Weer een Facebookvraag

04-12-2011 22:07 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iemand op faebook die mijn berichtjes vreet en vervolgens weer doorlult.

Nou zet ik niks raars of geheims erop maar ik vind het gewoon erg irritant worden.

Het is iemand die ik liever niet als vriend verwijder wegens regelmatig tegenkomen bij wederzijdse vrienden maar eigenlijk wil ik gewoon dat ze geen updates meer van me kan lezen.

Ik ging naar mijn pagina en toen naar profiel bewerken.

daar naar privacyvoorkeuren.

Vervolgens lukt het me niet iemand toe te voegen aan de blokkeerlijst.

dus ik wil (kan) eigenlijk niet verwijderen maar wel buitensluiten.

Iemand dé tip?
quote:coocoo schreef op 04 december 2011 @ 22:19:

Je kunt een berichtje voor een of meer personen ongezien laten. Dan kies je, wanneer je het hebt geschreven, rechts boven je berichtje als optie "aangepast". Daar staat dan als keuze Openbaar, alleen vrienden, of onzichtbaar voor: (en daar vul je dan die persoon in).

Doe ik ook wel eens hoor, niks mis mee!Ja of zo dus.
Blokkeerlijst kan volgens mij alleen bij nietvrienden..

Wel kun je een post voor haar verbergen.. Dat deed ik laatst ook voor iemand..

Als je een bericht plaatst zie je naast het blauwe "plaatsen" knopje iets staan. Openbaar, vrienden of aangepast, met een blauw naar beneden wijzend pijltje..

Klik op die pijl--> Klik op aangepast..

Voeg haar naam toe aan verbergen voor.. Klaar!

Als het goed is gebeurd dit nu bij iedere statusupdate (check het wel ff).
Edit; deze optie bestaat nog niet zo lang, misschien dat daarom mensen het nog niet weten.

Wel altijd kans dat die persoon het via via alsnog leest/ hoort, maar swa. Het zijn bij mij iig nooit ernstige staatsgeheimen
Oh, dikke mosterd.
Sjongejonge, jij bent snel aangebrand. Niet handig, als je iets op een forum plaatst....
Als je haar op 'kennis' zet, ipv op 'vriend'dan krijgt zij toch ook geen automatische updates?
quote:coocoo schreef op 04 december 2011 @ 22:19:

Je kunt een berichtje voor een of meer personen ongezien laten. Dan kies je, wanneer je het hebt geschreven, rechts boven je berichtje als optie "aangepast". Daar staat dan als keuze Openbaar, alleen vrienden, of onzichtbaar voor: (en daar vul je dan die persoon in).

Doe ik ook wel eens hoor, niks mis mee!

Dankjewel!

zoiets zocht ik dus.

quote:positivodo schreef op 04 december 2011 @ 22:22:

Sjongejonge, jij bent snel aangebrand. Niet handig, als je iets op een forum plaatst....oh dat wist ik niet, loop pas 5 jaar mee hier
Wanneer je vrienden aan je lijst 'Niet-toegankelijk' toevoegt, kunnen zij alleen de gegevens en berichten zien die je met de instelling 'Openbaar' plaatst. Je vrienden krijgen geen melding wanneer je ze aan je lijst 'Niet-toegankelijk' toevoegt.
Staat gewoon links in je menu. Kan je je vrienden onderverdelen.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Lees net je motto *grin*
quote:isabon schreef op 04 december 2011 @ 22:23:

Wanneer je vrienden aan je lijst 'Niet-toegankelijk' toevoegt, kunnen zij alleen de gegevens en berichten zien die je met de instelling 'Openbaar' plaatst. Je vrienden krijgen geen melding wanneer je ze aan je lijst 'Niet-toegankelijk' toevoegt.

Zien ze die berichten dan ook niet als ze op jouw site klikken?

Ik heb veel mensen als kennissen ingesteld en zie hun updates nu niet meer automatisch, maar als ik op kennissen klik zie ik wel wat ze hebben geplaatst.
Boterblommetje,

Het gaat als volgt:

Via Startpagina ga je naar Privacy instellingen

Dan kies je voor Blokkeringen beheren (via geblokkeerde personen en apps)

Bij het kopje 'Vrienden toevoegen aan de lijst 'Niet-toegankelijk' klik je op de link 'lijst bewerken'.

Daar voeg je diegene toe.
quote:isabon schreef op 04 december 2011 @ 22:23:

daar had ik haar naam ingevoerd dus maar krijg het niet opgeslagen op de een of ander manier.

Maar kan het iig ook op de eerder genoemde manier doen,per berichtje.

Dank jullie wel voor het meedenken!
quote:elninjoo schreef op 04 december 2011 @ 22:26:

[...]

Zien ze die berichten dan ook niet als ze op jouw site klikken?

Ik heb veel mensen als kennissen ingesteld en zie hun updates nu niet meer automatisch, maar als ik op kennissen klik zie ik wel wat ze hebben geplaatst.Nien, nee, op die manier niet meer. Wat jij kunt zien houdt volgens mij in dat zij hun instellingen op openbaar hebben staan.
quote:Dibbes1 schreef op 04 december 2011 @ 22:27:

Boterblommetje,

Het gaat als volgt:

Via Startpagina ga je naar Privacy instellingen

Dan kies je voor Blokkeringen beheren (via geblokkeerde personen en apps)

Bij het kopje 'Vrienden toevoegen aan de lijst 'Niet-toegankelijk' klik je op de link 'lijst bewerken'.

Daar voeg je diegene toe.zo simpel dacht ik ook dat was maar die laatste stap lukt niet
quote:boterblommetje schreef op 04 december 2011 @ 22:17:

[...]

Dat schreef ik dus al, dat is ze ook niet.

maar het gaat ongemakkelijk en lastig worden als ik haar eraf gooi dus dat doe ik liever niet.

dit is ook niet mijn vraag

maar dit: Ik weet dat er een manier is om iemand te blokkeren,ik vraag alleen hoe.

(de rest kan ik allemaal echt zelf ook bedenken,hoe goed het ook bedoelt is door allen)Grappig te lezen dat uitgerekend jij irl niet eens baas bent over wie je op je Facebook hebt staan als vriend. En maar stoer doen hier...
quote:Dibbes1 schreef op 04 december 2011 @ 22:30:

[...]

Nien, nee, op die manier niet meer. Wat jij kunt zien houdt volgens mij in dat zij hun instellingen op openbaar hebben staan.Zien mijn kennissen mijn berichten dan ook niet meer? Ik zet nooit iets openbaar, altijd alleen vrienden.
quote:boterblommetje schreef op 04 december 2011 @ 22:31:

[...]

zo simpel dacht ik ook dat was maar die laatste stap lukt niet Volgens mij is dat een bug. Het is mij ook wel eens niet gelukt, maar als ik een dag later weer probeerde lukte het opeens wel
The greatest adventure in life is to follow your heart.
quote:Iwannalive schreef op 04 december 2011 @ 22:31:

[...]

Grappig te lezen dat uitgerekend jij irl niet eens baas bent over wie je op je Facebook hebt staan als vriend. En maar stoer doen hier... en jij bent?
quote:boterblommetje schreef op 04 december 2011 @ 22:31:

[...]

zo simpel dacht ik ook dat was maar die laatste stap lukt niet

Ik zie het al .

Je klikt op de button 'vrienden'. Dan worden al je vrienden geladen en daar selecteer je diegene. Er verschijnt dan een 'vinkje' bij die persoon.
quote:boterblommetje schreef op 04 december 2011 @ 22:33:

[...]

en jij bent?Precies die tekst kan je mooi tegen je FB vriendinnetje zeggen...
quote:boterblommetje schreef op 04 december 2011 @ 22:19:

Doe maar slotje hier...

ik stop niet met FB

gooi niet die persoon eraf.

puntBij je privacy instellingen kun je aangepassen(aangepast), en een persoon toevoegen die je profiel/prikbord niet kan zien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ben ik rijkelijk laat?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven