Snap er geen hol van
woensdag 7 december 2011 om 09:50
Hoi hoi,
Heb sinds een tijdje een leuke lieve vriend. We zijn langzaam aan het opbouwen maar we hebben het hartstikke fijn. Hij is super lief, attent, geeft me veel bevestiging en het voelt goed.
Nou doet hij vanaf maandag ineens afwezig en ik kan daar slecht mee omgaan. Hij heeft een hoop gaande nu, verbouwing, drukke baan etc. Snap ik allemaal. Normaal sturen we een hoop smsjes heen en weer, zijn we de hele dag wel een beetje aan het contacten. Nou ineens dus niet en ik haal me weer allemaal dingen in mn hoofd...wordt er gek van. Ben strategisch wel aan het proberen om al mijn zelfhulpboekkennis te gebruiken (mannen van mars, vrouwen van venus; de ideale vrouw is een bitch, ik ben oke, jij bent een sukkel) maar het lukt me allemaal voor geen meter.
Dit is echt helemaal nieuw in onze relatie en ik heb geen idee wat ik moet doen. We hebben vanavond afgesproken dus ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Gisteravond heb ik gebeld en vanochtend een berichtje gestuurd, geen reactie.
In the meanwhile heb ik echt een k*t dag omdat ik maar blijf malen.
pfff...iemand tips? Ik heb nogal een handje van doemdenken dus dat ben ik dan ook vooral aan het doen.
Heb sinds een tijdje een leuke lieve vriend. We zijn langzaam aan het opbouwen maar we hebben het hartstikke fijn. Hij is super lief, attent, geeft me veel bevestiging en het voelt goed.
Nou doet hij vanaf maandag ineens afwezig en ik kan daar slecht mee omgaan. Hij heeft een hoop gaande nu, verbouwing, drukke baan etc. Snap ik allemaal. Normaal sturen we een hoop smsjes heen en weer, zijn we de hele dag wel een beetje aan het contacten. Nou ineens dus niet en ik haal me weer allemaal dingen in mn hoofd...wordt er gek van. Ben strategisch wel aan het proberen om al mijn zelfhulpboekkennis te gebruiken (mannen van mars, vrouwen van venus; de ideale vrouw is een bitch, ik ben oke, jij bent een sukkel) maar het lukt me allemaal voor geen meter.
Dit is echt helemaal nieuw in onze relatie en ik heb geen idee wat ik moet doen. We hebben vanavond afgesproken dus ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Gisteravond heb ik gebeld en vanochtend een berichtje gestuurd, geen reactie.
In the meanwhile heb ik echt een k*t dag omdat ik maar blijf malen.
pfff...iemand tips? Ik heb nogal een handje van doemdenken dus dat ben ik dan ook vooral aan het doen.
woensdag 7 december 2011 om 10:13
Ben strategisch wel aan het proberen om al mijn zelfhulpboekkennis te gebruiken (mannen van mars, vrouwen van venus; de ideale vrouw is een bitch, ik ben oke, jij bent een sukkel) maar het lukt me allemaal voor geen meter. (aldus TO)
Mik al die boeken aan de kant..Of maak er een openhaard vuurtje mee.
Mik al die boeken aan de kant..Of maak er een openhaard vuurtje mee.
woensdag 7 december 2011 om 10:15
woensdag 7 december 2011 om 10:19
quote:igotsunshine schreef op 07 december 2011 @ 10:16:
ja ja, ben al in therapie overigens. Heb inderdaad wat spoken uit het verleden. Vind het gewoon lastig als hij ineens ander gedrag vertoond. That makes me wonder. Maar okay, ik ben een jankerd en ik moet me niet aanstellen.
Je bent geen jankerd. Je ziet dingen niet altijd helemaal in perspectief, en dat is helemaal niet zo erg.
Ik denk: het is een jonge vent, die druk is met zijn baan en zijn verbouwing en niet constant aan zijn mobiel geplakt is. Niets aan de hand.
ja ja, ben al in therapie overigens. Heb inderdaad wat spoken uit het verleden. Vind het gewoon lastig als hij ineens ander gedrag vertoond. That makes me wonder. Maar okay, ik ben een jankerd en ik moet me niet aanstellen.
Je bent geen jankerd. Je ziet dingen niet altijd helemaal in perspectief, en dat is helemaal niet zo erg.
Ik denk: het is een jonge vent, die druk is met zijn baan en zijn verbouwing en niet constant aan zijn mobiel geplakt is. Niets aan de hand.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 7 december 2011 om 10:20
TO: ik begrijp je wel een beetje hoor. Als je gewend bent zoveel van 'm te horen en dan ineens niet meer, is natuurlijk wel even wennen. Aangezien je aangeeft 't moeilijk te hebben gehad in het verleden, vind ik je reactie niet heel vreemd. Ik denk dat het gewoon de onzekerheid is die een beginnende (??) relatie met zich mee brengt. Heb 't gewoon leuk vanavond. Hij is waarschijnlijk gewoon druk. Als je er mee blijft zitten, kun je het gewoon luchtig bij 'm aankaarten.
woensdag 7 december 2011 om 10:21
quote:igotsunshine schreef op 07 december 2011 @ 10:16:
Het zou fijn zijn als je nooit meer bang hoeft te zijn dat de ander je verlaat hé? Weet je hoe je dat bereikt? Te bedenken dat jij het best redt in je eentje. Dat jij die persoon helemaal niet in je leven nodig heeft als hij niet bij je wil zijn.
Ga van je eigen kracht uit joh. Leg je geluk niet zo in andermans handen.
Het zou fijn zijn als je nooit meer bang hoeft te zijn dat de ander je verlaat hé? Weet je hoe je dat bereikt? Te bedenken dat jij het best redt in je eentje. Dat jij die persoon helemaal niet in je leven nodig heeft als hij niet bij je wil zijn.
woensdag 7 december 2011 om 10:24
quote:driewieler schreef op 07 december 2011 @ 10:21:
[...]
Mooi driewieler!
En bedenk dat je in het leven nooit zekerheid hebt!
[...]
Mooi driewieler!
En bedenk dat je in het leven nooit zekerheid hebt!
woensdag 7 december 2011 om 10:31
Dank dames, dat is ook de insteek van de therapie, om op dat punt te belanden. Maak mezelf ook te afhankelijk. Soms heb ik goede dagen en dan lukt het me wel, maar ben niet erg stabiel hierin. Komt allemaal voort uit angst en dat is een slechte raadgever...I know. Moet mezelf eigen maken dat ik geen controle heb over hem of wie dan ook. En inderdaad, het uitgangspunt dat ik ook een prima leven heb zonder hem geeft me al weer een stuk rust. Thanks!
woensdag 7 december 2011 om 15:55
Mooie quote uit "alles is liefde":
"ja we gaan allemaal dood of weg ... dat willen we niet maar dat gebeurt toch... daar kan je op gaan op zitten wachten, maar dat heeft geen enkele zin, het gaat er om wat je in de tussentijd doet, daar gaat het om! "
oftewel maak je zelf niet gek, met iets wat er niet is, maar wat je nu hebt! ENJOY IT!!!!!
"ja we gaan allemaal dood of weg ... dat willen we niet maar dat gebeurt toch... daar kan je op gaan op zitten wachten, maar dat heeft geen enkele zin, het gaat er om wat je in de tussentijd doet, daar gaat het om! "
oftewel maak je zelf niet gek, met iets wat er niet is, maar wat je nu hebt! ENJOY IT!!!!!
woensdag 7 december 2011 om 17:09
Yes yes! heb alsnog een rukdag gehad, in de zin dat ik totaal 2 calorieën heb verbrand. Lekker gedouched even, gelezen, op de bank gehangen en na zitten denken. Kan me wel vinden in dat "mannen zijn elastiekjes" idee. Heb er veel over gelezen en ik snap het idee erachter nou wel. Kan het nu wel loslaten en er niet zo zwaar aan tillen. Duurt ff, maar dan heb je ook wat. Heb lekker nagedacht over mijn eigen leven, had nog wat beslissingen die genomen moesten worden en dat heb ik nou allemaal gedaan. Lekker even de bende opgeruimd in m'n hoofd. Heerlijk zo'n dagje alleen, foon op stil en lekker gefocused op MIJ. Begrijp m nou wel een stuk beter.
Funny thing ook dat ik gewoon lekker mn ding aant doen was en ineens een rits lieve smsjes kreeg en zelfs een excuus dat ie ff afwezig was.
Haha wat een kneus ben ik ook af en toe. Paniekvogel.
Thanks ladies
Funny thing ook dat ik gewoon lekker mn ding aant doen was en ineens een rits lieve smsjes kreeg en zelfs een excuus dat ie ff afwezig was.
Thanks ladies