Gourmetten met 2 peuters

14-11-2011 20:23 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Sinterklaas willen wij met zijn 6en gourmetten, 2 peuters en 4 volwassen maar wat moet ik er dan voor de peuters kopen/koken.?
Hetzelfde als wat jullie eten?
Ehhh, gewoon wat de volwassenen eten?
Iets wat snel klaar is, want heel lang kunnen peuters vaak niet aan tafel zitten :-).
Wat germanwings zegt.

Ze eten toch gewoon vlees, stokbrood, komkommers, tomaat, etc?
En anders bak je er toch wat friet bij?
pannenkoekjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
hier hebben we ook vaak met peuters/kleuters gegourmet. we hadden op tafel:knakworstjeseipannenkoekmixgeraspte kaas om op stokbroodjes te doenstokbroodjes om los op te etenrauwkost (worteltjes, komkommer, wat ze lekker vinden)gehaktballetjes (tartaarballetjes)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Die van ons zijn gek op pannenkoek en ontbijtspek.
pannenkoekenbeslag?

En verder wat de rest zegt denk ik
Dank je Gruffalo en labello!
quote:queenfan25 schreef op 14 november 2011 @ 20:30:

Dank je Gruffalo en labello!Graag gedaan. Ben nog even na aan het denken
Peuters willen vooral alles 'zelluf' doen, je bent dus waarschijnlijk de hele avond druk met: 'niet doen, kijk uit, pas op, dat is heet hoor, niet laten vallen, ik zei nog zo, enz..'

Sterkte!

Misschien heb je hier nog iets aan deze dus
Ik vind pannenkoekenbeslag dus echt geen succes. Ik koop altijd kant en klare poffertjes en die gewoon warm maken in het pannetje. Anders sta je alsnog zelf te klooien met aangekoekte pannenkoeken, van onder zwart en boven nog beslag. (Ja, hier spreekt ervaring.)
ik zat ook nog ff te denken, wat met die kleintjes ook wel handig is, zijn kant-en-klare poffertjes. dat is zo klaar. veel poedersuiker er bij et voila
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:lappenmand schreef op 14 november 2011 @ 20:31:

Peuters willen vooral alles 'zelluf' doen, je bent dus waarschijnlijk de hele avond druk met: 'niet doen, kijk uit, pas op, dat is heet hoor, niet laten vallen, ik zei nog zo, enz..'

Sterkte!

Valt best mee. Wij hebben het vorig jaar ook gedaan (toen waren ze anderhalf en net 3) ging prima. Ze hebben er even gezellig bij gezeten. Toen ze klaar waren hebben we ze een lekker toetje gegeven. Daarna zijn ze lekker gaan spelen en konden wij rustig verder gourmetten. Nou heb ik natuurlijk wel voorbeeldige kids
quote:queenfan25 schreef op 14 november 2011 @ 20:30:

Dank je Gruffalo en labello!NOu ja zeg ofals je aan mijn tip niets hebt
quote:supersas09 schreef op 14 november 2011 @ 20:32:

Ik vind pannenkoekenbeslag dus echt geen succes. Ik koop altijd kant en klare poffertjes en die gewoon warm maken in het pannetje. Anders sta je alsnog zelf te klooien met aangekoekte pannenkoeken, van onder zwart en boven nog beslag. (Ja, hier spreekt ervaring.)Die ga ik onthouden. Zelf nog niet bedacht. Maar ze zijn hier nog nooit aangebrand. We laten ze even in het pannetje en daarna even op de plaat om lekker bruin te worden. Gaat prima. Maar jouw idee is handiger
quote:labello23 schreef op 14 november 2011 @ 20:34:

[...]

Valt best mee. Wij hebben het vorig jaar ook gedaan (toen waren ze anderhalf en net 3) ging prima. Ze hebben er even gezellig bij gezeten. Toen ze klaar waren hebben we ze een lekker toetje gegeven. Daarna zijn ze lekker gaan spelen en konden wij rustig verder gourmetten. Nou heb ik natuurlijk wel voorbeeldige kids

Tja, die van mij krijgen echt een waardeloze opvoeding en weten zich dus echt niet te gedragen bij dit soort grote mensen gedoe.

quote:lappenmand schreef op 14 november 2011 @ 20:31:

Sterkte!

Yep! Zelfs als ze 6 zijn, werkt het nog zo...relaxed is het niet, gezellig wel.
Pita broodjes in vier stukjes met een beetje shoarmavlees vindt die van mij lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:germanwings schreef op 14 november 2011 @ 20:34:

[...]

NOu ja zeg ofals je aan mijn tip niets hebtPast niet in het straatje denk ik.
quote:labello23 schreef op 14 november 2011 @ 20:34:

[...]

Valt best mee. Wij hebben het vorig jaar ook gedaan (toen waren ze anderhalf en net 3) ging prima. Ze hebben er even gezellig bij gezeten. Toen ze klaar waren hebben we ze een lekker toetje gegeven. Daarna zijn ze lekker gaan spelen en konden wij rustig verder gourmetten. Nou heb ik natuurlijk wel voorbeeldige kids Jouw koters zijn zeker voorbeeldig! Wij hebben het ook overwogen voor aankomende Sint, maar besloten dat we het toch echt niet zien zitten met een jochie van bijna 2, een van net twee en een meisje van 3,5. Ik denk dat we er niemand een plezier mee doen... Hadden we ze toch beter moeten opvoeden.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Poffertjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven