Mode & Beauty alle pijlers

Haar los dragen

22-11-2011 14:11 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik heb een haarprobleempje!

Ik heb lang, vol haar dat snel pluist en slag heeft. Het valt vaak het mooiste als ik het natuurlijk laat drogen en niet doorkam daarna.

Eigenlijk zolang ik me herinner doe ik mijn haar in een staart, zijstaart, vlecht, knot of steek ik het op omdat ik me heel ongemakkelijk voel met mijn haar los. Ik doe het toch heel af en toe, het zit dan 10 minuten mooi, en daarna zakt het uit, valt het raar, zit het in mijn gezicht of gaat het pluizen. Als ik er veel spray of mousse in heb gedaan zit het ook niet zoals ik het wil. Zelfs een uurtje na een kappersbezoek zit mijn losse haar niet mooi meer!

Ben ik de enige die niet weet hoe ze haar haar mooi los kan laten hangen? Moet ik echt altijd met een stijltang/krultang aan de gang om het om mijn gezicht heen mooi te krijgen?
Al eens met een kapper hierover gesproken?
Ik heb ook pluishaar met slag, halflang. Ik laat het drogen aan de lucht, draag het los en gebruik een produkt van de kapper om m'n punten niet te laten pluizen. En ik heb altijd zo'n langwerpige klem bij me, voor als ik het zat ben/ niet meer zit/ toch pluist. Mijn kapper heeft het in lagen geknipt zodat de slag mooier valt. Maar dit is natuurlijk per persoon verschillend.
Ik doe mijn haar een vlecht in en de volgende dag is het mooi los. Nou ja, niet helemaal los, ik pak een pluk haar aan beide kanten van mn gezicht en bind dat achter samen met een dun, klein rubberen elastiekje wat je bijna niet ziet. Voor mij echt een oplossing; wilde ook mijn lange haren wel eens los dragen!
Andere kapper zoeken. Sinds ik een goeie kapper heb pluist het niet meer en zit het weken goed. De budget dorpskapper en de ketens kunnen er niets van (mijn ervaring).

Als ik mijn haar veel in een staart / knot ga doen is dat een teken dat het weer tijd is voor de kapper.

Bij mij 'zakt' het ook gedurende de dag, als ik dat niet wil dan doe ik vol met mousse en als dat droog is borstel ik het licht uit. Als het dan uitzakt kan ik het met een vochtige hand weer in model brengen.
hier hetzelfde probleem en helaas geen briljante oplosing
Juist als ik het weer licht uitborstel zit het niet goed meer. Of als ik er een hand doorheen haal. Met een beetje mousse weer omhoog duwen werkt vaak maar kort.

Ik ben al bij veel kappers geweest en ondertussen weet ik wat me goed staat, ik heb ook veel laagjes in mijn haar en het kan heel mooi zitten, vooral onderaan. Maar bij mijn gezicht en langs mijn voorhoofd valt het gewoon niet mooi, alleen als ik heel erg verhit met een stijltang of fohn. Misschien moet ik iets anders met mijn scheiding proberen...
Is je haar heel droog?
Ik heb ook altijd laagjes maar de meeste kappers durven / willen de bovenste laagjes niet kort genoeg knippen. Dan heb ik ook volume bovenin, als ze te lang zijn niet.

Heb je al geprobeerd om alleen boven in mousse te doen en/of onder* de haaraanzet wat lak te spuiten?

Ik ben zelf ook dol op Schwarzkopf OSiS Thrill Fibre Gum om wilde plukken te temmen en Schwarzkopf Osis Hairbody tegen statisch en / of pluizig haar.

Edit:*: lok op het hoofd optillen en lak er onder tegen de haaraanzet spuiten
TaraD: mijn haar (en huid) is best droog ja. Het valt ook snel uit, of misschien valt het gewoon op omdat het lange haren zijn.. Ik heb een creme bij de kapper gekocht die mijn haar repareert (met keratine) en dat lijkt aardig te helpen qua hydratatie/glans. Maar niet om het de hele dag los te laten hangen.

Maja82: Ik doe meestal alleen wat spray op de bovenkant zodat het een beetje fatsoenlijk zit. Bedankt voor je tips!
Na de zomer was het bij mij echt stro toen heb ik eeen maskertje van de hema er in gedaan.

Verder gewoon andrelonshampoo voor blond haar en eens in de zoveeltijd cremespoeling (glans). Dat doe ik niet altijd want dan wordt het te zwaar en gaat het lelijk hangen.
.
Lees mee! Ik heb lang haar, met slag dat alleen goed los zit als ik met nat haar ben gaan slapen, haren omhoog, zonder door te kammen.

Pluist als de meten maar geen gespleten punten.
Cortana85, in keratine zit silicone dat een laagje om je haar legt waardoor het afsluit. Bij mij althans, ik kreeg er een enorme bos pluis voor terug na gebruik
Als ik mijn haar aan de lucht laat drogen ziet het er verschrikkelijk uit. Pluizig, plat, futloos.. niks mee te beginnen. Maar als ik het fohn (gewoon hoofd naar beneden en droog fohnen, niet modelleren of iets) dan zit het gewoon geweldig, wat ik er verder ook mee doe. Gouden tip van mij dus, hoewel het natuurlijk per persoon verschilt of dit zal helpen. Verder helpt de conditioner van dove geweldig voor pluis bij mij. Intense repair geloof ik. Die ene die wit en geel door elkaar heen is in elk geval .
Ik heb een soort fobie voor losse haren op mijn kleding, dus dat is de reden dat ik het altijd vast heb. Als ik het los heb, krijg ik veel klitten in mijn nek. Ook stom.

Mijn haar komt bijna tot op de bil en afknippen is geen optie wat mij betreft. Dus ik maakt het leuk met vlecht, knot, staart, mooi opsteken.
Brazilian hair keratine behandeling! Gegarandeerd mooi, glanzend, steil haar.
quote:Cortana85 schreef op 22 november 2011 @ 16:22:

TaraD: mijn haar (en huid) is best droog ja. Het valt ook snel uit, of misschien valt het gewoon op omdat het lange haren zijn.. Ik heb een creme bij de kapper gekocht die mijn haar repareert (met keratine) en dat lijkt aardig te helpen qua hydratatie/glans. Maar niet om het de hele dag los te laten hangen.

Maja82: Ik doe meestal alleen wat spray op de bovenkant zodat het een beetje fatsoenlijk zit. Bedankt voor je tips!

Ik heb sinds kort de Aussie moisture shampoo en hun haarmasker ontdekt. Na de eerste keer wassen zag ik al een heel groot verschil. De slag verdween en het is gewoon glad. Wat me nog meer verbaasde is het feit dat ik ook de volgende dag met mooi haar zonder pluis en slag wakker werd. Ik heb al mijn serums en de stijltang gedag gezegd haha. Ik gebruik het nu 2 weken en je kunt het krijgen (nu met korting) bij de Etos.

Het stript je haar wel maar ze hebben ook een shampoo voor gekleurd haar. Het masker is echt geweldig, net als de geur!
Ik gebruik tegenwoordig alleen wat Silk Infusion van Chi en dan laat ik het aan de lucht drogen. Om af te werken gebruik ik wax van Biosilk. Om de dagen daarna de droge punten bij te werken en te stylen de Pliable Polish van Chi. Ik dacht altijd dat dat soort producten niets voor mijn haar zouden zijn, maar het werkt geweldig als je het goed gebruikt: heel klein beetje door het haar 'duwen'.

Ik heb ook snel pluizig haar, maar het is nu goed geknipt in laagjes.

Als je je haar volumineus wilt houden, kun je het best wat haarlak tussen de haarlagen verstuiven, niet alleen bovenop of onderop. Dus steeds een laag haar optillen en wat korte pufjes. Daarna niet meer kammen of alleen met een heel grove kam.
Cortana, ik heb precies hetzelfde haar als jij en ik denk dat ik een goede tip heb. Na het wassen fohn ik het een beetje. Daarna anti-pluis erin (van John Frieda of Andrelon) en daarna modelleer ik het met een krulfohn. Geen diffuser maar zo'n ronde borstelfohn. Daarmee breng je het perfect in model en het pluist niet meer. Lastig als je dit elke dag wilt doen, maar ik neem aan dat je niet elke dag je haar lost wilt laten hangen?
quote:missrabbit schreef op 22 november 2011 @ 17:01:

Volgens mij zit niemands haar echt mooi zonder het glad te fohnen/krullen of stijlen met een tang. Alleen mensen met heel mooi stijl haar of krullen van zichtzelf hebben hier mazzel mee.

Ik dacht altijd dat ik de enige was die toch altijd een kwartier met de fohn in de weer moest. Ik zie zo vaak meiden met een mooie bos lang haar met mooie slag erin, wat eruit ziet alsof er alleen maar wat creme in hoeft en gewoon lekker laten drogen.

Bij mij gaat er altijd een hele planning aan vooraf, wanneer haren wassen, wanneer los, wanneer sporten en wanneer opsteken. (na het wassen kan het los, na het sporten moet het gewassen worden en na het opsteken kan het niet meer los enz. enz.)

@ TO: misschien helpt het om een deel los te laten, en bijv. alleen de bovenste helft/plukken vast te zetten met een mooie speld?

Ik vind zelf de styling producten van Got 2B of zoiets wel prettig. Voor de punten doe ik er dan altijd nog een vettiger goedje is, (nu een of andere elixer van Gliss kur geloof ik, maar ook wel eens laagjes accent van Andrelon).

Ik heb nu ook een nieuw spulletje van Andrelon, duo mist wat heel veel volume belooft. Als het inzakt hoef je alleen nog maar even met je handen door je haar en dan heb je weer een fantastisch volume (als ik de reclame mag geloven). Ik ga het morgen uitproberen.

En inderdaad bij de kapper flink laagjes laten knippen? Volgens mij valt haar met slag dan altijd wel mooier. En dan rond je gezicht en bovenop wat kortere lagen, zodat de slag mooi bovenin zit.

Ik kende eens iemand met heel mooi lang haar, zij liet haar haar na het wassen aan de lucht drogen, en deed er daarna wat mousse in. Haar haar zat altijd heel mooi.
Ik gebruik altijd een gliss kuhr creme na het wassen. Inmasseren in handdoekdroog haar en dan aan de lucht laten drogen.
mimootje: is het zo slecht dan, die keratine? Ik dacht juist dat het wel goed was omdat het ook in je haar zit.

nokiafan: ik hoorde daar al over, werkt het goed?

19juni: haha jaaa! Ik plan het ook helemaal, welke dagen wassen (want duurt ook lang), wanneer sporten etc etc, vermoeiend!

Een paar plukken vastzetten doe ik ook weleens, staat leuk. Ook alleen een pluk aan de bovenkant met wat volume (bollend) vastzetten. Gister mijn haar toch maar los gedaan en wat antipluis die ik nog ergens had er na het wassen ingedaan en wat meer spray. Het zat best ok, ik ben soms ook wel heel kritisch misschien. Maar als ik dan op andere vrouwen let die hun haar perfect los hebben hangen dan baal ik er toch weer van..
Wat bij mij helpt:

In handdoekdroog haar een Oil non Oil erin wrijven (paar drupjes maar). Dit is een olie die niet 'vet' is. Het is een soort versteviger voor je haar. Je kunt je haar dan laten opdrogen of fohnen (beschermt je haar meteen tegen hitte). Daarna doe ik er een Seasaltspray in, waardoor mijn haar wat stugger wordt. Ik kan mijn haar dan een beetje knijpen, waardoor ik slag krijg (heb erg stijl haar zelf).

Heb laatst laagjes laten knippen en 2 verschillende kleuren highlights laten verven en mijn haar ziet er ineens een stuk gezonder uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven