Als de wekker gaat dan:
zondag 4 december 2011 om 18:51
zondag 4 december 2011 om 18:52
Als wekker gaat er gelijk uit en richting koude badkamer ( waardoor gelijk wakker)
Plassen
Op weegschaal
Wassen
Opmaken
Haar doen
Sieraden om en aan
Terug naar slaapkamer om tegen man te zeggen dat hij eruit moet.
Dan kleding uitzoeken en aantrekken. Ondertussen vanuit inloopkast tegen man roepen dat hij er echt NU uit moet.
Laatste check in spiegel en dan deken van man afhalen zodat hij er echt gaat.
Dan oudste kindje eruit halen, medicijnen geven. Aankleden.
Dan jongste kind eruit halen, aankleden en allebei de kindjes mee naar beneden.
Oudste kind boterham + melk geven.die eet zelf
Jongste kind voeren.
Ondertussen zelf ontbijten en lunch klaar maken. Dan creche tasjes van de kinderen klaar maken.
Dan komt echtgenoot naar beneden en helpt met jassen en schoenen en dan gaan we weg.
Echtgenoot ontbijt niet en neemt geen lunch mee.
Dit alles in tijdsbestek van 45 minuten!
Plassen
Op weegschaal
Wassen
Opmaken
Haar doen
Sieraden om en aan
Terug naar slaapkamer om tegen man te zeggen dat hij eruit moet.
Dan kleding uitzoeken en aantrekken. Ondertussen vanuit inloopkast tegen man roepen dat hij er echt NU uit moet.
Laatste check in spiegel en dan deken van man afhalen zodat hij er echt gaat.
Dan oudste kindje eruit halen, medicijnen geven. Aankleden.
Dan jongste kind eruit halen, aankleden en allebei de kindjes mee naar beneden.
Oudste kind boterham + melk geven.die eet zelf
Jongste kind voeren.
Ondertussen zelf ontbijten en lunch klaar maken. Dan creche tasjes van de kinderen klaar maken.
Dan komt echtgenoot naar beneden en helpt met jassen en schoenen en dan gaan we weg.
Echtgenoot ontbijt niet en neemt geen lunch mee.
Dit alles in tijdsbestek van 45 minuten!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 4 december 2011 om 18:54
Scenario als ik vroeg weg moet:
1x snoozen
naar beneden: espresso en sigaret
douchen
aankleden (kleding leg ik 's avonds klaar)
tassen van de kinderen vullen (brood maak ik 's avonds klaar)
boterham voor de kinderen smeren
make-uppen
haar föhnen
kinderen kusje en weg
Scenario als ik de kinderen naar school moet brengen:
zelfde scenario t/m haar föhnen
kinderen naar school brengen
kinderen kusje en weg
1x snoozen
naar beneden: espresso en sigaret
douchen
aankleden (kleding leg ik 's avonds klaar)
tassen van de kinderen vullen (brood maak ik 's avonds klaar)
boterham voor de kinderen smeren
make-uppen
haar föhnen
kinderen kusje en weg
Scenario als ik de kinderen naar school moet brengen:
zelfde scenario t/m haar föhnen
kinderen naar school brengen
kinderen kusje en weg
zondag 4 december 2011 om 18:57
Een standaard werkdag: mijn katten dansen op mijn buik voordat de wekker gaat omdat ze willen eten en die probeer ik met man en macht te negeren totdat de wekker gaat, wat overigens niet lukt want ze zijn erger dan Simon's cat:
Simon's cat
Als de wekker dan rond 7 uur gaat ga ik er direct uit en heb ik een uur de tijd om de deur uit te gaan en dat vind ik nog aan de krappe kant, want ik ben supertraag 's-morgens.
Ik gooi eerst een handje brokjes neer voor de katten, dan ga ik douchen en mijn haren wassen (zeker een kwartier), mezelf afdrogen, tandenpoetsen, lenzen in doen, haren föhnen en aankleden (ik zoek ter plekke de kleding van die dag uit).
Vervolgens zet ik koffie en check ik mijn mail en het forum en dan stap ik de deur uit. Make-up doe ik pas in de trein, want daar heb ik geen tijd voor en ontbijt krijg ik echt niet weg.
Simon's cat
Als de wekker dan rond 7 uur gaat ga ik er direct uit en heb ik een uur de tijd om de deur uit te gaan en dat vind ik nog aan de krappe kant, want ik ben supertraag 's-morgens.
Ik gooi eerst een handje brokjes neer voor de katten, dan ga ik douchen en mijn haren wassen (zeker een kwartier), mezelf afdrogen, tandenpoetsen, lenzen in doen, haren föhnen en aankleden (ik zoek ter plekke de kleding van die dag uit).
Vervolgens zet ik koffie en check ik mijn mail en het forum en dan stap ik de deur uit. Make-up doe ik pas in de trein, want daar heb ik geen tijd voor en ontbijt krijg ik echt niet weg.
Tot voor kort:
- ongeveer 2 minuten nadat de wekker is afgegaan, opstaan.
- brood uit de vriezer leggen
- plassen en daarna douchen. Onder de douche bedenken wat ik aan ga doen
- creme op, deo op, haar borstelen
- kleding pakken (soms nog iets strijken ook maar meestal pak ik kleren die niet gestreken hoeven te worden) en aankleden
- naar beneden, brood smeren voor op het werk en voor het ontbijt
- eten en opmaken terwijl ik het journaal kijk
- schoenen en jas aan en weg...
Ben nu met verlof want ik heb 7 weken geleden een kindje gekregen, mijn opsta-ritueel ziet er nu heeeeeeeel anders uit (er is geen ritueel meer) en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als ik weer ga werken!
- ongeveer 2 minuten nadat de wekker is afgegaan, opstaan.
- brood uit de vriezer leggen
- plassen en daarna douchen. Onder de douche bedenken wat ik aan ga doen
- creme op, deo op, haar borstelen
- kleding pakken (soms nog iets strijken ook maar meestal pak ik kleren die niet gestreken hoeven te worden) en aankleden
- naar beneden, brood smeren voor op het werk en voor het ontbijt
- eten en opmaken terwijl ik het journaal kijk
- schoenen en jas aan en weg...
Ben nu met verlof want ik heb 7 weken geleden een kindje gekregen, mijn opsta-ritueel ziet er nu heeeeeeeel anders uit (er is geen ritueel meer) en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als ik weer ga werken!
zondag 4 december 2011 om 18:59
quote:bosaapje schreef op 04 december 2011 @ 18:57:
Ikke, tegen de katten want vriend is erg zwijgzaam en ergert zich wel een beetje als ik weer eens hyper ben
Ik ga er niet graag uit maar heb gelukkig geen ochtendhumeur. Ik zie het graag positief
Ik ben ook altijd hieperdepiep, maar ik MOET dus niet te lollig met dochterlief doen want dan wordt het hier een 5-uur durende circusvoorstelling.
Ochtendhumeur is mij onbekend.
Ikke, tegen de katten want vriend is erg zwijgzaam en ergert zich wel een beetje als ik weer eens hyper ben
Ik ga er niet graag uit maar heb gelukkig geen ochtendhumeur. Ik zie het graag positief
Ik ben ook altijd hieperdepiep, maar ik MOET dus niet te lollig met dochterlief doen want dan wordt het hier een 5-uur durende circusvoorstelling.
Ochtendhumeur is mij onbekend.
zondag 4 december 2011 om 19:02
quote:Aubrey schreef op 04 december 2011 @ 18:58:
[...]
Praat wel eens tegen mezelf, dat ik op moet schieten.
Ochtendstilte is belangrijk voor mijn dag, vind het dan ook niks als ik logees heb die ik dan gastvrij en vriendelijk moet behandelen. ja dat is het, dat vriendelijk zijn s morgen s, terwijl je eigenlijk stilte wil en dat diegene die kakelt tegen je een zak over de kop trekt
[...]
Praat wel eens tegen mezelf, dat ik op moet schieten.
Ochtendstilte is belangrijk voor mijn dag, vind het dan ook niks als ik logees heb die ik dan gastvrij en vriendelijk moet behandelen. ja dat is het, dat vriendelijk zijn s morgen s, terwijl je eigenlijk stilte wil en dat diegene die kakelt tegen je een zak over de kop trekt