Welke drank op een borrel?
zaterdag 10 december 2011 om 17:07
We geven een borrel (jaja, jullie zijn bij deze ook allemaal uitgenodigd ) Wat voor drank kan ik het beste in huis halen?
Gasten zijn van middelbare leeftijd. Ik denk aan wijn (welke?), bier (Grolsch?) en twee flessen drank maar wat wordt het meest gedronken?
Ook leuk lijkt me een welkomstdrankje in van die kleine glaasjes. Iemand een leuk idee?
Gasten zijn van middelbare leeftijd. Ik denk aan wijn (welke?), bier (Grolsch?) en twee flessen drank maar wat wordt het meest gedronken?
Ook leuk lijkt me een welkomstdrankje in van die kleine glaasjes. Iemand een leuk idee?
zaterdag 10 december 2011 om 17:36
quote:elninjoo schreef op 10 december 2011 @ 17:26:
cabernet sauvignon
cava
flesjes jupiler of de koninck
voor de liefhebbers trappist
whiskey en cognac als er oudere mannen zijn
spa rood, coke (light), tonic
Dus jij noemt mij een oude vent Nien?
Jenever is voor oude mannen en mag volgens Sonja bakker ook door je cola light ipv bacardi
cabernet sauvignon
cava
flesjes jupiler of de koninck
voor de liefhebbers trappist
whiskey en cognac als er oudere mannen zijn
spa rood, coke (light), tonic
Dus jij noemt mij een oude vent Nien?
Jenever is voor oude mannen en mag volgens Sonja bakker ook door je cola light ipv bacardi
zaterdag 10 december 2011 om 17:42
Wizziwik,
Kun je ze geen enquete sturen?
Als ik de gemiddelde rekening bij mij op het werk bekijk van borrels dan is de verdeling
25% Bier
15% wijn (verhouding wit/rood/rose hangt af van het seizoen)
10% cola
5 % cola light
15% sapjes (jus/appelsap etc)
10% spa (rood/blauw)
10% ander frisdrank (7up,Sinas,Casis etc)
en maar 10% sterke drank, waarbij bessejenever, jenever, port, bacardi en whiskey de meest gebruikelijke zijn.
Kun je ze geen enquete sturen?
Als ik de gemiddelde rekening bij mij op het werk bekijk van borrels dan is de verdeling
25% Bier
15% wijn (verhouding wit/rood/rose hangt af van het seizoen)
10% cola
5 % cola light
15% sapjes (jus/appelsap etc)
10% spa (rood/blauw)
10% ander frisdrank (7up,Sinas,Casis etc)
en maar 10% sterke drank, waarbij bessejenever, jenever, port, bacardi en whiskey de meest gebruikelijke zijn.
zaterdag 10 december 2011 om 17:43
zaterdag 10 december 2011 om 17:47
O, en als je geen catering inhuurt (die trouwens komen met een wagen vol bier/fris/wijn waardoor jij je nergens meer druk over hoeft te maken. En als je gaat kijken wat je qua kosten meer kwijt bent valt dat nog reuze mee) vraag dan je buurmeiden of ze willen komen serveren.
Als jij de borrel geeft willen alle gasten met je spreken, als je dan ook nog moet zorgen voor de volle glazen dan heb je kans dat mensen of met lege glazen komen te staan of je ze midden in een gesprek moet afkappen omdat je lege glazen ziet.
Als jij de borrel geeft willen alle gasten met je spreken, als je dan ook nog moet zorgen voor de volle glazen dan heb je kans dat mensen of met lege glazen komen te staan of je ze midden in een gesprek moet afkappen omdat je lege glazen ziet.
zaterdag 10 december 2011 om 17:54
quote:Blackdress schreef op 10 december 2011 @ 17:48:
Ik zou gaan voor een goede rode en witte wijn. Bier, beerenburg, port, whiskey.
Sapjes zou ik vers serveren. Verse jus, verse aardbeiensap, verse kiwisap.
En spa blauw en rood.
heb je wel gezien wat de aardbeien kosten?
Dat mag je dan wel haast in borrelglaasjes gaan serveren
Ik zou gaan voor een goede rode en witte wijn. Bier, beerenburg, port, whiskey.
Sapjes zou ik vers serveren. Verse jus, verse aardbeiensap, verse kiwisap.
En spa blauw en rood.
heb je wel gezien wat de aardbeien kosten?
Dat mag je dan wel haast in borrelglaasjes gaan serveren
zaterdag 10 december 2011 om 17:55
zaterdag 10 december 2011 om 18:02