelezen, maar jeetje, hij laat wel zien dat hij niet zoveel zorg en gevoel kan opbrengen voor jouw kindje! Dat moet je niet willen hoor, echt niet

Jouw kind zal altijd voelen dat ie niet helemaal gewenst is door deze man.

En wat een dominante, egoistische man is die vent in Mexico...Ga alsjeblief niet wachten op hem totdat hij weet wat ie wil.

Hij wil jou, mits je precies doet, denkt en voelt zoals hij dit wil!

Dealbreaker voor mij zou zijn, dat hij zo boos is dat je voor je ernstig zieke kind heb gekozen!( dat is toch geen keus?!?! dat doe je gewoon als moeder..)

beterschap voor je zoontje.
quote:Schilderspalet schreef op 10 november 2011 @ 08:50:

Naast het feit dat ik het eigenlijk met 99% vd meningen eens bent (dumpen die mafketel!), wil ik wel een kanttekening maken.

Er zijn mensen die zeggen dat 'een nieuwe partner zich moet voegen naar het kind'. Daar ben ik het niet helemaal mee eens!

Een kind moet ook leren (niet in het geval natuurlijk wat to beschrijft) dat het soms gewoon op de 2e plaats komt! Mama heeft een nieuwe vriend en het is ook in het belang van het kind dat mama en de nieuwe vriend het goed met elkaar kunnen vinden.

Daarnaast maken wij met z'n allen van kinderen wel strontverwende prinsjes en prinsesje als die kids altijd op de eerste plaats komen!

Een kennis van mij deed dat ook: haar kinderen ALTIJD op de 1ste plaats zetten en daar heeft ze nu spijt van. Zo'n kind leert al snel dat hij/zij de baas is in huis en mama er toch altijd wel is................totdat mama een nieuwe relatie krijgt en de kids keer op keer die man het huis uit werkten: want kids zijn nummer 1 en die nieuwe kerel moet zich maar schikken.

Beste to, wat jouw vriend doet is niet helemaal handig, maar misschien kun je er toch over nadenken wat er nu bij hem speelt.......................trek lering uit wat er nu gebeurt.Je kind op de eerste plaats zetten is heel wat anders dan altijd doen wat je kind wil en hem/haar tot een monster creëren.
quote:Schilderspalet schreef op 10 november 2011 @ 08:50:

Beste to, wat jouw vriend doet is niet helemaal handig, maar misschien kun je er toch over nadenken wat er nu bij hem speelt.......................trek lering uit wat er nu gebeurt.

Maar een ziek kind komt wel op de eerste plaats. En een ouderavond op school ook. Met je jonge kind opstaan op zondagmorgen als zelfs de tekenfilms op tv nog moeten beginnen. Of een sportwedstrijd of voorlezen voor het slapen gaan etc. etc. Zoals Swiss al zei: je kind op de eerste plaats zetten is iets anders dan het verwennen of altijd alles geven wat het wil.

En ik heb een sterk voorgevoel dat dit kindje er helemaal geen baat bij heeft dat mama en haar nieuwe vriend het goed met elkaar kunnen vinden. Wat heeft een kind aan een stiefvader die een kindje van 1 1/2 jaar met 41 graden koorts wel bij familie achter wil laten om lekker aan de andere kant van de wereld op een wit strand te gaan liggen?
hoi allemaal,

Dank jullie wel voor alle reacties en adviezen. Ik had even een reality check nodig en heb deze gekregen. Ik heb niet meer gereageerd op mails en smsjes. Heb tijd voor mezelf nodig. De ruzie wbt het akkefietje van het etentje was eigenlijk al de druppel, echter het boos worden dat ik alsnog niet kwam omdat zoon ziek was deed de emmer geheel overstromen.

Als hij terug is zal er een gesprek komen wbt enkele gezamelijke spullen.

Zoon heeft geen baat bij iemand die jaloers is op band van moeder en kind, deze conlusie heb ik getrokken.

Schilderspalet, ben het eens met kaetje. Mijn zoon wordt niet verwend of is niet mama's prinsje ( tot op zekere hoogte dan ;) ) en maak mijn kind niet tot een verwend monster die niet zonder mijn aandacht kan of zich niet alleen kan vermaken. Echter gaat hij wel altijd voor, voor een relatie, als ie ziek is, ouderavonden etc.,

Echter begrijp ik je post

Dank je wel allemaal voor jullie heldere kijk toen ik t ff niet meer helder zag, ben mn gevoel gevolgd en het is goed zo.

ps: met zoon gaat het een heel stuk beter.
quote:islaa schreef op 07 november 2011 @ 20:20:

t lijkt wel een soap...

Je zou afgelopen zaterdag voor een week naar Mexico gaan (circa 8 uur vliegen) het eindigde dat je schreef dat je 20 jaar oudere vriend dronken boven zijn roes lag uit te slapen.

Hij vertrok zaterdag alleen (weg ticket) en jij kocht een

paar dagen later een ticket (circa ¤800,-) om nog een

dag of 5 bij hem te zijn (waarvan 2 reisdagen) en deze

ligt nu ook bij het oud papier?

Merkwaardig verhaal
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat een nare vent. Deze relatie is m.i. niet levensvatbaar, mede door het absurde leeftijdsverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven