Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Piekelientje. Bedenk goed wat je doet. Het gras lijkt bij de buren altijd groener. Dat is ook mijn ervaring. Je gaat alles door de goede sex die je met je minnaar hebt, romantiseren.

Ik heb zelf een jarenlange relatie met mijn nummer 2 beeindigd omdat het een serieus gevaar werd voor mijn huewlijk. Zat constant met mijn hoofd bij mijn nr 2. Je gaat er ongemerkt steeds dieper in en daar moet je voor waken.

Hoe moeilijk het voor mij is dat het nu afgelopen is, kan ik je niet uitleggen. Het is ontzettend zwaar en je kunt bij niemand terecht om erover te praten.

Probeer je gevoelens onder controle te houden, dat is de enige manier om het te laten werken.
@piekelientje, oh wat herkenbaar. Ook ik ben begonnen met nr 2 omdat mijn huwelijk met nr 1 niet helemaal lekker liep. Ik kon het niet goed uitleggen maar er ontbrak iets in mijn ogen. In het voorjaar hele heftige gesprekken gehad met nr 1 en nr 2 wat naar de achtergrond geschoven. Nr 1 doet sinds die tijd zo ontzettend zijn best en er is ook best een hoop veranderd. Maar toch blijft dat gevoel maar knagen dat er iets ontbreekt. Daar voel ik me dan weer heel schuldig over. Ik heb alles wat je maar kan wensen, lieve man, 2 geweldige kindertjes, leuke baan, mooi huis.....Waarom is dat niet gewoon genoeg? Vooral de twijfel over wat te doen maakt me wel eens gek, vooral na een geweldige date met nr 2. Wat wil ik echt? Ik weet het niet.

Heb nu al een week geen contact met nr 2 (op mijn eigen verzoek) en dat geeft wat rust maar ik weet nu al dat me dat niet nog een week gaat lukken........
Het is zo dat je nooit alles bij 1 persoon kunt vinden. Soms zijn er meerdere mensen die je compleet kunnen maken. Wat je bij de een niet vindt, vult de ander aan.

Dat is iets wat ik ook ondervonden heb.

Alleen kan het natuurlijk wel voor verwarring zorgen.
Ik kom ook weer effe binnenvallen... wat veel nieuwe reacties, jullie zijn gewoon niet bij te houden.

Heb vd week de boot afgehouden. Minnaar wilde afspreken en ik had ook alle tijd maar ik weet uit ervaring dat het te groots kan worden met als gevolg dat we ermee willen (moeten) stoppen (al 2x eerder meegemaakt) en dat ik mezelf soms dus onder controle moet houden. We hadden de week ervoor al gedate. Wel lekker staan sjansen als we elkaar tegenkwamen en soms leuke sms-jes verstuurd. Minnaar is op t moment echt effe helemaal in to me, staat helemaal te grijnzen als we elkaar tegenkomen (heerlijk idee dat dit door mij komt ). We gaan nu volgende week afspreken.

Xxas, lijkt me erg eenzaam voelen als je er bij niemand mee terecht kunt. Dat is wel ´ons´ lot, maar lijkt me erg lastig.

Fame, hoe komt het dat jullie elkaar zo lang niet kunnen zien?

Jolanda, oeiii... is mijn angst dat zijn vrouw zou weten dat hij vreemdgaat. Vertrouw minnaar er wel helemaal op dat hij mijn naam dan niet noemt. Zijn vrouw ken ik erg goed namelijk.

Ik herken je... waarom is het toch nooit genoeg in het leven? Anderen kunnen gewoon genoegen nemen met een leuke nr1. Waarom moeten wij nou meer en meer en meer?

Piekelien, mijn minnaar is ook niet monogaam (los van affaire met mij). Heeft al meerdere slippertjes etc. gehad. Maar nooit zo intiem en lang als met mij gelukkig. Ik wil het niet weten mocht hij toch weer eens met een ander naar bed gaan. Heeft ie niet meer gedaan sinds wij elkaar kennen, zegt ie). Toch soort van jaloezie. Slaat nergens op hè!!!

Onnozel, om bovenstaande reden zou hij dus geen goeie

partner zijn voor mij.
Wat iemand hier schreef over ´samen slapen´. Samen slapen vind ik ook veel intiemer dan samen seksen. Seks is uiteindelijk ´maar´ seks. Samen slapen is intiem en kwetsbaar, is jezelf helemaal overgeven aan de nabijheid van de ander (weet effe geen ander woord, maar zo ervaar ik het zelf altijd).

Ik kon het in het begin dan ook niet. Inmiddels ben ik er aan gewend. Sinds we bij elkaar blijven slapen zijn we ook op een bepaalde manier van elkaar gaan houden (hebben we ook wel eens tegen elkaar gezegd). Samen slapen betekent voor mij echt je veilig voelen bij de ander. Heel anders dan seksen. Sex is fijn en geil, maar intimiteit is voor mij wel zoveel meer dan alleen seks.

Bij twijfel zou ik dan ook aanraden om het niet te doen. Bij mij gaf het echt een verdieping. Die moet je wel kunnen handelen, zeg maar
(teveel) gevoelens voor je sv kunnen (kan) zomaar overslaan in een verliefdheid/houden-van-gevoel. Daar zit een heel dun scheidingslijntje tussen. Als je eenmaal zo'n gevoel hebt, dan zit je op een hellend vlak. Het kan niet alleen je blik vertroebelen en je roekeloos gaan maken (want je wilt hem immers graag zien/horen/voelen) maar het doet je ook de controle over de situatie verliezen. Geen gelijkwaardigheid dus, maar een vorm van afhankelijkheid. Heel gevaarlijk...
Ik ben het deels met je eens. Als je echter aan zelfreflectie doet is de kans op afhankelijkheid kleiner. Bij mezelf zie ik het niet op die manier, maar kan me voorstellen dat het een valkuil kan zijn.

Minnaar is ook een hele goede vriend van me, bel hem ook als er iets aan de hand is etc. los van onze affaire. Daarom vind ik het niet erg om van hem te houden. Ik hou ook van anderen waar ik veel om geef.
Als je aan zelfreflectie doet wel. Vaak is dat echter niet meer aan de orde, omdat het gevoel al dermate diep zit dat het de blik van de vrouw in kwestie vertroebelt.

En ik snap best dat je van je minnaar houdt, net zoals je van anderen houdt waar je veel om geeft. Ik neem alleen wel aan dat je met (veel van) die anderen niet (zulke lekkere) seks hebt. Toch?
Hyp, daar heb ik inderdaad geen seks mee! (alleen met nr1 dan ).

Ik denk ook wel dat het heel makkelijk is om jezelf er in te verliezen. Om die reden zie ik vreemdgaan ook als een soort drugs: je hoeft je even niet met de werkelijkheid en vervelende gevoelens bezig te houden, je bent als het ware bedwelmd. Je leest hier ook vaak dat het verslavend werkt. Het kan een vlucht uit de realiteit zijn. Ik zal niet ontkennen dat ik mezelf er in het begin ook wel eens in verloren heb. Nu zijn we echter alweer een hele tijd verder en kan ik het beter in perspectief zien. Als ik mezelf er in dreig te verliezen word ik dat vanzelf altijd op den duur weer zo zat dat ik even afstand bewaar tot minnaar.

Hoe werkt dit bij de anderen?
Het is in mijn geval niet zo dat 'het gras aan de overkant altijd groener lijkt'. Mocht ik bij mijn nr1 weggaan, ga ik alsnog geen relatie beginnen met minnaar, om eerder genoemde redenen. Mijn relatie met nr1 heeft gewoon regelmatig dieptepunten. En op den duur heb ik dat wel gehad. Misschien ben ik te jong in deze relatie gekomen, zonder eerst wat 'geleefd' te hebben, en misschien is het zoals minnaar zegt: een huis bouw je ook op een fundament, een stevige basis. Als jullie geen gemeenschappelijke basis hebben, hoe wil je dan een relatie opbouwen?

Zucht. Minnaar komt dus even op een zijspoor nu. Eerst eens focussen op nr1 en wat ik nu eigenlijk zelf zou willen.

Wat minnaar zegt, hoorde ik vanavond namelijk ook van een vriendin. Die zei ook dat ze me de afgelopen 2 jaar in een dal heeft zien zakken en dat het er naar uit ziet dat ik dat zelf pas de afgelopen maanden ben gaan inzien (zij weet niets van minnaar).

Zij zei dus ook al: "Zet letterlijk en figuurlijk eens op een rijtje wat je zou doen of willen doen als je geen relatie had, dus niemand om rekening mee te houden. Gewoon jouw eigen dingen, wat jou leuk lijkt, wat jij wilt doen, zien, leren, ervaren. Schrijf het op en denk dan eens heel goed na of jullie wel samen verder moeten, want volgens mij gaan jullie hier op den duur allebei aan kapot.

Ik heb je de afgelopen 2 jaar alleen maar in een steeds grotere dip zien glijden en zo ben jij niet! Als we dan een keer gaan stappen, kom je eindelijk een beetje los, maar de volgende dag zie ik je alweer 'inzakken'..."

Dat hakt er wel in hoor. Ze heeft gelijk, hoe kut het ook is om dat te moeten toegeven. Ik heb dan ook even een potje staan janken...

Dus, nu minnaar even op een laag pitje en eerst eens met mezelf aan de slag.
Ja, ik kan wel een minnares hebben zonder verliefd te worden. Natuurlijk voel ik wel meer voor haar naar mate ik haar meer zie. Maar verliefd worden, Nee dat niet... Als we elkaar zien is het heerlijk en fijn. Het vertrouwde gevoel, de band die je met elkaar op bouwt........ Dat maakt dat je blij bent als je elkaar weer ziet.

Als we elkaar niet zien mis ik haar ook niet. Ik heb geen heimelijk verlangen.... Het is altijd fijn en gezellig en natuurlijk houden wij ervan om elkaar te verwennen. Ik voel mij wel gelukkig met haar. Fijn dat dat kan in deze moderne tijden

Vaak hoor ik wel dat een van beide naar verloop van tijd meer gaat voelen voor de ander, een verliefdheid in wording. Wat zijn jullie ervaringen? Ben jij wel eens verliefd geworden op jouw minnaar of andersom?
Hier een berichtje van een bedrogen vrouw, iemand tips hoe ik van minnares afkomt?
quote:martijn030 schreef op 14 november 2011 @ 21:42:

Vaak hoor ik wel dat een van beide naar verloop van tijd meer gaat voelen voor de ander, een verliefdheid in wording. Wat zijn jullie ervaringen? Ben jij wel eens verliefd geworden op jouw minnaar of andersom?

Of je het verliefdheid kunt noemen?,.. Tja ik voel kriebels in mijn buik als ik hem weer zie.. heimelijk verlangen?.. ja natuurlijk verlang ik naar hem. Meer gevoelens? Jazekers, ik hou van hem en vertel hem dat ook..

Kan dat kwaad? Nee hoor, het is maar net hoe je er mee om gaat. Je kunt je gevoelens alle kanten op laten vliegen en alles in je leven kapot laten maken.. Maar je kunt ook van het gevoel genieten, het toestaan en het naast ander houden van laten bestaan.. Het maakt (kan maken) je leven mooier, rijker. Ja het is soms moeilijk, maar ik zou het voor geen goud meer willen missen.
quote:mommy1122 schreef op 14 november 2011 @ 22:44:

Hier een berichtje van een bedrogen vrouw, iemand tips hoe ik van minnares afkomt?Met je man gaan praten?
quote:mommy1122 schreef op 14 november 2011 @ 22:44:

Hier een berichtje van een bedrogen vrouw, iemand tips hoe ik van minnares afkomt?Hoe je van de minnares afkomt of van de man die jou bedrogen heeft??
Tja, done that! Ze woont tegenover ons, ze hebben een heftige affaire gehad, ik ben zwanger, ik heb gelezen dat hij haar sms-te dat hij als ik niet zwanger was geweest hij met haar verder wou, ze was de ware? Nu ik erachter ben zegt hij dat hij spijt heeft?
Mooi kut voor je mommy. Je zal een keuze moeten maken. Doorgaan met degene die jou bedrogen heeft of kiezen voor een leven alleen met je kindje(s) meer smaakjes zijn er niet. Wat hij gedaan heeft is een rotstreek maar daar kan jij niet zoveel mee. Jij kan alleen voor jezelf kiezen. Sterkte!
Ik ben bang dat we je niet zomaar een advies kunnen geven, er is er maar 1 die jou kan helpen bij welke stap die je ook gaat nemen, en dat is je man.

Dat je woest bent op haar kan ik inkomen.. Ik neem aan dat de vrouw van mijn minnaar hier ook niet al te vrolijk onder zou zijn (al melden wij elkaar niet dat we elkaars ware zijn en met elkaar verder willen....) Maar ik zou ook de vrouw van mijn minnaar niet kunnen helpen, net als dat hij mijn lief niet kon helpen toen die er achter kwam...
Dankje voorbhet advies! Ik ga eens even heel goed nadenken
succes Mommy
Thanx...
@xxas Je schreef dat meerdere mensen je compleet kunnen maken. Voel je je nu niet meer compleet nu je gebroken hebt met je minnaar en is dat iets wat je geaccepteerd hebt?

@secret: mooi stukje over het samen slapen, voor mij op dit moment een brug te ver. Las dat je zijn vrouw goed kent, vind je dat niet extra moeilijk. Vorige week liepen mijn 2 "levens" ineens dwars door elkaar toen nr1 en nr2 elkaar tegen kwamen (ze kennen elkaar vaag) met mij erbij. Ze raakten in gesprek en dat voelde zo ongemakkelijk. Had de dag ervoor nog bij nr2 in bed gelegen.

@hyperion: bedankt voor de waarschuwing, had hem al eerder gelezen. Denk dat je wel gelijk hebt maar wil het helemaal niet horen. Struisvogeltje.

@piekelientje: sterkte, neem de tijd en laat je niet opjagen.
quote:martijn030 schreef op 14 november 2011 @ 21:42:

Ja, ik kan wel een minnares hebben zonder verliefd te worden. Natuurlijk voel ik wel meer voor haar naar mate ik haar meer zie. Maar verliefd worden, Nee dat niet... Als we elkaar zien is het heerlijk en fijn. Het vertrouwde gevoel, de band die je met elkaar op bouwt........ Dat maakt dat je blij bent als je elkaar weer ziet.

Als we elkaar niet zien mis ik haar ook niet. Ik heb geen heimelijk verlangen.... Het is altijd fijn en gezellig en natuurlijk houden wij ervan om elkaar te verwennen. Ik voel mij wel gelukkig met haar. Fijn dat dat kan in deze moderne tijden

Vaak hoor ik wel dat een van beide naar verloop van tijd meer gaat voelen voor de ander, een verliefdheid in wording. Wat zijn jullie ervaringen? Ben jij wel eens verliefd geworden op jouw minnaar of andersom?Ja ik voel een soort verliefdheid, zou voor mij ook niet werken zonder. Als ik niet een beetje verliefd op iemand ben kan ik niet echt genieten van de seks.
Secret, ik kan me er iets bij voorstellen, bij dat samen slapen, dat zoveel verder gaat dan samen seksen. Misschien is het maar goed dat ik niet bij mijn minnaar kan blijven slapen, dat zou het nog zoveel ingewikkelder maken.

Jolanda, dat lijkt me echt heel raar, je beide mannen met elkaar in gesprek, en jij staat erbij, pfff.

Piekelientje, heel veel sterkte. Ik herken heel veel van wat jij schrijft, al zit ik minder in mijn dal volgens mij. Het zal zwaar voor je worden de komende tijd, maar kies voor jezelf en luister naar je vriendin.

Nog even over je nachtje logeren, dat kon omdat een vriendin van je in hetzelfde parket zit zei je. Dat triggerde me: hoe ontdek je dat je vriendin ook een geheime minnaar heeft?
Jolanda, mijn sv heeft mij geleerd dingen meer los te laten en op me af te laten komen zoals het is. Ik was altijd iemand die precies van te voren wilde weten hoe alles gaat. In een minnaarsrelatie kan dat natuurlijk niet. Je weet nooit van te voren hoe lang het duurt want je bent elkaar in wezen niets verplicht. Daardoor sta ik nu wel iets anders in het leven.

Maar ik moet zeggen dat ik wel behoorlijk kapot ervan ben dat het voorbij is. Ik kreeg mee en mee steeds diepere gevoelens voor hem en het voelde goed bij hem te zijn. Dat werd een belasting voor me. Met een andere man in je hoofd wordt het moeilijk functioneren binnen je gezin.

Ik weet nu dat ik nooit meer zoiets zal gaan doen, terwijl dit wel een levenservaring voor mij is waar ik veel van geleerd heb. Dus nu wel veel verdriet maar geen bitterheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven