Boze Buren

30-11-2011 20:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hakko allemaal,

ik moet dit even van me afschrijven, dus daaromhier dit stukje.

Ik laat morgen een dakkapel plaatsen. Hierover hebben ik en mijn vrouw het al een paar keer gehad op verjaardagen. Toen hebben de naaste buren ooit gezegd dat ze dat ook ooit zouden willen. Nu vroeg ik vandaag of ze de auto morgenvroeg wilden verplaatsen zodat de bouwvakkers erbij konden. Nu zeiden ze dat ze dat niet wilden, ze vonden het jammer dat we niet samen de dakkapellen konden plaatsen(wij willen het nu, wisten niet dat zij het ook nu willen) en omdat we daar geen rekening mee hebben gehouden gaan ze nu dwars doen. Zij vinden dat we eerder naar hun toe hadden moeten komen. Maar ze wisten dat we er mee bezig waren..... dan konden ze ook naar ons toekomen? Waarschijnlijk hebben hun dat financieel voordeeltje wel nodig, of vinden ze dat fijn. Maar dan ligt de bal bij hun en niet bij ons vind ik! Het is trouwens niet zo dat wij het erg breed hebben. Maar wij hebben graag de touwtjes in eigen handen. Dus daarom wilden we niet tegelijk een kapel plaatsen. Heb trouwens ook weleens gehoord dat een duo verbouwing ook erg fout kan gaan.

Nogmaals, ik wil dit ff kwijt. Je hoeft niet te reageren.
O, ze wisten het dus wel,

Nou dan snap ik niets van hun kinderachtigheid.
[quote]lizard schreef op 30 november 2011 @ 20:55:

De auto staat op een openbare parkeerplaats, dus dat ze die niet willen verplaatsen is hun goed recht.

Ze wisten er al 2 maanden geleden van af dat we ermee bezig waren. Dus ze hadden ook naar ons kunnen komen met de vraag of we samen zouden doen.[/quote]

Ok dit verandert de zaak wel weer .
Klets nou niet, je zegt in je OP letterlijk dat jullie niet gelijk met de buren een dakkapel wilden plaatsen. En dan nu zelf beledigd gaan doen..... pfff.
Denk zomaar dat er geen warme relatie is tussen beide buren? Jammer. Gevalletje rijdende rechter...
quote:leentjedb schreef op 30 november 2011 @ 20:43:

[...]

Wat een onzin. Zelfs al hebben ze bewust niks gezegd, het gaat die buren geen klap aan dat zij een dakkapel willen laten plaatsen. Nog even en je moet met de halve straat gaan overleggen over iedere scheet omdat je anders misschien iemand voor het hoofd stoot.

Lekker negeren en van je dakkapel genieten.Precies! Vier huizen verder heeft er één een uitbouw gedaan. Dat willen mijn buren ook ooit nog. Hopelijk is hij niet boos op hun!
Rijdende rechter?? Want?
quote:spectral schreef op 30 november 2011 @ 20:56:

Gemeente bellen of ze die plaats vrij willen houden. Hier in Amsterdam heel gebruikelijk, paar borden erbij en klaar....

Goede tip.

Ik snap echt niet dat je niet van tevoren zelf probeert om de buren aan boord te krijgen. Voor de kosten vooral, maar je bent er zelf toch ook bij gebaat dat het blok een mooie gelijkmatige uitstraling behoudt?
quote:Pauline65 schreef op 30 november 2011 @ 20:59:

Klets nou niet, je zegt in je OP letterlijk dat jullie niet gelijk met de buren een dakkapel wilden plaatsen. En dan nu zelf beledigd gaan doen..... pfff.Ik heb liever de touwtjes in eigen handen. Zonder dat we moeten overleggen met de buren over welke dag voorplaatsing uitkomt. Of dat zij een minder luxe dakkapel kunnen nemen......bijvoorbeeld. Dat is toch niet raar??? En om er echt finacieel voordeel van te hebben moet je 2 precies dezelfde kapellen nemen(anders deel je alleen de kraankosten en dat is totaal 500euro nu) en zij hebben een iets andere smaak.
Gelijkmatige uitstraling van het huis?? Huh?? Waarom zou je dat willen??
quote:mardi schreef op 30 november 2011 @ 21:05:

[...]

Goede tip.

Ik snap echt niet dat je niet van tevoren zelf probeert om de buren aan boord te krijgen. Voor de kosten vooral, maar je bent er zelf toch ook bij gebaat dat het blok een mooie gelijkmatige uitstraling behoudt?Een gelijkmatige uitstraling heeft het toch al niet(niet alleen door hun hoor) Iedereen heeft de kleuren antracier/cremewit op het schilderwerk en de buren groen/cremewit...
quote:lizard schreef op 30 november 2011 @ 21:13:

[...]

Een gelijkmatige uitstraling heeft het toch al niet(niet alleen door hun hoor) Iedereen heeft de kleuren antracier/cremewit op het schilderwerk en de buren groen/cremewit...Oh, getver, dat soort mensen...
De buren(buurvrouw) hebben netjes de auto verplaatst voor ons. Dus dat is heel mooi en aardig van de buurtjes! en nu maar hopen dat het niet gaat regenen, heb nl een gat in mijn dak!!!
'
anoniem_139328 wijzigde dit bericht op 03-12-2011 01:00
Reden: out of date
% gewijzigd
quote:lizard schreef op 30 november 2011 @ 21:07:

[...]Ik heb liever de touwtjes in eigen handen. Zonder dat we moeten overleggen met de buren over welke dag voorplaatsing uitkomt. Of dat zij een minder luxe dakkapel kunnen nemen......bijvoorbeeld. Dat is toch niet raar??? En om er echt finacieel voordeel van te hebben moet je 2 precies dezelfde kapellen nemen(anders deel je alleen de kraankosten en dat is totaal 500euro nu) en zij hebben een iets andere smaak.

Met je buren om tafel om te kijken of jullie toevallig hetzelfde willen en er beiden voordeel aan kunnen hebben, is toch niet zo ingewikkeld? Als blijkt dat zij heel iets anders willen en er dus geen aantrekkelijk aanbod aan te koppelen valt, dan kun je toch alsnog besluiten ieder voor zich verder te gaan?

Soms doe je iets terwijl je weet dat het straks toch op je eigen manier gaat, maar gewoon om de onderlinge verhoudingen goed te krijgen/houden. Wat maakt een kop koffie en een gesprekje over een dakkapel dan uit?

Nu heb je dat niet gedaan (bewuste keuze) en heb je ze inderdaad kennelijk beledigd. Tja, dat risico liep je toen je besloot ze te passeren.

Aan de andere kant vind ik hun reactie ook wel kinderachtig. Ze kunnen ook gewoon zeggen dat ze teleurgesteld zijn in jouw aanpak. Je auto expres laten staan (lekker puh) vind ik niet erg volwassen.
quote:lizard schreef op 01 december 2011 @ 11:01:

De buren(buurvrouw) hebben netjes de auto verplaatst voor ons. Dus dat is heel mooi en aardig van de buurtjes! en nu maar hopen dat het niet gaat regenen, heb nl een gat in mijn dak!!!Wat is er nou aan de hand dan?
Ik wil ooit, heel misschien volgend jaar al, de kozijnen van mijn slaapkamers vervangen door mooie kunstof kozijnen. En ik woon in een appartement. Mooi niet dus dat ik mijn twee fossiele buren ga vragen om mee te doen.

Het is jouw huis, dus de buren moeten zich niet zo aanstellen.

Ik lees net dat ze de auto weggezet hebben. Probleem opgelost.
Ik denk niet dat je dat zomaar kan en mag doen Kaatje.... iets met een VVE enzo.
Uit de OP krijg ik een beetje het idee dat je het er eerder met je buren over hebben gehad, dat zij hebben aangegeven ook een dakkapel te willen en dat dan samen te doen.

Jij zag dat eigenlijk helemaal niet zitten, maar durfde dat niet aan te geven. Daarom heb je nu zonder de buren in te lichten een dakkapel geplaatst, om de confrontatie uit de weg te gaan.

Ik weet natuurlijk niet of het zo gegaan is, maar ik zou in een dergelijk geval ook wel een beetje pissig zijn.

Je had gewoon beter kunnen zeggen dat je het alleen wil doen (nog ongeacht of je redenen daarvoor goed zijn of niet).
quote:spectral schreef op 01 december 2011 @ 15:50:

Ik denk niet dat je dat zomaar kan en mag doen Kaatje.... iets met een VVE enzo.Mag wel hoor, heb het al uitgezocht.
Weet je het zeker... ik ken nl geen enkele VVE waar je zomaar kozijnen mag vervangen. Alles aan de buitenkant moet worden goedgekeurd door de VVE toch?
Yep, ik weet het heel zeker.

Daarnaast is het hier al vaker gedaan.

Maargoed dat duurt toch nog een hele tijd, dus tegen die tijd informeer ik gewoon weer.
Ik had het netjes gevonden om even bij de buren te laten weten van jullie plannen.

Wij zijn ooit van plan geweest samen met de buren een dakkapel te plaatsen. Dat scheelde behoorlijk wat geld. Blijkbaar hebben julllie zelf genoeg geld????
je hoeft de buren niet te melden dat je een dakkapel gaat plaatsen , maar aangezien ze hebben verteld dat zij dit ook wilde had het ook voor jezelf slim geweest als je dit wel had gedaan.. Feit is nl. dat het vaak voordeliger is om het samen te doen en dan niet alleen qua huur van kraan etc.. Dus je boort jezelf ook geld door de neus.. Denk aan vergunning, tekening, aanschaf dakkapel..

Maar je buren reageren wel wat flauw..
quote:poldervrouw schreef op 02 december 2011 @ 10:13:

je hoeft de buren niet te melden dat je een dakkapel gaat plaatsen , maar aangezien ze hebben verteld dat zij dit ook wilde had het ook voor jezelf slim geweest als je dit wel had gedaan.. Feit is nl. dat het vaak voordeliger is om het samen te doen en dan niet alleen qua huur van kraan etc.. Dus je boort jezelf ook geld door de neus.. Denk aan vergunning, tekening, aanschaf dakkapel..

Maar je buren reageren wel wat flauw..

Tegenwoordig is het zo dat je dus precies dezelfde dakkapel moet nemen om voordelig uit te zijn. Dan kunnen ze de dakkapel dus in serie maken. Voor de kraan is het ook iets voordeliger. Maar dat zijn de kosten niet in vergelijking met de dakkapel. En een vergunning is niet meer nodig zolang je je aan de regels houd

En moet ik bij alles wat de buren ooit nog willen rekening met ze houden??? Als ze zeggen dat ze ooit nog een keer naar Amerika op vakantie willen en wij willen dat bv volgend jaar. Moet ik dan vragen of ze ook mee willen??? Dat is een beetje gek hoor! En ze WISTEN dat we ermee bezig waren. Dus als ZIJ dat VOORDEELTJE willen dan kunnen ze ook naar ons toekomen. Omdat wij de stap nu eerder zetten moeten we hun inlichten en vragen of ze mee willen doen. Dat belooft dan wat als we ooit willen verhuizen, of een andere auto kopen...... Als je het met z'n tweeën doet is het misschien wel goedkoper. Kunnen we net zo goed de boodschappen lekker gezellig met de buurtjes doen... Kunnen we ook korting afdwingen.

Ik word er zelf een beetje schijt ziek van dat je steeds rekening moet houden met iemand want misschien wil die persoon dat ook wel! Dan wordt het leven wel erg gecompliceerd. Ik zal straks wel aan de buurtjes vragen of ze vanavond ook TVOH kijken..... Kunnen we dat 'lekker gezellig' samen kijken, scheelt nl weer in de electriciteitskosten en stookkosten voor de verwarming!

Blijkbaar vind men dat heel normaal.
quote:Danayla schreef op 02 december 2011 @ 05:17:

Ik had het netjes gevonden om even bij de buren te laten weten van jullie plannen.

Wij zijn ooit van plan geweest samen met de buren een dakkapel te plaatsen. Dat scheelde behoorlijk wat geld. Blijkbaar hebben julllie zelf genoeg geld????Geld heb je natuurlijk nooit genoeg. we zitten net onder modaal dus hebben het niet zo breed! Maar zoals ik al aangaf heb ik liever zelf de controle, dus daar wil ik best wat meer voor betalen. En een dakkapel kost niet zoveel meer hoor tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven