Facebook: like Viva?

11-12-2011 22:14 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik ben erg benieuwd hoe het werkt:

Ik zie net rechts op m'n Viva-beeldscherm staan dat een x-aantal mensen Viva een like geeft via Facebook en zie daar in het rijtje foto's 2 'vrienden' van mij tussen staan. Groot toeval? Achtervolgd door Facebook op Viva (terwijl ik nu niet ingelogd ben)?

Hoe werkt dit?
Ja, vind het best vervelend idee eigenlijk.

Dat er jurkjes tevoorschijn komen vind ik niet zo erg. En als ik op Google iets zoek dan verschijnen er ook advertenties in beeld rond de zoek-term. En van Gmail had ik ook begrepen dat ze je mails echt inhoudelijk scannen en er advertenties verschijnen die met jouw e-mails te maken hebben.

Ik vind Facebook echter vervelender. Hier op Viva, maar ook daarbuiten. Ik ben bijvoorbeeld niet ingelogd en dan zit ik op een site en dan zie ik onder een stukje dat ik heb gelezen opeens mijn Facebook-hoofd verschijnen met de mogelijkheid om commentaar te leveren op het artikel of te liken!
quote:hekje schreef op 12 december 2011 @ 10:54:

Ik vind Facebook echter vervelender. Hier op Viva, maar ook daarbuiten. Ik ben bijvoorbeeld niet ingelogd en dan zit ik op een site en dan zie ik onder een stukje dat ik heb gelezen opeens mijn Facebook-hoofd verschijnen met de mogelijkheid om commentaar te leveren op het artikel of te liken!

Precies, dat had ik afgelopen weekend ook. Heel naar en vervelend idee. Daarnaast google ik regelmatig op mijn naam en klik dan op afbeeldingen en zag plotseling allerlei foto's verschijnen waar ik op FB op geklikt had of die met vrienden van mij te maken hebben. En daarnaast opeens ook van alles van hyves! (van hyves is pas sinds de laatste paar weken.)

Dus ik vermoed dat met hyves dit gedonder ook begint.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Oh ja, dank trouwens voor degenen die aangegeven hebben dat ze ook telkens vrienden tussen de foto's zien staan!
quote:elninjoo schreef op 11 december 2011 @ 22:23:

Ik like viva dus ook niet want wil niet met mijn echte naam gekoppeld kunnen worden aan dit forum.Ik ook niet. Vind het jammer, maar ik wil ook niet dat mijn Fb aan mijn Viva gekoppeld wordt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vind het ook maar helemaal niks dat ik 1 vriendin zie op de viva/facebook.

Vandaag ben ik er wel achtergekomen dat je ook per ongeluk iets kunt liken. Ik klikte op iemands prikbord/gedeelde site om te kijken, nou gezien.. ha ha, leuk allemaal, verder niks aangeklikt. Ga ik naar mijn profiel, staat er opeens dat ik dat filmpje OOK een like heb gegeven!

Niet dat dit bij viva meteen het geval is, maar toch.
Even een testje gedaan, hele dag nog niet ingelogd op Facebook en heeeeee mijn vriendin staat er niet tussen hier bij de foto's. Hmm interessant, refreshen, 15 keer refreshen. Nee, niks. Inloggen bij facebook en hopla ja hoor.... daar is mijn vriendin ook tussen de foto's hier! En direct hè, niet na 5 keer refreshen maar gelijk de eerste keer na het inloggen op FB.
Toevoeging, zodra ik me afmeld bij FB en dan hier weer kom staat mijn vriendin er niet. Als ik FB gewoon dichtklik ipv afmelden blijft ze er staan.

Dus die fotolijst hier op viva die checkt razendsnel je eigen FB lijst en zodra er een overeenkomst is zie je die hier terug. Mits je aangemeld bent bij FB of vergeten bent af te melden en de boel gewoon dichtgeklikt hebt.
quote:jas schreef op 12 december 2011 @ 17:53:

Toevoeging, zodra ik me afmeld bij FB en dan hier weer kom staat mijn vriendin er niet. Als ik FB gewoon dichtklik ipv afmelden blijft ze er staan.

Dus die fotolijst hier op viva die checkt razendsnel je eigen FB lijst en zodra er een overeenkomst is zie je die hier terug. Mits je aangemeld bent bij FB of vergeten bent af te melden en de boel gewoon dichtgeklikt hebt.Wat zou het belang van FB eigenlijk van deze koppeling met het fotohoekje op het forum zijn? Daar ben ik nu echt nieuwsgierig naar.
Geen idee. Of belang van viva. Kan ook. Stel dat jij je vriendin in het fotohoekje ziet staan en denkt: hee zij staat er ook, als zij het doet, doe ik het ook en hopla het aantal mensen dat viva liked gaat omhoog.

Ik heb verder geen idee, als iemand er wel een idee over heeft dan lees ik het graag.
.
Ik up dit topic even. Er is nu bij Tros Radar een item over Facebook en andere social media.

Nu heb ik niet alles gevolgd, maar één ding sprong er voor mij net uit: als je niet expliciet uitlogt op Facebook, dan blijft Facebook je volgen.

Ik denk dat het een aanrader is om die aflevering terug te kijken op uitzending gemist o.i.d.!
Sinds dit topic probeer ik elke keer echt uit te loggen bij FB.
quote:molly74 schreef op 02 januari 2012 @ 21:01:

Ik up dit topic even. Er is nu bij Tros Radar een item over Facebook en andere social media.

Nu heb ik niet alles gevolgd, maar één ding sprong er voor mij net uit: als je niet expliciet uitlogt op Facebook, dan blijft Facebook je volgen.

Ik denk dat het een aanrader is om die aflevering terug te kijken op uitzending gemist o.i.d.!Ik heb hem ook net gekeken en ook maar eens uitgelogd van Facebook. Wat schetst mijn verbazing: de vriendin die altijd hier rechts in het hokje 'Viva on Facebook' verschijnt, staat er nu niet meer tussen!
Neeeeee, niet doen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven