Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
Oh ja en leer koken!

Dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt, hoor. Gewoon doen/ proberen.

Mijn dochter van 8 kan zelfs al pannekoeken bakken!
Only dead fish go with the flow
quote:Stampertje_78 schreef op 27 november 2011 @ 14:01:

Als je zo met 'je vriend' om blijft gaan, zul je snel een déja vu gaan meemaken (je ouders hebben namelijk terecht 'gezeurd' over je gedrag) Mijn advies: ga maar héél snel een eigen woonplek regelen als je per sé niet terug wilt naar je ouders, want ik denk dat je niet lang meer bij 'je vriend' zult kunnen blijven wonen. Of je het nu zelf uitmaakt of niet, je denkt toch niet dat hij dit gedrag van jou nog lang zal blijven pikken?!

Ik denk niet dat mijn vriend het uitmaakt met mij. Hij is te bang om mij kwijt te raken. Ik heb het dus feitelijk voor het zeggen als het daarop aankomt. Stel ik zou het uitmaken, zou hij de persoon zijn die wil dat ik terugkom.

Ik denk dus wel dat hij dit gedrag blijft pikken omdat hij mij niet kwijt wil.
Ik ben hier net nieuw sinds vandaag maar wil echt opmerken dat ik je fout en heel erg egoïstisch vind. Ik wil je niet beledigen maar je bent een door en door verwend kreng.

1. Je zegt dat je niet naar je ouders terug wil. Dus gebruik je je vriend daarvoor en niets anders.

2. Je hebt geen zin meer in sex. Is een rotsmoes, je bent al lang op hem uitgekeken, je gebruikt hem. Je noemt hem nog lief en aardig ook: misselijkmakend, bah.

3. Je zegt niet gelukkig te zijn en dat je hier niet goed aan doet. Erg hypocriet hoor. Dan moet je een grote meid zijn en er een einde aanmaken of niet zeuren en met hem het bed in duiken, als je echt doet alsof er niets aan de hand is.

4. Je zegt afhankelijk te zijn, dus dat uitmaken nu stom is. Mensen zoals jij veroorzaken pijnlijke echtscheidingen, ben blij dat er geen kindjes in het spel zijn die hier het slachtoffer van worden.

5. Conclusie: je bent lui en vind het makkelijk zo.
quote:Dreamglasses schreef op 27 november 2011 @ 14:04:

Oh ja en leer koken!

Dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt, hoor. Gewoon doen/ proberen.

Mijn dochter van 8 kan zelfs al pannekoeken bakken!Ik heb het wel eens geprobeerd met mijn vriend maar ik vind het niet leuk om te doen, ik heb er geen zin in en ik kan het niet, er gaat altijd wel iets fout. Zelfs pannenkoeken bakken kan ik niet aangezien dat omdraaien fout gaat en het altijd van die rare restjes worden, geen platte pannenkoek. Ei bakken heb ik ook lang voor moeten oefenen en zelfs dat gaat nog wel eens fout.
en er is nog iets dat ik wil opmerken: je woont in ZIJN huis dus hij heeft 100% recht boos te worden als je beschonken thuis komt! Wat denk je, dat de rode loper uit gaat voor je als je stinkend in bed komt liggen...
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:56:

[...]

Politicus betekent: kus van een politieagent, vond ik wel grappig.

Ha. Ha. Ha.

Ik zou het theater in gaan (als je tijd hebt he?!), je trekt ongetwijfeld volle zalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt bijna geen geld en geeft het geld dát je nog hebt uit aan vakanties met vriendinnen??? En je vriend dan? Die mag lekker voor jullie samen betalen natuurlijk. In plaats van daar je steentje aan bij te dragen of aan andere kosten die jullie samen hebben (oh nee, die hij heeft voor jou), ga je lekker zonder hem op vakantie. Twee keer nog wel. Jammer dat die vriend van jou niet doorheeft wat voor vlees hij in de kuip heeft....
Ik denk niet dat mijn vriend het uitmaakt met mij. Hij is te bang om mij kwijt te raken. Ik heb het dus feitelijk voor het zeggen als het daarop aankomt. Stel ik zou het uitmaken, zou hij de persoon zijn die wil dat ik terugkom. Ik denk dus wel dat hij dit gedrag blijft pikken omdat hij mij niet kwijt wil.

Dus je vindt jezelf ook nog eens heel wat, pffffffffff, wat een zelfbeeld heb jij. Die vriend van jou is ofwel veel te goed voor deze wereld of hij is echt een sukkel. Maar ik vrees het eerste.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:07:

[...]

ik heb er geen zin inWaar heb je dan wél zin in? Behalve je op je wenken te laten bedienen, stappen en zuipen? Echt joh, ik heb net nog gereageerd in een topic over een nietsnut van een man, maar jij bent niet veel beter geloof ik...
Jeetje, ik kan eigenlijk niet geloven dat dit verhaal echt waar is, maar goed.....

Ik hoef inmiddels niet meer te vertellen dat je heel egoistisch bezig bent richting je vriend en ermee moet stoppen....dat is al vaak genoeg gezegd.

Wat ik wel wil zeggen is dit: Ik heb zelf op kamers gewoond in Utrecht tijdens mijn studie. Ik had een voltijd studie (waar heel wat uren heen gingen) en een druk sociaal leven (of beter gezegd...het typische studentenleven). Ik betaalde alles zelf en dat was niet altijd makkelijk maar wel te doen.

In de studentensteden zijn altijd meer dan genoeg baantjes te vinden en valt er genoeg bij te verdienen. Ik werkte soms om 8 uur 's ochtends (voor college) een andere keer 's middags en weer een andere keer 's avonds. Het was bikkelen maar op de één of andere manier heeft het nooit echt als zwaar gevoeld (iedereen zat tenslotte in hetzelfde schuitje en de avonden in kroeg maakte het harde werken en studeren voor mij meer dan waard). Wanneer je een fulltime baan krijgt, huis hebt en veel meer verantwoordelijkheid (en dus niet meer door de week kan stappen....) dan wordt het pas zwaar!

Dus ik zou zeggen stop met profiteren van je vriend, geef jezelf een schop onder je kont en leef een normaal leven waarin je de verantwoordelijkheid neemt die bij het (studenten)leven hoort..

En zie je dat niet zitten omdat je graag een klein meisje blijft......ga terug naar je ouders en wees het kleine, onverantwoordelijke meisje dat je blijkbaar wilt zijn.

Het zijn misschien harde woorden, sorry daarvoor, maar hopelijk heb je er wat aan / doe je er wat mee.
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:08:

en er is nog iets dat ik wil opmerken: je woont in ZIJN huis dus hij heeft 100% recht boos te worden als je beschonken thuis komt! Wat denk je, dat de rode loper uit gaat voor je als je stinkend in bed komt liggen...Nee, dat verwacht ik niet maar ik vind het persoonlijk overdreven dat hij zo beledigd is als ik eens een keer dronken thuis kom. Het is mijn leven, niet die van hem. Hij heeft daar niks over te zeggen, dat bedoel ik. En om er dan dagen over door te gaan terwijl het toch al is gebeurd, ik vind het overdreven.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:05:

[...]

Ik denk niet dat mijn vriend het uitmaakt met mij. Hij is te bang om mij kwijt te raken. Ik heb het dus feitelijk voor het zeggen als het daarop aankomt. Stel ik zou het uitmaken, zou hij de persoon zijn die wil dat ik terugkom.

Ik denk dus wel dat hij dit gedrag blijft pikken omdat hij mij niet kwijt wil.Oh ja, en denk je nou echt dat de maat voor hem binnenkort niet een keer vol is? Ik hoop dat je daar heel snel achter komt.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:11:

[...]

Waar heb je dan wél zin in? Behalve je op je wenken te laten bedienen, stappen en zuipen? Echt joh, ik heb net nog gereageerd in een topic over een nietsnut van een man, maar jij bent niet veel beter geloof ik...Is het ZO gek dat ik daar geen zin in heb dan?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:07:

[...]

Ik heb het wel eens geprobeerd met mijn vriend maar ik vind het niet leuk om te doen, ik heb er geen zin in en ik kan het niet, er gaat altijd wel iets fout. Zelfs pannenkoeken bakken kan ik niet aangezien dat omdraaien fout gaat en het altijd van die rare restjes worden, geen platte pannenkoek. Ei bakken heb ik ook lang voor moeten oefenen en zelfs dat gaat nog wel eens fout.

Leer dan eerst eens koken: Aardappels schillen, in een pan met water gooien, vuur er onder en negeren. Groenten uit pot of blik opwarmen op het vuur en tadaa, we hebben een maaltijd.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Toen ik 9 was moest ik ook voor een 5-koppig huishouden koken en dat kon ook prima, waarom zou jij het niet eens kunnen leren als je dubbel zo oud bent voor het helft van de mensen?

Het zijn allemaal maar kleine dingen die je heel makkelijk kan oplossen. Waarom zou je dan überhaupt wíllen dat het zo escaleert? Want ook al wil je vriend je nu *kuch*bordvoorjekop*kuch* nog niet kwijt, op een dag gaat hij toch de balans opmaken en ontdekt ook hij (waanzinnig gefrustreerd aan alle kanten) echt niets aan je heeft op deze manier. Dat kan nogal een domper zijn op iemands liefde.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Ga toch lenen van de DUO.

Ik zie echt niet in waarom je daar zo'n probleem van maakt. Na je studie heb je alle tijd om in een goeie baan voltijds te werken. Dat heb je dan zo terug betaald.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:06:

Ik ben hier net nieuw sinds vandaag maar wil echt opmerken dat ik je fout en heel erg egoïstisch vind. Ik wil je niet beledigen maar je bent een door en door verwend kreng.

1. Je zegt dat je niet naar je ouders terug wil. Dus gebruik je je vriend daarvoor en niets anders.

2. Je hebt geen zin meer in sex. Is een rotsmoes, je bent al lang op hem uitgekeken, je gebruikt hem. Je noemt hem nog lief en aardig ook: misselijkmakend, bah.

3. Je zegt niet gelukkig te zijn en dat je hier niet goed aan doet. Erg hypocriet hoor. Dan moet je een grote meid zijn en er een einde aanmaken of niet zeuren en met hem het bed in duiken, als je echt doet alsof er niets aan de hand is.

4. Je zegt afhankelijk te zijn, dus dat uitmaken nu stom is. Mensen zoals jij veroorzaken pijnlijke echtscheidingen, ben blij dat er geen kindjes in het spel zijn die hier het slachtoffer van worden.

5. Conclusie: je bent lui en vind het makkelijk zo.

1. Eigenlijk wel een beetje.

2. Ik heb nergens gezegd dat ik geen zin in seks heb, dat heb ik juist wel. Hebben we ook gewoon hoor.

3. Ga ik doen.

4. Ik ben 18, niet getrouwd, nooit geweest en kinderen komen wel ooit als ik oud ben (eind 20 ofzo).

5. Ik ben inderdaad lui en ik vind het inderdaad makkelijk zo, ik voel me er alleen niet goed bij.
Als dit verhaal al waar zou zijn, dan is TO dusdanig egoïstisch en onvolwassen dat niets wat hier gezegd wordt door zal dringen. Zonde om daar nog tijd en moeite aan te besteden.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:12:

[...]

Nee, dat verwacht ik niet maar ik vind het persoonlijk overdreven dat hij zo beledigd is als ik eens een keer dronken thuis kom. Het is mijn leven, niet die van hem. Hij heeft daar niks over te zeggen, dat bedoel ik. En om er dan dagen over door te gaan terwijl het toch al is gebeurd, ik vind het overdreven.Natuurlijk heeft hij daar wel iets over te zeggen. Het is ZIJN huis waar je in binnen wandelt, ZIJN nachtrust die je verstoort. HIJ betaalt alles voor je omdat jij "geen geld hebt" maar vervolgens heb je opeens wel genoeg geld om bezopen te raken? Dat meen je toch niet écht hè?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:05:

[...]

Ik denk dus wel dat hij dit gedrag blijft pikken omdat hij mij niet kwijt wil.

Tuurlijk meid, je hebt helemaal gelijk.

Maar je wilt dus eigenlijk bij hem blijven wonen, maar dan zonder relatie, seks, huur en kostgeld?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:12:

[...]

Nee, dat verwacht ik niet maar ik vind het persoonlijk overdreven dat hij zo beledigd is als ik eens een keer dronken thuis kom. Het is mijn leven, niet die van hem. Hij heeft daar niks over te zeggen, dat bedoel ik. En om er dan dagen over door te gaan terwijl het toch al is gebeurd, ik vind het overdreven.hahahaha, weet je, ik zet je van de zomer in een overvol theather in Epidavros: dan is alles uitverkocht en zijn wij direct uit de crisis in Griekenland, hahahahaha. Jij bent zo intens zielig. Luister pop, je woont in ZIJN huis, ZIJN regels, ZIJN voorwaarden. Als jij JOUW leven wil leiden dan rot je op uit ZIJN huis en ga je lekker dronken worden. Ik was er zelf ook DAGEN OVER DOORGEGAAN en terecht. Omdat jij je verantwoordelijkheid niet neemt.
TO, er zit verschil in het volwassen zijn voor de wet en qua gedrag. Jij bent zo te lezen alleen voor de wet volwassen.

Had je geen schoeisel meer, dat je die laarzen nodig had?

Je zou wel eens wat meer in het huis kunnen doen.

Zonder te zeggen wanneer je terug komt,

wel boos zijn op je vriend omdat hij alleen gegeten heeft.

Het zou wel zo fair van je geweest zijn dat je het geld van die vakantie aan het huishouden zou besteden. Toch logisch dat je vriend daar boos om is. Hetzelfde met je geld van het stappen.

Wees niet verbaasd als vandaag of morgen je spullen op straat staan, dan zul je zien dat die 500 niets is.

Je vriend zal echt niet gek zijn, hij heeft ook z'n grenzen.

Ben je trouwens niet 19
quote:mydwryl schreef op 27 november 2011 @ 14:16:

[...]

Leer dan eerst eens koken: Aardappels schillen, in een pan met water gooien, vuur er onder en negeren. Groenten uit pot of blik opwarmen op het vuur en tadaa, we hebben een maaltijd.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Toen ik 9 was moest ik ook voor een 5-koppig huishouden koken en dat kon ook prima, waarom zou jij het niet eens kunnen leren als je dubbel zo oud bent voor het helft van de mensen?

Het zijn allemaal maar kleine dingen die je heel makkelijk kan oplossen. Waarom zou je dan überhaupt wíllen dat het zo escaleert? Want ook al wil je vriend je nu *kuch*bordvoorjekop*kuch* nog niet kwijt, op een dag gaat hij toch de balans opmaken en ontdekt ook hij (waanzinnig gefrustreerd aan alle kanten) echt niets aan je heeft op deze manier. Dat kan nogal een domper zijn op iemands liefde.

Aardappels kan ik ook wel. Ik vind het gewoon niet echt leuk om te doen allemaal, zonde van mijn tijd ook. Er gaat ook altijd iets fout bij mij, laatst is er een theedoek in de fik gegaan toen ik ging roeren in de soep en zo zijn er wel tientallen andere dingen op te noemen die fout gaan.

Hij heeft heus wel iets aan mij.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:14:

[...]

Is het ZO gek dat ik daar geen zin in heb dan?Ik heb ook wel eens ergens geen zin in. Ik háát koken, en toch doe ik het elke dag, ondanks dat ik het druk heb. Ook omdat ik mijn vriend een goede maaltijd voor wil zetten, omdat hij hard werkt, ook omdat ik het dan goed heb. We doen dat voor elkáár, bij jullie komt alles van één kant en dat vind ik behoorlijk asociaal. Het gaat er niet om dat je er geen zin in hebt, het gaat erom dat je vriend alles voor je doet en jij geen flikker voor hem. Zelfs al voel je niks meer voor hem, je mag wel eens laten blijken dat je dankbaar bent voor alles wat hij voor je doet door ook eens iets voor hem te doen. Maar dat komt blijkbaar niet in je op, triest hoor.
Ik vind het trouwens niet normaal dat een kind van 9 kookt.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:22:

Ik vind het gewoon niet echt leuk om te doen allemaalGôh...quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:22:

zonde van mijn tijd ookPrecies, eten is voor watjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven