Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
quote:ronniemitchel schreef op 24 november 2011 @ 16:41:

[...]

Ik heb het vermoeden dat dat dan weer komt , doordat de ouder weer te snel in een nieuwe relatie stapt en te snel daar mee gaat samen wonen en te veel verwacht van de rol van de nieuwe partner , en dat de nieuwe partner zich vaak een te grote rol in het leven van de kinderen toebedeeld.

Ik geloof dat dat ook precies de reden is.

Niet alleen kunnen zijn,niet al te kritisch wat betreft de partnerkeuze want alles beter dan geen relatie en idd de nieuwe partner die denkt evenveel te zeggen te hebben als de vader/moeder.

Ik heb er hier op het forum de afgelopen jaren talloze voorbeelden van gelezen.

Totaal kapot van een scheiding en hup binnen het half jaar de volgende relatie en uiteraard meteen samenwonen enzenz..

Ik heb het ook in mijn omgeving eigenlijk nog nooit echt goed zien gaan.
quote:superstar_2 schreef op 24 november 2011 @ 16:53:

[...]

Niet alleen kunnen zijn,niet al te kritisch wat betreft de partnerkeuze want alles beter dan geen relatie en idd de nieuwe partner die denkt evenveel te zeggen te hebben als de vader/moeder.

Totaal kapot van een scheiding en hup binnen het half jaar de volgende relatie en uiteraard meteen samenwonen enzenz..

Klopt idd jouw beschrijving

Mijn kinderen hebben de tijd gehad om mijn lief te leren kennen ,

hij heeft zelf geen kinderen (ook geen kinderwens) en heeft altijd als er iets was het met mij besproken als de kinderen op bed lagen of naar school waren (ik werkte met wisseldiensten) en als je nu ziet hoezeer ze hem waarderen en respect voor hem hebben dat is echt heel mooi om te zien, jongste woont letterlijk &figuurlijk bij me om de hoek oudste helaas een stuk verder weg , maar als ik niet thuis ben of met iets bezig ben en jongste komt hier binnen vallen en wil iets kwijt dan heeft ze mij echt niet nodig hoor neeeeeeeee dan gaat ze gewoon naar hem ja gewoon naar hem , tuurlijk ben ik daar super blij mee, er blijven echt wel dingen over die ze enkel met mij bespreekt, maar het zien van zo veel vertrouwen van haar in hem dat maakt je als moeder een gelukkig mens
Fijn ronnie hoe het bij jullie gaat.

Mijn moeder heeft intussen ook alweer jarenlang een nieuwe man en echt een betere stiefvader had ik me niet kunnen wensen maar ook hij heeft zelf geen kinderen (misschien dat dat een voordeel is?)

Hij hoort gewoon bij het gezin en staat altijd voor ons klaar en ook voor de kleinkinderen.

En wij voor hem uiteraard.!

Wat ik hier op het forum vaak lees en ook in mijn omgeving gezien heb dat het pas echt goed fout gaat bij samengestelde gezinnen als er naast ieder de eigen kinderen ook nog eens gezamenlijke kinderen komen.!

[...]

Pfffffffffffff precies als je het allemaal leest en hoort.

Om hun gevoel van eigenwaarde op te krikken moet en

zal er een nieuwe partner komen, 2e leg, koophuis, soms

100 kilometer verhuizen enz.

In het slechtste geval komt "parner" ook net uit een niet

verwerkte relatie en hup daar gaan we richting jeugd & gezin,

schuldsanering en anti depresiva.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb niet alles gelezen, maar Allalone; je bent niet stom omdat je van iemand houdt. Daar zit niet zomaar een aan/uit knop op. Waarom ben je bang dat je alleen blijft? Dat weet je nu toch helemaal nog niet? Heel veel sterkte in ieder geval. Goed dat je steun zoekt op het forum.

Ik lees ook berichten over samengestelde gezinnen. Ik kan er een beetje over mee praten, mijn man had al twee kinderen toen wij elkaar leerden kennen. De relatie met zijn ex-vriendin is goed. Ik kan ook goed met zijn kinderen overweg, en ik doe best veel met en voor ze. Samen hebben wij ook twee kinderen gekregen, deze zijn nu in de peuterleeftijd. De oudste twee zijn tieners. Toch bedenk ik me wel eens; mocht ik er alleen voor komen te staan met mijn kinderen dan geen nieuwe man in huis. Ik wil niet dat die nieuwe man dan wat te zeggen heeft over mijn kids. Of het moet zo'n uitzonderlijk leuke lieve relaxte man zijn...maar dat moet de tijd dan uitwijzen. Ik zou mijn kinderen gewoon niet willen blootstellen aan spanningen. Ws. Hebben ze dan al genoeg meegemaakt. Ik denk er ook zo over omdat ik merk dat het niet altijd meevalt om te zorgen en te maken te hebben met kinderen die niet van jou zijn (dit klinkt heel kil, terwijl ik niet kil over de kinderen denk hoor). Voorts zou ik dan nooit gaan samenwonen met een man die ook kinderen met zich meebrengt. Ik zie dat gewoon niet zitten, ook weer van ' wat doe je je eigen kinderen aan, en kun je dat wel tot een goed einde brengen'. Je kunt het met je kinderen maar 1 keer goed doen. Daar moet je niet mee gaan experimenteren. Nogmaals; als na lange tijd uitwijst dat het allemaal wel kan, tja, dan zou ik heus wel overstag kunnen gaan.
@allalone: heel veel succes vanavond we denken aan je, knuffel

Ook voor de andere meiden die het nodig hebben
Ik heb niet alles gelezen, maar Allalone; je bent niet stom omdat je van iemand houdt. Daar zit niet zomaar een aan/uit knop op. Waarom ben je bang dat je alleen blijft? Dat weet je nu toch helemaal nog niet? Heel veel sterkte in ieder geval. Goed dat je steun zoekt op het forum.

Vicky: Thanks voor je reactie.. Waarom ik daar bang voor ben? Meerdere redenen....Mede door mijn jeugd niet een hele goede eigendunk... leeftijd.... ben niet afschrikwekkend lelijk, maar zijn wel heul veel vrouwen die er een stukkie beter uitzien... moeite met vertrouwen geven heeft bij ex ook lang geduurd en tja.. zie waar dat geëindigd is...

Het forum sleept me er soms echt letterlijk doorheen!

Dillema: thanks meid.. dit is nu precies wat ik bedoel met steun op het forum....
quote:allalone schreef op 24 november 2011 @ 23:20:

Vicky: Thanks voor je reactie.. Waarom ik daar bang voor ben? Meerdere redenen....Mede door mijn jeugd niet een hele goede eigendunk... leeftijd.... ben niet afschrikwekkend lelijk, maar zijn wel heul veel vrouwen die er een stukkie beter uitzien... moeite met vertrouwen geven heeft bij ex ook lang geduurd en tja.. zie waar dat geëindigd is...

Het forum sleept me er soms echt letterlijk doorheen!

Dillema: thanks meid.. dit is nu precies wat ik bedoel met steun op het forum....

Lieverd lees mijn stukjes ook maar eens regelmatig door, misschien krijg je dan weer wat meer vertrouwen in het leven.

Denk erom alles wat ik schrijf is met goede bedoellingen
Ronnie:
Misschien zijn dat nu juist de dingen waar je aan moet en kunt werken; je zelfvertrouwen opkrikken, meer waardering voor jezelf. Ook aandacht aan je uiterlijk hoort daarbij. Het kan heel goed zijn dat dit een nieuw begin wordt van een heel ander leven. Maar ach, het blijft gewoon moeilijk en pijnlijk. Geloof in jezelf.
Heb hem vanmorgen buiten de deur gezet. als hij voor haar kiest kan hij ook maar het beste meteen weggaan. misschien krijg ik dan eindelijk rust om na te denken hoe het verder moet. ben inmiddels druk aan het solliciteren, maar ze zitten niet te wachten op een oude vrouw van 50, die jaren niet betaald heeft gewerkt.

ook moet ik het iedereen gaan vertellen, zo vernederend en pijnlijk.

maar daar bijten we maar doorheen. maar de pijn en het verdriet blijven. mijn beste vriend en maatje ben ik kwijt.

Sterkte voor alle lotgenoten
Kunstje je hebt voor jezelf gekozen heel goed.

Ik hoop dat je de rust kunt gebruiken nu en vertel het aan een vriendin of iemand waar je goed mee kunt praten.

Je hoeft je niet vernedert te voelen want jij hebt niets verkeerd gedaan. Je hebt je grenzen aangegeven daar mag je trots op zijn.

Het is een lange weg met up en downs. Word kwaad en ga dingen regelen mischien dat het je dan kracht brengt .

Veel sterkte
Hova hoe is je gesprek gisteren gegaan?
Dank voor steun silencer2020.

Kan nog steeds niet echt geloven dat me dit overkomt. Twee maanden geleden dacht ik nog dat we samen oud zouden worden. Nu ligt mijn hele toekomst in duigen en moet ik van de grond af opnieuw beginnen
Het komt vaak ook uit de lucht vallen voor de partner die bedrogen word. Jouw. Ex patner ziet alleen het nieuwigheid en de spanning en ja dan legt jij het af want al die mooie jaren zijn ze dan al weer vergeten (lijkt het wel). Het is erg lastig om van de ene relatie in de ander te stappen en ze zien vaak de puinhoop niet die ze achterlaten.

Ik hoop dat je je richt opjezelf en probeer weer overnieuw te beginnen met vallen en opstaan kom je er wel.

Vanaf vandaag is het leven weet van jou en het leukste is je mag nu lekker alles zelf beslissen hoe jij het nu wil en niet anders.
Je eerste stap is gezet take control of your life.

[...]

Eh dat is toch niet helemaal waar

Ook ik was helemaal de weg kwijt na mijn scheiding heb hier pagnas vol geschereven en gejanknt etc,,na een half jaar kreeg ik wat met mijn huidige vriend en dat is nu al is nu 3 jaar ,,ik ben supergelukkig

Maar wij wonen bewust niet samen het latten gaat perfect en natuurlijk zijn er weleens dingetjes waa ik me aan erger en andersom

Ik wil alleen maar zeggen het kan wel je kan wel het geluk weer vinden ik heb misschien ook het geluk gehad dat mijn kinderen wat ouden zijn nl 25 en 19

Ook gun ik mijn ex [alhoewel hij van de een op andere dag weg was] zijn geluk,,wat heeft het voor zin om me na 3 jaar nog te ergeren en maar kwaad te blijven op dingen van vroeger..

Ik ben met hem heel gelukkig geweest vanaf mijn jeugd en koester de herinneringen en nu??

Nu ben ik weer heeel gelukkig dus dames houd hoop want het kan wel......
Wat fijn voor je rainbow01 dat je je lever weer zo op de rails hebt, dat je zelfs je ex het beste gunt. Volgens mij heb ik in dat opzicht nog heel lang te gaan. Nu heb ik nog steeds het gevoel dat mijn leven over en uit is. Alle plannen die ik had voor de toekomst zijn in duigen gevallen en ik moet helemaal alleen helemaal opnieuw beginnen. Ik ben zo bang.
Ik zit hier alleen en kom tot niets. Ik kan nog steeds niet geloven dat het echt uit is. Het wil niet tot me doordringen. Er is ook geen plaats voor iets anders. Elke dag denk ik weer dat het een boze droom is, waaruit ik wakker kan worden. soms denk ik dat ik niet meer verder wil en op andere momenten denk dat ik hem wel eens zal laten zien dat ik heel wat waard ben en er alleen ook wel kom (hoezeer ik daar zelf ook aan twijfel). Ik ga nog maar eens een partijtje zielig zitten huilen en dan boodschappen doen.
Kunstje, het is logisch dat je je zo voelt! Ik heb nu, bijna een jaar nadat ik erachter kwam dat mijn bijna-ex vreemd was gegaan, nog steeds elke ochtend het gevoel dat ik wakker word in een nachtmerrie. En ik heb nog steeds dagen dat ik alleen maar kan janken en me verschrikkelijk alleen voel.

Maar de tijden tussen de huilbuien worden langer, ik geloof nu dat ik het ook alleen kan, ik ben ook verschrikkelijk boos soms (en de boosheid helpt bij het afstand nemen). Het is niet gek, jouw man is zolang jouw geliefde, maatje en beste vriend geweest. Het kan niet anders of dit gaat een hele tijd duren en met vallen en opstaan.

Maar er komt een dag dat wij wakker worden en het gewoon niet meer erg vinden, dat wij niet meer verlangend en vol pijn aan hem denken. Dat we weer zin hebben in de dag.

En dan staan we weer open voor nieuw geluk, dat zeker weten ook voor jou gaat komen!!

Heel veel sterkte en liefs.
quote:Rainbow01 schreef op 25 november 2011 @ 10:53:

[...]

Eh dat is toch niet helemaal waar

Ook ik was helemaal de weg kwijt na mijn scheiding heb hier pagnas vol geschereven en gejanknt etc,,na een half jaar kreeg ik wat met mijn huidige vriend en dat is nu al is nu 3 jaar ,,ik ben supergelukkig

Maar wij wonen bewust niet samen het latten gaat perfect en natuurlijk zijn er weleens dingetjes waa ik me aan erger en andersom

Ik wil alleen maar zeggen het kan wel je kan wel het geluk weer vinden ik heb misschien ook het geluk gehad dat mijn kinderen wat ouden zijn nl 25 en 19

Ook gun ik mijn ex [alhoewel hij van de een op andere dag weg was] zijn geluk,,wat heeft het voor zin om me na 3 jaar nog te ergeren en maar kwaad te blijven op dingen van vroeger..

Ik ben met hem heel gelukkig geweest vanaf mijn jeugd en koester de herinneringen en nu??

Nu ben ik weer heeel gelukkig dus dames houd hoop want het kan wel......

Natuurlijk is het mogelijk om na een scheiding weer gelukkig te worden.

Wat jij beschrijft is al een heel verschil met wat ik om me heen zie en veel gelezen heb hier op het forum.

Jouw kinderen zijn al wat ouder,jullie wonen niet samen en er is niet ook nog een gezamenlijk kind van jullie.

De gevallen waarin er meteen werd samengewoond met ieder eigen kinderen en dan ook nog eens een gezamenlijk kind,die heb ik nog nooit langer dan een paar jaar goed zien gaan.
Het is weekend dus tijd voor een bloemetje voor alle lieve, dappere, moedige en sterke vrouwen hier op het topic.

wat lief bosaapje, dank je wel. en hoeps daar komen de tranen weer.
lieve kunstje ,,,laat maar komen die tranen je moet het toch kwijt

Ik hoop dat je in je naaste omgeving mensen hebt de je even een knuffel kunnen geven en naar je luisteren

Ik geef hem je virtueel ,,hele dikke knuffel,, en blijf hier van je afschrijven helaas met anderen lotgenoten maar die elkaar door dik en dun steunen
@kunstje: jeetje, wat ben jij sterk!! Jij hebt vanmorgen zomaar een begin gemaakt met een nieuw leven! Degene die jou heel veel pijn heeft gedaan de deur uitgeschopt....diepe buiging voor jou!

En ja... het is heel erg zwaar k*t waar je nu doorheen moet..maar jij zal dat gaan redden!

Ook van hier een dikke knuffel

Bosaapje: dank je wel weer, hij gaat weer op de vaas...

Alle andere dames...hoop dat het bij jullie goed gaat en ook voor jullie een hele dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven