Geld & Recht alle pijlers

Schuld bij Wehkamp

25-11-2011 19:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een schuld bij Wehkamp van 990 euro. Ik ben al een tijdje gestopt met dingen kopen omdat ik niet boven de 1000 euro wil komen. Maandelijks moet ik minimaal 20 euro aflossen.

Dit jaar ben ik begonnen met een studie en ik ben daar maximaal gaan lenen om mijn schuld bij Wehkamp snel af te lossen. Bij DUO (IB-groep) is er weinig rente en je mag er lang over doen om af te lossen na je studie. Daarom leek dit me het beste.

Toch zit er ik een beetje mee, straks lukt het helemaal niet met mijn studie en zit ik met die schuld. Ook denk ik dat het moeilijk gaat worden om te stoppen met lenen als Wehkamp afgelost is. Als je het eenmaal gewend bent..

Ik heb ook twee bijbaantjes, maar daar verdien ik net genoeg mee om een beetje van te kunnen leven. Ik wil ook niet teveel gaan werken en daarmee riskeren dat mijn studie achteruit gaat.

Wat vinden jullie hiervan? Wat is het beste om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu 2/3 maand maximaal gaan lenen zodat je die schuld bij de Wehkamp weg hebt gewerkt. Daarna je lening naar beneden brengen tot het absoluut noodzakelijke. Een studieschuld is niet vreselijk, als je het maar wél voor je studie besteedt. En niet om leuk van te leven, op vakantie van te gaan bijv. Dan kan je beter ander werk zoeken wat beter verdient.

Ik koop trouwens ook wel eens wat op afbetaling bij de Wehkamp. Alleen wel als ik het kan betalen. Heb bijv een keer een wasmachine gekocht op die manier(oude was kapot, maar had niet in 1 keer bijv ¤500 liggen, dus dan 2 keer ¤250), alleen dan in 2 keer betaald ipv in 1 keer. Dan betaal je een klein bedrag rente, maar ik had het zo ingecalculeerd dat ik alsnog evenveel betaalde als gewoon in de winkel. En ook kopen op afbetaling is niet erg, als je het maar wel kan betalen en dat ook dóet op tijd. Maar als jij weet dat je er gevoelig voor bent, dan moet je het niet meer doen. Want dan werk je jezelf in de nesten zoals nu en dat is niet handig ;) Maar goed, hier leer je ook weer van en dit zal je vast geen 2e keer gebeuren ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven