Samenwonen
dinsdag 15 november 2011 om 07:02
Hallo,
Ja een totaal ander topic dan mijn vorige posts. Wat voel ik me nu gellukig (wel wat moe, maar daar hebben meer mensen last van
). Mijn vriend en ik zijn nu meer dan 1,5 jaar bij elkaar en stapelgek op elkaar. We hebben het er nu over om samen te gaan wonen in het nieuwe jaar, iets wat we allebei graag willen maar ook heel eng vinden. Ik vind het eng omdat ik er nu heel erg van geniet om hem te zien nadat we elkaar een paar dagen niet hebben gezien. Bovendien gaat mijn reistijd verdubbelen (al vind ik dat niet heel erg, heb het voor hem over). Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: hoe hebben jullie het ervaren om samen te gaan wonen? Ik weet dat het een volwassen stap is en ik ben ook niet zo bang dat het fout gaat, maar vraag me meer af of het nog net zo leuk is om bij elkaar te zijn (nu is het bijv. Specialer als je bij elkaar slaapt omdat je dat niet elke dag doet)
Ja een totaal ander topic dan mijn vorige posts. Wat voel ik me nu gellukig (wel wat moe, maar daar hebben meer mensen last van
dinsdag 15 november 2011 om 08:20
dinsdag 15 november 2011 om 09:32
Ik vond het heel gezellig. (nog steeds trouwens) wij zijn vrij snel samen gaan wonen omdat ik vond dat je er maar beter snel achter kon komen als iets niet werkt. We waren toen wel student en studeerde in dezelfde stad dus in die zin was het niet zo heel ingrijpend. We zijn nog bij elkaar en inmiddels met z'n vieren :d
dinsdag 15 november 2011 om 09:34
De relatie is zeker anders geworden, veel volwassener.
Tuurlijk denk ik nog weleens terug aan de weekendrelatie, en de kriebels als ik op vrijdag in de trein stapte. Maar wat ik daar ook het nadeel van vond is dat ik het gevoel had dat je in die 2/3 dagen leuke dingen moést doen omdat je anders de tijd die je met elkaar had 'verspilde'.
Nu je elkaar elke dag ziet, is het niet erg om eens een keertje een dagje in het weekend voor jezelf in te plannen en apart van elkaar dingen te doen. Veel meer ontspannen, zeg maar
Oh BTW, we moesten zo'n 1,5 a 2 uur reizen om elkaar te zien.
Tuurlijk denk ik nog weleens terug aan de weekendrelatie, en de kriebels als ik op vrijdag in de trein stapte. Maar wat ik daar ook het nadeel van vond is dat ik het gevoel had dat je in die 2/3 dagen leuke dingen moést doen omdat je anders de tijd die je met elkaar had 'verspilde'.
Nu je elkaar elke dag ziet, is het niet erg om eens een keertje een dagje in het weekend voor jezelf in te plannen en apart van elkaar dingen te doen. Veel meer ontspannen, zeg maar
Oh BTW, we moesten zo'n 1,5 a 2 uur reizen om elkaar te zien.
dinsdag 15 november 2011 om 09:41
Ik woon nu net samen, vond de loop er naar toe héél eng maar... nu dat hij er dagelijks is, vind ik dat nu héél leuk! Samen wat eten koken, neerploffen op de bank, samen naar bed... ik wil nu niets anders meer. Het is beregezellig! Ik wist niet dat ik dat ooit nog durfde na 9 maanden samenwonen met iedere dag ruzie en strijd.
Je gaat vast een weg vinden dat je relatie leuk blijft. Weekendjes weg, een gezamelijke hobby... En elkaar zien na een dag hard werken is ook weer speciaal, vind ik zelf.
No worries en veel plezier!
Je gaat vast een weg vinden dat je relatie leuk blijft. Weekendjes weg, een gezamelijke hobby... En elkaar zien na een dag hard werken is ook weer speciaal, vind ik zelf.
No worries en veel plezier!
dinsdag 15 november 2011 om 10:09
dinsdag 15 november 2011 om 10:12
dinsdag 15 november 2011 om 10:42
Wij hebben soms al een beetje onze rituelen als we samen zijn in het weekend. En we zeggen ook tegen elkaar dat het inderdaad vervelend is dat ik niet mijn spulletjes daar heb en hij me zondagavond naar huis moet brengen. Dat is vaak een moeilijk momentje... Bovendien is het vervelend het idee te hebben om constant onderweg te zijn in het weekend, het lijkt me heerlijk om vanuit mijn werk naar hem toe te gaan en niet aan het inpakken van mijn tas te hoeven denken!
dinsdag 15 november 2011 om 10:59
Toevallig hadden we het daar gisteravond over, dat was het bij ons ook altijd, compleet met knoop in de maag. Op de heenweg omdat we elkaar dan de hele week niet gezien hadden en op de terugweg omdat we elkaar dan heel de week weer moesten missen!
Kun je nagaan dat ik dan ook nog mijn hond telkens meeverhuisde, compleet met al zijn zooi!
Kun je nagaan dat ik dan ook nog mijn hond telkens meeverhuisde, compleet met al zijn zooi!
dinsdag 15 november 2011 om 13:42
delmikra, ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ik ben nu 1 jaar samen met mijn vriend en wij willen over ongeveer een halfjaar samen gaan wonen.
Ik vind het ontzettend fijn als hij bij mij is en mis hem echt als hij er 2 avonden niet is (we zien elkaar ongeveer 3 keer per week).
Mijn vriend heeft al wel spullen bij mij liggen en we wonen maar 5 minuten lopen bij elkaar vandaan. Dat maakt de drang om samen te wonen wel minder, want het is heel praktisch zo.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je klinkt wel verstandig hoor!
Ik vind het ontzettend fijn als hij bij mij is en mis hem echt als hij er 2 avonden niet is (we zien elkaar ongeveer 3 keer per week).
Mijn vriend heeft al wel spullen bij mij liggen en we wonen maar 5 minuten lopen bij elkaar vandaan. Dat maakt de drang om samen te wonen wel minder, want het is heel praktisch zo.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je klinkt wel verstandig hoor!
dinsdag 15 november 2011 om 13:44
Ik ben nu 23 en ik weet ook dat het heel belangrijk is om allebei je eigen dingen te blijven doen. Zo heeft hij zijn voetbal (gelukkig hou ik daar ook van en hebben we wat dat betreft eenzelfde hobby) en ik heb mijn school in de avond (werk fulltime en studeer daarnaast). Als we gaan samenwonen volgens de planning, zou het vanaf januari moeten zijn. Misschien eerst even proefsamenwonen om te kijken hoe het gaat met de reistijd...
dinsdag 15 november 2011 om 13:47