Druivenstruik

13-11-2011 20:39 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al jaren mijn grote droom om een eigen druivenstruik in mijn tuin te hebben.



Ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken. Is een druif makkelijk te stekken en heeft deze plant juist veel of weinig zon nodig? Kan ik 'm tegen de schutting aan laten groeien of moet ik er een speciaal hek voor bouwen?

Wanneer moet ik 'm planten?



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:53:

[...]





Bovenop een middeleeuwse begraafplaats dus? Tja, dan ben je gedoemd tot een tuin met petunia's en geraniums





Het scheelt dat ik hou van begonia's, petunia's en geraniums



Ik woonde in mijn vorige huis naast een begraafplaats. Heel Eng.

De katten vonden het prachtig, die struinden daar iedere nacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:ingridvanhenk schreef op 13 november 2011 @ 21:45:

[...]



Hebben jullie vruchtbare grond? In de klei schijnt de jasmijn het niet zo goed te doen.Oh, dat zal het zijn dan ja!
Alle reacties Link kopieren
Deze link is misschien wat voor je Mylene?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik ga van de week winterviolen halen. Dan heb je toch nog wat kleur.
Wij hebben een druif en de buren ook. Ze zijn nu vriendjes, iedere zomer helemaal in elkaar gestrengeld! De arme boom die er tussen staat moeten we iedere keer bevrijden. Onze druifjes zijn wel eetbaar, we hebben zowel rode als witte. Elke zomer groeit die plant de pan uit dus moeten we snoeien als een gek! Geen dode kip aan te pas gekomen (maar wie weet helpt kipfilet ook? Of drumsticks? Haha)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:59:

Deze link is misschien wat voor je Mylene?Ja dank je, ziet er goed uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:vatiera schreef op 13 november 2011 @ 20:43:

Ik weet er niet veel van.



Maar wel dat mijn ouders vroeger eens in de zoveel tijd, maar sowiezo bij het planten, een dode kip onder de plant legden.

Daar zou ie het goed van doen.

......
Wij hebben een heel oude druif. Geen idee hoe oud, zat bij het huis zeg maar. Is zo'n 4 m. hoog. 's zomers een paar keer snoeien zodat de trossen genoeg licht krijgen. Krenten begin ik niet aan.



We hebben er 1 x wijn van laten maken (door de buurmand), was werkelijk niet te zuipen.



Nu snoep ik er vooral van als ik langsloop. Druiven zijn klein maar wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven