Kerstpakket wegbezuinigd...

12-12-2011 20:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij wie op het werk is dit ook het geval? Niet dat ik er om sta te springen, maar vond het altijd wel gezellig, zo'n grote doos vol hapjes en schaaltjes... Nu helaas niet meer omdat het er echt niet af kan volgens werkgever...
Let's have tea...
Bij ons is her personeelsfeestje al een paar jaar verleden tijd. Er zijn ook ontslagen gevallen, dus die combinatie kon natuurlijk niet.

Ik ben er blij mee, want ik moest het altijd organiseren (300 man), vreselijk!
Dit jaar voor mij en mijn collega's ook geen kerstpakket ivm de bezuinigingen. Op zich wel begrijpelijk, en als ik zo een steentje kan bijdragen...! Beetje zuur was het tegelijk wel dat er nieuwe kerstversiering was aangeschaft op de afdeling waar alle managers etc zitten
Meestal levert een kerstpakket gezeik op; als je er een krijgt maar ook als je die NIET krijgt.
quote:Elmervrouw schreef op 12 december 2011 @ 20:35:

Ik wou dat ik werk had.. met of zonder kerstpakket zou me dan niets uitmaken. Helemaal mee eens
quote:rara70 schreef op 12 december 2011 @ 20:25:

Beter het kerstpakket dan ik.......wat dus gebeurd is van de week ;-(Bij mij dus ook, balen maar ik ga verder en laat me niet klein krijgen. Sterkte met solliciteren.
Dat dacht ik ook InyMiny.
Koop jezelf een kerstpakket bij een groothandel als je het zo erg mist
Ik ben in de WIA wegens chronische ziekte, dus geen kerstpakket. Zou ik best willen hebben, ook ongebruikelijke spullen zijn best leuk, zoals 5 potjes jam samengeseald of vreemdsoortige sauzen, pakjes soep die je nooit zou kopen. Vind ik toch leuk, feestelijk.

Ik zou er wel een voor mezelf willen bestellen, bijvoorbeeld het SBS6 kerstpakket, maar de postbezorger van post.nl komt hier altijd al om half 9, dat zou dan betekenen dat ik de wekker moet zetten om niet uit het diepst van m'n slaap gewekt te worden. Dus ik koop nooit meer iets online.
Dan ben ik niet de enige die dat denkt GDLT. Misschien weet iemand hier of het klopt of niet
Bij ons hebben ze besloten dat ze ipv een kerstpakket geld overmaken aan een goed doel. Dat lijkt wel leuk, maar nu maken ze er een media gebeuren van, zo van 'kijk eens wat een goede daad ons bedrijf doet'. Ze maken nu dus eigenlijk goede sier met mijn/ons geld, en dat vind ik dus helemaal niet sjiek. Ik heb jarenlang mijn Pluim aan een goed doel gedoneerd, maar dan was het mijn keuze en mijn goede doel, en probeerde het bedrijf er niet beter van te worden. Dat voelt toch heel anders.
quote:InyMiny schreef op 12 december 2011 @ 20:58:

Je werkgever kan toch tot een bepaald bedrag per pakket van de belasting terug krijgen?

Althans dat heb ik altijd begrepen... Vond het al zo raar, zou logischer zijn als werkgever het uit z'n 'eigen zak' moet betalen.

Zeker niet. Je werkgever moet zelfs extra belasting betalen als het kerstpakket te duur is. Het pakket wordt dan voor het dure gedeelte belast in de loonbelasting.

Werkgevers krijgen wel korting in de zin van dat de winst door de aanschaf van de kerstpakketten lager wordt. Doordat de winst lager is hoeft uiteraard ook minder winstbelasting (inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting) te worden betaald. In die zin krijgen ze "iets terug".

Ik krijg wel gewoon een kerstpakket en ben er ook gewoon dankbaar voor, ondanks dat er vaak weinig in zit dat me aanspreekt. Het feit dat ik iets krijg is voor mij genoeg om dankbaar voor te zijn, aangezien het totaal vrijwillig is. En dit jaar is mijn kerstbonus extra groot, want ik ben gepromoveerd tot relatiebeheerder. Volgend jaar (veel) meer salaris! Ik werk overigens bij een accountantskantoor.
Bedankt voor je uitleg Tietanium!

Gefeliciteerd met je promotie
Bij ons krijg je kado- en boekenbonnen als kerstkado. Veel leuker.
dit jaar zijn er bij ons in het bedrijf ontslagen gevallen wegens zgn bezuinigingen ,

dit jaar ook het eerste jaar dat we een kerstborrel hebben en ipv van een boekje waar we ieder jaar ons cadeau kunnen uitkiezen krijgen we dit jaar weer zo'n boekje en een kerstpakket ,

dit valt niet te rijmen met eerdere maatregelen in het bedrijf :(
quote:spectral schreef op 12 december 2011 @ 20:20:

Gezellig? Wat is er gezellig aan een doos?Nou dan moet jij mijn katten zien hoe blij die er mee zijn
Wij moeten onze kerstbonus inleveren en vanaf volgend jaar een half uur per dag onbetaald extra werken.

Zo heb iedereen wat. Wij moeten inderdaad blij zijn dat we werk hebben!
Ik werk als vrijwilliger bij een psychiatrische instelling en vanmiddag hebben we een middag/avond met eten en drinken. Aan het einde krijgt iedereen een kerstpakket, zeerwaarschijnlijk. We hebben één keer de Pluim gekregen, echt leuk. En dan mopperen er veel omdat we zelf iets mogen uitzoeken.....Ze doen het nooit goed.

als het een vreetpakket is dan gaat het naar de voedselbank, die mensen hebben het harder nodig dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven