Gezondheid alle pijlers

Maagzweer.

26-11-2011 08:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds kort dat ik een maagzweer heb en een ontsteking aan mijn slokdarm,zijn hier nog meer dames of heren die hier ervaring mee hebben?
Mijn vader werd er vroeger aan geopereerd. Volgens mij zullen er niet zo veel maagoperaties zijn in geval van maagzweer. Tegenwoordig wordt dat opgelost met Omeprazol. Dat remt de overproductie van maagzuur (heb ik in het verleden gehad) en kan maagzweer genezen.

Wat zegt je huisarts hier verder van, naast de diagnose van maagzweer?
World of Warcraft: Legion
mag ik vragen wat je klachten waren?

ik loop zelf al een tijdje te klungelen met slokdarmklachten en krijg maagzuurremmers, maar het is niet duideljik wat het is
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
ik heb een maagzweer gehad en ik kreeg daarvoor Losec, misschien is dat ook al achterhaal, maar dat weet ik niet. Ik ben gestopt met zwarte koffie drinken, en drink 2 kopjes (niet meer) met melk erin. Daarnaast ben ik een tijd heel matig gaan eten en heb ik ontspanningsoefeningen gedaan. Ik heb er een jaar of 2 over gedaan om te genezen, maar het is niet meer teruggekomen, gelukkig.
Mijn klachten waren/zijn heftige pijn tussen de schouderbladen,eten wat niet doorzakt en brandend gevoel in maag,ik voelde me de laatste tijd echt ziek vooral na het eten.

Sinds gisteren begonnen met omeprazol maar lees dat aankomen in gewicht daar een bijwerking van kan zijn en aangezien ik nu net op een mooi gewicht ben voor mijn as bruiloft vind ik dit niet prettig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met omeprazol en nexium en hun voorkeur hierin?
Geen ervaring maar wellicht kun je met je arts overleggen of je er probiotica bij mag gebruiken. Dat herstelt de werking van maag en darm-flora en kan veel verlichting bieden!
Ik heb ervaring met omeprazol en ben geen gram aangekomen, alleen maar afgevallen omdat ik niet zoveel eten kon verdragen.

Ik zou het slikken hoor! Je maag is belangrijker dan die een of twee kilo die je heel misschien aankomt.
Eens met achnein, ik slik ook omeprazol en ben ook niet aangekomen
Toen ik een maagzweer had heb ik nexium gehad, werkte ook heel goed.

Toen ik galstenen had en ook veel maagpijn heb ik ook pantoprazol gehad, hielp ook goed. Mee gestopt toen mijn galblaas verwijderd werd.
Mijn man is in augustus letterlijk in elkaar gezakt met, naar nu blijkt, 2 maagzweren. Werd in het zkh omschreven als 'acute' maagontsteking. Hij heeft een maagonderzoek gehad om te kijken of de ontstekingen worden veroorzaakt door de bacterie Helicobacter pylori. Helaas was dat het niet, anders zou het met antibiotica te verhelpen zijn geweest. Hij slikt sindsdien 2 x pantoprazol. Het blijkt chronisch te zijn, maar het gaat goed op de pillen. Hij gaat wel naar een dietiste, omdat hij 7 kilo is afgevallen, en heel moeilijk aankomt. Bij het minste of geringste verliest hij de kilo, die hij met moeite is aangekomen. 't Was al geen dikkerd, maar nu moet hij oppassen.

Heb je ook een maagonderzoek gehad? Weet je wat het veroorzaakt? Als je geen onderzoek hebt gehad, laat je dan doorverwijzen.

In ieder geval rustig aan met koffie en roken. Scherpe kruiden, vette dingen vermijden. Ook zure dranken zoals vruchtensap (uit pakken) vermijden.

Liever 6 x per dag een kleine hap eten, dan 2 of 3 grote maaltijden. Hou het licht verteerbaar.

Het is zoeken naar wat je wel en niet kunt verdragen.

Vermijd pijnstillers zoals Dyiclofenac en ibuprofen.
Helaas kan ik erover meepraten. Vorige week in elkaar gestort en naar de ha geweest. Doorgestuurd naar het zkhuis en daar was niet helemaal duidelijk of het galstenen, een maagzweer of beide waren. Aangezien dit snachts was is er geen echo gemaakt, alleeen bloed geprikt. Had verhoogde ontstekingswaarden, maar ben naar huis gestuurd. Aankomende week een echo om te kijken wat het nu is. Helaas heb ik nu nog steeds die zeurende pijn en ben ik erg misselijk.

Van de eigen arts diclofenac gekregen om de pijn onder controle te houden. Ook pantoprazol, en iets tegen de misselijkheid gekregen.
Keye, mijn man heeft in het ziekenhuis herhaaldelijk op het hart gedrukt gekregen, dat diclofenac niet geslikt mag worden. Dat tast enorm de maagwand aan. Als het echt niet anders kan, vraag dan om maagbeschermende medicijnen.

Via google vond ik dit:

Gebruik nooit diclofenac als u aan de volgende aandoeningen lijdt:

Als u een maag- of darmzweer hebt.

Als uw lever- en/of nierfuncties niet in orde zijn.

Als u bloedverdunners gebruikt

etc

Wees er voorzichtig mee! Hetzelfde geldt voor Ibuprofen, en Naproxen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven