Vrouw (27) verzuipt in emmer roze muurverf!!!

19-02-2008 12:59 1941 berichten
Alle reacties Link kopieren

anoniem_19488 wijzigde dit bericht op 27-03-2008 20:16
Reden: Voorheen het grote grieptopic...
% gewijzigd
Haha, we letten hier wel goed op elkaar zeg!
Marels, mijn tandarts neemt vandaag contact op met een kaakchirurg, ik hoor vanavond meer van hem.

Ik zeg jij hebt er wel verstand van, je zegt precies wat mijn tandarts zijn plan was haha!

Denk ook dat forummen beter aanslaat! Gezellig muziekje erbij... Lalala!
Wel rustig aan doen he Ring!!

Fido ligt nog in bed. Plat weet ik niet, dat is altijd een verrassing. Ik denk eerder dat hij weer op de buik ligt en met zijn hoofd bij het voeteneinde....
Zo hebben we toch nog een beetje sociale contacten he?

Hopelijk kunnen ze iets doen voor je. Dit lijkt me heel vervelend.
Dan heb je toch weer genoeg gedaan Ring.

En een beetje elkaar in de gaten houden moet ook toch? Niet vervelend bedoeld, maar gewoon uit interesse.

Karintje; ik doe een paramedische opleiding, heb best wel wat medische kennis. Plus dat dat een stukje vakidiotie is, ik zoek zulke dingen op, vind het enorm interessant...

En wie weet kom ik later nog eens met mensen met zenuwletsel te werken, dus dan komt het van pas dat ik zulke dingen weet
668, the neighbour of the Beast
Gezellig toch Ring!

Ik zei net tegen Viev op msn; eigenlijk moeten we dit topic gewoon aanhouden als kletstopic, want het is hardstikke leuk zo.
Wat voor opleiding doe je Marels? Klinkt interessant.
Ja ik vind het ook erg gezellig. Ik zat me al af te vragen hoe het moet als we geen griep meer hebben, haha.
ik studeer ergotherapie Ring. Is ook vreselijk leuk.

Wat doe jij in het dagelijks leven?
Net als ik Ring; gewoon faken en toch gezellig mee blijven praten.
Marels, het stomme is dat ik zelf tot voor kort doktersassistente was. Ook heb ik 2 jaar de verpleegkunde-opleiding gedaan. Mijn vriend is co-assistent en studeert over een half jaar af.

In mijn rol als hulpverlener was alles voor mij heel duidelijk. Maar nu het om mezelf gaat is het ineens een heel ander verhaal... Alsof ik ineens een black-out heb ofzo! Komt door de emoties gok ik.

Maar wat voor opleiding doe jij?
Aha, zo dus. Ik ben doktersassistente op een polikliniek. Dermatologie. Erg interessant, want je mag daar veel zelf doen als assistente. Bovendien zijn de artsen echt heel aardig, ik leer er veel.
Hee, een ex-collega dus.
Ring, ik was een soort vliegende keep-doktersassistente in het ziekenhuis. Werkte voornamelijk op de poli KNO en orthopedie!
Wat doe je nu dan Karin? Ik studeer dus ergotherapie.

En ik merk dat zelf ook wel, het is toch heel anders wanneer het over jezelf gaat.

Ik moet binnenkort "geopereerd" worden, en daar schijt ik zeven kleuren stront voor, terwijl ik zonder blikken of blozen naar een forse decubituswond kan kijken en niet van slag raak als ik de meest rare ziektebeelden tegen kom. Ik denk dat wanneer het om jezelf gaat, dat je wel profijt hebt van je eigen medische kennis, maar dat je het dan toch allemaal een stuk minder nuchter kunt bekijken dan bij een cliënt.

Overigens is dat wel de vloek van een medische opleiding; iedereen zou er een hypochonder van worden, omdat je telkens allerlei symptomen bij jezelf herkent.

Je wilt niet weten hoeveel psychische aandoeningen ik inmiddels al heb
quote:Ring1981 schreef op 21 februari 2008 @ 14:09:

Aha, zo dus. Ik ben doktersassistente op een polikliniek. Dermatologie. Erg interessant, want je mag daar veel zelf doen als assistente. Bovendien zijn de artsen echt heel aardig, ik leer er veel.

Whahahaha, het is dat je niet bij mij in de buurt woont, anders zou ik er bang van worden.

Ik moet binnenkort dus in me laten snijden. Jawel..... door de dermatoloog
Ik ben net begonnen met een werken en leren opleiding tot pedagisch werker in de kinderopvang. Gewoon babyleidster dus!

De opleiding tot verpleegkundige deed ik in de psychiatrie en dat was idd behoorlijk heavy.
Ja, ik heb stage gelopen in de psychiatrie zelf, vorig jaar. Vond ik ontzettend boeiend, dat wel. Aan de andere kant ook wel zwaar. Hoewel dat meer lag aan de ongelofelijk kutte begeleiding op de stageplek, en mijn begeleiders enzo.
Mijn vriend is afgelopen week ook bij de dermatoloog geweest om in zich te laten snijden... En ik was mee... AAAAAAH scary dit!
Waarom ben je gestopt met verpleegkunde trouwens Karin?

En waar heb je gestudeerd?
Je moet er gewoon klaar voor zijn om in de psychiatrie te werken. Ik vond mezelf heel wat toen ik eraan begon. Vond mezelf sterk in me schoenen staan juist omdat ik al zoveel had meegemaakt.

Maar ben toch afgehaakt omdat ik het niet trok al die verantwoordelijkheid. Het was heel raar om als 21-jarige als ' luisterend oor' te fungeren voor mensen die veeel ouder waren en met de meest verschrikkelijke trauma's...
Ai, wat moest je vriend laten doen?

Ik moet 10 maart. Karin, je bent toch niet ook nog eens mijn buurvrouw of wel?
Waarom gestopt: zie boven.
Yep, ik stond op een gesloten afdeling voor psychotici toen. Da's enerzijds heel boeiend, anderzijds vreselijk zwaar.....
Ahhh Marels. Dat is toevallig. Vind je het zo eng?

Ik herken het ook wel hoor. Je ziet zoveel soorten aandoeningen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden! Gelukkig ben ik wel nuchter genoeg om mezelf niet van alles aan te gaan praten. Maar waar ik wel van ben geschrokken, is dat huidkanker zo veel voorkomt bij mensen. Als je dat weet, ben je wel wat voorzichtiger met zon.

Ik heb trouwens mijn baan min of meer gekregen door mijn 'huidaandoening,' haha. Ik werkte eerst op een andere poli, maar kwam twee keer in de week bij dermatologie voor mijn handen (lichttherapie bij chronisch eczeem). Op een dag vertelden ze mij dat er een vacature kwam, of dat niks voor mij was. Ik moest wel even een brief schrijven. Ik werd uitgenodigd voor het gesprek, en voila: ik had de baan. Best leuk, omdat mijn functie best een gewilde is. Omdat je als assistente op dermatologie dus zoveel mag doen, en omdat de artsen zo leuk zijn.

Nou ja, dat was dus mazzel hebben.

Best grappig dat we wel een beetje in dezelfde hoek zitten allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven