echt hollandse borrelhapjes

17-11-2011 12:20 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva dames,

heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.

Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.

Dankjewel
Wil je echt hapjes van vroeger? Stukje kaas en worst met een augurkje of mandarijntje erop? Bitterballen. En dat soort dingen of wat zoek je precies?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Boterhamworst met een augurkje erin gerold, plakje ham met asperges, plakje snijworst met een beetje huzarensalade, ei met rookvlees, zoiets?
Prikker kaas-worst-augurk. Rolletje salami augurk. Bitterballen. Schaal leverworst met mosterd.

Nederlandse vlag prikkertjes.

Mini kopje erwtensoep.

Roggebrood met haring.
rolletje ham met roomkaas erin, plakjes leverworst/osseworst, plakjes droge worst, blokjes kaas (idd met zilveruitje of augurkje), bitterballen, gevulde eieren, pinda's, chips
Gevulde eieren
Dat klinkt als gevulde eieren.

De meest verrassende versie was ooit bij de ouders van een ex-vriendje op de verjaardag. Gewoon hardgekookte eieren doormidden snijden en dan naar keuze een drupje mayonaise of tomatenketchup;-)

Maar je kunt ze ook wel lekker maken...
gevulde kerstomaatjes, toastje haring, paling of zalm
gevulde eitjes?

Komkommer of bleeksellerie gevuld met sellerie salade

hamrolletjes met roomkaas

balderdeegbakjes met ragout
Kwam op het idee van Hollandse hapjes omdat mijn schoon familie indisch is, en we dus regelmatig een hele uitgebreide rijsttafel krijgen met verjaardagen.

Het moet een combinatie van hapjes worden, en eventueel wat warms erbij. Dat is altijd wel lekker vind ik zelf.

We hebben een oven en ik ben vrij handig in de keuken.

Had zelf al in gedachten om een kaasplankje te maken, van jonge en oude kaasjes. Met goed mosterd erbij.

Verder misschien zelf bitterballen maken ? Zelf kaassoufflés erbij maken.

Inderdaad ook de satestokjes met het worstje en kaasje eraan.

Maar verder ben ik vooral inspiratieloos. Wil ook graag wat bakken, maar wat is een echt Nederlandse gebak soort ?

Erg he, ben zelf Nederlands maar heb moeite met bedenken wat wij ook alweer op verjaardagen eten haha.
hollands gebak? Appeltaart natuurlijk!
Ben zo terug om te antwoorden, even een klein mannetje in zijn bedje leggen ;)
of moorkoppen, tompoucen
Wat zijn we ontzenntend eensgezint vandaag!

Oh nu heb ik zo#n zin in bitterballen en die zijn hier niet!
Google is ieders vriend!

http://www.smulweb.nl/zoe ... ingstijd_id=3&keuken_id=I
Voor op tafel aardappelsalade met toast. En uiteraard hollandse gehaktballetjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Worstenbroodjes!
appeltaart is altijd goed, dat lust iedereen!

zelf bitterballen maken is leuk, maar veel werk en bovnedien zijn gekochte ook goed. Je kunt wel kaasbitterballen maken, ook heel lekker.
Tomaatjes gevuld met Hollandse garnalensalade.
Grappig idee. Als ik een hollands buffet zou doen, zou ik het ook echt over the top oud-Hollandsch doen

-Appeltaart

-roggebrood met haring en uitjes

-misschien een stampot met jus en worst?

-kaasplankje. Wat ik altijd leuk vind is brokken old amsterdam met goede mosterd neer te leggen. Dus geen nette blokjes, maar gewoon echt 'stukken' kaas

-gedroogde worst

-erwtensoep met roggebrood met katenspek

-prikkertjes met kaas&worst

-bitterballen doen het altijd goed. Ik zou ze persoonlijk niet zelf maken, want je gaat veel nodig hebben

-evt. broodjes kroket

-kibbeling

-rood fruit salade erbij?

-wat heel jaren tachtig, maar ontzettend lekker is: cherrytomaatjes vullen met ham-prei salade.
Oh, ik was iets te lang aan het wegdromen bij een uberHollandschBuffet zie ik. Iemand mosterd bij de bitterballen, kaas en worst?

Oh, mosterdsoep is ook heerlijk, to!
oh bah, ik moet dit allemaal maken dit weekend en zelf opeten want mijn verjaardag was vorgie week!
Voor de afwisseling misschien goed krentenbrood met roomboter erbij zetten?
quote:pompedom schreef op 17 november 2011 @ 12:33:

oh bah, ik meot allemaal maken dit weekend en zelf opeten want mijn verjaardag was vorgie week!Oh, ik kom wel helpen. Doe graag wat voor een ander

(helpen eten dan, he? )
Goed webs, moet je wel even een vlucht boeken of 1200 km auto rijden, maar je bent welkom hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven