Help! Scheur in spijkerbroek!

26-11-2011 12:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bleef zonet met mijn fijne, nieuwe, net goed ingelopen spijkerbroek ergens achter hangen en nu zit er op mijn bovenbeen een scheur van 2cm..

Het is geen winkelhaak, maar gewoon een rechte scheur, alsof ie erin geknipt is (maar wel een beetje rafelig).

Weet iemand wat ik hieraan kan doen en wat het beste resultaat geeft? Ik heb wel eens gehoord van een soort poeder oid wat je erop kan strijken en wat dan 'versmelt' met de spijkerstof, maar weet niet waar ik dit kan krijgen. Zag op internet ook reparatiedoek, zou ik het daarmee een beetje netjes kunnen krijgen?

Weet wel dat het altijd nog een beetje zichtbaar blijft, maar vind het zo jammer om een nieuwe broek te moeten kopen!
Strijkvlieseline..........
Of waarom breng je het niet even weg naar de kleermaker, omdat je zelf niet zo handig bent?
klein stukje spijkerstof aan de binnenkant met textiellijm plakken. let wel op dat je niet teveel lijm gebruikt anders komt het er door het gat aan de bovenkant uit en zit je ineens met een lijmvlek.
Strijkvlieseline is toch van dat hele dunne spul, scheurt dat niet heel snel?
naar de kleding reparatie ermee, je ziet er niks meer van, kosten waren 10 euro , helemaal goed.
OT:

Enter, is dat Anouk op je nieuwe avatOr?
quote:enter schreef op 26 november 2011 @ 12:40:

naar de kleding reparatie ermee, je ziet er niks meer van, kosten waren 10 euro , helemaal goed.Zie je er echt niks meer van? Als het resultaat zo goed is, is het misschien wel het overwegen waard..
Naar de Turkse kleermaker! ¤10, weet je alles!

En ja, ik spreek uit ervaring

Ik heb patent op scheuren in net nieuwe kleding
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Inderdaad, kleermaker is het beste! Niet zelf gaan prutsen, wordt het alleen maar erger van, weet ik uit ervaring....
quote:SeptemberGirl schreef op 26 november 2011 @ 12:41:

OT:

Enter, is dat Anouk op je nieuwe avatOr?Yep!
quote:maryni83 schreef op 26 november 2011 @ 12:42:

[...]

Zie je er echt niks meer van? Als het resultaat zo goed is, is het misschien wel het overwegen waard..en Yep
quote:Summerdance schreef op 26 november 2011 @ 12:57:

Naar de Turkse kleermaker! ¤10, weet je alles!

En ja, ik spreek uit ervaring

Ik heb patent op scheuren in net nieuwe kleding Een Nederlandse kleermaker is ook goed hoor.
Hij ligt nu bij een kleermaker in de buurt! Volgens mij inderdaad een Turkse .

Kostte 7 euro, man zei dat ie er een lapje achter plakte en dan de scheur dichtnaaide. Ben benieuwd naar het resultaat!

Zal wel ff een fotootje plakken als ie klaar is.

Thanks voor de reacties!
Je kan ook een nieuwe spijkerbroek kopen voor 10 euro !!
quote:johand schreef op 26 november 2011 @ 20:15:

Je kan ook een nieuwe spijkerbroek kopen voor 10 euro !!Ja dat kan bij de kringloop.
tsja.....
quote:maryni83 schreef op 26 november 2011 @ 14:01:

Hij ligt nu bij een kleermaker in de buurt! Volgens mij inderdaad een Turkse .

Kostte 7 euro, man zei dat ie er een lapje achter plakte en dan de scheur dichtnaaide. Ben benieuwd naar het resultaat!

Zal wel ff een fotootje plakken als ie klaar is.

Thanks voor de reacties!

leuk! en bij mijn spijkerbroek zie je er niks van, ja als je goed kijkt...als je het weet.

top!
@famke76, nee hoor gewoon nieuwe. Ik zag van de week bij ons in een winkel (hele keten in Nederland) twee spijkerbroeken voor 20 euro. Ik denk, wat is daar toch mis mee. De volgende keer toch eens twee stuks aanschaffen. Als het niks is, dan zijn het mooie klus spijkerbroeken.

Ik heb een oom die heeft een keten met kledingwinkels. De inkoop van een spijkerbroek is tussen de 3 en 30 euro. De verkoop is bij zijn keten van 69,95 tot 180 Euro. Er zit dus een flinke marge tussen. Maar dat is ook zo met andere kleding.
quote:johand schreef op 27 november 2011 @ 19:37:

@famke76, nee hoor gewoon nieuwe. Ik zag van de week bij ons in een winkel (hele keten in Nederland) twee spijkerbroeken voor 20 euro. Ik denk, wat is daar toch mis mee. De volgende keer toch eens twee stuks aanschaffen. Als het niks is, dan zijn het mooie klus spijkerbroeken.

.

Ik hoef ook niet enorm dure broeken, maar ik heb liever één wat duurdere goed zittende dan meer goedkope twijfelgevallen.

En als een goed zittende broek dan kapot is, is dat enorm balen! Mijn kringloop opmerking was een grapje, had een moeten gebruiken...
tsja.....
up! heb je de broek al terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven