Andere opties raamfolie?
donderdag 24 november 2011 om 15:08
De voorkant van onze grote raam van de woonkamer, zit aan eens traatkant dichtbij school.
We hebben al een rolgordijn, maar soms zit je echt te kijk. Ik weet dat er voor aan de onderkant plakfolie/raamfolie bestaat maar ik krijg er meteen een oudbollig idee bij.
Weet iemand leuke raamfolie/plaktechnieken? Bijv. 1 baan eruit knippen/schuin/recht/balkjes etc etc.
Of andere optie's i.p.v raamfolie?
We hebben al een rolgordijn, maar soms zit je echt te kijk. Ik weet dat er voor aan de onderkant plakfolie/raamfolie bestaat maar ik krijg er meteen een oudbollig idee bij.
Weet iemand leuke raamfolie/plaktechnieken? Bijv. 1 baan eruit knippen/schuin/recht/balkjes etc etc.
Of andere optie's i.p.v raamfolie?
donderdag 24 november 2011 om 15:22
Ik vind raamfolie helemaal niet ouderwets. Het ligt er maar net aan hoe je het opplakt. Woon in een stad en zie heel veel huizen die er soms echt een kunstwerk van gemaakt hebben. Ik zou echter niet zelf gaan lopen knippen en plakken want dat kun je toch nooit helemaal strak en mooi. Loop dus eens een goede winkel in die raambekleding verkoopt. Zijn er genoeg en zij kunnen je het beste adviseren denk ik zo.
donderdag 24 november 2011 om 15:57
Ik had vorig jaar bij neckerman valletjes besteld vanaf de vensterbank , waren er in verschillende kleuren, niet het ouderwetse witte, maar in een nieuw jasje gestoken.
Ze zijn nu niet meer verkijgbaar zag ik, ze waren er in verschillende kleuren.
( als ik ergens geen hekel aan heb is het raamfolie)
Ze zijn nu niet meer verkijgbaar zag ik, ze waren er in verschillende kleuren.
( als ik ergens geen hekel aan heb is het raamfolie)
donderdag 24 november 2011 om 16:19
quote:knyntsje schreef op 24 november 2011 @ 16:09:
Ik heb eens gezien dat ze handgeschept ,doorschijnend papier aan stokken, of zelfs aan takken ,voor het raam hingen. Dat zag er prachtig uit. Helaas kan ik geen foto vinden Huh?
Ik heb eens gezien dat ze handgeschept ,doorschijnend papier aan stokken, of zelfs aan takken ,voor het raam hingen. Dat zag er prachtig uit. Helaas kan ik geen foto vinden Huh?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 24 november 2011 om 16:41
donderdag 24 november 2011 om 18:46
Ik denk dat je inrichting voor een heel groot gedeelte bepaald of de raamfolie hip of lelijk is;)
Zelf heb ik een hele mooie hoge kamer (3 meter) met over de lengte van één muur twee enorme ramen. Toen ik er in kwam zat er al folie op, vond het eerst vrij lelijk maar ben er nu helemaal aan gewend en vind het zelfs mooi!
Bij mij zit er onderaan een smalle strook folie - een smalle strook raam - een heel breede strook folie - een smalle strook raam - een smalle strook folie.
Zelf heb ik een hele mooie hoge kamer (3 meter) met over de lengte van één muur twee enorme ramen. Toen ik er in kwam zat er al folie op, vond het eerst vrij lelijk maar ben er nu helemaal aan gewend en vind het zelfs mooi!
Bij mij zit er onderaan een smalle strook folie - een smalle strook raam - een heel breede strook folie - een smalle strook raam - een smalle strook folie.
donderdag 24 november 2011 om 18:47
donderdag 24 november 2011 om 22:45
donderdag 24 november 2011 om 22:54
Ik kwam op deze, een raamdivider. Vind het zelf wel erg mooi:
http://www.raamdecoratieshop.nl/Page/39 ... vider.aspx
http://www.raamdecoratieshop.nl/Page/39 ... vider.aspx
donderdag 24 november 2011 om 22:56
Al die stoffen dingen voor je raam zijn lang niet altijd mooi, ligt er ook wel heel erg aan wat je aan gordijnen hebt hangen. Op die plaatjes zijn de ramen allemaal gordijnloos en dan staat het chic ja, maar ik zou het met gordijnen ernaast denk ik niet zo mooi vinden. Wordt wel wat erg veel raambekleding ofzo.