Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gelukkig is deze visweek over. Vond de groep erg tegenvallen.

De meesterkok vandaag vond ik wel sympathiek dat hij echt de kandidaten adviezen gaf.

Knap dat die jonge student zo ver is gekomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ik het zo lees, dan is het de laatste week...

Vrijdag strijden de laatste 6 provincies tegen elkaar in De Bokkedoorns, spannend.
Nee volgens mij waren er 2 weken finales. Deze week is de halve finale staat er.

http://live.topchef2011.nl/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het begint.
Het eerst gerecht van die topchef, het curry gerecht, wat ze moesten proeven en raden vond ik zo een mooi gerecht. Wel veel ingredienten, 19 stuks. Maar het leek me heerlijk.
Leuke kok was dat ook, van die curry!

Ik kom uit Zuid-Holland, maar ik bén voor Groningen. Waarom? Omdat ik Sytze zo'n gave gast vind.

Leuk zo, de halve finale, met steeds andere chefs.

Al blijven Juul en Kraan natuurlijk de leukste!
Ja leuke jongens van Groningen. Ook hoe ze elkaar hielpen.

Sympathieke kok he van die Curry. De herhaling is nu op tv.

Idd zo leuk zeg al die topchefs die wat koken. Enige week zo.
Nu de topchef van Vermeer uit Amsterdam. Ik versta hem bijna niet en het gaat zo snel, het is echt niet te volgen. Als ik zou moeten meeschrijven zou het niet lukken. Het mag wel ietsjes langzamer.
Hij kookte inderdaad ontzettend snel.

Wel gaaf om te zien, erg knap.

Ik zou na twee minuten het spoor al bijster zijn.....
http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/topchef/home/quote:Op donderdag zijn er dus nog 8 provincies in de race. Op de finaledag strijden er nog 6 provincies tegen elkaar bij Lucas Rive van De Bokkedoorns, want er gaan er maar 4 door naar de finale!Kan iemand mij dit uitleggen ?
Volgens mij zijn er na morgen sowieso 6 provincies door en komen er nog 2 bij door wildcards.

Zij gaan vrijdag koken bij Lucas Rive.

Volgende week is de finaleweek en dan het zal wel ieder voor zich worden.
Ik vind het niet zo eerlijk die opdracht dat ze wel alleen koken maar als provincie beoordeeld wordt. Erg sneu als je door een slechtere partner niet door gaat.
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 november 2011 @ 21:05:

Ik vind het niet zo eerlijk die opdracht dat ze wel alleen koken maar als provincie beoordeeld wordt. Erg sneu als je door een slechtere partner niet door gaat.Dat ben ik wel met je eens.
Van het damesteam uit Limburg weet ik nog dat de donkere dame erg goed had gekookt. Dus ik vind het erg leuk dat ze door zijn.

Zeeland vond ik al wat minder in de gewone week dus was het ermee eens dat ze eruit gingen.

Ik hoop dat de finaleweek gewoon individuele opdrachten zijn. Alleen koken maar wel samen beoordeeld worden vind ik niet eerlijk, voor de een kan het positief uitvallen, voor een ander niet, dat vind ik sneu.

Ik vind het wel leuke opdrachten om te koken en dat die topchefs komen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 november 2011 @ 01:23:

Ik hoop dat de finaleweek gewoon individuele opdrachten zijn. Alleen koken maar wel samen beoordeeld worden vind ik niet eerlijk, voor de een kan het positief uitvallen, voor een ander niet, dat vind ik sneu.

Ik vind het wel leuke opdrachten om te koken en dat die topchefs komen.Inderdaad, blijkt er een undercover 3*-en chef bij te zitten (hypothetisch gezien) die er uit wordt gegooid door een kneus
Wat is die Dimitri toch eng. Het is dat Anton zo schattig is mijn zjin zenuwen anders was ik tegen Utrecht geweest. Sorry dat ik mijn persoonlijke mening over de mensen even spui
Ik vond het geen leuke aflevering.
Ik wel, ik vond de duo's Zuid-Holland en Utrecht aandoenlijk.
Ik vind die Anton echt echt echt heel irritant. Maar goed, zal je zien dat hij op het nippertje door is.

Leuk van die meiden, zo verdient dat ze door zijn. Die sytze blijf ik ook zo goed vinden, met die partner Tim.

Verder is het zo knap van die kandidaat Renee die als amateur zo ver is gekomen. Wel jammer dat haar partner natuurlijk nooit hiertegen kan koken om de cijfers omhoog te halen. Erg sneu voor hem.

Voor Diewke vond ik het ook zo sneu omdat haar hollandaisesaus op het laatst zo de schift is ingegaan. Volgens mij stonden de tranen in haar ogen en bij haar oor zat die Anton maar te gillen dat hij door was. Had het liever andersom gezien.
Sytze en Tim hebben er duidelijk veel plezier in maar werken ook op het randje.

Samantha doet het behoorlijk goed, geen ster allure, mooi stabiel en is mijn favoriet op dit moment.

Anton mag er direct uit, maar wordt ook door RTL zo neer gezet, maar die komt aandacht te kort.

Thamara en Mischa, ja leuk die dames... heerlijk om te zien,

Verder ben ik er helemaal klaar mee, nog een week, er is nl. méér reclame en voor stukjes dan dat je ze lekker ziet koken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 november 2011 @ 20:09:

Verder is het zo knap van die kandidaat Renee die als amateur zo ver is gekomen. Wel jammer dat haar partner natuurlijk nooit hiertegen kan koken om de cijfers omhoog te halen. Erg sneu voor hem.

Nou, 'gelukkig' had hij zelf ook een 5,5. Stel dat hij het een stuk beter had gedaan, en ze het alsnog niet hadden gered. Dat had ik nog veel sneuer gevonden. Nu hadden ze er allebei 'schuld' aan, hoewel we natuurlijk niet weten in hoeverre de extra druk bij Albert heeft meegespeeld.

Ik erger me ook aan Anton, met z'n 'Utrecht the best'. 'Utrecht op het nippertje door', zul je bedoelen.

Ik hoop dat Groningen wint, ik ben echt weg van Sytze. Van de meiden uit Limburg vind ik het vooral ontzettend knap, als amateurs. Heel erg leuk, die mogen van mij ook wel winnen. Ach, eigenlijk mogen ze van mij allemaal wel winnen, al hoop ik stiekem toch niet dat het Anton wordt.....
Die Anton is net zo emotioneel als die vreselijke Rico toentertijd. Om het minste geringste staat ie zowat te janken. Als hij mocht winnen, dan krijgt ie van schrik vast een hartaanval.
Eens met Lotte, die Anton vind ik toch een potje irritant (denk het plaatje van die troll erbij).

Die Sytze vind ik ook wel geweldig. Die meiden uit Limburg gun ik het ook.

Oja die Dimitri deed het in de voorrondes toch ook goed? Maar die zit vast aan die Anton. Nee Anton niet hoor, aub.
Dimitri doet het wel redelijk goed ja. Maar hij is echt heel eng. Steeds dat hoofd schuin. En tijdens het praten zwaait ie dat hoofd weer naar de andere kant. Brrrrrrrrrrrrr.

Zuid Holland is een schattig stel inderdaad. En Samantha is echt en schatje. Zo bescheiden en toch zo toegewijd aan wat ze doet.
Ohja, Samantha doet het ook leuk he. Is ze niet van Noord-Holland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven