Gezondheid alle pijlers

Vitamine b12 injecties

05-10-2011 14:16 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is bij mij een vitamine b12 tekort geconstateerd en nu krijg ik de komende tijd injecties hiervoor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me vooral af of anderen zich snel beter voelden? En zijn er bijwerkingen geweest? Ik heb wel wat gehoord over 'gloeien' en acne. Ben benieuwd
tjongetjonge,Met zulke lage waardes moet je wel verrekte moe en ziek zijn?Kun je nog werken e.d.?

Misschien dat ze nogmaals willen prikken,omdat ze zelf ook verbaasd zijn over de lage waardes?
het valt eigenlijk wel mee. Ik heb wel veel klachten met concentratie,hoofdpijn, darmklachten en dergelijke maar altijd afgeschreven aan mijn psyche. Mijn alarmbellen zijn gaan rammelen met haaruitval en mond klachten.

Ik ben weer gaan studeren anderhalf jaar terug en dat gaat eigenlijk erg goed, natuurlijk ben ik moe maar heb dat toegeschreven aan dat ik 10 jaar in de wao zit en nu weer naar school ben gegaan.

Ik heb al 2 jaar enorme prikkelende jeuk. Word overal aan toegeschreven en nu denk ik dat het ook wel eens bij het B12 tekort vandaan kan komen.

Ik hoop het en dat het verdwijnt als de injecties beginnen.
Zojuist mijn eerste shot gehad.

Een gemeen prikje. Voortaan mezelf maar prikken, gaat ook prima. De assistent had geen idee waar ze mee bezig was volgens mij. Kon de ampul niet eens open krijgen.

Daarnaast moest ik per sè van de HA daar komen prikken want zelf prikken zou echt niet gaan en kom ik daar wist niemand dat ik zou komen..

Ik kan prikken, dat scheelt. (verpleegkunde gedaan en nu nieuwe studie in de medische hoek)
quote:flowerbombje schreef op 04 november 2011 @ 00:07:

Wat vervelend Olifantje! Hopelijk heeft de HA morgen een oplossing voor je. Sterkte!

Mylene, heb jij inmiddels al actie ondernomen rondom je vermoedelijke b12 probleem?

Lekkere late reactie van mij. Ik was ziek toen ik de afspraak had bij de dokter. Ik moet nu aanstaande donderdag.

Olifantje, hoe is het bij jou afgelopen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:tjongetjonge schreef op 15 november 2011 @ 15:48:

Zojuist mijn eerste shot gehad.

Een gemeen prikje. Voortaan mezelf maar prikken, gaat ook prima. De assistent had geen idee waar ze mee bezig was volgens mij. Kon de ampul niet eens open krijgen.

Daarnaast moest ik per sè van de HA daar komen prikken want zelf prikken zou echt niet gaan en kom ik daar wist niemand dat ik zou komen..

Ik kan prikken, dat scheelt. (verpleegkunde gedaan en nu nieuwe studie in de medische hoek)

Hoe heb je het ervaren? Ik was de eerste keren erg moe en moest binnen een half uur echt wel op bed gaan liggen, want viel anders ter plekke in slaap. Nu heb ik na een injectie niet meer zo'n vermoeide reactie.

Hoop dat je snel van je klachter verlost bent,maar het kan in het begin ook erger worden.
MV: en wat zei de dokter afgelopen donderdag?
Dat herken ik wazig!! Bij de eerste injecties was het echt verschrikkelijk.... Kon per direct uren en uren slapen.

MV, hoe is het gegaan?
Sorry voor mijn late reactie.

Het was donderdag erg teleurstellend. Ik kreeg weer geen doorverwijzing naar de pijnpoli, daarvoor moet ik toch echt terug naar mijn huisarts.

De b12 injecties kon ik ook niet via hem krijgen. Wel krijg ik vitamine B pillen. (en iets om beter te kunnen slapen, ik slaap al wekenlang niet snachts)

Al met al niet echt verder gekomen. Ik geef die pillen eerst nog wel een kans en dan zal ik toch weer terug moeten naar mijn eigen huisarts.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat jammer dat het zo is gelopen. Waarom was je niet bij je eigen huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven