Geld & Recht alle pijlers

Gestolen pakket op internet!

14-12-2011 21:50 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva's

In een ander topic vertelde ik al over mijn zoekgeraakte postpakket, lang verhaal kort, ik heb een webshop, net beginnend zelf ontworpen shirts, maar ook ingekocht uit thailand, die eerste investering (zending) werd gestuurd naar mijn franse adres maar kwam nooit aan, track and trace zei dat ze netjes bezorgd was..

Bezorgd mijn reet dus.. ja bij de verkeerde, post gebeld (duizend keer) geen antwoord hoop paieren, heb het laten rusten, en alle papieren bewaard.

Nu zit ik te googlen en te zoeken naar vintage kleding op internet kom ik op de franse marktplaats en wat vind ik daar (zonder enig speurwerk) een gedeelte van mijn pakket!

3 shirts en twee tassen, van ene steph (met dezelfde postcode) die ze te koop aanbied.

Natuurlijk heb ik aangifte gedaan bij de franse politie, met alle bewijs van inkoop, mails en berichten van de post.

Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Hij is schuldig, dat is bijna 100% te bewijzen, hij kan onmogelijk de combi van die twee tassen en die drie shirts in die aantallen en kleuren en de combi zelf zo uitegzocht hebben, daarvoor moet je in Bangkok namelijk 4 verschillende winkels af met duizenden verschillende producten.

Maar hoe zit dat dus? wat kan ik verwachten, kan de police iets doen? en krijg ik ooit mijn spullen terug? kan ik nog een schadevergoeding eisen voor verloren zaken oid?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Toesy
Ik heb ooit mijn fiets teruggevonden op marktplaats.

Politie ingelicht en met agenten mijn fiets op gaan halen.

Misschien kan je een zelfde actie uithalen. Heb je aangifte gedaan destijds en/ of het e.e.a. op papier staan over dat vermiste pakket en foto's en/of schetsen van de dingen die er in zaten? Ga naar de politie en ga vragen wat de mogelijkheden zijn.

Succes
Pfoe, lastig.

Je zou zeggen dat de politie wel wat kan met de advertentie, maar van Frans recht heb ik geen fromage gegeten...
Ik heb aangifte gedaan met alle bewijs die ik heb oa:

Mails van en naar la poste met een exacte beschrijving vh pakket

alle reacties van la poste en een verklaring van de postbode dat ze het aan de deur heeft afgetekend

een handtekening van de persoon die getekend heeft

een mail met daarin alles gefotografeerd wat in het pakket zat.

Ik hoop en denk dat dit voldoende is, ik hoop alleen wel dat ik al mijn spullen terug krijg, wat als hij al een hoop heeft verkocht?
Ik weet niet wat de politie hiermee gaat doen, heb zomaar het idee dat ze hier geen prioriteit aan geven...

Ik zou doen alsof ik een koper was en zo wat meer gegevens van die persoon achterhalen.
quote:marthesyl schreef op 14 december 2011 @ 22:14:

Ik weet niet wat de politie hiermee gaat doen, heb zomaar het idee dat ze hier geen prioriteit aan geven...

Ik zou doen alsof ik een koper was en zo wat meer gegevens van die persoon achterhalen.dat is nou net het vreemde meneer de verkoper reageerd nergens op! weird he??
als het goed is en de politie komt deze persoon op het spoor moet deze de spullen terug geven + voor de ontbrekende spullen een boete betalen. (heb een soortgelijke ervaring gehad hier in frankrijk) Wel steeds blijven aandringen hoor

Wat vervelend voor je zeg, en wat een oneerlijke mensen bestaan er toch
en je buren? denk je dat het een van hen kan zijn?
Ow dankje natadecoco! Ik blijf aandringen... het gaat hier toch altijd met de franse slag ;)

De verkoper gebruikt de naam Steph, geen van mijn directe buren heet steph, maarrrr mijn directe buren zijn twee winkeliers, daarboven wonen wel mensen aan beide kanten die zouden het kunnen zijn, een van hen kwam laatst naar buiten toen ik een shirt van mijzelf aanhad, duidelijk een beetje geschrokken, toen had ik al een vermoeden dat hij het misschien zou kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat mijn shirt een beetje obsceen was lol apart design zeg maar ;)

Ik spreek ook nog te weinig frans om aan te bellen en een gesprek te beginnen of op te bellen... of te mailen..

Bedankt voor de info!
staat er ook een email adres in de advertentie? Even intypen op facebook, en wie weet...
nee wel een link om via de site te mailen, maar ik ben bang dat als ik in engels of google translate mail hij me direct doorheeft als de eigenaresse!

Zoek dus eigenlijk iemand die eens wil informeren naar de mogelijkheden bij deze meneer ;)

zal ik hier een link plaatsen of zou dat te doorzichtig zijn? (ik bedoel hij is een dief zou hij niet googlen om te kijken of ie ergens een topic ziet over zijn advertenties... i mean.. ik ben geen dief ik zou niet weten wat iemand doet!)
er staat wel een nummer op maar dat is tot nu toe niet te achterhalen.. zal wel een prepaid mobiel zijn of een geheim nummer ofzo....
ik wil wel doen alsof ik geinteresseerd ben... eens kijken of ik een email adres kan lospeuteren?

je kunt de link plaatsen en weer weghalen, neem aan dat diegene geen woord nederlands begrijpt ;)
juist! komt ie dit zijn de tassen:

en dit de shirts:

Geef even een akkoord voor gelezen dan gooi ik ze er weer af!
En alvast bedankt meis!
ok ik heb ze gezien
Thanks !!!! kus!
Heb je geen Franse vrienden inmiddels die voor je kunnen bellen om af te spreken?
ik heb gezegd dat het eerste en het 2e shirt me interesseren en of ik korting kan krijgen als ik er 2 neem, hahahaha

Nou even afwachten dus
quote:misstoesy schreef op 14 december 2011 @ 22:50:

juist! komt ie dit zijn de tassen:

en dit de shirts:

Geef even een akkoord voor gelezen dan gooi ik ze er weer af!Zet ze er nog even op, dan stuur ik ook een mail (als je wilt).
Fortis et liber
Ik heb wel franse vrienden ondertussen, maar we hebben hier nu een twee weken vrij en echt iedereen is op vakantie ! (lekker getimed!!!!)

@thaisweetchilli zou dat niet te opvallend zijn? (ik ben zo een schijtluis of niet dan haha)
quote:misstoesy schreef op 14 december 2011 @ 23:04:

Ik heb wel franse vrienden ondertussen, maar we hebben hier nu een twee weken vrij en echt iedereen is op vakantie ! (lekker getimed!!!!)

@thaisweetchilli zou dat niet te opvallend zijn? (ik ben zo een schijtluis of niet dan haha)Zet er maar even op, stuur ik morgenochtend een mail. Minder opvallend misschien idd.
Fortis et liber
Grappig verhaal :-)
quote:spectral schreef op 14 december 2011 @ 23:06:

Grappig verhaal :-)uh? denk dat TO het iets minder grappig vindt...
ik laat het je weten zodra ik meer weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven