Gourmetten met 2 peuters

14-11-2011 20:23 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Sinterklaas willen wij met zijn 6en gourmetten, 2 peuters en 4 volwassen maar wat moet ik er dan voor de peuters kopen/koken.?
Ach we kijken wel, halverwege lassen we een pauze in om ze in bed te leggen en dan gaan wij gezellig verder als ze slapen

Ze hebben vaker 2/3 uur gezetten en dat ging ook goed!

Dank je wel voor de tips>>jij ook Germanwings
quote:Marahbloem schreef op 14 november 2011 @ 20:37:

[...]

Yep! Zelfs als ze 6 zijn, werkt het nog zo...relaxed is het niet, gezellig wel.

Daar gaat het bij mij waarschijnlijk mis. Relaxed en gezellig gaan bij mij vaak samen op.

Ik zou eerst pannekoeken of friet bakken voor de kinderen en ze vervolgens uit spelen/slapen sturen. Daarna gaan de ouders relaxed en ontspannen gourmetten.
quote:supersas09 schreef op 14 november 2011 @ 20:32:

Ik vind pannenkoekenbeslag dus echt geen succes. Ik koop altijd kant en klare poffertjes en die gewoon warm maken in het pannetje. Anders sta je alsnog zelf te klooien met aangekoekte pannenkoeken, van onder zwart en boven nog beslag. (Ja, hier spreekt ervaring.)

Maar dan kan je er geen kaas of spek bij doen.

Eitje bakken is ook heel leuk, kan je er ook groentes bijdoen en kunnen ze een stokbroodje ei bij doen.

ook kan je aardappeltjes bakken, leuker dan patat vind ik zelf.

Veel plezier!
quote:queenfan25 schreef op 14 november 2011 @ 20:41:

Ach we kijken wel, halverwege lassen we een pauze in om ze in bed te leggen en dan gaan wij gezellig verder als ze slapen

Ze hebben vaker 2/3 uur gezetten en dat ging ook goed!

Dank je wel voor de tips>>jij ook Germanwings

2/3 uur aan tafel? Echt? Wow!

Hier thuis gaat iets mis!
quote:VickyP schreef op 14 november 2011 @ 20:38:

[...]

Jouw koters zijn zeker voorbeeldig! Wij hebben het ook overwogen voor aankomende Sint, maar besloten dat we het toch echt niet zien zitten met een jochie van bijna 2, een van net twee en een meisje van 3,5. Ik denk dat we er niemand een plezier mee doen... Hadden we ze toch beter moeten opvoeden.Gewoon een beetje "zelluf" laten aanklooien (ze willen toch alles zelluf doen). Vinden alle kids toch leuk? Na 1 of 2 pannetjes en wat stokbrood zijn ze wel klaar. Dan hoeven ze van mij echt niet aan tafel te blijven. Dit gaat beter dan met ze naar een restaurant waar alle andere gasten lastig gevallen worden door mijn rondrennende meisjes
vissticks, eitje, aardappeltjes
quote:lappenmand schreef op 14 november 2011 @ 20:44:

[...]

2/3 uur aan tafel? Echt? Wow!

Hier thuis gaat iets mis!Zo hey. Dat is inderdaad knap. Dat krijg ik hier ook niet klaar met mijn voorbeeldige kids
quote:labello23 schreef op 14 november 2011 @ 20:44:

[...]

Gewoon een beetje "zelluf" laten aanklooien (ze willen toch alles zelluf doen). Vinden alle kids toch leuk? Na 1 of 2 pannetjes en wat stokbrood zijn ze wel klaar. Dan hoeven ze van mij echt niet aan tafel te blijven. Dit gaat beter dan met ze naar een restaurant waar alle andere gasten lastig gevallen worden door mijn rondrennende meisjes Oja, dat vinden ze zeker leuk! Net als alle bakjes met sausjes, groenten, brood, hete pannetjes, enz enz. Kortom, alles moet uitgeprobeerd, aangezeten, op de grond. Nu ben ik daar normaal helemaal niet moeilijk in, maar dit wordt toch een beetje teveel gedoe...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Moet wel zeggen dat ze dan wel speeltjes/kleurtjes in de hand hebben want anders lukt het ook niet.
En ketchup mag hier ook niet ontbreken...
quote:Troeta schreef op 14 november 2011 @ 20:44:

[...]

Maar dan kan je er geen kaas of spek bij doen.

Eitje bakken is ook heel leuk, kan je er ook groentes bijdoen en kunnen ze een stokbroodje ei bij doen.

ook kan je aardappeltjes bakken, leuker dan patat vind ik zelf.

Veel plezier!

Waarom kan je dat bij poffertjes niet doen?

Geraspte kaas

kleine reepjes ham of spek

plakjes banaan

stukjes ananas of perzik

poedersuiker

van die kleine kuipjes jam in verschillende smaken die je erop kan smeren

chocolade pasta

enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:queenfan25 schreef op 14 november 2011 @ 20:50:

Moet wel zeggen dat ze dan wel speeltjes/kleurtjes in de hand hebben want anders lukt het ook niet.Dapper hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen zin heb in dat gezeur aan tafel.
quote:lappenmand schreef op 14 november 2011 @ 20:58:

[...]

Dapper hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen zin heb in dat gezeur aan tafel.Maar je hoeft toch helemaal geen gezeur te hebben. Gourmetten geeft minder gezeur dan wanneer ze aan tafel moeten wachten. Nu hebben ze tenminste iets te doen. En gewoon niet verwachten dat ze net zo lang blijven zitten als de volwassenen.
Gezeur is ook een groot woord Labello, maar ik vind het wel gedoe met kleine kinderen. Ik heb daar geen trek in, maar ieder zijn ding.
Frikandel ontdooien en plakjes van maken en dan op de gourmet, zijn ze hier helemaal verzot op!
Krieltjes/ aardappelschijfjes

kipnuggets

Die van mij aten liever biefstuk etc. dan speciale kinderdingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 november 2011 @ 20:57:

[...]

Waarom kan je dat bij poffertjes niet doen?

Geraspte kaas

kleine reepjes ham of spek

plakjes banaan

stukjes ananas of perzik

poedersuiker

van die kleine kuipjes jam in verschillende smaken die je erop kan smeren

chocolade pasta

enz.Dat is toch alleen lekker als je het mengt door het beslag.
Wij deden altijd van die aardappelsmiley´s! Krijg spontaan zin om te gourmetten!
quote:Troeta schreef op 14 november 2011 @ 22:18:

[...]

Dat is toch alleen lekker als je het mengt door het beslag.

Nee hoor, en voor die kinderen toch enig!

Ken je blini's niet? Zit het er ook bovenop.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh leuke ideeen! Wij gaan ook gourmetten met een kindje van anderhalf en eentje van 2,5. Gewoon zelf relaxed blijven, en als ze niet aan tafel willen blijven zitten, gaan ze toch lekker spelen of zetten we een dvd op. Ik heb er wel zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven