Mode & Beauty alle pijlers

handcreme

17-11-2011 18:06 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer nooit, echt nooit. Maar nu moet ik wel, de kloven vallen in mijn handen. Tot bloedens toe, ik zit veel in sop en dat in combinatie met het koude weer doet dus geen goed aan mijn handen.

Wie weet een goede handcreme? Ik heb trouwens ook een gevoelige huid, ik heb ooit wel eens Eucerin gebruikt, maar daar kreeg ik uitslag van. Kom maar op met de suggesties.
Handcreme met kamille in? (kom ff niet op de naam sorry) Kamille verzacht en kalmeert?
Cetomacrogolcreme via de apotheek.
Ikzelf heb die van dove of nivea altijd.
Wat Malu schrijft, echt het enige wat werkt bij kloven, schrale handen.
Calmurid als handcreme niet afdoende is (recept)

Heerlijk! Trekt ook snel in trouwens, erg fijn
Internagelaktisch
Ik heb deze

Bevalt prima en ruikt lekker!

Voor droge handen helpt het ook een nachtje met dikke creme in dunne handschoentjes te slapen
Oh, die van Maaique had ik eerder ook altijd. Is ook heel fijn, maar ik kreeg er een vies 'laagje' van als ik het te vaak smeerde. Leek minder goed in te trekken als je veel smeert?
quote:malu3 schreef op 17 november 2011 @ 18:09:

Cetomacrogolcreme via de apotheek.

Ik ga morgen bellen naar de huisarts, ik wil die ook. Het doet nu gelukkig nog geen pijn, maar als het straks echt gaat vriezen, auwwww

Ik vind de cremes van Lush heerlijk! Bij erg droge handen zou ik voor de Lemony flutter gaan, anders wellicht Smitten.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
quote:sammie00 schreef op 17 november 2011 @ 18:19:

[...]

Ik ga morgen bellen naar de huisarts, ik wil die ook. Het doet nu gelukkig nog geen pijn, maar als het straks echt gaat vriezen, auwwww

Ik krijg deze creme van mijn dermatoloog maar het zou best kunnen dat je het ook zonder recept bij de apotheek kunt halen. Bij erg droge handen en kloven lekker dik insmeren voor je naar bed gaan en katoenen handschoentjes aan (ook bij de apotheek verkrijgbaar).
Hmm, anders morgen even langs huisarts. Kan hij mijn handen zelf zien. Ik ben zo gevoelig voor al die andere crèmes van die drogist, die zijn allemaal geparfumeerd meestal.
quote:flutzel schreef op 17 november 2011 @ 18:08:

Handcreme met kamille in? (kom ff niet op de naam sorry) Kamille verzacht en kalmeert?Ik heb de handcreme van Atrix, dat is volgens mij ook met kamille erin. Tot nu toe altijd naar volle tevredenheid gebruikt (m'n nagels gaan daar ook erg mooi van uitzien) maar merk deze 'winter' dat ik alsnog erg droge handen heb. Dus ik lees ook mee voor een alternatief voor erbij!
KOH met parafine!

Als het echt heel erg is kun je ook een nacht slapen met een dikke laag in plastic of latex handschoenen. Daarna goed blijven smeren.
Ik heb er ook een via mijn huisarts, maar die ligt nu boven. Mijn huid scheurde kapot, tot bloeden aan toe. Nu gaat het goed, ik plaats vanavond de naam nog voor je.
SOS handcreme van Nivea! Die helpt echt heel goed, vorig jaar ontdekt en je doet er heel lang mee.

Ik kan zelf niet tegen die cetamacrogol, maar veel mensen hebben er baat bij. Ik smeer gewoon gesmolten roomboter op mijn handen en ga daarna met handschoentjes aan slapen. Vies geurtje, maar het helpt wel. Kokosolie wil ook nog weleens helpen.
Ik heb dit ook gehad, het is begonnen na het gebruik van die billendoekjes voor babies. Mijn tip is om overal in huis waterbakjes op te hangen aan de verwarming. Sinds ik deze heb hangen zijn de kloven bijna verleden tijd. De lucht was gewoon te droog in huis. De toplaag van mijn is nog steeds zoals het hoort maar van die vreselijk pijnlijke kloven (ja, echt pijnlijk) heb ik niet meer. Succes. En een creme zoals boven beschreven van de apotheek of vaseline lanette van de apotheek. Zeker geen cremes met amandelolie of andere toevoegingen
Sorry, vertypt.....de toplaag is nog steeds NIET helemaal zoals het hoort! Sorry snel op Ipad getypt.
Ik was mijn handen ook bijna altijd met koud water want lauw of warm water tast de oplaag aan van je huid. Die waterbakjes heb ook op de slaapkamers hangen.
Ik kan geen waterbakjes hangen, ik heb vloerverwarming. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.
alleen vloerverwarming??

Je kunt een luchtbevochtiger kopen, werkt op stroom.

Maar denk niet dat je handen er wat aan hebben...
En handschoenen aan met soppen ed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven