Recept met champignons
donderdag 15 december 2011 om 12:01
Hoi dames (en heren)
Ik heb nog een bakje champignons in de koelkast staan, wat zal ik er eens van maken? Ik dacht zelf aan een soep, saus of salade, wie heeft er een lekker recept? Ik woon alleen, vega mag maar hoeft niet, en ik heb vanavond ongeveer een half uur om te koken.
Alvast bedankt voor de inspiratie!
Ik heb nog een bakje champignons in de koelkast staan, wat zal ik er eens van maken? Ik dacht zelf aan een soep, saus of salade, wie heeft er een lekker recept? Ik woon alleen, vega mag maar hoeft niet, en ik heb vanavond ongeveer een half uur om te koken.
Alvast bedankt voor de inspiratie!
donderdag 15 december 2011 om 12:06
Pasta met mascarpone
Ingredienten:
champignons
courgette
pasta (penne of tagliatelle bijvoorbeeld)
hamblokjes
bakje mascarpone
(rode) ui
rucola
pijnboompitten (of walnoten)
Bereiding:
-Pasta koken
-Versnipperde ui samen met de ham bakken
- champignons en courgette beiden in plakjes bij de ui en ham gooien en even mee roerbakken
- mascarpone erdoor roeren en laten smelten. Naar smaak wat peper/dille/tijm/rozemarijn (wat je lekker vindt) erdoor
- pasta erdoor scheppen
- het geheel op een bord scheppen en de rucola erover 'strooien' of erdoor husselen (iig niet bij de pan gooien)
- bestrooien met geroosterde pijnboompitten (of anders met walnoten)
Goddelijk!
Ingredienten:
champignons
courgette
pasta (penne of tagliatelle bijvoorbeeld)
hamblokjes
bakje mascarpone
(rode) ui
rucola
pijnboompitten (of walnoten)
Bereiding:
-Pasta koken
-Versnipperde ui samen met de ham bakken
- champignons en courgette beiden in plakjes bij de ui en ham gooien en even mee roerbakken
- mascarpone erdoor roeren en laten smelten. Naar smaak wat peper/dille/tijm/rozemarijn (wat je lekker vindt) erdoor
- pasta erdoor scheppen
- het geheel op een bord scheppen en de rucola erover 'strooien' of erdoor husselen (iig niet bij de pan gooien)
- bestrooien met geroosterde pijnboompitten (of anders met walnoten)
Goddelijk!
anoniem_120942 wijzigde dit bericht op 15-12-2011 13:29
Reden: iets belangrijks vergeten!
Reden: iets belangrijks vergeten!
% gewijzigd
donderdag 15 december 2011 om 12:07
donderdag 15 december 2011 om 12:08
donderdag 15 december 2011 om 12:19
Het lekkerste vind ik vaak nog om ze gewoon in grove stukken te snijden en op hoog vuur te bakken in olie met wat roomboter. Peper en zout erop en smullen maar!
Of ragout maken: champignons bakken met een uitje en gehakt en dan een blikje/zakje ragout erbij (jaa niet alles hoeft altijd vers )en serveren met rijst.
Of ragout maken: champignons bakken met een uitje en gehakt en dan een blikje/zakje ragout erbij (jaa niet alles hoeft altijd vers )en serveren met rijst.
donderdag 15 december 2011 om 12:22
donderdag 15 december 2011 om 12:26
donderdag 15 december 2011 om 12:30
quote:MissMartine schreef op 15 december 2011 @ 12:23:
Ragout! Lekkerrrr!
Ik vond dit recept op AH.nl, maar Bulgaarse yoghurt? Griekse yoghurt ken ik Als het een recept uit de allerhande is zal het zeker bij de Appie zijn terug te vinden. Maar voor alleen een saus zou ik er niet zo'n probleem van maken welke yoghurt je gebruikt!
Ragout! Lekkerrrr!
Ik vond dit recept op AH.nl, maar Bulgaarse yoghurt? Griekse yoghurt ken ik Als het een recept uit de allerhande is zal het zeker bij de Appie zijn terug te vinden. Maar voor alleen een saus zou ik er niet zo'n probleem van maken welke yoghurt je gebruikt!
donderdag 15 december 2011 om 12:33
Oh wat staan er hier heerlijke recepten. Ik heb er ook nog wel heel veel want het is mijn favoriete ingredient. Maar je hebt maar een half uur. Dus lekker met uien bakken met een stukje vlees en gebakken aardappelen en salade ga je redden in een half uur.
Ze vullen is makkelijk en lekker. Je kan ze ook in bladerdeeg doen, dan drogen ze niet uit in de oven, als je wilt kan ik je wel een foto laten zien, dan zie je wat ik bedoel.
Quiche is lekker maar denk bewerkelijk voor een half uur. Pasta is het lekker in met kip. Of kip marineren in kip-terrayaki saus en dan die champignons en ui erbij. Als je er een beetje saus bij maakt kan het lekker bij rijst. Wat sesamzaadjes nog over de kip strooien, en verse koriander en lente ui bij doen.
Ze vullen is makkelijk en lekker. Je kan ze ook in bladerdeeg doen, dan drogen ze niet uit in de oven, als je wilt kan ik je wel een foto laten zien, dan zie je wat ik bedoel.
Quiche is lekker maar denk bewerkelijk voor een half uur. Pasta is het lekker in met kip. Of kip marineren in kip-terrayaki saus en dan die champignons en ui erbij. Als je er een beetje saus bij maakt kan het lekker bij rijst. Wat sesamzaadjes nog over de kip strooien, en verse koriander en lente ui bij doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 15 december 2011 om 13:02