Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Ik stap weer uit de meeleesmodus, heb net een topic geplaatst bij relaties, zit echt met mn handen in het haar. Ik heb altijd veel aan jullie postst, vooral die van JJ, gehad.

Heb afgelopen jaar een minnaar gehad, steeds niet kunnen opbrengen om bij nr 1 weg te gaan en dat ook steeds niet gewild. Mijn minnaar was heel erg verliefd op me.

Nu ben ik 3 maanden geleden verloofd en nu de blijdschap over de trouwerij zakt, begin ik mijn minnaar weer te missen. Nu zegt hij dat hij aan het daten is geslagen en een fantastische, stunning date heeft gehad.

Ik voel me vreselijk, heb echt het gevoel van: nu of nooit.

Het idee Kerst te vieren met schoonfamilie benauwt me, terwijl ik fantaseer over Kerst vieren met minnaar. Dat kan op andere dagen ook weer helemaal andersom zijn.

Ik heb meerdere malen gelezen dat sommigen van jullie bij nr 1 zijn weggegaan. Hoe wisten jullie dat? Hoe weet je wanneer het niet een ordinaire, geile verliefdheid is op nr2 maar dat je echt voor diegene wilde gaan?

Hoe weet je nou of je relatie met nr1 over is en dat ik nu de waarheid niet onder ogen wil komen, en mijn relatie nieuw leven inblaas met een huwelijk?
Ik kam nr2 net tegen onder omstandigheden waar veel andere mensen bij waren. Absoluut not done dus om maar iets te flirten, etc. Sterker nog, we hebben nauwelijks met elkaar gepraat of elkaar durven aankijken (partners erbij, heb me alleen maar op zijn vrouw gericht dat leek me veiliger ... ), maar die aantrekkingskracht is van 10m afstand te voelen, niet normaal. Wat was ik em graag om z´n nek gevlogen! Maar ja, voorlopig geen date. Geen tijd voor en ff pas op de plaats. Dat is helemaal prima. Nr1 doet met dit gevoel in mij ook zijn voordeel trouwens:). Herkenbaar?
Cassius, wat een rollercoaster! Ik kan hier niet over meeschrijven, maar hoop dat je goeie reacties krijgt!!
quote:hyperion schreef op 10 december 2011 @ 13:20:

[...]

Dat klinkt als een gezonde balans. Mooi dat het zo ook kan. En nu is het natuurlijk zaak om die balans ook zo te houden.

Ja hyp, dat klopt. Die balans... daar werk ik bewust aan (nr2 ook trouwens). Gaat niet automatisch, maar ik weet dat als het ´te groots´ wordt dat we het dan verknallen,dus het is een kwestie van heel bewuste keuzes maken.
Secret en Vain: ik ben inderdaad heel erg happy met mijn lover. Ik had sinterklaasavond mijn laatste date en die ervaring had ik ook gepost. Hij is het ontbrekemde puzzelstukje in mijn toch al fijne leven. Ik leef wel mee met allen die in de dip zitten en kom dat weer vanmijn wolkje af om de realiteit onder ogen te zien dat ik hem maar te leen heb.
Niet teveel laten meeslepen door onze realiteit hoor, je mag best genieten op je roze wolkje, lekker toch dat het zo fijn is.

Cassius, je hebt nu dus geen minnaar meer, je richt je in principe op nr 1 en jullie bruiloft? Is het de schoonfamilie die je benauwd, of nr 1 zelf ook?

Ik kan verder niet met je meepraten, ik ben niet weggegaan bij nr 1 en heb daar ook nooit plannen voor gehad. Ik wens je wel veel sterkte.
Rozalia, mooi gezegd: ´het ontbrekende stukje´. Is bij mij net zo... de kers op de taart, zeg maar. Fijn toch?!! Een minnaar is vooral heel erg ´genieten van het nu´: de tijd die je samen hebt intens beleven en intens genieten van elkaar. Ik probeer het altijd goed in me op te nemen en voel van afgelopen week nog steeds zijn handen op mijn lijf, zeg maar. Dat koester ik heel erg en daar kan ik soms ff lekker naar terug zwijmelen.

Ik leef ook mee met degenen die in een dip zitten. Ik besef me heel goed dat dit leuk voor nu is, maar dat het niet eeuwig zo kan blijven (oei, de gedachte daaraan is wel pijnlijk).
quote:Cassius schreef op 10 december 2011 @ 18:00:

Ik heb meerdere malen gelezen dat sommigen van jullie bij nr 1 zijn weggegaan. Hoe wisten jullie dat? Hoe weet je wanneer het niet een ordinaire, geile verliefdheid is op nr2 maar dat je echt voor diegene wilde gaan?

Hoe weet je nou of je relatie met nr1 over is en dat ik nu de waarheid niet onder ogen wil komen, en mijn relatie nieuw leven inblaas met een huwelijk?

Cassius, in mijn optiek is de vraag niet: "ben je liever met je nr 2 dan met je nr 1", naar mijn idee zou de vraag " ben je liever met of zonder je nr 1" de enige juiste zijn. Persoonlijk denk ik dat het niet werkt om je partner te verlaten voor een andere man/vrouw. Ik denk dat je na een scheiding eerst moet helen, afrekenen met het oude, eventueel klaarstomen voor het nieuwe.

Iets over groen gras en buren...
Interessante vraag Roos. Ik wil mijn nr 1 niet kwijt. Maar die twijfels zijn er ook voor niets. Wil ik dit tot mijn dood? Is dit de bekende koudwatervrees?

Ik denk ook niet dat het werkt om meteen naar een ander te gaan idd en ik hou mezelf ook voor dat het gras bij de buren altijd groener is en dat niemand perfect is.
Cassius, hoe oud ben je als ik vragen mag (ongeveer mag ook). Koudwatervrees.. ik kan me voorstellen dat een aankomend huwelijk twijfels en vragen met zich meebrengt. Al gebiedt eerlijkheid me te zeggen dat toen ik trouwde, ik voor dat moment zeker wist dat het voor altijd zou zijn.

Inderdaad, wil je dit tot je dood? Als je antwoord daar op dit moment niet 100% hard "ja " op is, zou ik eea uitspreken naar je verloofde en niét gaan trouwen. Liever uitstellen dan een vroegtijdige scheiding. Is ook niet eerlijk naar je aanstaande.
@cassius :

Ik ben inderdaad bij mijn nr 1 weggegaan, omdat ik zoals Rooss al aangaf, ervoor koos om niet met hem oud te willen worden.

Ik kan niet voor jou spreken, maar als ik al een minnaar had gehad vóór mijn trouwen, dan was ik dus nooit getrouwd.

Ik denk dat het voor jou nu zeker een zaak is

van nu of nooit.

Kies voor jezelf! Dus trouwen omdat je met nr. 1 oud wil worden of ga (voorlopig) alleen verder.

Of het met nr. 2 kans van slagen heeft moet je proberen hier los van te zien.

Ik zelf ben liever alleen, dan samen met mijn nr. 1.

Nóg liever ben ik samen met minnaar, maar dat is hele onzekere toekomst muziek, ik zie wel hoe het loopt.

Spijt van mijn keuze heb ik niet.
Ik ben 29.. Ik denk dat ik wel liever samen met nr1 ben dan alleen, maar ik weet ook niet goed waar ik dat op baseer. We zitten in dezelfde vriendengroep en ik ben meer iemand voor een relatie dan alleen. Het is vertrouwd en ik kan erg met hem lachen en ik vind hem lief en heel sociaal. Maar zie ik mezelf 90 met hem worden? Ik weet het niet. Ik dacht van wel. Ik kan me ook mijn leven niet zonder hem voorstellen.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat ik 90 met mijn minnaar word, maar jullie hebben denk ik gelijk dat dat nu even moet losstaan van mijn keuze om het huwelijk door te zetten.
*eindelijk iets waar bkstr wel iets over weet te melden *

Tijdens mijn relatie met exnr1 kreeg ik een minnaarrelatie met MrC (for the very very very old people to remember). In beginsel stond dat los van het feit of ik het prima naar mijn zin had met exnr1, dacht ik. Maar in diezelfde periode maakte ik wat heftigs mee prive, waardoor ik merkte dat exnr1 en ik niet (meer?) hetzelfde in het leven stonden. We waren ruim 10 jaar samen, deelden alles (ook zoals Cassius vriendengroep, waren graag samen, vertrouwd, huis gekocht en woonden daarin jaren samen...) maar ik merkte dat hij me niet meer kon steunen als ik het nodig had. Blijkbaar waren we allebei gegroeid, maar naast elkaar ipv mét elkaar. Heel heel heel erg pijnlijk, nog steeds wel eens (is inmiddels 1,5 jaar geleden, the break up), maar wel beter zo.

MrC was zeker niet de aanleiding, maar ik merkte wel dat ik soms met hem dingen kon delen wat ik thuis niet kon delen bijvoorbeeld. Overigens kon ik dat ook met vriendinnen, en zelfs collega's. Het is nimmer im frage geweest of ik met MrC verder wilde, totaal niet. Maar hij is wel een katalysator geweest (quote-rechten aan Haddock) denk ik. Ik merkte dat ik niets geks vroeg in mijn ex-relatie; dat het normaal is om steun te ontvangen bijvoorbeeld, of om verdrietig te mogen zijn. Kortom; ik merkte wel wat ik miste, mede door MrC. Maar het was voor mij duidelijk dat ik simpelweg niet meer met Exnr1 kon leven, hoeveel ik ook van hem hield (en houd), en hoeveel we ook deelden samen.

Ik ben het dan ook met de rest eens: ga het écht proberen los van elkaar te zien. Hoe voel jij je Cassius als je met je nr1 bent? Puur hier en nu, dat heeft mij geholpen: hoe voel ik me nu, en wil ik me de rest van mijn leven zo voelen? Sterkte hoor!
Mooi gezegd Bkstr
.
@katja: De afspraken waren van te voren duidelijk gemaakt. Nu blijkt dat hij het er, na 1 date (hele dag), toch al moeilijk mee krijgt. Misschien gevoel voor jou, schuldgevoel, er komt van alles op je af na zo'n 1e keer.

(mijn minnaar heeft na onze eerste keer, een halve dag werkelijk ziek in bed gelegen)

Als jij je nr.1 relatie niet op het spel wil zetten, lijkt het mij het beste om hier niet mee verder te gaan.

Problemen liggen op de loer als je minnaar "verliefd" op je wordt, terwijl dat niet de bedoeling was/is.
@ Itsyou ik begrijp het ook niet helemaal omdat hij ook zo duidelijk was dat hij voor 98% gelukkig is en dit feitelijk voor 2% is. En voor mij is dat net zo.

Hij heeft gevoelens gekregen en voelt zich schuldig naar zijn kinderen.Hij neemt ook bewust afstand.

Hij wil niet weg bij zijn gezin, ik wil ook niet dat hij die keuze maakt door mij. Maar helemaal kappen wil hij ook niet. Hij gaat me dan missen en dan krijg ik vroeg of laat toch een mail van hem.

Kijk helemaal zonder gevoel kan natuurlijk ook niet, maar ben er best van geschrokken. En de leegte die er nu is....

Hoe is het nu met je minnaar? nog wel contact?
Zwaait even hard naar Bkstr en Crea, good to see you, girls!! Bkstr, was dat niet mr Complicated?

En nu.. helemaal geen minnaar(s) meer? Kom eens even vertellen. Crea, hoe is het met jou?

Katja, zo zie je maar weer, je kunt afspraken maken over van alles en nog wat maar of ze in de praktijk ook te handhaven zijn is een tweede. Nee, ik herken het niet maar het lijkt me rot. De bal ligt bij hem denk ik zo. Kan hij jou blijven zien en zijn thuissituatie in stand houden.. trekt hij het gevoelsmatig allemaal. Dus afstand van jouw kant is zeker op zijn plaats!
.
Katja, oei dit klinkt niet goed als ik heel eerlijk ben. Hij heeft 2 keuzes zeg je, óf verder met jou óf verder met zijn gezin. Hij kiest niet voor jou (dat wil je zelf ook niet) maar kan ook niet stoppen met jou.

Voor je het weet zit je in zijn gevoels 8 baan, waarin je steeds afhankelijker raakt van zijn grillen. Want hij wil wel.. maar ook niet. Hou jezelf goed in de gaten en maak grenzen waar je je ook aan houdt. Voor je het weet zit je straks in zak en as door de 5e afgezegde date in 1 maand.
.
Hoe was het dan voor jou Katja? Geen last van gevoelens? Denk dat je er goed aan doet hem even rust te gunnen.
Hallo allemaal,

Is er een plekje over om mee te schrijven?

Groetjes,
Tuurlijk Sanna, welkom...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven