Weg uit dit land, maar hoe ???

14-12-2011 00:30 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen, ik wil weg uit dit land maar het lukt niet en ben radeloos, ik ben alleen en vrij oud, geen familie en paar vrienden , maar nog niet met pensioen, ben wel ziek, diabeet hartaanval gehad en een ongeneeslijke ziekte, en zit in de wia met een uitkering van 690 euro per maand en daar moet ik van alles mee doen, en zoals je weet is dat niet veel hier in dit land, ik ben bereid om hier alles op te geven en naar azie te vertrekken waar ik gelukkig ben en voel, ik weet dat ik nog zo een 5 tot 10 jaar te leven heb, dat voel ik en weet ik van me zelf, ik zit hier thuis en voel me in een gevangenis, kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaan, ik ben het hier zat en niet gelukkig, ik ben wel bereid om daar te werken in vrijwilligers werk en zou mij daar heel gelukkig bij voelen en in mijn hart wil ik dat ook, of bij een bedrijf aldaar en werken voor kost en inwoning en verbijfkosten op een basis dat ik een maand terug kan gaan voor mijn medicijnen eens in de half jaar en dan gelijk weer terug!!!

Hier kan ik toch niet op het systeem rekenen, ook niet als je hier 39 jaar gewerkt heb volgens mijn overheid.nl........ wie heeft een goed advies of idee of weet een bedrijf die mij kan helpen om wat van die laatse jaren wat te maken en een blij leven te hebben, kanhier antwoord geven of naar mij emailen, bij voorbaat dank...............
Dus je zoekt geen baan dáár, maar vrijwilliggerswerk, waar je wel zo goed voor betaald wordt dat je om de zoveel maanden terug kan? En die jouw ticket nu ook al vast willen betalen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik was een internationaal logistiek medewerker voor 30 jaa, ik ben nu bijna 59 jaar, Ik heb jarenlange expertise/paktijkervarng in logistiek Mijn laatste functie was logistiek medewerker ...... Ik heb gezondheidsproblemen, maar ik kan nog wel fulltime/30uur/met aanpassingen werken. In Nederland lukt het me niet om te werken omdat....ik me niet meer thuis voel alhier en veel tegenslag te verwerken krijg.... Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat ik veel ervaring heb met deze landen en de taal spreek de cultuur ken en de mensen respecteer en zeer goed met ze om kan gaan ik heb 30 jaar ervaring aldaar en voel me daar gelukkig en blij en tevreden met minder dan hier......... ik hoop dat er een organisatie waar ik eens mee om de tafel zou kunnen gaan zitten nen hier over te praten ook in de vrijwilligers branche wil ik van harte mee praten... met vriendelijke groet Dreesman....
Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat ik veel ervaring heb met deze landen en de taal spreek

Spreken ze in héél Azië dezelfde taal? Lachen, man! Sinds wanneer is dat? Dat heb ik nou weer helemaal gemist en ik lees toch elke dag de krant.
Je bent volledig afgekeurd (terwijl je 30 uur kúnt werken) en vangt een uitkering omdat je je hier niet thuisvoelt?

Dat vind ik schandalig!
Welke Aziatische taal/talen spreek je, Dreesman?

Wat denk je hiervan? https://www.pum.nl/
Ga in therapie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2011 @ 14:35:

Dus je zoekt geen baan dáár, maar vrijwilliggerswerk, waar je wel zo goed voor betaald wordt dat je om de zoveel maanden terug kan? En die jouw ticket nu ook al vast willen betalen?

nee hoor lees goed aub,

ik zoek alleen geen vrijwilligers werk waar ik voor moet gaan betalen, zoals in d vrijwilligers rubrieken, Dit zijn verkapte reisburoos, waar jij de kost en inwoning moet betalen voor je vrijwilligers werk, en ik zoek vrijwilligers werk waar de kost en inwoning en levenskosten betaald word!!!

Waarom snapt niemand dat????
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:42:

[...]

ik zoek vrijwilligers werk waar de kost en inwoning en levenskosten betaald word!!!

Waarom snapt niemand dat????Jouw levenskosten bestaan er uit dat je elke zoveel maanden terug naar NL moet vliegen?
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:27:

[...]

Dat staat er ook bij 59 jaar kijk dan naar de reacties die ik schrijf alhier!!! maar dank voor de tip,

Dreesman dat staat er niet. Je noemt wat werkvelden en zegt dat je wel van alles wil doen, alleen gelukkig wil worden, dat je nederland zat bent en daar schijnbaar wel kan werken, maar het is onsamenhangend en onduidelijk.

Vertel eens duidelijjk wat je kan en wil. Ervaring en opleidingen. Wat je motivatie is. Hoe je denkt het te redden met je ziekte.

En iets anders

Je zegt dat je Engelse les hebt gegeven, maar dat er nu diploma's worden gevraagd. Doe dan zo'n online TEFL cursus en haal je certificaten. Moet dan een makkie voor je zijn. Die cursus is relatief goedkoop, maar twee/driehonderd euro. Heb je dat niet? Kun je niet wat verkopen? Of ben je dan op zoek naar een sponsor voor een cursus en een ticket?
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 11:51:

[...]

weet ik maar vandaag de dag heb je allerlij papieren nodig zoals tofel en/ of diplomaas, ik heb veel engelse taal evaring het werk in en met buitenlanders engels en amerika, maar ook in azie word het moeilijker zonder pariertje, maar bedankt voor de tip

DreesmanVolgens mij gaat het hier om een kort durende cursus en dan heb je een papiertje. Je zal toch íets moeten investeren.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Om de zes maanden wil je een máánd in NL blijven? Waar ga je die maand wonen, dan?
Een vergoeding voor kost, inwoning en kosten van levensonderhoud is een salaris, Dreesman. Als je een salaris krijgt, is het geen vrijwilligerswerk.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 14 december 2011 @ 14:45:

Een vergoeding voor kost, inwoning en kosten van levensonderhoud is een salaris, Dreesman. Als je een salaris krijgt, is het geen vrijwilligerswerk.Dus dat.

[...]

ik zoek vrijwilligers werk waar de kost en inwoning en levenskosten betaald word!!!

Waarom snapt niemand dat????Waarom snap jij niet dat dat voor een lokale organisatie helemaal niet voordelig zal uitvallen (kost, inwoning en vliegtickets voor een zieke man), ten opzichte van het loon dat ze de lokale bevolking zouden moeten betalen. Dus je moet wel wat in huis hebben wil dat aantrekkelijk zijn voor een organisatie.
En wat voor n chronische dodelijke aandoening heb je? Dit beïnvloed je kansen namelijk denk ik ook nogal.

[...]

nee hoor lees goed aub,

ik zoek alleen geen vrijwilligers werk waar ik voor moet gaan betalen, zoals in d vrijwilligers rubrieken, Dit zijn verkapte reisburoos, waar jij de kost en inwoning moet betalen voor je vrijwilligers werk, en ik zoek vrijwilligers werk waar de kost en inwoning en levenskosten betaald word!!!

Waarom snapt niemand dat????Omdat je niet duidelijk bent. Zeg dat dan!
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:36:

Ik heb gezondheidsproblemen, maar ik kan nog wel fulltime/30uur/met aanpassingen werken. In Nederland lukt het me niet om te werken omdat....ik me niet meer thuis voel alhier en veel tegenslag te verwerken krijg....Je komt op zich niet onsympathiek over, maar hier krijg ik echt de kriebels van. Je kunt werken, mogelijk zelfs fulltime, maar kiest ervoor om een uitkering te trekken die is bedoeld voor arbeidsongeschikten omdat je "je niet meer thuisvoelt hier". Ik voel me hier ook niet echt thuis en ken een stuk of wat landen waar ik veel beter in mijn vel zou zitten dan in Nederland, maar aangezien ik daar niet in mijn eigen levensonderhoud kan voorzien blijf ik hier.
Pinks, ongeneeslijk is niet per se dodelijk.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 14 december 2011 @ 14:49:

Pinks, ongeneeslijk is niet per se dodelijk.Nee, maar hij zegt dat hij er binnen 5-10 jaar aan gaat overlijden, toch?
Ni hao! Word nu Au Pair in het veelzijdige en fascinerende China! Maak kennis met de Chinese taal en dompel jezelf onder in een bijzondere cultuur! Als Au Pair in China draai je volop mee in het dagelijkse leven van je gastgezin. Op deze manier sta je midden in de unieke Chinese cultuur en beleef jij een avontuur om nooit meer te vergeten!

Ben jij op zoek naar avontuur en lijkt het jou wel wat om Au Pair in China te worden?

Grijp dan nu je kans en ontvang het retourticket gratis.

Verblijf 3 maanden: one way ticket

Verblijf 6 maanden: retour ticket

Verblijf 12 maanden: retourticket + 5000 RMB bonus (= ongeveer 580 euro)

Neem voor meer informatie contact op met het Au Pair Team van Travel Active.
http://www.vrijwilligerswerkinhetbuitenland.nl/
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2011 @ 14:38:

Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat ik veel ervaring heb met deze landen en de taal spreek

Spreken ze in héél Azië dezelfde taal? Lachen, man! Sinds wanneer is dat? Dat heb ik nou weer helemaal gemist en ik lees toch elke dag de krant.Ik denk dat hij engels bedoelt?
quote:pinks schreef op 14 december 2011 @ 14:57:

[...]

Ik denk dat hij engels bedoelt?Wauw! Jij kan tenminste goed tussen de regels door lezen.
BGB, ik denk niet dat veel gezinnen een zieke man van middelbare leeftijd als au-pair in huis willen nemen.
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:36:

Ik was een internationaal logistiek medewerker voor 30 jaa, ik ben nu bijna 59 jaar, Ik heb jarenlange expertise/paktijkervarng in logistiek Mijn laatste functie was logistiek medewerker ...... Ik heb gezondheidsproblemen, maar ik kan nog wel fulltime/30uur/met aanpassingen werken [ik bedoelde dat je dit zou aanpassen naar je eigen situatie]. In Nederland lukt het me niet om te werken omdat....ik me niet meer thuis voel alhier en veel tegenslag te verwerken krijg.... Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat ik veel ervaring heb met deze landen en de taal spreek de cultuur ken [heel azie alle landen, alle talen?] en de mensen respecteer en zeer goed met ze om kan gaan ik heb 30 jaar ervaring aldaar [ waar? welk bedrijf wees specifiek!] Als je daar zo lang hebt gewoond/werkt dan heb je toch nog wel oude contacten?, spreek die eens aan en vraag of ze daar wat voor je hebben ] en voel me daar gelukkig en blij en tevreden met minder dan hier......... ik hoop dat er een organisatie waar ik eens mee om de tafel zou kunnen gaan zitten nen hier over te praten ook in de vrijwilligers branche wil ik van harte mee praten... met vriendelijke groet Dreesman....
quote:pinks schreef op 14 december 2011 @ 14:51:

[...]

Nee, maar hij zegt dat hij er binnen 5-10 jaar aan gaat overlijden, toch?Ja..................voor mij wel, maar moet ik dan hier vertellen wat mijn ziekte is???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven