Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Ligaa, ik ben zooo jaloers op je. Ikea lijkt mij zo leuk om kaarten te shoppen.

Origami, als iemand in de hurray zegt wat voor een kaart het is dan weet die persoon niet of jij de kaart gescand hebt (dat weet je pas als je op het knopje register drukt). Dus het is positief, snap je?

Wel leuk dat je een tweede hurray hebt gekregen.

Vandaag 5 RR kaarten ontvangen én postcrossing heeft het belgische ID kunnen traceren. Fijn dan kon ik die kaart registreren.
Ook ik ga even snel een berichtje doen voordat ik aan mijn giga-strijk begin.

Heb vandaag 1 geweldige olifantenkaart gehad, dat maakt me nu blij zeg!

En net 3 kaarten geschreven.

Naar USA gaat een Rotterdam I-drukker, naar Finland een vuurtoren en naar Japan een paddestoel.

Met zoon lijkt het beter te gaan gelukkig.

Hij ligt nu net in zijn bedje en we hopen op een rustiger nacht.
Bedankt voor alle lieve welkoms woorden.

Ik heb gister alle kaarten verzonden & ingescand. D.w.z. foto gemaakt met mobiel en via Bluetooth verzonden naar laptop. Veel sneller dan scannen .

Ik ben benieuwd naar de eerste kaarten die ik ga ontvangen. Ik lees dat jullie vooral 'enkele' kaarten verzenden. Bij 'mijn' Bruna hadden ze alleen dubbele kaarten.

Hoewel ik pas net begonnen ben vind ik het nu al leuk. Het is leuk om in de Bruna te staan en een speciaal kaartje uit te zoeken voor die ene persoon. Nog leuker is om daarna een verhaaltje te schrijven met hetgeen wat die persoon leuk vindt. Zo heb ik bijvoorbeeld al 3x mijn favoriete recept gedeeld.

IKEA kan ik inderdaad ook nog gaan kijken voor kaarten. Veel kaarten voor weinig geld
Flower, kijk eens op internet bij Artunlimited of Cardcetera kijken/bestellen.
Flower, ook even kijken bij funnycard.nl of tinstarcompany.com
Noa78, bedankt voor de link maar ook dan kom ik uit op RTLgemist. Ik ga het vanavond nog maar eens proberen. Jij hebt al heel wat ingehaald, nu je nog maar 1 achterloopt.

Origami, ik heb ooit een keer het verzoek gehad om een kaart te sturen gerelateerd aan het geloof. En ja, ik scan alle kaarten van te voren in. Ik heb een map op de computer met daarin al mijn kaarten, zodat ik ze alleen nog maar aan hoef te klikken.

Anita, het is inmiddels gelukt om meer adressen aan te vragen hoor. Wat schrikken zeg, van je zoontje. Gaat het nu wat beter?

Poezels, fijn dat het goed gaat met stoppen.

Welkom Flower! Is de kaart naar Belgie al geregistreerd?

Kozoo, sterkte met je buik.

Stereo, ja inmiddels wel! Succes met afvallen, je bent al goed op weg

Tine, balen van je laptop en de verwarming.. en de scanner! Maar wel fijn dat je alweer gesport hebt, kon je het goed volhouden?

Lien, balen van je ogen. Is het nog op te vangen met behulp van een bril/lenzen of zijn je ogen daar inmiddels al 'te slecht' voor?

Hier is de postbode nog niet geweest, dus nog geen post voor mij. Ik mag ook geen adressen meer aanvragen, want alles is onderweg. Geduld hebben dan maar. Ik ga eens even op internet op zoek naar een leuk kapsel, vanmiddag een afspraak bij de kapper en ik weet niet meer wat ik er mee aan moet!
Neferisis: Bedankt voor de link ;) Ik blijf me erover verbazen! Deze getallenfreak kon het niet laten, maar het houdt dus in dat ze meer dan 125 kaarten per dag favoriet maakt...

Gaaf zeg, Ghana! :D

Steph: Fijn dat Postcrossing hulp heeft kunnen bieden!

Flower: De dames hebben je al geholpen met linkjes van leuke webshops zie ik.... succes met shoppen, leg je bankpas maar vast klaar haha! Ik zie altijd veel te veel leuke kaarten en schrik altijd weer van het totaalbedrag!

Juuf: mijn ogen zijn dusdanig slecht dat lenzen/bril nooit heeft geholpen, ben al vanaf mijn geboorte erg slechtziend. Er is nu weer de helft van mijn gezichtsvermogen af zo ongeveer.... dus tja, er blijft wel erg weinig over zo (minder dan 5-10%)

Veel succes bij de kapper! Ik heb er zelf een ontzettende hekel aan, dat gefrut aan mijn hoofd. Aan de andere kant is het ook wel weer prettig als het weer netjes zit!

Hier vandaag een hurray uit Finland, kaartje heeft er anderhalve dag over gedaan . Een nieuw kaartje mag naar Polen, een beginnende postcrosser, met veel likes & don't likes/want...met als hoogtepunt dat ze niet wil dat je er wat neerzet over je woonplaats oid. want dat kan ze ook opzoeken op internet... oke dan! Nog eens goed over nadenken wat ze van me krijgt, ze wil graag een aquarel kaartje oid. Nou die heb ik nog wel, van een toeristisch iets hier in de buurt....mag ze zelf de info er over opzoeken op internet...
Lien, wat verschrikkelijk. Lijkt me heel erg om nog maar zo weinig te zien. Ben zelf ook een tijdje bang geweest om zo te eindigen omdat mij dat aangepraat werd, maar bij mij is het blijven 'hangen' op -7 / -8. Ik vind het heerlijk om naar de kapper te gaan! Jeetje, je hebt wel een veeleisende postcrosser.. succes met uitzoeken en schrijven.

Hier geen kaartjes ontvangen helaas!
Hier niet zoveel nieuws. Vier kaarten in de bus, allemaal leuk.

Verder 8kaarten geschreven van de grote RR. Alleen deed ik er meer in de brievenbus, wel postzegels erop en het adres maar verder totaal niets opgeschreven. Ik heb het bij de RR maar gemeld.
Gisteren twee mooie plaatjes ontvangen en zes stuks de deur uit gedaan: een cactus naar Ierland, tuinpret naar Finland, iets religieus (!) naar Tsjechië, architectuur naar China, Alice naar Roemenië en een quilt naar Thailand.

@Anita > fijn dat jouw mannetje weer enigszins is opgeknapt. Mijn zoon moest gisteren toch echt het bed houden, hij baalde vooral van het feit dat hij daardoor ook 's avonds het schoolfeest misliep.

@Flower > de Hema verkoopt ook enkele kaarten.

Ik ben wel benieuwd naar jouw favoriete recept.

@Juuf > hoe is het avontuur bij de kapper afgelopen? Tevreden over het resultaat of ga je de komende tijd creatief met shawls aan de gang?

@Lien > wat naar dat jouw zicht nog slechter geworden is. Heb jij dan ook speciale aanpassingen nodig in het dagelijks leven?

Ik ga zo snel douchen en dan de weekendboodschappen inslaan. Het zonnetje ziet er veelbelovend uit.
Lien, ik lees het nu pas. Jemig zeg wat erg om nog minder te kunnen zien.

Ik heb zojuist maar even de mensen die een onbeschreven kaart ontvangen maar een u2u gestuurd en erin gezet wat voor een kaart ze ongeveer verwachten. Natuurlijk kwam ik er pas achter toen de bus al geleegd was.

Verder heb ik gisteren de helft van een voortand eraf gebeten aan Kellogs mini breaks (nu weet ik ook waarom ze zo heten). De andere voortand was al broos dus dat worden twee kronen. Hopelijk kan het op de rekening van volgend jaar.
Oh Neferisis, al veel ingeslagen?
Ooh Steph, dat is wel heel naar een stuk van je tand.

Ik brak laatst een stuk van een kies, is alweer gerepareerd gelukkig.

Maar wat jammer van je kaarten zo he.

Neferisis, beterschap voor je zoon.

Bij de mijne komt het nu echt los, snot overal, maar dat kan niet schelen.

Ik heb gisteren de weekendboodschappen al gedaan want straks gaan we natuurlijk de intocht op tv kijken.

Gezellig met broodje op de bank.

Juuf, is het gelukt bij de kapper???

Lien, wat ontzettend naar dat je toch slecht nieuws hebt gekregen.

Net als Neferisis vroeg ik me af of je aanpassingen nodig hebt om in het dagelijks leven te functioneren.

Hier vannacht een hurray uit Taiwan na 9 dagen.

En net stond de buurt-jongen op de stop met mijn bestelling van de kinderpostzegels.

Wat zijn de kaarten leuk zeg!!!

Als de postbode-mevrouw vandaag dan ook nog iets leuks in de bus brengt maakt dat de postcrossing-dag helemaal compleet
Steph: oeps! Balen zeg dat je perongeluk ook nog niet geschreven kaarten in brievenbus hebt gegooid!

Wat naar van je tand! Nu ook net in het weekend, hopelijk kun je snel naar de tandarts!

Neferisis: Boodschappen weer in huis? Hier vanochtend vroeg al de boodschappen gehaald, lekker rustig in de winkel, heb een hekel aan lange rijen.

Anita: Hier staat ook de intocht van Sinterklaas aan. Leuk om weer eens te zien en ik ben benieuwd naar de nieuwe Sinterklaas .

Jeetje Taiwan na negen dagen dat is wel snel! De kinderpostzegelbestelling. Hm, hier zijn ze nog niet langs gekomen, even in de gaten houden.Ben wel benieuwd naar de kaarten

Helaas moet ik inderdaad steeds meer aanpassingen doen in mijn dagelijks leven. Zoals het lopen met een stok, vergrotingsprogramma op de computer, leesloep, kleine loep voor in de winkel en op straat etc.

Op postcrossinggebied weinig nieuws. Geen kaarten in de bus, eeh jawel, bestelde kaarten maar geen volgeschreven kaarten ;). De Poolse heeft van mij inderdaad de aquarelkaart toegestuurd gekregen.
Zojuist is er al een lege kaart aangekomen, Nederland uiteraard. Ze heeft me laten weten dat het kan gebeuren.

Lien, ik ga nu niet naar de tandarts hoor. Dat is veeeel te duur.
De buit voor vandaag bestaat uit twee prima kaarten uit Oekraïne. Bovendien een envelop vol nieuwe aanwinsten. Misschien dat ik vanavond nog een adres aanvraag, maar straks eerst naar de verjaardag van een dierbare vriendin.

@Steph > wat een pech met die tand! Wel even melden bij de consumentendienst van K. (verpakking bij de hand houden), levert in ieder geval een 'troostpakket' op.

Ach ja, ik heb ook wel eens een kaart gepost waar, behalve de adresgegevens, niks opstond. Of de kaarten verwisseld: zoek je iets passends op voor diverse personen, blijk je je verhaal achterop het verkeerde plaatje te hebben geschreven. Sindsdien schrijf ik kaart voor kaart.

@Anita > ik heb ook naar de intocht zitten kijken. Zo jammer, dat die kids van mij vanavond niet meer lief bij hun schoen staan te zingen. Geen winterpeen meer hoeven aan te schaffen, geen leuke knutselwerkjes meer ongemerkt weghalen. Deze Sint was niet onaardig, maar mijn kinderen zijn nou eenmaal opgegroeid met Bram.

Hier nog geen kinderpostzegelkinderen tegen gekomen.

@Lien > heeft de postbode je nog met iets aangenaams kunnen verblijden?

Ik las in je profiel dat je een hele roedel honden hebt, fungeert een ervan ook als begeleider?
Snjo: al een banketletter gebakken? Ik heb een recept voor je als je wilt, maar geloof dat je er al eentje had?

Flower: welkom! Al wat ontvangen?

Kozoo: fijn dat het zo leuk is met je lief! Je buik inmiddels weer in orde?

Stereogram: haai! Lief van je. Wat leuk, de kleine prins! Werd je post automatisch geplaatst toen je nog bezig was dan? Ik ben er soms namelijk ook lang mee bezig Goed bezig met afvallen! Is de taart inderdaad geen handige. Ik heb hem gelukkig snel kunnen uitdelen aan bezoek.

Origami: ik scan ook altijd mijn kaarten. In het begin ook wel wat vergeten, maar nu doe ik het trouw. Vind het leuk om te zien wat ik heb verstuurd en ontvangen. En ook om de kans op dubbele kaarten te verkleinen.

Leuk kaartje voor Frankrijk gevonden?

Neferisis: Macedonië zat in de 1200, dus ook echt nog maar weinig verstuurd. Was er ook heel blij mee. Maar Ghana is ook niet bepaald slecht zeg. Wow!

Steph, doen we de volgende meet toch in de IKEA ;)

Juuf: via RTL gemist kan ik gewoon kijken, jij niet? Voor sommige dingen moet ik wel betalen (wat ik dan dus niet kijk) Maar deze uitzendingen gaan wel goed. Heb de bewuste zondag inderdaad een paar afleveringen gezien. Errug fijn! Heerlijke serie is het altijd. Al blijf ik Ernst Paul toch altijd een beetje missen.

Gelukt met kapsel? Wat is het geworden?

Poezels: Goed dat je het stoppen zo vol kan houden! Hoe is het verder met je?

Anita: fijn dat het weer beter gaat met de kleine man! Vervelend als er iets is met die kleintjes. Moet je zo raden. De Amerikaanse heeft iets met 2? Bedoel je die? Heb nog niet gekeken hoeveel favo's ze heeft, maar ze staat in mijn lijst ook met enige regelmaat..

Ligaa: Ik hoorde dat ook van dat vals spelen. Alsof je er wat mee kan winnen :d Het is toch voor de lol zeg. Sneu.

Tine: Doet je laptop het nog? Vervelend, die dingen moeten gewoon werken, moet je helemaal niet over na hoeven denken eigenlijk Je hebt sowieso wel pech zeg, verwarming ook al. Da's niet prettig! Wel een goede smoes: buurman wil jij me ehh.. mag ik hier even opwarmen :D

Lien, wat enorm balen van je zicht! Ook al weet je het wel een beetje, als je het dan echt hoort is het toch anders. Ellendig ook dat er steeds meer aanpassingen nodig zijn.

Nog wat gevonden voor je veeleisende profiel? Hoe vond je de intocht?

Steph: wat balen van je voortanden! Hebben ze een noodkroon kunnen plaatsen? Of doe je dat ook niet? Dat is een vrees van me, dat mijn tanden afbreken. Ben een schijterd met tandartsen.

Hier een kat uit Duitsland en een fretten kaart uit USA ontvangen.
Lien heb je ook zo genoten van de intocht?

Vond het weer zo leuk en dan vooral ook vertwijfelde gezichtje van dochter = het echt of niet, hahaha

En zoon die steeds klaas en piet roept, so lief!

Neferisis, moest ook erg wennen aan de nieuwe sinterklaas hoor.

Ben toch ook echt wel van het Bram-tijdperk.

Een aantal jaar geleden was de "echte" hier, GEWELDIG!!!

Steph, gelukkig een nette reactie op je lege kaart.

Hier bracht de postbode-mevrouw niks bijzonders vandaag.

Net wel 2 kaarten geschreven.

Er gaat een patat met mayo kaart naar Duitsland en een I-drukker voetbalkaart naar Italy (stond bij de favorieten dus ik waag het erop)
Noa, ik laat maandag eerst de tand lijmen met een middeltje dat is nl bij de andere voortand ook al gebeurt. Ze zullen wel geen tijd hebben voor een noodkroon. Daar moet je een afspraak voor maken tenzij het echt een spoedgeval is.

Een meeting in de Ikea, lijkt me wel wat. Nee, dat doen we wel ergens anders.

Drie kaarten in de bus, allemaal van de RR.

Ik heb zelf weer 9kaarten GESCHREVEN.
Steph, gelukkig heb je niet expres lege kaarten verstuurd.

Neferisis, Noa78 en Anita, het was een waar avontuur. Er is zo'n 10 centimeter af! Van net over m'n schouders tot net onder m'n kin Ben er wel blij mee denk ik. Nu zit het nog perfect, omdat ik ze nog niet gewassen heb. Ben benieuwd of ik morgen nog enthousiast ben.

Anita, welke kaarten had je besteld van de kinderpostzegels? Ik had ook wat besteld bij een leerling, maar ik heb geen idee meer wat.. Aaaah klink lief, de intocht kijken met je kindjes. Ik ben ook van het bram-tijdperk maar ik moet zeggen dat dit best een goede vervanger is. Al zie ik toch Bam nog het liefst!

Noa78, nee via rtl werkt het niet hier thuis. Laatst had ik mijn laptop mee naar m'n vriend en daar werkt het wel. Vreemd he! Onderin blijft 'closed' staan en het scherm blijft zwart. Bij alle onbetaalde programma's is dat zo. Baal er heel erg van! Is sinds een maand of 2, daarvoor werkte het wel.

Ik ga zo lekker slapen, morgen weer werken. Ooooh trouwens, ik ben (onbedoeld) ook in het bezit van de pc-zegels! En geen kaarten ontvangen trouwens..
Juuf, hopelijk vind je het nog steeds wel goed/oké je haar. Suuces ermee.

Jij geluksvogel, hoe ben jij in het onbedoelt in het bezit van de pc-zegels gekomen????
Juuf, ik had de Blond Amsterdam kaarten en de kaarten waar ook het velletje postzegels bij zat (zit een voetbal bij, eieren, hondje enz enz)

Gaat er al een belletje rinkelen.

Fijn dat je haar geslaagd is.

Ik moet zelf nog steeds wennen dat mijn kapper mijn haren langer heeft gelaten dan normaal.

Meeten bij Ikea......dan mogen we allemaal wel met auto en aanhanger komen (of spreek ik nu alleen maar voor mezelf dat ik daar altijd zo hebberig word)

We hebben hier rond half 9 met zijn viertjes flink wat liedjes gezongen en een wortel en suikerklontjes voor het paard bij de schoenen gezet.

Zo gezellig.

Heb er net ook al kadootjes bijgelegd, zal mij benieuwen hoe laat dochter uit bed zal zijn morgenochtend.
Gisteren en vandaag in totaal de laatste 19RR kaarten geschreven. Pff, gelukkig is deze keer alles goed gegaan.

Anita, waar heb jij de Blond amsterdamkaarten gekocht?
Goedemorgen!

Steph: dat klinkt als een prettige (lees pijnloze) oplossing. Hoe lang kun je met een gelijmde tand verder? Is best een lastig iets, ik zoek hier al heel lang een tandarts. Liefst eentje die deugd. Maar valt in de praktijk best tegen. Alles zit vol. De tandarts die ik nu heb zit én ver weg én bevalt voor geen meter. Is zo'n groep. Elke keer als ik er ben heb ik weer een andere tandarts. Zo vervelend.

Wow Juuf, gewaagd! Eng is dat hè, ineens een fors stuk eraf. Stoer dat je het gedaan hebt. Fijn dat het leuk zit. Hopelijk ook als je het zelf gaat modelleren

Wat gek dat RTL gemist niet werkt, wordt er ergens iets geblokkeerd of misschien een plug-in die niet geïnstalleerd is ofzo? Misschien heb je hier nog een antwoord: FAQ

Anita: ik krijg ook wel een kofferbakje vol bij de Ikea. Geen trekhaak en kar hier.

Heerlijk die sint tijd! Vooral met die kleintjes is dat zo leuk altijd. Vorig jaar met de pleegbroertjes en zusjes (overtuigd fan leeftijden) Wat een genot om die koppies te zien. Weet je weer helemaal hoe dat voelde.

Één van die kleintjes was bij de intocht. Kon waarschijnlijk al die zwarte types met kleurrijke pakjes wel verklaren in haar kleuterbrein. "Maar" vroeg ze zich hardop af: "wie is toch die witte meneer"
Helleu meiden!

Hier nog steeds een kapoete laptop, kan wel op mn foon forummen maar dat gaat lang zo snel niet als op de computer. Ben nu even bij mn ouders dus weer even toegang via de laptop. Hier alles goed, wond is nog steeds dicht en heb nergens meer last van! Sammie slaapt sinds een paar dagen snachts op de gang. Nu slaapt ik zelf ook weer! Hij is wel heel erg lief! Vanmorgen werd ik wakker met het gevoel dat ik mn buurjongen ging spreken, toen zag ik hem al lopen en dat ik de garage in liep kwam hij aangereden. Maar zijn auto staat helemaal achter in de garage en mijn fiets voorin dus hij zwaaide wel heel lief maar reed toen door. O ik heb staan mokken in de garage, hij was zo dicht bij... Maar wie weet heb ik nog meer mazzel vandaag haha.

Wie riep het nou een meeting in de Ikea, ik vindt het helemaal geen slecht idee eigenlijk. We kunnen daar ontbijten voor een euro... Gezellig samen ontbijten, kaartjes schrijven, rondje Ikea. We hebben Ikea's genoeg om er een centrale uit te zoeken! Ben benieuwd wat jullie hier van vinden!

Hier verder best wat kaartjes binnen gekregen! Ook een kaart van een dorp verderop. Maar ik had hem na 2 dagen nog niet geregistreerd en toen stuurde ze al een mail dat ze vond het dat het lang duurde... Het was niet eens een leuke kaart... Een zelfgemaakte...

Ik ga zo even naar een kerstmarkt met mn moeder, haha en dan is het zo mooi weer... Nou tot later!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven