***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jeetje Esan, de hele familie ziek! Wat een ellende! Hoeplijk knappen jullie snel weer op!

Kaj heeft wel een fijne middag gehad hoor, er is een ander vriendinnetje komen spelen. Ik heb het er niet meer uitgebreid met hem over gehad. Kaj is een erg druk jongetje, een beetje drukker zelfs dan veel andere kinderen. Dat weet hij zelf ook wel. Ik heb hem maar uitgelegd dat sommige mensen niet zo goed tegen die drukte kunnen, dat dat verder niet uitmaakt, die vriendjes kunnen dan bij hem komen spelen...Het was niet leuk voor hem, maar ik denk niet dat dit bij hem zal blijven hangen hoor! Kaj zoekt gewoon een ander vriendje uit! (hij is heel makkelijk wat dat betreft!). En idd hij kan ook heel rustig spelen hoor... met de lego, in een boekje bladeren, bordspelletjes spelen, computerspelletje, tec.

Bij Kaj op zijn vroegere kdv mochten de kinderen ook geen snoep uitdelen en nu op school eigenlijk ook niet... maar er zijn maar weinig ouders die zich daaraan houden!

Darmpkrampen in de zs zegt mij niets! Maagzuur daarentegen wel!

Oh Ole kruipt trouwens tegenwoordig echt, ipv het turbo-buikschuiven wat hij altijd deed. Ik had gedacht dat hij in 1 keer op het lopen over zou gaan, maar toch echt kruipen dus! Lopen gaat trouwens ook steeds beter met zijn loopkarretje, hij corrigeert zichzelf al echt als hij dreigt te vallen.
ow Xaloy fijn herkenning! Heb geen last van verstopping...maar nu eerder het t.o gestelde! Mèn echt nare krampen zo een half uurtje na het eten! Had jij dat ook na het eten? zo gek...de hele dag nergens last van, maar dan ineens zo na het eten??

Ook herkenning in jouw verhaal over Robbie! Tommy heeft een lange periode last gehad van onrustig slapen. Hij werd dan 3 tot 4X per nacht kreunend en huilend (met de ogen dicht!) wakker! Na het troosten is het ook meteen weer goed en gaat hij weer slapen.

Dit onrustig slapen/dromen heeft hij nu nog steeds, maar heeft zich beperkt tot +- 2x p nacht, en 1a2 X per avond (als wij nog op zijn dus..)

Ik heb ook geen idee waar dit ineens vandaan komt??meer indrukken? verwerking van de nieuwe ontwikkelingen?
Op chronologische volgorde:

Hoera voor Fleur! Als ze eenmaal beginnen met vooruit gaan, zijn ze niet meer te stoppen, dus zet je schrap!

Fachat, wat heeft dat jongetje voor moeder? Een of andere hysterische control freak? Wat moet er van zo'n mannetje terechtkomen, als hij met niemand mag spelen. Zielig hoor! En ongelooflijk bot naar Kaj toe natuurlijk.

Framboos, die groenteschijf is ook lekker ja. Die Marokkaanse vond ik voor de zs wel lekker maar nu staat ie me enorm tegen. Leuk dat je misschien toch wil blijven werken, lijkt het je toch fijn om er een paar uurtjes uit te zijn? Doen hoor, het is echt heel erg leuk met twee kleintjes maar af en toe wil je wel even iets anders (spreek ik uit ervaring).

Hoera voor Xander ook!

Lara, ga je die standaard zelf bevestigen? Waar heb je hem gekocht, bij de fietsenwinkel? Ik heb er ook een nodig nu ik twee zitjes heb.

Framboos, ik heb soms ook ENORME buikkrampen 's avonds na het eten, echt zo pijnlijk! Ik weet niet meer of ik het de vorige keren ook had, maar nu wel dus.

Esan, beterschap voor Vincent! En hopelijk blijft het F bespaard...

Lara, lekker zwemmen! Ik was zondag ook weer, voor het eerst in een paar weken. Ik kon het echt niet opbrengen de laatste tijd, terwijl ik normaal twee keer per week ga, heerlijk! Alleen doe ik niet aan aquajoggen, ik borstcrawl tussen de gespierde mannen, veel leuker!

Xaloy, ach gut, wat zielig is dat, huilen in z'n slaap. Haal je hem er dan uit of ga je gewoon bij hem zitten? Kun je hem eigenlijk wel troosten of heeft hij niet door dat je er bent omdat hij slaapt?
Nee hoor, beetje zachtjes buikwrijven en fluisteren dat alles goed is, en dan na een paar minuten dringt dat door en slaapt hij weer rustig verder. Maar het is wel anders dan anders, inderdaad, de oogjes dicht en húilen alsof z'n leven ervan af hangt. Heel gek. Vanavond mijn babyboek er maar es op na slaan.
Xaloy inderdaad vreselijk huilen! zielig is dat hè? Ben net alweer naar boven geweest, kwamen weer een paar van die oerkreten door de babyfoon! Even opgepakt, geknuffeld en klaar. Heb dan ook niet het idee dat hij bewust wakker is geweest.

Mich dus ook krampen! Ik had dit de eerste zwangerschap trouwens niet...Heb ook het idee dat deze buik veel lager zit dan de vorige. Vanmiddag zeiden 3 (!) collega's daar ook al wat over. Moet veel vaker plassen, en misschien meer druk op darmen? Zal binnenkort eens vragen aan de VK of er ook een verband is met de krampen en de lagere buik?

wil inderdaad denk ik toch een paar uurtjes werken...Het bleek dat er ook werktijden bestonden van 18:30 tot 21:30, en dat is nog wel te overzien dacht ik zo! Ben erg gesteld op het bedrijf waar ik werk, en mijn collega's. Dus ook uit een stukje sociaal oogpunt...Ook vind ik het lekker om er ff tussen uit te kunnen gaan...

Maar goed, eerst neem ik tot december!! verlof,(in de vorm van ZS verlof+vakantie+stukje onbetaald verlof) en dan neem ik pas de definitieve beslissing. Misschien krijg ik wel een huilbaby? je weet nooit hoe het loopt tenslotte!
oja Xaloy, dat huilen in slaap bij onze mannetjes is eigenlijk hetzelfde verhaal als dat meisje van 10maand die in de box werd gezet! zooow enorm zielig! Alsof dat kind zich ervan bewust??

bah naar verhaal....
Robbie tijgert! Echt vóóruit enzo! En balanceert daarnaast halve minuten op knietjes en handen! En vannacht geen huilscenes. Heb dus lekker geslapen. :-)

Maar.... we moeten vanmiddag naar het ziekenhuis voor de EEG. Zie er erg tegenop. We hebben de oppas gezegd dattie 's ochtends hooguit een half uurtje mag slapen - het is namelijk een slaaponderzoek, dus Robbie moet slapen als hij daar is. Pfff.... Dat wordt een huildagje. Duim voor ons dat het meevalt?
Esan en familie van harte beterschap

Bravo voor Robbie !!

Mich veel fun met je echo vandaag !!
Xaloy, heel veel succes met de EEG vanmiddag. Kan me voorstellen dat jullie er erg tegenop zien maar alles is vast goed. Ik zal duimen!

Goed dat Robbie tijgert! Heeft hij vast afgekeken van al het kleine grut dat bij jullie op bezoek was!

Bijna de echo, vind het toch wel spannend geloof ik.
Vannacht een heerlijke nacht. Koen heeft geslapen tot half 6. Wel werk ik natuurlijk een uurtje eerder wakker met ploftieten. Hopelijk houden we dt erin. Misschien is de truuk wel om hem savonds als wij naar bed gaan in zijn slaap ff een schone luier om te doen. Volgens mij wordt hij gewoon wakker snachts omdat zijn luier aardig nat is. Hebben jullie kindjes ook van die volle luiers? Of drinkt onze kleine man nog gewoon zoveel?

Xaloy: Ik hoop dat Robbie zijn onderzoek goed doorstaat. Wakkerhouden om op commando te slapen. Lijkt me lastig. Geloof dat het bij Koen niet werkt.

En natuurlijk leuk dat Robbie ook tijgert. Grappig is het dat zulk dingen er toch ineens zijn.

Esan: Hopelijk is F. vannacht niet ziek geworden.

en voor jullie natuurlijk beterschap.

Icke, Poez, Jamie. Lilien: Hoe is het met jullie?

Mich: Spannend hoor je echo vandaag. Veel plezier!

Lara: lekker hoor ff zwemmen. Ik wacht ook wel een beetje met smart tot het buitenzwembad hier weer open is (nog maar 2 maanden)

Morgen weer naar het cb. Ben benieuwd hoe groot en zwaar onze reus nu is. Hij is lang niet meer zo reusachtig als in het begin. Er zijn een aantal boys nu flink groter.

Ik moet ff een jongetje vermaken. Hij speelt op dit moment niet zo heel goed alleen. Herkennen jullie dit? oh het is toch alweer gesust.

Swissie, muis en xaloy: Wat zag jullie meeting er gezellig uit. Jammer dat ik al twee weekjes geleden in Zwitserland was.

Dropneus: Wat leuk om nu al een speeltoestel in de tuin te hebben. Zal er ook eens over na gaan denken maar denk dat ik nog ff wacht. Niet heel veel kindertjes in de kennisenkring en de buurkindjes hebben allemaal zelf al speeltoestellen en een trampoline. Een trampoline zou ik eigenlijk zelf al wel willen. Vind ik zooooo leuk.

Nou .. ik ga maar eens ff mijn huishouden doen. Als Koen weer eens over de vloer 'dweilt' wordt hij zo groezelig.. en dan heb ik de vorige dag nog schoongemaakt.
Heel veel succes Xaloy, ik hoop dat Robbie goed kan slapen.

Leuk zeg dat hij ineens begint te tijgeren. Hij had zijn ogen die twee dagen dus goed opengehouden. Dat wisten we natuurlijk wel.

Hij gaat vast leren voor de volgende keer. Even voorkomen dat weer allemaal van die jongens zijn speelgoed stelen.

Micha, leuk je echo, succes ermee.

Buitenmeisje, ik ben best blij dat Finn 3 dagen in de week de vloer op de creche schoonmaakt, scheelt mij weer poetsen.

Fachat, Kaj heeft wel een lekkere week gehad, eerst met zijn voet in de spaken, dan niet mogen spelen. Gelukkig is hij gemakkelijk met het uitzoeken van vriendjes.

Oeps, domme vragen van de accountant, en nog dommere antwoorden van de controller even actie ondernemen.
Micha: je hebt nu je echo... ik denk aan je!!

Xaloy: wat goed van Robbie! Hoe lang duurt die EEG eigenlijk? En hoe vaak moet hij dat nu nog hebben? Is er ook iets waar ze speciaal op letten, of onderzoeken ze alle hersenfuncties?

Buitenmeisje: wat heerlijk, zo'n goede nacht! Tsja, en als het zo doorgaat zal je bv zich er vanzelf op afstemmen.

Misschien kun je een grotere luier proberen? Max had ook steeds 's nachts hele natte luiers en ik wilde hem niet verschonen omdat hij dan direct wakker is. Uiteindelijk bleek een grotere luier de oplossing.

Bluh...Max werd vannacht 3 keer wakker. Ik denk dat ik de Otrivin maar weer wat vaker uit de kast moet halen, want ik heb het idee dat zijn mondje heel droog wordt van die verhoudheid en hij daardoor zijn speen niet meer goed in kan houden.

Hij dronk om 4 uur een fles van 90 cc met 2 scheppen Nutrilon leeg (ik had bewust niet meer gemaakt), maar ik denk dat we vannacht gewoon water proberen. Misschien heeft hij wel gewoon dorst, en geen honger?
Pfoe Laraklastig zulde nachten. Koen heeft ook zo'n periode gehad met moeilijk slapen tijdens een verkoudheid. Sinds hij op zijn buik slaapt gaat het een stuk beter. Dan loopt alles niet zo vol... ofwel het kan er gewoon uit. Zijn hydrofiele kussentje ziet er sochtends niet uit.

Want Max slaapt nu toch ook gewoon in een slaapzakje. Misschien is het het proberen waard. Al is het even oefenen hoor. Koen wilde ook niet meteen op zijn buik slapen maar als ik hem snachts na een voeding als hij half sliep op zijn buik teruglegde sliep hij zo lekker verder.

En wat ik ook nog wilde zeggen tegen jou. Koen geeft mij ook eten. Echt zo schattig. En door dat te doen eet hij zelf ook beter. Koen een hapje, mama een hapje, en ga zo maar door...
Mich heeeeeel veeeel succes met je echo!!!! Ik wacht met spanning af!!
lara wij hadden ook een klote nacht! Tommy werd een stuk of 4X huilend wakker! Zo maar ineens? Vriend is er 2x af geweest voor een fles. Hij had honger...Moest jij eruit? Ik heb ego als ik ben vriend laten gaan...Moet werken vandaag, en hij had geen verplichtingen.
We zijn het langzaam aan het afbouwen. Hij slaapt nu wel in een slaapzak, maar steeds met een armpje vastgespeld aan het lichaam, naar een tip van Icke (waarvoor hulde!). Het gaat de goede kant op, overdag werkt het in elk geval.

Heeft Tommy twee flessen gehad vannacht? En had hij overdag wel goed gegeten? Wij doen het om de beurt en vannacht was mijn beurt, omdat ik vandaag niet hoefde te werken.

Buitenmeisje: tsja, Max kan ook wat minder goed alleen spelen, althans hij probeert het niet echt meer. Eerst is hij lief aan het spelen in de box, maar zodra hij mij ziet wil hij opgepakt worden. Ik probeer hem nu echt bewust veel in de box te laten spelen. Hij moet toch inzien dat het daar ontzettend leuk is .

op de grond spelen gaat wel, maar dan pakt hij toch vaak zijn speelgoed om naar mij toe te kruipen. Bij mama spelen is schijnbaar het leukst.
Lara.. gelukkig dat het niet alleen spelen jou ook bekend voorkomt. Was al bang dat ik hem veel te veel verwend had... maar waarschijnlijk is het gewoon een fase... daar gooien we het maar op

Hier is mama ook echt het leukste. Op de grond is leuk als hij op pad kan naar snoertjes. In de box is het ff leuk maar idd als ik in beeld ben is het vaak jammeren.

Ohja .. en het buikslapen is ook goed voor het rustiger slapen. Ze kunnen dan niet meer met hun handjes maaien. Hier was het nog wel ff een periode lastig, omdat meneer steeds op handjes en knietjes ging zitten en dan niet meer wist wat hij moest in zijn slaap dus maar ging huilen. Maar die fase is voorbij en hij tukt nu heerlijk op zijn buik.
haha Lara, ja bij mama is echt het leukst.

Vooral als je jezelf aan mama's benen omhoog kunt trekken, een groot feest.

Finn kan op de creche heel goed alleen spelen, maar thuis gaat het ook minder. Tenzij hij een muis te pakken heeft, daarmee is hij wel een tijdje zoet.

Ik zet hem ook vaak nog in de box, maar momenteel is zijn lievelingsspel om alles zo snel mogelijk uit zijn box te gooien. Tja en dan is de box leeg, dus wil meneer naar zijn mama. Logisch toch?

Wow wat een rotnachten weer. Finn werd gisterenavond ook nog een keer wakker, maar na een fles was alles weer goed. Ik heb het idee dat Finn momenteel wel 3 keer zoveel eet als normaal, maar zolang hij niet te dik wordt vindt ik het best. Hij zal het wel nodig hebben met zijn actieve leventje.

Je hebt gelijk hoor Framboos, jij moet vooral goed op jezelf en je frambozebaby denken. Slapen is heel belangrijk. Niet alleen als je moet werken, maar ook als je vrij bent. Ik vind af en toe thuis zijn vermoeiender dan werken hoor.

Jij draagt een baby bij je, het minste wat je vrind kan doen is voor Tommy zorgen. Misschien helpt een goede stevige pap 's avonds?
Swissie Lara Wij waren sinds eergister gestopt met het pyama papje...Gister werd hij ook heel vroeg wakker, en vannacht dus weer! Dus misschien dat het toch daaraan lag? We gaan het vanavond weer proberen en als hij dan weer wakker wordt vannacht gaan we weer over op het pyama papje!

(Trouwens melk+bambix werkt hier niet..standen speen verstopt constant, en Tommy drinkt het maar lafjes weg....)

Mich al terug?????
ik zit ook al te wachten op Micha

Framboos, wij hebben hier natuurlijk andere papjes, maar ik geef 's avonds het liefst een pap uit een bordje (dus echt een stuk dikker). Wij hebben hier hele lekkere pap van beschuit en peer. Die vind ik zelf ook nog enigszins te pruimen, dat scheelt. Dat werkt (meestal) heel goed voor Finn.

Haha Buitenmeisje, jaaa snoeren zijn ook erg gaaf! Wij hebben inmiddels alle snoeren samengebonden, dan zijn ze minder interessant.
swiss hmmm beschuit en peer klinkt goed! Wij hebben hier bambix appel. Ruikt echt heerlijk! Dit geef ik hem om 17:00 als avondeten + een halve banaan. Daarna krijgt hij om 19:00 de laatste fles...Dit gaat denk ik toch maar weer een pyama papje worden!

Tja...blijft altijd gissen wat er aan de hand is met je kindje hè? Vind het toch altijd weer fijn om te lezen dat er hier veel soortgelijke gevallen zijn. Kunnen we elkaar fijn steunen!
ja mich, kom nu maar langs hoor!!! maak mij haast ongerust....
Swissie: bij jullie dus ook al een nachtvoeding? Zou het weer een fase zijn? Ik ga vanavond dus water proberen, om te kijken of dat ook goed is.

Maak je die pap trouwens zelf? (het klinkt echt enorm smerig! )

De meeste snoeren zijn hier weggewerkt, dus dat gaat goed. De boekenkast is hier de grote aandachttrekker. Max vind het leuk alle boeken er ene voor een uit te wippen...

Framboos: wat gek dat die speen zo verstopt raakt. Hoeveel Bambix doe je erin?

Het broodprobleem is opgelost! Gisteren op het kdv had hij weer 2 boterhammen gegeten en net ook (gevolgd door wat melk). Zondag had hij trouwens ook zo goed gegeten en hoe dat nu komt?

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik leg de stukjes een voor een voor hem neer en dan pakt hij ze en stopt ze in zijn mond. Jammer dat hij halverwege de eerste boterham bedacht dat je je vinger er ook op kan duwen en het stukje met smeerkaas dan vanzelf aan je vingertje blijft plakken... Wat een smeerboel! Smeerkaas-SmeerMax...
O sorry! Ik ben nu pas thuis. Eerst echo en toen langs een vriendin die daar in de buurt woont en toen naar huis lopen en toen lunchen en toen vieze luiers en toen morris naar bed.

De echo was goed! Toch wel weer heel bijzonder om een babytje te zitten in je buik. Volgens m'n cyclus was ik nu 11+6, volgens de echo 11+2, waardoor de datum opschuift naar 7 september. Weet niet wat de vk gaat aanhouden, maar het maakt niet zoveel uit. Ik krijg weer een baby, en het is er maar eentje!

Even bijlezen.
Gefeliciteerd Micha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven