Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
donderdag 8 december 2011 om 11:10
quote:pierot123 schreef op 08 december 2011 @ 10:27:
Ik had een tijdje geleden een hollands pakket naar america gestuurd.... Dit was m'n bedankje: Thanks!
Ok, dat doe ik dus vanaf nu niet meer...
Shocked, en ook geshockt door de reactie op de ronde kaart, wat een lomperikken, allebei!
Zo, nu even joggen, geen smoezen meer!
Ik had een tijdje geleden een hollands pakket naar america gestuurd.... Dit was m'n bedankje: Thanks!
Ok, dat doe ik dus vanaf nu niet meer...
Shocked, en ook geshockt door de reactie op de ronde kaart, wat een lomperikken, allebei!
Zo, nu even joggen, geen smoezen meer!

donderdag 8 december 2011 om 11:58
Gisteren bracht de postbezorger slechts rekeningen en bedelbrieven (het is weer de tijd van het jaar). Gelukkig kwamen er wel hurrays de mailbox binnen vallen. Een winters Anton Pieck tafereeltje beschreven voor een Britse en een mapkaart van mijn regio gaat naar Trinidad & Tobago (nieuw!).
@Origami > al een nieuw adres aangevraagd?
@Anita > nog niet van jouw 'eiland' afgewaaid?
@Ligaa > ik had expres geen speculaas en ander decembersnoep in huis gehaald. De kinderen hebben van de Sint hun portie gehad en die wordt op een geheime plek bewaard, zodat moeder niet in de verleiding kan komen. Succes met het sporten!
@Juuf > gelukkig ben je weer opgeknapt. Knijpfruit lijkt mij erg smakelijk in een cupcake.
@Steph > soms snap ik niets van postcrossers, stuur je een mooie kaart uit hun favorietenlijst, voorzien van prachtige zegels en daarop volgt dan een heel lauwe, uiterst korte reactie. Onbegrijpelijk!
Pierot > rare mensen, die Amerikanen...
Het optuigen van de boom is altijd een enorme klus (manlief zoekt meestal de grootste uit), waar aardig wat uren in gaan zitten en ik niet direct zin in heb. Ik doe het tegenwoordig samen met de kinderen. Kerstmuziekje, warme chocolademelk en kerstkransjes erbij, kaarsjes aan. Reuze gezellig.
Ik schrijf maximaal twee officials per dag, plus de nodige bedankjes. Ik doe niet mee aan RR's of directe swaps, dus al met al valt het aantal verzonden kaarten best mee.
@Origami > al een nieuw adres aangevraagd?
@Anita > nog niet van jouw 'eiland' afgewaaid?
@Ligaa > ik had expres geen speculaas en ander decembersnoep in huis gehaald. De kinderen hebben van de Sint hun portie gehad en die wordt op een geheime plek bewaard, zodat moeder niet in de verleiding kan komen. Succes met het sporten!
@Juuf > gelukkig ben je weer opgeknapt. Knijpfruit lijkt mij erg smakelijk in een cupcake.
@Steph > soms snap ik niets van postcrossers, stuur je een mooie kaart uit hun favorietenlijst, voorzien van prachtige zegels en daarop volgt dan een heel lauwe, uiterst korte reactie. Onbegrijpelijk!
Pierot > rare mensen, die Amerikanen...
Het optuigen van de boom is altijd een enorme klus (manlief zoekt meestal de grootste uit), waar aardig wat uren in gaan zitten en ik niet direct zin in heb. Ik doe het tegenwoordig samen met de kinderen. Kerstmuziekje, warme chocolademelk en kerstkransjes erbij, kaarsjes aan. Reuze gezellig.
Ik schrijf maximaal twee officials per dag, plus de nodige bedankjes. Ik doe niet mee aan RR's of directe swaps, dus al met al valt het aantal verzonden kaarten best mee.

donderdag 8 december 2011 om 12:17
Neferisis, je laat het als muziek in m'n oren klinken die kerstboom... Heel leuk als je het zo doet. En een echte! Die geur, heerlijk... Nu zou ik er bijna omgaan hahahaha
Dat valt reuze mee 2 op een dag!
Ik ben nu ah kijken hoe ik m'n kaarten leuk op ga hangen. Ik wil ze het liefst in plastic hoezen...maar die kan ik nergens vinden.
Iemand een tip?
Dat valt reuze mee 2 op een dag!
Ik ben nu ah kijken hoe ik m'n kaarten leuk op ga hangen. Ik wil ze het liefst in plastic hoezen...maar die kan ik nergens vinden.
Iemand een tip?
donderdag 8 december 2011 om 13:16
donderdag 8 december 2011 om 13:24
Neferisis, gaaf een nieuw land!!!
En ik wil ook een grote boom (hebben we normaal wel, maar nu 2 mini's op de kast omdat anders zoon er in hangt), dus hopelijk volgend jaar weer.
Begint er in ieder geval leuk uit te zien en dochter verzocht mij nu niet verder te gaan, ze wilt helpen na schooltijd.
Het waait hier trouwens niet zo hard als gisteren gelukkig.
Steph, krijg hele rare gedachten bij die kerstpaal hoor, hahaha
Wat bedoel je daar mee eigenlijk.
Ik ga zo even de Erispost-puzzel verzenden en een briefje schrijven voor het bedrijf over hun product.
Dochter heeft van de goede Sint een mozaik doos gehad, met daarin 5 dingen die ze kan beplakken.
Gisteren met en vriendinnetje bezig geweest en 2 dingen gemaakt en nu zitten er al niet genoeg steentjes meer in.
Toch even melden dacht ik zo.
En ik wil ook een grote boom (hebben we normaal wel, maar nu 2 mini's op de kast omdat anders zoon er in hangt), dus hopelijk volgend jaar weer.
Begint er in ieder geval leuk uit te zien en dochter verzocht mij nu niet verder te gaan, ze wilt helpen na schooltijd.
Het waait hier trouwens niet zo hard als gisteren gelukkig.
Steph, krijg hele rare gedachten bij die kerstpaal hoor, hahaha
Wat bedoel je daar mee eigenlijk.
Ik ga zo even de Erispost-puzzel verzenden en een briefje schrijven voor het bedrijf over hun product.
Dochter heeft van de goede Sint een mozaik doos gehad, met daarin 5 dingen die ze kan beplakken.
Gisteren met en vriendinnetje bezig geweest en 2 dingen gemaakt en nu zitten er al niet genoeg steentjes meer in.
Toch even melden dacht ik zo.
donderdag 8 december 2011 om 14:09
Zucht, alleen een saaie brief van de belastingdienst, gelukkig wel met positief financieel nieuws
Ik heb nog een kaart te schrijven naar Florida, wil graag een plaatsenkaart, maar die heb ik nog steeds niet kunnen vinden (winkels hangen vol met kerstkaarten).
Zo, ik kan ineens nóg een adres aanvragen, ooh ik zie het al er is iets veranderd bij postcrossing. Kerstcadeau van Paulo
Ik heb nog een kaart te schrijven naar Florida, wil graag een plaatsenkaart, maar die heb ik nog steeds niet kunnen vinden (winkels hangen vol met kerstkaarten).
Zo, ik kan ineens nóg een adres aanvragen, ooh ik zie het al er is iets veranderd bij postcrossing. Kerstcadeau van Paulo
donderdag 8 december 2011 om 14:15
Ligaa, ging het joggen lekker??
Nog een keertje op de knop gedrukt om je kerstcadeautje te verzilveren?
Zo ja dan ben ik natuurlijk erg benieuwd welk land het geworden is.
Heb naast de dingen die ik eerder schreef ook nog 3 kaarten die zo de brievenbus in kunnen.
Er gaat een kerstkaart naar Duitsland, een struisvogelkaart blijft in Nederland en de Japanse nr1 krijgt van mij een kaart met een tulp toegestuurd.
Nog een keertje op de knop gedrukt om je kerstcadeautje te verzilveren?
Zo ja dan ben ik natuurlijk erg benieuwd welk land het geworden is.
Heb naast de dingen die ik eerder schreef ook nog 3 kaarten die zo de brievenbus in kunnen.
Er gaat een kerstkaart naar Duitsland, een struisvogelkaart blijft in Nederland en de Japanse nr1 krijgt van mij een kaart met een tulp toegestuurd.
donderdag 8 december 2011 om 14:56
Helleu vanaf mn werk, hoe is het met iedereen? Ik ben heel moe de laatste week, toe pas de derde week dat ik aan het werk ben maar het voelt alsof ik al een jaar geen vakantie heb gehad. Daarbij heb ik mn buurjongen al bijna twee weken niet gezien van dichtbij en dat helpt ook niet echt... Hij krijgt wel een kerstkaart van me haha. Ik heb ondertussen weer een hoop mooie kaarten gehad, ook weer eentje waarop alleen stond of ik een kaart terug wou sturen, eum nee, wie vraagt word overgeslagen.
Pierot, war flauw zeg hoe ze reageerde op je pakket. Hoe is het verder? Ik wacht nog steeds tot je voorspelling uit komt haha
Steph, vijf kilo m en ms wie wat ga je daar mee doen...
Anita, zoon vind het vast jammer dat je geen boom hebt staan haha
Ligaa, lekker gejogd, goed hoor! Hier is de storm.ondertussen weer flink op gelaaid. Je waait hier weer uit je sokken vandaan.
Neferisis, hoe is het met jou? Wat gaaf weer een nieuw land!
Nou ik móet nog even door tot zes uur. Tot later weer!
Pierot, war flauw zeg hoe ze reageerde op je pakket. Hoe is het verder? Ik wacht nog steeds tot je voorspelling uit komt haha
Steph, vijf kilo m en ms wie wat ga je daar mee doen...
Anita, zoon vind het vast jammer dat je geen boom hebt staan haha
Ligaa, lekker gejogd, goed hoor! Hier is de storm.ondertussen weer flink op gelaaid. Je waait hier weer uit je sokken vandaan.
Neferisis, hoe is het met jou? Wat gaaf weer een nieuw land!
Nou ik móet nog even door tot zes uur. Tot later weer!
donderdag 8 december 2011 om 15:53
Tine, nodig buurman maar uit voor een borrel op nieuwjaarsdag ofzo.
Kun je mooi op je kaartje schrijven en is niet zo eng als vragen in real life.
Heb ik me braaf aan de afspraak met dochter gehouden gaat ze bij een vriendinnetje spelen.
Dus ik even snel heen en weer met de gymtas.
Voordeel is wel dat ik pas om 18 uur weer bij de sporthal moet zijn, breng ik meteen vriendinnetje even naar huis na het sporten.
Kun je mooi op je kaartje schrijven en is niet zo eng als vragen in real life.
Heb ik me braaf aan de afspraak met dochter gehouden gaat ze bij een vriendinnetje spelen.
Dus ik even snel heen en weer met de gymtas.
Voordeel is wel dat ik pas om 18 uur weer bij de sporthal moet zijn, breng ik meteen vriendinnetje even naar huis na het sporten.
vrijdag 9 december 2011 om 14:40
Anita, als de paal klaar is laat ik hem wel hier zien.....
Ligaa, leuk kerstkado van Paulo zeg. Dank je voor de tip.
Tine, wat ik met die 5kilo m&m's ga doen?? Laten staan uiteraard en uitdelen op 31dec als grotendeels de vriendengroep met de kinderen hierkomen (merendeel van de kinderen zijn wel oké hoor).
Hier is alles goed, één hurray heel leuk binnengekregen. Paar leuke kaarten ook, op één na. Dat was een resend en komt niet overeen met de ingescande kaart. Ik heb wel in de hurray gezet dat ik het leuk en aardig vond dat hij een resend heeft gedaan.
Ligaa, leuk kerstkado van Paulo zeg. Dank je voor de tip.
Tine, wat ik met die 5kilo m&m's ga doen?? Laten staan uiteraard en uitdelen op 31dec als grotendeels de vriendengroep met de kinderen hierkomen (merendeel van de kinderen zijn wel oké hoor).
Hier is alles goed, één hurray heel leuk binnengekregen. Paar leuke kaarten ook, op één na. Dat was een resend en komt niet overeen met de ingescande kaart. Ik heb wel in de hurray gezet dat ik het leuk en aardig vond dat hij een resend heeft gedaan.

zaterdag 10 december 2011 om 11:49
Helloo!
Al mijn verstuurde kaarten zijn inmiddels aangekomen. Ik mag er nu 10 versturen. Ik ga deze week een paar per dag versturen, anders moet ik zoveel in één keer schrijven.
Afgelopen week een aantal mooie kaarten ontvangen. Voor de verandering allemaal in mijn wensenpakket
Ik lees dat iedereen al flink in de kerststemming komt. Hier valt dat wat tegen haha Ik heb een klein uitklapboompje en dat is alles. Ik ben niet zo dol op deze periode van het jaar.
Steph, ik denk dat ik er overheen heb gelezen, maar waarom heb jij 5 kilo m&m's??
Al mijn verstuurde kaarten zijn inmiddels aangekomen. Ik mag er nu 10 versturen. Ik ga deze week een paar per dag versturen, anders moet ik zoveel in één keer schrijven.
Afgelopen week een aantal mooie kaarten ontvangen. Voor de verandering allemaal in mijn wensenpakket
Ik lees dat iedereen al flink in de kerststemming komt. Hier valt dat wat tegen haha Ik heb een klein uitklapboompje en dat is alles. Ik ben niet zo dol op deze periode van het jaar.
Steph, ik denk dat ik er overheen heb gelezen, maar waarom heb jij 5 kilo m&m's??
zaterdag 10 december 2011 om 14:56
Goedemiddag.
Heerlijk geshopt vandaag.
Geen kaarten maar wel leuke kerstkleding voor de kindjes!
Steph, mag ik bij je komen snoepen.
I love M&M!!!
Poezels, schrijf ze de komende dagen he.
Hier 2 afgelopen 2 dagen 4 kaarten mogen ontvangen.
De een mooier dan de ander, maar dat mag de pret niet drukken.
Heerlijk geshopt vandaag.
Geen kaarten maar wel leuke kerstkleding voor de kindjes!
Steph, mag ik bij je komen snoepen.
I love M&M!!!
Poezels, schrijf ze de komende dagen he.
Hier 2 afgelopen 2 dagen 4 kaarten mogen ontvangen.
De een mooier dan de ander, maar dat mag de pret niet drukken.

zondag 11 december 2011 om 11:22
Anita, veel plezier in het zwembad!
Steph, grrr al dat gepraat over M&M's, krijg er spontaan trek in! Maar niet doen...(ik heb mezelf ook al een poosje een snoepverbod opgelegd, net als Ligaa)
Stom zeg, die hurray van die ronde kaart! Gelukkig zijn er ook mensen die het wel begrijpen, zoals de postcrosser van de stokstaartjeskaarthurray.
Poezels, een uitklapboompje is al meer dan bij mij. Heb deze week alleen mijn klaslokaal in kerststemming gebracht, nu mijn huis nog...
Tine, beetje bijgekomen dit weekend? En buurman nog gezien ?
Pierot, fijn he, dat het aantal te versturen kaarten veranderd is? Wat heb je verstuurd? En wat een superstomme reactie op je leuke pakket!
Juuf, fijn dat je weer opgeknapt bent, maar wel jammer dat je niet bij het Sinterklaasfeest kon zijn! Las ik nou goed dat jullie het op vrijdag vierden? En hadden ze dan maandag gewoon les? (Wij vierden het maandag en we hadden een verkort rooster)
Neferisis, leuk dat je Flowkerstkaarten hebt gekregen van de Sint! Ik heb er een als official ontvangen deze week; erg mooie kaart!
De afgelopen tijd weer veel leuke kaarten ontvangen en de hurrays volgen elkaar ook rap op. Deze week heb ik mijn 500e kaart ontvangen. Ook een kerstkaart van een postcrosser, die ik tevergeefs probeerde te registreren, haha! Toen ik na een halve dag nog geen idcode had ontvangen dacht ik: laat ik eens kijken bij mijn ontvangen kaarten. En daar stond diezelfde vrouw bij. Ze had op de kerstkaart geen nickname gezet, anders was ik er wel eerder achter gekomen. Toen dus maar gauw het verzoek om de IDcode te vinden verwijderd...
Fijne zondag verder!