Kinderkleding maten HEMA

21-11-2011 10:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwe folder van de HEMA staat een ontzettend leuk colbertje voor onze zoon. Alleen is deze pas verkrijgbaar vanaf maat 86. Onze zoon heeft nu maat 80. Maar valt HEMA klein of groot ? Wil het er wel op gokken, voor die 15-, en zou het colbertje altijd terug kunnen brengen natuurlijk. Maar was toch nieuwsgierig.

Dankjewel
Hema valt iets groter dan V&D, maar iets kleiner dan H&M. Hopelijk heb je daar iets aan.
Wisselt heel erg per kledingstuk. Maar hij groeit er vanzelf in..
Ja want V&D valt normaal heel klein, en de h&m valt juist weer groot. Dankjewel !
Ik vind hema normaal vallen, maar als je m leuk vindt, koop je m toch anders en hij groeit vanzelf wel in 86.
Wisselende ervaringen met Hema, qua maatvoering. Toen dochter baby was viel alles veel te breed, geen gezicht. Maar nu ze maat 86-92 heeft gaat het weer heel goed.
Ja hij groeit er vanzelf in, uiteraard ! Maar, dan zitten we misschien net met de wisseling van het seizoen vandaar mijn vraag. Maar ga het er gewoon op gokken, hij kan het colbertje nog altijd aan als voorjaarsjasje voor in de bakfiets
Toen onze man nog baby was hadden we het probleem dat alles veel te groot was. Maatje 56 moesten we zelfs omrollen bij de mouwtjes en pijpjes. Na 2 dagen heb ik mijn man toen maar naar de prenatal gestuurd voor een paar prematuur rompers en een pakje. Na een week of 3 paste hij eindelijk dan in 50/56.

Nu heeft hij het flink ingehaald hoor, 11 maanden en maatje 80 :D
Is hij pas 11 maanden? Mijn dochter 2,5... En die heeft dus maat 86/92.
Hahah ja, maar hij heeft het vooral voor de lengte nodig. Moet de meeste broeken vermaken zodat ze niet van zijn bips afzakken. Hij draagt dus ook regelmatig bretels of een riempje van de ZARA.

Maar meisjes zijn over het algemeen meer petite dan jongens toch ? Of hebben we nu zo'n flinke beer ?
Mijn oudste wordt over 3 weken 3 en draagt maat 86....

Mijn ervaring is dat de maten van HEMA heel goed kloppen voor de lengte, alleen zijn de shirts vrij breed en de broeken juist smal.
Meisjes meer petite? Valt toch wel mee? Als ik zo eens op de peuterspeelzaal kijk zijn er net zo goed grote meisjes en kleinere jongens, als grote jongens en kleinere meisjes. Ik denk dat het gewoon per kind verschilt, dat het niet persé sekse gebonden is.
Wow dan is onze vent echt heel erg groot ! Gek eigenlijk want zowel mijn man als ik zijn niet echt groot (beide rond de 175cm), maar aan beide kanten van de familie zijn er familieleden van + 200cm. Mijn broers waren ook zo groot toen ze klein waren, terwijl ik heel erg klein ben geweest tot een jaar of 4.
Ik had eigenlijk nog een hele gekke vraag, mijn partner is half indo maar vrij donker. Onze zoon is blond, met blauwe ogen (dat heeft hij van mijn kant van de familie). In principe zou ons 2e kindje wel een donker kindje kunnen worden toch ? En meer naar de kant van mijn schoonmoeder trekken ?
quote:warmwaterbadeendje schreef op 21 november 2011 @ 10:59:

Toen onze man nog baby was hadden we het probleem dat alles veel te groot was. Maatje 56 moesten we zelfs omrollen bij de mouwtjes en pijpjes. Na 2 dagen heb ik mijn man toen maar naar de prenatal gestuurd voor een paar prematuur rompers en een pakje. Na een week of 3 paste hij eindelijk dan in 50/56.

Nu heeft hij het flink ingehaald hoor, 11 maanden en maatje 80 :DIk dacht even dat je bedoelde toen je man een baby was
Haha inderdaad nu ik het nog eens overlees....:$
Die van mij is ook 11 maanden en draagt maat 80. Voor zn winterjas hebben we maat 86 bij de Hema gekocht, zodat hij er een tijdje mee kan doen. Nu zit het nog iets te ruim, maar met omgeslagen mouwen gaat het heel goed.
Hier nog zo'n reuzin. Onze dochter is 10,5 maand, maar heeft inmiddels maat 86 aan. En een maat 92 kan soms ook geruisloos aangetrokken worden . Ze is huge! Het is soms ook wel zielig, want ze wordt altijd voor ouder aangezien. Mensen hebben al allerlei verwachtingen van haar, maar het is en blijft een meisje van 10, 5 maand.
Annelize, dat lijkt me inderdaad ontzettend zielig ! Onze man is ook nog eens ontzettend snel. Loopt al aan het handje, en zelfs een paar voorzichtige stappen los. Praten begint hij ook steeds meer (papa, mama, oma, (k)atje, hap, nee en als favoriet apen). Mensen geloven het soms niet dan hij toch echt pas 11 maanden is. Maar het zal wel bijtrekken, hoop ik ;)
Herkenbaar herkenbaar warmwaterbadeendje! Onze dame kruipt vreselijk snel, kan zelfstandig achter een kar aanlopen en 'praat' de hele dag. Nog niet van zulke mooie woorden als jullie grote kleine man, maar ze is toch duidelijk te horen (het is wel heel lief als ze achter haar kar aanloopt en zegt: toet-toet!!). Ze heeft ook zo'n vroeg-wijze blik in haar ogen waardoor mensen haar ouder inschatten.

Zo was er een paar maanden terug een vriendin langs geweest. Ze had mijn dochter even gedag gezegd, en wilde haar weer terugzetten. Ik riep nog: ze kan nog niet zitten! Maar helaas, ze was te snel. Dochter viel direct om :( Niet leuk!
Ai dat is inderdaad niet leuk ! Ik vind het ergens wel jammer dat hij zo snel baby af was. Hoop dat ons 2e kindje wat langer baby wilt zijn hihi. Aan de andere kant is het wel heel gemakkelijk, want doordat hij kan zitten/staan/kruipen en stappen is hij al een stuk zelfstandiger en heb ik mijn handen weer een beetje vrij. Was heel erg blij toe hij kon zitten. Kon hij eindelijk in zo een badstoeltje, stukken beter voor mijn rug !
Ik vind het net als meerderen heel sterk wisselen. Zoonlief (11 maanden) kan truitjes van de HEMA maat 80 aan en maat 86. Dus gewoon even proberen.
Wij krijgen nu een tweeling, en ik heb de stille hoop dat deze twee in het begin toch een stuk kleiner zullen zijn. Vooral rondom het kopje bevalling
H en m valt kleiner dan Hema is mijn ervaring. Ik vind bij de Hema pijpen vrij lang en shirts wat kort.
Zoon is niet zo groot, maar wel heel stevig. Bij Hema heeft hij maat 80 nodig van bovenstukken, broeken zijn hopeloos: óf ze hangen onder zijn buikje (baby-rapper), óf ze zijn veel te lang. Broeken van de H&M passen goed (74 is net aan, 80 zit goed). V&D hoeven we niet eens naar binnen, dat is veel te smal voor ons monstertje.

(het monster is 9 maanden...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven