Werk & Studie alle pijlers

spw bbl-opleiding

10-11-2011 13:08 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel graag spw willen doen. Het lijkt me heerlijk om in de kinderopvang te werken.

Ik heb het geld (helaas) niet op mijn rug groeien, dus ging ik op zoek naar een bbl-opleiding.. Leren en werken dus. 4 dagen (betaald) werken en 1 dag naar school. Ideaal!!

Nu komt het probleem: er is geen betaalde stage te vinden in de buurt van eindhoven.

Ik heb de afgelopen weken het hele internet afgespeurd en op de site van elke mogelijke toekomstige werkgever lees ik dat geen bbl-plekken (meer?) zijn.

Heeft iemand nog ideeen/tips voor me? Ik ben echt zo teleurgesteld, want ik zag dit echt al een grote kans voor de toekomst.

Ik wil dus graag spw3 (pw3) doen. Ik moet erbij kunnen werken, anders kan ik niet in mijn levensonderhoud voorzien.

i
Heb je al rondgebeld? open sollicitaties verstuurd?

BBL plekken zijn inderdaad moeilijk te vinden. Ik persoonlijk denk dat ze er wel zijn, maar dat werkgevers dit niet zo rondstrooien omdat ze anders doodgegooid worden met de aanmeldingen.

Ik zit nu in sollicitatieronde voor een BBL-plek. deze was ook niet op internet te vinden, maar via een open sollicitatie ben ik uitgenodigd.

Ooh en succes!
Wat zet je dan in zo'n brief?dat je aan de opleiding wil beginnen, maar dan een betaalde stage nodig hebt?
Denk dat je het dan in je brief niet moet vermelden als zijnde betaalde stage, maar dat je een "gewone" sollicitant bent die een leerbedrijf zoekt. En dat je zeer gemotiveert bent enz enz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven