Bezemtopic nr. 11

04-07-2011 12:52 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.

Hier staat Bezemtopic nr. 10

Coetje hoe was het? Heftig vast en zeker. Heb je er nu wel een goed gevoel bij dat je bent gegaan? Morgen nog een zware dag. Ik moet om 8 uur op het werk zijn. Maar mijn gedachten zullen veel bij jou zijn.

Ik heb om 12 uur de MRI morgen. De echo ging goed. Geen idee of er iets uit komt. En morgenmiddag moet ik naar de fysio.

Ook weer een best drukke dag.

Slaap lekker allemaal. Ik ga vroeg naar bed want ik moet om 6 uur op.
Moggu...

Het was heel fijn om gister nog even bij haar te zijn.

Brief gaat mee in de kist,voor mijn gevoel heb ik nu afscheid kunnen nemen.

Bij thuiskomst ontzettende hoofdpijn dus gelijk naar boven gegaan.

Vanochtend de begrafenis,als het goed voelt ga ik nog een stukje uit de brief voorlezen.

Nog geen uitslagen van de echo dus Zoebie.

Succes met de mri,wat een herrie maakt dat ding.

Fijne dag allemaal
Oh Coe wat goed dat je misschien nog voor gaat lezen. Dat zal best heftig zijn, maar het geeft niks als je dan tranen voelt komen. Het is ook nogal wat. En wat fijn dat het zo goed voelde gisteravond. Sterkte vandaag. Coetje
Mogguh

Knuffel, Coe. Heb je vandaag ook je vriend en vriendin(nen) bij je? Goed dat je haar gisteren nog gezien hebt, het is al onwerkelijk genoeg.

Zoebie, ook genoeg te doen vandaag. Misschien is het wel goed dat die herinneringen weer even boven komen, toch weer een stukje verwerken. Was je om Nienke weg bij deze huisarts?

Goldie, fijne avond gehad?

Ik heb vandaag een adviesgesprek over Oudste bij de ggz, ga met Oudste naar een proefles braakdance en moet 's avonds ook even wat bespreken op de harmonie. Gisteren overigens gehoord dat het met Middelste op school gewoon goed gaat, net als anders. Gisteren tot tien uur twee kinders aan tafel met huiswerk omdat de planningen niet optimaal waren.
Een hele dikke voor Coetje vandaag.
voor Coe, veel sterkte vandaag.
Ik heb er al een halve werkdag op zitten.

2 wassen opgevouwen en opgeruimd, 1 nieuwe in de machine, wasmachine uit- en ingeruimd, kind afgeleverd op het KDV...

Nu uitrusten op het werk
Lieve Coe, voor jou een hele dikke en heel veel sterkte vandaag.. wat een moeilijke dag moet het zijn. Hoop dat je steun hebt aan vriend en je vriendinnen. Wij denken allemaal aan je in ieder geval, misschien steunt dat ook nog een beetje.
Zoeb, wanneer krijg je iets te horen over de echo? Hoop dat je snel alle uitslagen binnen hebt. En wat ontzettend fijn dat je nu zo’n fijne huisarts hebt zeg, dat is toch best wel belangrijk eigenlijk.

Gisteren had ik een (wederom onverklaarbare) enorme off-day, bozig, verdrietig, niet fijn. Maarrr.. gelukkig zijn daar dan Tup en Joep, die krijgen me af en toe toch wel flink aan het lachen. Ik ‘verstop’ af en toe wat brokjes voor ze, bijvoorbeeld in een leeg WC rolletje, dan kunnen ze niet zo snel eten en zijn ze even lekker bezig. Gisteren had ik een papieren zak van de groenteboer waar ik ook wat brokken in gedaan had en Tup ging er zo fanatiek op af dat de zak op zijn kop bleef zitten en hij de hele kamer doorrende met die zak op zn kop. Echt zo grappig, heb echt in een deuk gelegen. En dan ook dat koppie toen ie de zak weer kwijt was…
Coetje ook vanaf hier wordt er aan je gedacht. Maar weer een

Leuk zijn ze hé die katten. Soms lig je echt in een deuk.

Ik heb de MRI erop zitten, Vrijdag nog de botscan. Pffft ik had al slapende voeten bij 40 minuten stilliggen in die scan. De botscan duur twee keer een uur. Nou ja ik zie wel.

De uitslag van het bloed en de echo krijg ik maandag. Die van de MRI pas 6 december. tegelijk met de uitslag van de botscan. De laatste is in een ander ziekenhuis. Dus dat moet met de post komen en duurt langer. Ik maak me maar niet druk. Ik zie het wel.
Ik ben er ook weer,het was een mooi afscheid.

Weer knallende hoofdpijn dus ik ga even naar bed.

Dank je wel voor alle knuffels,heel lief!!

Dikke terug
Heeft er echt wel even de pest in want wederom is het advies van het ggz dat Oudste een heel normale jongen is die gewoon begrensd moet worden en/of geadviseerd moet worden in uitlaatkleppen voor zijn woede/prikkelbaarheid. Leuk, terwijl hij in feite best de kleine mannetjes terroriseert, en ik al jaaaaaren bezig ben om dit binnen grenzen te houden.

Nou ja, gezinshulpverleenster en ik gaan er maar weer een plan op zetten. Wat voor andere keus hebben we nu? En dan maar observeren hoe hij het doet op dat plan. Zij wil wel met me meedenken over andere mogelijkheden voor Oudste, maar bij het ggz gaat het hem dus niet worden.
Ben weer thuis van een slopende dag.

Coetje wat fijn dat het een mooi afscheid was. Nu heel raar dat je zonder je vriendin verder moet. Lijkt me vreselijk.

Niet gek dat je koppijn hebt.

Mamz wat raar dat ze zo'n oordeel over oudste vellen. Kan er ook nog steeds niet bij dat het UWV mijn aanvraag heeft afgekeurd. Alleen door het lezen van een formulier. En dan ook nog een fout advies, maar ik kan er niets mee.

Ga friet halen. Het is woensdag. Gelukkig geen gekook vanavond. Daar had ik helemaal de puf niet meer voor.
Ik ben weer opgekrabbeld.Vriend had kippensoep gemaakt en voor de kinderen de frietpan aangezet.

Het was mooi vanochtend,heel emotioneel,maar wel een dienst die precies bij haar paste..ik heb een stukje uit de brief voorgelezen en dat lukte bijna zonder tranen,die kwamen daarna pas.

A.s zaterdag zouden we samen met de kinderen naar Sinterklaas gaan,zo raar dat zij er nu niet bij zal zijn.

Zoeb,is dat definitief van het uwv dan?

Niks gek dat je geen puf meer hebt om te koken,nogal heftige dagen nu voor je.Heel fijn dat je de "vakantie"voor de boeg hebt.In ieder geval even geen stress qua werk en alle afspraken daar nog omheen.

Mamz,wat vervelend dat je zo niet echt verder komt met Oudste.Wat zou je zelf graag zien wat er gedaan wordt?Kan de gezinsbegeleidster daar iets mee,of eventueel met school?

Misschien stel ik domme vragen hoor en heb je dat allemaal zelf al bedacht natuurlijk..

Gold,hoe was het etentje?

Gelfje,wat klinkt dat grappig,die Tup,zie het zo voor me.
Wat goed Coe dat je toch hebt voorgelezen.

Het zal zeker raar zijn als ze er zaterdag niet bij is. Gaat haar man wel of heeft hij daar nog geen behoefte aan? Je moet wel verder voor de kinderen, hoe moeilijk dat ook is.

De uitspraak van het uwv is definitief. Ik kan er alleen nog een rechtszaak tegenaan gooien, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Geen idee hoe het verder gaat.

Vanmiddag bij de fysio heb ik niet onverdienstelijk gebadmintond.

Wat leuk dat dat bij de fysio hoort. De leuke therapeut kan het wel verrekt goed. Maar ik laat me niet kennen. Volgende keer als ik goede schoenen aan heb, zal ik hem eens proberen in te maken. Het ging ook erg goed met mijn pols. Af en toe wel een flinke pijnscheut en dan moest ik even stoppen, maar ik wilde door. Vond het echt gaaf. En ook omdat ik het nog steeds niet was verleerd. Ik had het zeker 20 jaar niet gedaan. Alleen toen de kinderen klein waren. Ik had wel het zweet op mijn rug en voorhoofd staan toen ik terug naar de trein liep. Hij heeft me ook wel goed laten rennen, wat niet echt gemakkelijk was met laarzen aan.
Moggu..
Ik vind badmintonnen ook leuk!Mensen moeten altijd lachen als ik dat zeg.

Lijstje vandaag:

werken

wassen en vouwen

wvttk

Fijne dag allemaal
Mogguh.

Druk op mijn werk dus weinig tijd.
Mogguh

Zoeb, misschien toch wat puf maken voor een rechtszaak. Ik weet niet hoe er is aangegeven in de brief dat je je recht moet halen? Ik weet wel dat er ergens in een procedure van publieksrecht een volledige toetsing door een bestuursrechter moet worden gedaan van de feiten (die dat natuurlijk ook weer door deskundigen laat beoordelen) en dat je een redelijke kans hebt dat die wel voor je laat uitzoeken of er goed gehandeld is. Bespreek het anders even met je advocaat.

Coe, iemand die je vaker ziet missen lijkt me inderdaad raar, akelig, zulke normaal feestelijke momenten zullen een randje houden. Badmintonnen vind ik ook leuk maar dan in standje relaxed.

Ik ga straks met hulpverleenster korte termijn plannen over Oudste bespreken. Moet even met haar uitvogelen of ze zich erin kan vinden dat er geen sprake is van psychiatrie bij Oudste, in dat geval weet ze wellicht andere vormen van hulpverlening die bij hem kunnen passen. Baal er van dat ik het incident van het konijn niet heb genoemd gisteren, maar we hebben nog een herkansing begin januari. Dan zal de mevrouw van het ggz het adviesrapport bespreken met hulpverleenster en mij.

Verder heb ik vandaag een gesprek met de psychiater van ex, en worden er spullen van ex thuisgebracht om uit te zoeken wat er voor ons van waarde is. Vanmiddag kind naar baritonles dus weer genoeg te doen zo.

Gelfje, er stond van de week een artikel op Yahoo en ik moest meteen aan jouw dondersteentjes denken. Schijnt te zijn dat katten graag van bovenaf de boel in de gaten houden. Als ze op het aanrecht zitten moet je dus iets hoger bouwen dan het aanrecht en de katjes motiveren om daarvan gebruik te maken, ondertussen de oversteek op het aanrecht onaantrekkelijk maken met aluminumfolie, dubbelzijdige tape of andere onprettige zaken voor kattenvoetjes. Stond ook een leuk linkje bij over een huis met een speciaal kattenpad (google 'the cat's house'?)
Mogguh meiden.

Ik heb even niet zoveel forum-puf.

Morgen heb ik een afspraak met de HA. Ik merk dat mijn najaarsdip dit jaar anders voelt/heftiger is dan andere jaren en na erover gepraat te hebben met Goldman vinden we het tijd dat ik aan de bel trek.
Even snel vanaf het werk een paar droppen!
Ik hoop dat de huisarts je klachten serieus neemt, Goldie. Betekent wel een mogelijke doorverwijzing naar ggz, zou je daar trek in hebben? Anders lichttherapie, misschien zijn hun lampen sterker.

Zonder dat je het weet of wil weten kan je natuurlijk echt nog wel wat te verwerken hebben van afgelopen jaar (en je jeugd).

Even c/p (bij mij c/v)

Vandaag was een pittig dagje: eerst met hulpverleenster thuis gesproken. We gaan de lijntjes voor Oudste (en heel het gezin) weer wat strakker aantrekken, en dan maar documenteren wat er gebeurt. Uiteraard is alles wel een beetje losser geworden sinds het overlijden van hun vader en vanwege mijn herfstblues (voel me nu weer energiek, nu er hulp van de schoonmaakster is).

Daarna kwam mijn familierechercheur persoonlijke spullen van mijn ex afgeven. En nog wat vertellen over wat er binnenkort staat te gebeuren. Een heel leven in zes vuilniszakken en een doos betekent bij mij een flinke huilbui.

Gelunched met Middelste, wat over zijn vader en zijn gevoel gepraat, en daarna naar de psychiater van zijn vader. Die heeft verteld wat hij heeft kunnen vaststellen bij een patient die moeilijk benaderbaar was en middelen gebruikte.

En hoewel ik veel daarvan al wist was ook dat heftig.

Ben nu dus wel toe aan een beetje niks bijzonders.
Hey dames!

Ik kom me voorlopig even afmelden hier. Het is zo idioot druk op mijn werk, ik heb mijn ritme thuis nog niet helemaal (zeg maar gerust helemaal niet) gevonden, en ik kom er nauwelijks aan toe om aan de pc te zitten. Daardoor mis ik ontzettend veel van wat jullie te vertellen hebben en krijg ik het idee dat ik er maar wat tussen kom vallen met mijn dingetjes en jullie daarin totaal vergeet of oversla.

Voorlopig trek ik mij dus even terug en ik hoop na de feestdagen (wat er in mijn geval door alle bijkomende verjaardagen ook een stuk of 10 zijn, alleen al in de maand december) weer fatsoenlijk mee te kunnen schrijven.

Ik wil nog even kwijt dat het privé (op mijn ritme in het nieuwe huis na) hartstikke goed gaat, dus jullie hoeven je wat dat betreft geen zorgen te maken.

Ik meld me volgend jaar weer!!!

Liefs, Shadow
Iedereen even een ;hug:

Ik ben druk,druk.

De diëtiste was trouwens heel erg tevreden. Ik heb een metabolische leeftijd van.......taratara boem 46 jaar.

Ik moet alleen meer vet eten. Nou ja zeg. In de vorm van vette vis en noten. En ik mag best minder koffie. Max 10 koppen per dag en daar zit ik grif overheen. Leut die ik ben. ik ga dus aan de thee. En ik zat gemiddeld op 1465 calorieën per dag. Soms meer meer minder. Maar het was te weinig als ik niet wil afvallen.
Wel terugkomen, he Shadow? Geniet van de feestdagen, van je nieuwe huisje, van het werken aan je nieuwe huisje. Ben nog wel even benieuwd hoe het was op de sinterklaasavond?

Zoeb, je hebt dus nogal wat ruimte, calorietechnisch gezien. Leuk om te weten dat je wat de dietiste betreft goed in je vel zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven