Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
quote:Soyli schreef op 22 november 2011 @ 13:25:

[...]

Die vriendin was (is) ook getrouwd maar heeft haar vreemdgaan aan haar man en kinderen moeten opbiechten omdat ik erachter was gekomen. Hij heeft haar het huis uit gezet. En nu heeft zij alleen mijn ex nog (vrienden kiezen massaal zijn kant) en klampt zich aan hem vast (zo schat ik de situatie in). Híj heeft overigens ook richting haar aangegeven geen beloftes te kunnen doen en níet van de ene relatie in de andere te stappen (zou hij haar dan toch betalen )..

Mijn grootste nachtmerrie is overigens dezelfde als die van Hova; dat hij met haar doorgaat.. Maar misschien moet onze nachtmerrie wel zijn Hova, dat wíj met onze exen door zouden moeten...

Hoe weet jij dat?

Heeft zij jou dat verteld of hij om jou koest te houden?

Ik zou de scheiding aanvragen,is hij nou helemaal belazert?

Zou lekker worden als jij nog tot het voorjaar zou moeten wachten tot hij uitgezocht heeft of de relatie met die ander nou wel of niet bevalt.!

Hup oogkleppen af en een advocaat in de arm nemen.!
Hij.. Maar ik heb het ook via via gehoord.. Zij zou gezegd hebben dat ze niet wist wat ze met hem aanmoest omdat hij maar bleef twijfelen (dorp hè)..

Daarnaast.. Waarom zou hij bij mij (lees: de kinderen) de deur open houden als hij ervan overtuigd was met haar door te willen?

Trouwens.. Is nieteens ondenkbaar dat hij in het voorjaar aangeeft niet met mij én met vriendin door te gaan, maar dat er alweer iemand anders is...

Dit gaat nooit stoppen denk ik. Ook omdat hij niet voor het eerst vreemdgaat tijdens ons huwelijk (langdurig)..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:Soyli schreef op 22 november 2011 @ 13:53:

Hij.. Maar ik heb het ook via via gehoord.. Zij zou gezegd hebben dat ze niet wist wat ze met hem aanmoest omdat hij maar bleef twijfelen (dorp hè)..

Daarnaast.. Waarom zou jij bij mij (lees: de kinderen) de deur open houden als hij ervan overtuigd was met haar door te willen?

Bij jou weet hij wat hij heeft en kan verwachten bij haar is alles nog nieuw.

Wie weet bevalt ze toch wel niet zo goed als de eerste verliefdheid voorbij is en dan is het altijd makkelijk als hij weer bij jou in het gespreide nestje kan terugkeren.

En dat gaat natuurlijk niet als de scheiding definitief is en de deur gesloten.
En als dit niet de eerste keer was dat hij vreemdgaat dan heeft hij iig geleerd dat hij er mee wegkomt.

Tuurlijk ben jij boos,verdrietig etc maar tot nu toe nam je hem toch weer terug dus hij denkt dat dat deze keer niet anders zal zijn.

De vraag of een andere vrouw dit ook allemaal zou pikken stelt hij zichzelf vast ook regelmatig.
Soyli...wat een lul...en je denkt toch niet dat jij? in je eentje een vechtscheiding kan voorkomen? Daar zijn er 2 voor nodig....ga naar een advocaat en kom voor jezelf op....wat blijft er van jou over als je hem zijn gang laat gaan? Het iedere keer maar weer pikt allemaal? En wat voor voorbeeld ben je voor je kinderen? Dat mama een voetveeg is? Wil jij werkelijk een optie zijn, geen 1e keus, geen 2 keus maar de laatste keus? Iemand voor wie hij geen respect heeft?
quote:Soyli schreef op 22 november 2011 @ 13:53:

Trouwens.. Is nieteens ondenkbaar dat hij in het voorjaar aangeeft niet met mij én met vriendin door te gaan, maar dat er alweer iemand anders is...

Dit gaat nooit stoppen denk ik. Ook omdat hij niet voor het eerst vreemdgaat tijdens ons huwelijk (langdurig)..

Zou je dat willen ? Hem terug willen als blijkt dat hij met "haar"

niet verder wil?

Ga je op de reservebank zitten in de hoop dat je dit voorjaar weer

mee mag spelen?

Gewoon die echtscheiding aanvragen, het kan niet veel slechter

dan nu, je kerel zit met een andere vrouw in een woning.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hova, lees net hoe de situatie nu bij jou is en ik vind het heel erg voor je.

Net als HBG ben ik blijven denken dat ze gewoon nog doorgingen en helaas het is waar.

Neem iets aan van me aan...

Die k#t is heel goed in je man afpakken.

Maar ze is nog veeeel beter in jou je centjes afpakken.

Terwijl jij je nu al bijna een JAAR blindstaart op emoties hebben zij alle tijd gehad om hun financiele plaatje te plannen.

En daarin is geen plaats voor jouw welvaart en welzijn.

wees die kakkerlakken een stap voor en maak in stilte je move om te krijgen waar je recht op hebt.
Meestal is het geen kwestie van "eerste of tweede keus". De meeste mensen gaan niet zozeer vreemd omdat de liefde over is, ze zijn op zoek naar spanning, willen zich geliefd en gewaardeerd voelen, en bewonderd ook. Dat verandert er niets aan dat het voor de partner uitermate pijnlijk is, maar het gebrek aan liefde dat er doorgaans aan verbonden wordt hoeft niet waar te zijn.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Heb nog niet gelezen, maar tjeez, waar bijna-ex nu mee aankomt moet ik echt even kwijt. Hij komt net even wat ophalen en deelt mij doodleuk mee dat de afdeling waar zij werkt waarschijnlijk verkocht gaat worden door strategie-wijzigingen. Tjeez, een jaar lang wilde ik dat zij uit het bedrijf ging en nu, nu het eigenlijk te laat is.... Ongelofelijk gewoon...

Ik weet ook niet goed waarom hij het me nu verteld, het was zowat het eerste wat hij zei. En hij vroeg of we niet moesten afspreken om te praten. Pfff.... waarom voel ik dan weer dat sprankje hoop in mijn buik omhoog fladderen? Hou op, laat me met rust, ik wil geen hoop meer, ik wil rust.

Heb hem gezegd dat ik hem donderdag wel even zie als hij hier bij de kinderen is, verder niet. Weet niet wat ik hiermee moet...
Je kunt ook vragen: "waarom vertel je me dat?"
Maakt het verschil wat betreft hoe hij tegen jou deed en dat hij niet voor jou ging? Het ligt toch alleen in het verlengde daarvan?
Strategiewijzigingen ...
Ja, dat was ook wat ik had moeten vragen, Gianna, alleen kwam het even rauw op mijn dak vallen. Ik vraag hem dat donderdag wel. Ik denk niet dat het verschil maakt. Het was hetgeen ik tegen hem zei twee weken geleden; als wij ooit nog een kans zouden kunnen hebben, zou voor mij de basisvoorwaarde zijn dat zij compleet uit zijn leven verdween. Een basisvoorwaarde, verder niets.
Ja, wat moet je ermee.

Wil hij nu dat je meehuilt nu ze niet meer onder handbereik is?
Het blijft heel gek om de te lezen over de mannen/exen van met name Hova en Tascha, en van Allalone. De manier waarop ze er niet zijn, maar hun vrouwen/exen aan het lijntje houden: ik herken het precies. Want mijn man/ex doet hetzelfde.

En dat fladdertje hoop waar jij het over hebt, Hova, dat herken ik ook. Bij het minste of geringste. Zelfs zonder opmerkingen. Maar sinds dit weekend is het gaan liggen, dit gevoel. Ben ik boos. Was ik nog niet eerder. Denk ik eigenlijk alleen maar: ik weet heel goed hoe het er uit ziet/had gezien als je helemaal voor mij en voor ons gezin was gegaan. Als je terug was gekomen.

Nu ben je bij mij aan het vissen, vind je blijkbaar haar als nieuwe geliefde en ook nog mij op een afstand (want ik ben er niet meer echt, maar ik ben ook niet echt weg) nog niet zo erg. Terwijl ik er aan kapot ga.

Ik voel dus steeds meer dat ik degene moet zijn die dit definitief eindigt. En dit is dan (ook) mijn huwelijk. Iets wat ik nooit gewild heb, wat voor mij verbijsterend is, nog steeds, maar ook iets wat wel moet als hij er niet is. Letterlijk en figuurlijk. Er zit niets anders op geloof ik.

Ik hoop dat ik eerdaags de moed heb dit zo te zeggen. En het traject in te gaan. En ondertussen dus die herkenning hier. Eng om te zien dat ik het bij jullie zo zie. En denk: laat je niet voor de gek houden. Terwijl mij al bijna een jaar hetzelfde gebeurt, en ik het niet zag/zie. Of misschien nog wel zag/zie, maar niet voelde. Er verandert iets. Ik hoop snel heel radicaal. Want dit is om gek en zeker ongelukkig van te worden en blijven.
Hey Patsboem, fijn dat je de moed hebt gevonden om terug te komen! Goed dat je boos kunt worden, mijn ervaring is: boos worden schept afstand en dat is iets wat je nu goed kunt gebruiken! En ja, het is zwaar, heel erg zwaar.. maar zoals de "oudgedienden" hier vertellen... het zal ooit gemakkelijker worden. Blijven bij iemand die jou eigenlijk niet wil is nog veel moeilijker. Laat je niet gebruiken/misbruiken je bent zoveel meer waard! Als jou gevoel je verteld dat je er een eind aan moet maken... ga op je gevoel af, dat klopt altijd!! Blijf schrijven meid, je zult merken dat je hier zo veel steun uit gaat halen!
Hova, omdat hij haar niet wil. Dat hij vreemd ging betekent niet dat hij niet van jou houdt. Misschien heeft het einde van jouw geduld hem wakker geschud. De vraag is alleen of dat niet te laat is.

Pas goed op jezelf, ook nu. Misschien wel juist nu.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:hova schreef op 22 november 2011 @ 20:04:

deelt mij doodleuk mee dat de afdeling waar zij werkt waarschijnlijk verkocht gaat worden door strategie-wijzigingen.

[..]

het was zowat het eerste wat hij zei. En hij vroeg of we niet moesten afspreken om te praten. ...

Waaaaat??

Als het niet zo triest was wat er allemaal gaande is zou je hier heel erg hard om moeten lachen.

Ik vind het behoorlijk hilarisch tenminste, van een afstandje, hoe doorzichtig is dat... en in 1 adem erachteraan vermelden dat jullie nu weer eens moeten praten?

Wil hij direct toetsen of de stratiegiewijzigingen het gewenste effect hebben op jou?

Wat een toeval... Strategiewijzigingen van het bedrijf?

Ook zijn bedrijf toch?

Dus het zijn in feite zijn eigen stratiegiewijzigingen.

En nu pas komt hij op dat idee?

Had hij die stratiegie niet een jaar geleden kunnen wijzigen dan?

Of komt dit nu ineens pas in hem op nu jij de deur dicht hebt getrokken?

Oeps, een andere strategie in het bedrijf, en meteen een andre strategie in het bewerken van jouw gevoelens/beslissingen...

En dat ook meteen toetsen....

Als hij zijn bedrijf een andere richting in had willen sturen had hij dat toen ook kunnen doen, maar toen kon dat toch allemaal niet?

En nu wel?

Heel heel vreemd hoor, ik zou me er niet teveel door laten beinvloeden.

Tjongejonge, ze maken het jullie ook niet gemakkelijk.

Eerst ge kluit belazeren en dan als eindelijk het doek is gevallen werkelijk alles uit de kast trekken om weer bij mama op schoot te mogen uithuilen.

Ik wordt bijna blij met mijn recht door zee, duidelijke en pijnlijk eerlijke ex.. echt waar.
Allalone ik vind je geweldig om ondanks dat je zelf nog overeind aan het krabbelen bent toch proberen hier steun te geven aan een ander.

Wat ben je ook een geweldig mens hoe jij door het proces gaat.

jouw ex gaat zich zelf nog wel voor zijn hasses slaan.

Sterkte verder
Nou, dat ben ik helemaal met je eens Silencer.

All, zit bij tijden zelf ook hartstikke aan de grond maar inderdaad, ze steunt ook anderen...

All, je bent een kanjer!
meiden, kappen nou!! kan hier niet zo goed tegen...
Je bent zeker een kanjer, All! Gaat helemaal goed komen met jou (met ons)!

@Patsboem, klinkt alsof jij de goede kant op gaat! Woede helpt om afstand te nemen! Ik heb het bij vlagen en dan helpt het ook. Heb hem woedend verteld verleden week dat ik wil scheiden. Sta daar nog steeds achter, maar blijft wel zo dat het minste of geringste toch weer een fladdertje hoop veroorzaakt. Gevoel en verstand willen nog niet samenwerken bij mij. Komt wel, hoop ik!

Sterkte met de beslissing die je moet nemen!

@NewWoman, om eerlijk te zijn hebben deze strategie-wijzigingen van zijn (en zijn zakenpartners) bedrijf wel een reden van buitenaf die afgelopen maandag bekend gemaakt is. Dus hij heeft daar zelf niet direct de hand in eigenlijk.

@Bwitched, ik weet niet of je gelijk hebt. Ik weet niet eens of ik wel wil dat je gelijk hebt. Misschien is het wel te laat.
Idd allalone je bent een kanjer!

En hova trap er niet in meid, hij gaat je alleen maar opnieuw pijn doen, hij is niet meer de man waarmee jij getrouwd was.
Inderdaad pas op Hova..

Ik wil je je hoop niet ontnemen, maar 't kan ook zijn dat zij niet meer wilt hè.. , of ook twijfelt.

Hij test met zijn opmerking of je deur nog open is.

Ik ben er huiverig voor omdat mijn ex heel vaak valse hoop gaf op dezelfde manier.

Plus Sinterklaas, Kerst en Nieuw komt eraan.

Gevoelige tijden.
Weet niet eens of ik hoop wil hebben, Champ. Vooralsnog sta ik nog steeds achter mijn beslissing om te scheiden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven