DVD kijken lukt niet

08-12-2011 18:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laptop met Windows 7. Nu heb ik een DVD op de laptop gekopieerd (.VOB), maar ik kan hem niet afspelen met Windows Media Player of Windows Live Movie Maker. Wie heeft tips voor een (gratis) programma, of kan ik er een ander bestand van maken, zodat ik het wel kan afspelen?

Bij Movie Maker krijg ik de melding dat ik iets kan downloaden van internet, maar ik heb geen idee of dat betrouwbaar is, of hoe dat gaat? Dus...heel graag tips, ben hier niet zo handig in.
Windows Media Player moet in principe VOB wel kunnen afspelen.

Heb je dit al geprobeerd:

- open Verkenner

- ga op het VOB bestand staan

- klik op rechtermuisknop

- afspelen met Windows media player

Krijg je dan ook een codec foutmelding?

Ik zou anders eens de (gratis) VLC player of GOM Player eens proberen.
DVD gewoon op tv kijken.
VLC Player speelt bijna alles af, dus ik zou die even downloaden, is zo gebeurd, werkt het niet, is het ook zo weer verwijderd.
.
Bedankt voor de reacties; het is gelukt. Heb nu alleen een ander probleem: bij het downloaden van de speler is ook babylon geinstalleerd, en ik heb geen idee, hoe ik die weer kan verwijderen. De zoekfunctie hiervan heb ik wel verwijderd, maar steeds bij opstarten van een nieuw tabblad, krijg ik babylon...
.
Oeps...geen firefox in elk geval...volgens mij gewoon 'internet explorer'. De toolbar heb ik wel kunnen verwijderen, maar voor de rest niet. Babylon staat niet meer in mijn programma's, dus ik vind het verder nergens terug, alleen als ik internet opstart. Schijnt nogal hardnekkig te verwijderen te zijn; heb al overal gezocht....balen dus.
.
.
.
zal het proberen, heb al alles verwijderd; het staat niet meer in programma's dus geen idee, maar dit laatste heb in nog niet geprobeerd...
Ik heb geen windows 7 hoor. Maar kan je daar niet gewoon naar configuratiescherm>software en dan opzoeken in de lijst en op verwijderen klikken?

Wel altijd evn goed doorlezen wat je download TO.

Heel veel software probeert je meteen een browser of andere proefversies van software aan te smeren. Dat kan je gewoon uitvinken dan download hij het niet mee.
.
Helaas....ik kan babylon nergens meer terugvinden, maar na viruscontrole, weer opnieuw opstarten, doen wat jij aangaf... wordt elk nieuw tabblad nog steeds met 'babylon' geopend....
.
.
.
.
.
Sorry, was inderdaad naar bed; en moet nu de deur uit. Maar ik heb dus de virusscanner erover gehad, en TuneUp; heb volgens mij dan ook alles gescand. Ik kan het programma nergens meer terugvinden: niet op de C-schijf bij programma's of in het configuratiescherm bij Software; echt helemaal nergens meer. De toolbar van Babylon heb ik wel kunnen verwijderen; ging ook niet helemaal vanzelf... Ook bij msconfig kon ik babylon niet vinden, dus begrijp er niets van. Startte vanmorgen de laptop op, hoopte stiekem, dat het toch weg was, maar een nieuw tabblad start gewoon op met babylon; balen dus. Ik ga dat andere straks nog proberen als ik weer thuis ben. Bedankt voor alle moeite!
Oh, en bij Taskmanager kan ik het niet vinden onder 'Babylon'; zou natuurlijk onder een andere naam erin kunnen staan? Pff, ben echt een leek op dat gebied....

Ja, ik weet, dat ik missschien ergens een vinkje had moeten weghalen, normaal gesproken let ik daar altijd heel goed op, maar heb het dit keer helaas niet gezien....
.
Nerd, hartstikke bedankt voor het vele meedenken en reacties. Ik zie het programma nergens meer terug, dus ik heb echt geen idee, wat ik nog kan doen. Hoop, dat mijn zoon me binnenkort wil/kan helpen hierbij....ik weet het echt effe niet meer. Heb ook al via google gezocht, hoe je het kan verwijderen; schijnt gewoon echt ontzettend lastig te zijn... en ik vermoed, dat het ergens staat onder een andere naam, maar ik weet niet wat of hoe.

Ik weet alleen niet hoe het zit met privacy gevoelige gegevens en bijv. internetbankieren; of het (nog) kwaad kan....
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven