Sorry, even iets onbenulligs

06-12-2011 14:33 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Nooit gedacht dat ik toch wel zou zitten met zoiets onbenulligs. Maar ik wil toch graag wat reacties, even om te checken of ik niet al helemaal gek ben geworden.

De vereniging van mij en mijn vriend organiseert een kerstbal. Ik kan daar niet bij zijn omdat ik met mijn vereniging een weekendje weg ga. Nu werkt mijn vriend normaal gesproken op vrijdagavonden, maar hij wil voor dat kerstbal vrij vragen, om toch te gaan, ook al weet hij nog niet met wie. Maar de opties zijn die ene collega waarmee ik hem eigenlijk iets te close vind (zie ook het topic: Tips tegen jaloezie!) of een vriendin waar ik hele erge ruzie mee heb gehad.

Oke, ik vind het jammer dat hij zonder mij toch ook gaat, maar dat is dan ook alles. Ik vind 't erger dat hij misschien wil gaan met een van die meiden of met een andere collega waar ie eigenlijk niets mee heeft. Dit is vooral omdat zijn werk eigenlijk altijd voor gaat, maar nu wil hij voor zoiets wel vrij vragen en dat snap ik niet.

Dus, ik weet wel dat ik me aanstel en dat het zijn zaak is en dat ie lekker naar een feestje moet gaan met wie hij wil, maar het zit me gewoon niet lekker.
Misschien begrijp ik de 'regels' van zo'n kerstbal niet helemaal, maar waarom kan hij niet gewoon alleen naar dat bal?
Wat levert het je op dat je je er druk om maakt?
Zo onbenullig vind ik dat niet hoor. Mijn ex was ook altijd druk met zijn (eigen) zaak, had nooit tijd voor me. Ik kan me voorstellen dat je dan denkt: Goh, voor zo'n kerstbal neem je wél vrij.

Misschien moet je hem dat eens gewoon vragen, waarom hij daar wel tijd voor heeft...
quote:snoopy78 schreef op 06 december 2011 @ 14:35:

Misschien begrijp ik de 'regels' van zo'n kerstbal niet helemaal, maar waarom kan hij niet gewoon alleen naar dat bal?

Geen idee, maar hij wil niet alleen gaan (hij kent ook vrijwel niemand van de vereniging, dit is de eerste sociale activiteit) en hij vindt dus ook blijkbaar ook dat hij per se een meisje mee moet nemen.

Maar het is wel een soort algemeen gegeven dat je naar een gala gaat met een date.
quote:FullHouse schreef op 06 december 2011 @ 14:35:

Wat levert het je op dat je je er druk om maakt?Helemaal niks, maar dat neemt niet weg dat er zo'n onderbuikgevoel blijft hangen.
waar gaat het nou om? Dat hij iemand wil meenemen die jij niet ziet zitten of dat hij voor jou geen vrij wil nemen, maar voor zichzelf wel?

Ik zou zeggen: ga niet dat weekendje weg en ga mee naar dat kerstbal. Dan heb je twee vliegen in een klap: je doet iets samen en hij neemt geen verkeerde meiden mee
Ik vind je vraag helemaal niet onbenullig. Je vriend wil notabene met een andere vrouw als date naar een bal! En dan nog of een vrouw op wie je heel jaloers bent, of eentje waar je ruzie mee hebt.

Ik zou er maar eens goed met hem over gaan praten. Ik voorspel anders veel issues achteraf tussen jullie beide.
quote:thijs72 schreef op 06 december 2011 @ 14:41:

Ik vind je vraag helemaal niet onbenullig. Je vriend wil notabene met een andere vrouw als date naar een bal! En dan nog of een vrouw op wie je heel jaloers bent, of eentje waar je ruzie mee hebt.

Ik zou er maar eens goed met hem over gaan praten. Ik voorspel anders veel issues achteraf tussen jullie beide.

Dank je! Wil jij misschien met 'm praten, want hij ziet 't nog niet helemaal zo...

Hij zegt steeds: 'Dus je verbied het me?' Ik zeg nee, ik verbied het je niet, maar ik zou 't niet leuk vinden als je met X. of Y. gaat. En dus schijn ik 't 'm te verbieden, maar dat wil ik helemaal niet en zo ben ik ook niet.

Hij begrijpt 't gewoon niet. Ik heb ook al gezegd: als je met Z. gaat, dan snap ik dat wel, dat is een oude vriendin van je.
quote:Starshine schreef op 06 december 2011 @ 14:40:

waar gaat het nou om? Dat hij iemand wil meenemen die jij niet ziet zitten of dat hij voor jou geen vrij wil nemen, maar voor zichzelf wel?

Ik zou zeggen: ga niet dat weekendje weg en ga mee naar dat kerstbal. Dan heb je twee vliegen in een klap: je doet iets samen en hij neemt geen verkeerde meiden mee

Dat weekendje weg is al betaald en dat kan ik niet terug krijgen ;(. Anders had ik me meteen uit geschreven voor het weekend, want ik keek al langer uit naar dat bal (alleen was dat nog niet gepland en ik dacht dat een kerstbal toch een week later zou vallen).

Wij zouden samen naar dat bal gaan, toen bleek het te conflicteren met mijn weekend weg. Dat hij dan alsnog met iemand anders wil gaan, vind ik wel jammer, maar niet zo'n groot probleem als dat hij met een van die meiden wil gaan. Zie ook het comment van Thijs72 ;).
Eens met Starshine. Cancel je weekend en ga zelf mee.

Je begrijpt toch wel dat jij je vriend niet voor kunt schrijven waar hij heen gaat en met wie, alleen omdat je er zelf niet bent?
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 december 2011 @ 14:47:

Eens met Starshine. Cancel je weekend en ga zelf mee.

Je begrijpt toch wel dat jij je vriend niet voor kunt schrijven waar hij heen gaat en met wie, alleen omdat je er zelf niet bent?Ik kan er toch wel vanuit gaan dat, ook al ben ik niet in het land, dat mijn vriend nog wel rekening met mijn gevoelens kan houden?
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 14:48:

[...]

Ik kan er toch wel vanuit gaan dat, ook al ben ik niet in het land, dat mijn vriend nog wel rekening met mijn gevoelens kan houden?Maar mag je vriend er dan andersom niet vanuit gaan dat je hem gewoon vertrouwt?
Studeert je vriend in leiden?

Vervelend dat het zo loopt maar het is wel gebruikelijk om een date mee te nemen? Ik zou proberen te overleggen over wie hij meeneemt. Bv een nichtje ofzo. Is dat een optie?
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 14:46:

[...]

Dat weekendje weg is al betaald en dat kan ik niet terug krijgen ;(. Anders had ik me meteen uit geschreven voor het weekend, want ik keek al langer uit naar dat bal (alleen was dat nog niet gepland en ik dacht dat een kerstbal toch een week later zou vallen).

Wij zouden samen naar dat bal gaan, toen bleek het te conflicteren met mijn weekend weg. Dat hij dan alsnog met iemand anders wil gaan, vind ik wel jammer, maar niet zo'n groot probleem als dat hij met een van die meiden wil gaan. Zie ook het comment van Thijs72 ;).

oh okay. Tja....

Het gaat je dus vooral om zijn keuze qua date. Heeft hij geen zus die hij mee kan nemen .

Je kunt hem inderdaad niet verbieden met die collega of vriendin te gaan. En het is aan hem om te zien dat jij je daar ongemakkelijk bij voelt.

Ik zou bij Gods gratie hem maar vertrouwen en er niet meer over doorgaan.
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 14:38:

[...]

Geen idee, maar hij wil niet alleen gaan (hij kent ook vrijwel niemand van de vereniging, dit is de eerste sociale activiteit) en hij vindt dus ook blijkbaar ook dat hij per se een meisje mee moet nemen.

Maar het is wel een soort algemeen gegeven dat je naar een gala gaat met een date.

Oké, duidelijk.

Tja, ik geloof dat ik je ergens wel kan begrijpen. Een collega met wie hij net iets te close is (ik ken je andere topic niet) of een vriendin met wie je ruzie hebt... Dat zou bij mij ook gevoelig liggen. Dan liever met gewoon een vriendin, een zus, een nicht, dat is al heel anders.
Ik snap het goed van je hoor! Zou hij het normaal vinden als jij met een andere man die hij niet mag uit zou gaan?

Hij kan toch alleen of met een goede vriend gaan? Of is het verplicht om te gaan walsen ofzo?
Wil iemand anders niet jouw weekendje overkopen?
Weet hij van jouw jaloerse gevoelens af tov zijn collega? (heb je andere topic niet gelezen). Wil hij dan toch nog met haar gaan?
quote:Starshine schreef op 06 december 2011 @ 14:40:

Het is toch wel triest gesteld met je relatie als je iets moet afzeggen om maar met je vriend mee te gaan zodat hij geen andere meid meeneemt!

Er moet gewoon vertrouwen zijn in een relatie. En als het er niet is, zou ik aan de oorzaak gaan werken, samen.

Nu met hem mee gaan zodat hij geen dingen doet die jou kwetsen is symptoonbestrijding.
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 14:44:

[...]

Hij zegt steeds: 'Dus je verbied het me?' Ik zeg nee, ik verbied het je niet, maar ik zou 't niet leuk vinden als je met X. of Y. gaat. En dus schijn ik 't 'm te verbieden, maar dat wil ik helemaal niet en zo ben ik ook niet.

Dit is een klassiek misverstand tussen man en vrouw. jij zegt dat je het niet verbiedt 'maar het niet zo leuk vind' . Hij denkt dan 'ok, ze verbiedt het niet dus ik mag met een andere vrouw daten'

Je moet gewoon tegen hem zeggen dat hij het niet mag! Want dat is toch eigenlijk zo?
quote:Noelle81 schreef op 06 december 2011 @ 15:11:

[...]

Het is toch wel triest gesteld met je relatie als je iets moet afzeggen om maar met je vriend mee te gaan zodat hij geen andere meid meeneemt!

.Ik vind het eigenlijk triest dat meneer een vriendin heeft en dan een andere vrouw mee wil nemen, waar is dat voor nodig? Kan hij niet alleen? En vind het een vreemde vertoing als hij daar ineens met een andere dame binnen komt.
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 06 december 2011 @ 14:54:

Studeert je vriend in leiden?

Vervelend dat het zo loopt maar het is wel gebruikelijk om een date mee te nemen? Ik zou proberen te overleggen over wie hij meeneemt. Bv een nichtje ofzo. Is dat een optie?Nee, wij studeren allebei niet in Leiden. Hij heeft een zus, maar ik durfde het niet voor te stellen, haha.
Is er misschien ook een reden dat je met beide dames in kwestie niet zo goed kan opschieten? Komen ze voor jou gevoel te dicht bij je vriend?

Als mijn vriend zo moeilijk zou doen dat ik met een gewone vriend van me naar zo'n bal ga zou ik er snel klaar mee zijn.. Met mijn vriend welteverstaan. En lekker lol gaan maken met gewone vriend. Ik heb niet voor niets een relatie met de een en niet met de ander..
quote:beertjemilo schreef op 06 december 2011 @ 15:01:

Ik snap het goed van je hoor! Zou hij het normaal vinden als jij met een andere man die hij niet mag uit zou gaan?

Hij kan toch alleen of met een goede vriend gaan? Of is het verplicht om te gaan walsen ofzo?

Het is een dansvereniging, haha. Dus in die zin is het wel makkelijk om een partner bij je te hebben, aan de andere kant zijn er genoeg mensen die alleen komen en er wordt over de gehele avond genoeg gewisseld met partners.

Verder zei ik ook: wat als ik met T. zou gaan? (dat is al jaren een goede vriend van me, hij heeft twee jaar geleden ooit iets bij me geprobeerd, maar dat heb ik toen niet toegelaten, maar zijn we gelukkig wel uit gegroeid). Nou, dat was geen probleem. Of met M.? (een jongen waar hij echt een heeeekel aan heeft) Ook geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven