Facebook: like Viva?

11-12-2011 22:14 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik ben erg benieuwd hoe het werkt:

Ik zie net rechts op m'n Viva-beeldscherm staan dat een x-aantal mensen Viva een like geeft via Facebook en zie daar in het rijtje foto's 2 'vrienden' van mij tussen staan. Groot toeval? Achtervolgd door Facebook op Viva (terwijl ik nu niet ingelogd ben)?

Hoe werkt dit?
quote:aluminiumfolie schreef op 12 december 2011 @ 00:00:

[...]

Oh nee hoor, juist bij mensen (ook irl) die zo'n tegenover gestelde mening dan de mijne hebben ga ik écht niet overtuigen van mijn mening. Of alleen al laten weten wat mijn mening is. Is toch zinloos. We worden het toch niet eens. Dat is waar en dat maakt 99% van de discussies hier eigenlijk volkomen zinloos niet dat mij dat overigens tegenhoudt, haha.
quote:iris1969 schreef op 11 december 2011 @ 23:57:

[...]

Dat vond ik juist een giller, want dat was net een stampede van een kudde op hol geslagen buffels, haha.

[afbeelding]Idd, het unieke eraan was wel dat er een heus forumreferendum was.
Ook dit topic zal volkomen zinloos blijken, maar oh.... het is wel heel leuk!
quote:ninon schreef op 12 december 2011 @ 00:03:

[...]

Idd, het unieke eraan was wel dat er een heus forumreferendum was.Dat is waar, want de meerderheid besliste en de knopjes verdwenen.
quote:molly74 schreef op 12 december 2011 @ 00:04:

Ook dit topic zal volkomen zinloos blijken, maar oh.... het is wel heel leuk! Yep, ons eigen forummystery .
quote:iris1969 schreef op 12 december 2011 @ 00:03:

[...]

Dat is waar en dat maakt 99% van de discussies hier eigenlijk volkomen zinloos niet dat mij dat overigens tegenhoudt, haha.

Haha daarom draag ik ook altijd weinig bij. Dat je de OP al leest en denkt, my god, heb je een balk in je oog ofzo.

Als ik bij de OP denk, nou das gewoon een splintertje dan wil ik nog weleens wat nuttigs zeggen

Maar het scheelt ook in het echte leven heul veul energie. Alleen nu denken een aantal mensen dus van mij dat ik een soort meningloze slappe zak ben haha. Ik heb dus echt wel een uitgesproken mening, maar daar al zo vaak discussie over gehad, en als je dat 10x heb gedaan, dan leer je op een gegeven moment gewoon je mond houden.
quote:aluminiumfolie schreef op 11 december 2011 @ 23:58:

[...]

Dat je vriendinnen hebt die de Opzij lezen? Of dat je alleen maar mannelijke vrienden hebt? Dat zal het zijn. Ik heb alleen Opzij-lezende mannen als vrienden.
Maar ik dwaal af.

ON TOPIC.

Zal ik eens gek doen en gewoon liken, en kijken of jullie mij dan kunnen achterhalen?
Ja!
quote:aluminiumfolie schreef op 12 december 2011 @ 00:10:

Maar ik dwaal af.

ON TOPIC.

Zal ik eens gek doen en gewoon liken, en kijken of jullie mij dan kunnen achterhalen? Heb je een acount met je nick dan?
Haha ja, in het echt heet ik Folietje.

Nee.

Ik loop te grappen
.
Haha Nerd, wat ben je weer aan het raaskallen?
.
Ik zie nooit bekenden.

Maw: Ik zie steeds allemaal - voor mij - vreemde mensen in beeld. Ik heb één keer Floor zien staan maar dat is ook alleen een bekende van Viva, niet via Facebook.

Dus de theorie dat ie vanuit Facebook linkt... ik weet niet of die klopt.

(of hij begint bij de vrienden van vrienden van vrienden, voordat ie daarvan de vrienden ook in beeld brengt...)
Ben ik dan de enige die telkens een vriendin bij die plaatjes ziet staan of zijn er meer die dat hebben? Zo ja please meld je dan even want het lijkt nu net of ik gek ben of mijn computer raar doet.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
.
Iemand die ik ken staat er ook bij en ik zag op haar Facebook dus dat ze inderdaad ook de Viva Facebook geliked heeft. Ze hoeft natuurlijk niet op het forum rond te hangen maar ze zal deze site ook wel eens bezoeken denk ik.

En daarom like ik viva ook niet want dan ziet ze mij ook staan. En ik vind het al niet zo'n fijn idee dat ze misschien hier rond hangt en mijn posts leest ook al weet ze waarschijnlijk niet dat ik het ben,
.
./
Bij mij staat er ook een bekende tussen. Zij heeft ooit de viva-pagina van FB geliked.

Waarom die altijd op mijn scherm verschijnt bij Viva? Da's niet zo moeilijk hoor. Ik heb hier een account aangemaakt met opgave van hetzelfde mail-adres als ik gebruikt heb voor FB. Via die bekende van mij kunnen ze een mail-check doen en hey presto, ze weten dat ik op het forum zit en vriendjes ben met bekende... Of ze doen het via een IP-adres-check, ook nog een optie...

Heeft, voor zover ik kan nagaan helemaal niets met Viva te maken (zoals ze al zeiden op een vorig topic hierover)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb het even nagekeken en alle acht mensen die nu in mijn rijtje staan (inclusief één man), hebben Viva bij hun activiteiten/interesses staan. Daarnaast hebben ze dus ook allemaal een openbaar profiel. Ik heb daar trouwens nog nooit iemand zien staan die ik ken. En ik denk dat je al een heel eind komt als je geen openbaar profiel hebt en Viva niet liked.
Hmm, dus samenvattend: via cookies, mijn mail-adres en/of ip-adres word ik (geen Viva-liker) achtervolgd door Facebook. Facebook-vrienden die Viva hebben geliked komen hier in beeld te staan.

Dan zou iedere Facebooker hier wel eens vrienden moeten zie staan toch? Of zit het verschil in het feit dat sommigen geen openbaar profiel hebben?
Ik heb geen openbaar FBprofiel en volgens mij (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker) geen vrienden die Viva hebben geliked of hier forummen.

Ik zie er dan ook geen vrienden tussen staan.

Ik denk dat het zoiets is met cookies en weetikveelwat.

Ooit een docu gezien over privacy op het www en die is er gewoon niet.

Gmail scannt je mails bijv en past de advertenties daarop aan.

Heb jij bijv in een mail het woord vakantie en Frankrijk gezet krijg je opeens advertenties te zien van campings in Frankrijk. (ik zeg maar wat)

Om zoveel mogelijk privacy te hebben moet je zelf vanalles ondernemen.

Dat vind ik zo krom.

Op Fb moet je zelf allerlei dingen uitzetten ipv aan.

Zo is het ook met cookies enz.

Je moet eigenlijk een nerd zijn.
Ik hoorde laats inderdaad ook dat, zodra je nog ingelogd bent op FB of Gmail, alles waar je vervolgens heensurft wordt getrackt met cookies, etc.

My viel het voor het eerst op toen ik bij Zalando een paar leuke jurkjes aanklikt en dat ik dié jurkjes steeds op de Telegraaf website zag bij de Zalanda advertentie. Hoe kán dat nou dacht ik toen...Inmiddels weet ik beter: er is geen privacy zodra op FB of Gmail zit. Naar, maar waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven