(almost) any job will do!
dinsdag 6 december 2011 om 21:18
Pfff, ik weet dat het niet verstandig is, maar op het moment wil ik ALLES wel doen behalve mijn huidige werk! Daar komt bij dat ik op elke sollicitatie tot nu toe een afwijzing krijg en UZB's nemen mij niet eens mee in de procedure vanwege een niet passende vooropleiding! Waar heb ik nog wel een kans? (PABO en 8 jaar werkervaring onderwijs)
Ik heb zo'n beetje alle onderwijsgerelateerde bedrijven al gehad en naar een andere school wil ik niet (zelfde laken een pak)
Oja, ik kan wel bij een callcenter aan de slag, maar dat houd ik echt als allerlaatste strohalm want dat trekt me dus zo niet....
Ik heb zo'n beetje alle onderwijsgerelateerde bedrijven al gehad en naar een andere school wil ik niet (zelfde laken een pak)
Oja, ik kan wel bij een callcenter aan de slag, maar dat houd ik echt als allerlaatste strohalm want dat trekt me dus zo niet....
Let's have tea...
dinsdag 6 december 2011 om 21:29
Is het mogelijk dmv korte cursus beter in het profiel te passen van de banen die je zou willen via UZB?
En misschien moet je callcenter toch in overweging nemen? BV callcenters bij banken hebben geloof ik wel wat diverser werk. Dan zou je bv telefoon kunnen krijgen van mensen die vragen hebben over hun verzekering en dan hoef je dus niet zelf te bellen. Daar voorafgaand heb je dus een interne betaalde opleiding van ongeveer 1 a 2 maanden. Niet ideaal, maar wellicht toch beter dan wat je nu doet.
En misschien moet je callcenter toch in overweging nemen? BV callcenters bij banken hebben geloof ik wel wat diverser werk. Dan zou je bv telefoon kunnen krijgen van mensen die vragen hebben over hun verzekering en dan hoef je dus niet zelf te bellen. Daar voorafgaand heb je dus een interne betaalde opleiding van ongeveer 1 a 2 maanden. Niet ideaal, maar wellicht toch beter dan wat je nu doet.
dinsdag 6 december 2011 om 21:32
Kinderdagverblijf, oppasmoeder, kinderfeestjes bij McDonalds?
Ik poets. Ik doe dat wel al 7 jaar dus inmiddels heb ik mijn adressen zoals ik ze hebben wil, als je begint moet je nemen wat je krijgen kunt. Je kunt dat gewoon wit doen, tot ongeveer 600 euro hoef je geen belasting te betalen. Wel zelf een ongevallenverzekering afsluiten.
Ik poets. Ik doe dat wel al 7 jaar dus inmiddels heb ik mijn adressen zoals ik ze hebben wil, als je begint moet je nemen wat je krijgen kunt. Je kunt dat gewoon wit doen, tot ongeveer 600 euro hoef je geen belasting te betalen. Wel zelf een ongevallenverzekering afsluiten.
dinsdag 6 december 2011 om 22:26
@Lillilaaa maar is wel een hondenbaan. Geef nu 2 jaar Nederlands en Rekenen aan niveau 1 en 2 in het mbo. Ik ga elke dag met lood in de schoenen naar mijn werk. Er is veel werk want bijna niemand wil het doen, of raakt na paar maanden, jaren helemaal uitgeblust. Ik heb per 1 januari mijn baan opgezegd. Ik probeer ook al een jaar een baan buiten het onderwijs te krijgen. Alleen maar afwijzingen. Ik kan niet meer. Heel onverstandig in crisistijd, maar goed ... zie wel weer. Ik ga eerst maar vrijwilligerswerk doen en kijken of ik daar gaatjes en mogelijkheden zie.
Here I am - now what are your other two wishes...
dinsdag 6 december 2011 om 22:31
dinsdag 6 december 2011 om 22:33
Ik snap je helemaal, ben ook het onderwijs uit gegaan. Ik zag mezelf het niet volhouden tot m'n 67e.
Maar ik weet niet waarom de TO haar huidige baan niet meer wil, misschien vindt ze het niet te zwaar maar wil gewoon meer uitdaging, en dan is een overstap naar een ander type onderwijs misschien een optie.
Maar ik weet niet waarom de TO haar huidige baan niet meer wil, misschien vindt ze het niet te zwaar maar wil gewoon meer uitdaging, en dan is een overstap naar een ander type onderwijs misschien een optie.
dinsdag 6 december 2011 om 22:36
Wat heb je te bieden, buiten je onderwijservaring? Waar liggen je talenten en waar heb je die ingezet? Denk aan vrijwilligerswerk, zaken die je buiten je werk hebt gedaan... Of specifieke talenten, competenties die je hebt opgedaan in je werk. Ben je een kei in organiseren, heb je je op ict-vlak ontwikkeld, etc.
Je bent en kunt meer dan je huidige beroep, maar je moet dat allereerst van jezelf op een rij hebben en het vervolgens kunnen vertalen naar kwaliteiten voor een ander werkveld.
Lees "Welke kleur heeft jouw parachute?" (via bol te verkrijgenof in de bieb)
Je bent en kunt meer dan je huidige beroep, maar je moet dat allereerst van jezelf op een rij hebben en het vervolgens kunnen vertalen naar kwaliteiten voor een ander werkveld.
Lees "Welke kleur heeft jouw parachute?" (via bol te verkrijgenof in de bieb)
dinsdag 6 december 2011 om 22:38
Triest om te lezen dat het onderwijs jullie zo heeft uitgehold. Echt heel erg.
Het zijn nu hele slechte tijden om niet onder de pannen te zijn. Maar waarom ga je niet eens alvast je licht opsteken bij wat UZB's of detacheerders? Vraag gewoon een gesprek aan, kijk waar ze behoefte aan hebben en hoe jij dat eventueel zou kunnen bieden. Zo krijg je wat beter gevoel voor de markt.
En verder: probeer te bedenken wat je de komende 10 jaar wel zou willen doen en maak een plan om daar langzaam naar toe te werken, idd dmv vrijwilligerswerk, verenigingswezen, zzp, uitzendbanen, wat dan ook.
Nu in blinde paniek in het wilde weg solliciteren zal je niets opleveren en je alleen maar gedesillusioneerder maken, vrees ik.
Het zijn nu hele slechte tijden om niet onder de pannen te zijn. Maar waarom ga je niet eens alvast je licht opsteken bij wat UZB's of detacheerders? Vraag gewoon een gesprek aan, kijk waar ze behoefte aan hebben en hoe jij dat eventueel zou kunnen bieden. Zo krijg je wat beter gevoel voor de markt.
En verder: probeer te bedenken wat je de komende 10 jaar wel zou willen doen en maak een plan om daar langzaam naar toe te werken, idd dmv vrijwilligerswerk, verenigingswezen, zzp, uitzendbanen, wat dan ook.
Nu in blinde paniek in het wilde weg solliciteren zal je niets opleveren en je alleen maar gedesillusioneerder maken, vrees ik.
woensdag 7 december 2011 om 22:54
Zit er ook een Start People Medi Interim bij jouw in de buurt?
Dan kun je via het uzb werkervaring binnen de 24-uurs zorg opdoen. Ken meerdere mensen met Pabo verleden die op die manier instromen in de zorg. Te denken valt aan werken met mensen met een lichamelijke en of verstandelijke beperking,maar ook kinderen/jongeren die door omstandigheden niet thuis kunnen wonen.
Er zijn wellicht meer uzb's met een afdeling flexpool-zorg,maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het fijne om op die manier te beginnen is, dat je dan bij verschillende organisatie's en doelgroepen ervaring op kunt doen. Zodat je uiteindelijk weet waar je voor vast zou willen werken.
Dan kun je via het uzb werkervaring binnen de 24-uurs zorg opdoen. Ken meerdere mensen met Pabo verleden die op die manier instromen in de zorg. Te denken valt aan werken met mensen met een lichamelijke en of verstandelijke beperking,maar ook kinderen/jongeren die door omstandigheden niet thuis kunnen wonen.
Er zijn wellicht meer uzb's met een afdeling flexpool-zorg,maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het fijne om op die manier te beginnen is, dat je dan bij verschillende organisatie's en doelgroepen ervaring op kunt doen. Zodat je uiteindelijk weet waar je voor vast zou willen werken.
donderdag 8 december 2011 om 10:50
Geen ervaring mee persoonlijk, maar er zijn ook detacheringsbureau's voor ICT die specifiek voor mensen zonder relevante vooropleiding zijn. Verder misschien eens kijken bij (volks-)universiteiten, hogescholen, particuliere scholen? En dan niet persé als docent, maar in een ondersteunende funtie (management-assistent ofzo). Ben zelf ander werk gaan zoeken na mijn lerarenopleiding (VO) en heb toen ook onder andere in die richtingen gezocht.
nibbi wijzigde dit bericht op 08-12-2011 11:04
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd