sleur en seks buiten de deur????

04-01-2008 19:54 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden, graag wil ik iets met jullie delen en ervaringen uitwisselen. na 17 jaar blijkt dat mijn vriend in de sleur zit, en serieus kijkt naar wat de meerwaarde van onze relatie is. het bruist niet meer. mist spanning en qua seks vind ie het ook saai. waar ik echt graag jullie opinie van zou willen weten, het voorstel van hem om dan gewoon alleen voor de sex met een andere vrouw dus seks te hebben. hij kan zich niet voorstellen dat ie altijd alleen maar sex met mij zou hebben. los van het feit dat ik er nu misschien wel meer mijn best voor ga doen. hebben jullie dit wel eens van jullie mannen gehoord? wat deed het met je? wat hebben jullie gedaan? werkt het? kun je er over praten? ik begrijp hem wel en wat voor mij mee speelt is wel de angst dat ie dan toch verliefd wordt op een ander. wie heeft er ervaring mee, positief of negatief?? speelt nu al een tijd en weet het niet zo goed.....
hee kreeft, ik heb aangegeven dat ik het niet fijn vind als hij vaak weg is. en ook dat kwartje lijkt te vallen. manlief vroeg zelf wat te wat te gaan doen met zijn 2-en. en naar aanleiding van de therapie vanmiddag waarin ik aangaf wat ik nodig heb blijkt ook dat te zijn gevallen, had daar een concreet resultaat van vanmiddag. ook nadert hij met heel kleine stapjes meer naar mij met fysiek contact. ik ben heel blij met ieder knuffel en zoen!!! klinkt weer slaafs misschien maar zo is het wel voor mij. verder werd vanmiddag ook duidelijk dat de contatct momenten thuis wel verbeterd zijn. en manlief heeft jaren aan mij gevraagd hoe of het met me ging, nu is het ook aan mij om daar zelf iets in te doen, ik als gesloten boek met een muur om mij heen en de deur dicht...maar ik ga er aan werken en doe mijn best.

ja het is vanmiddag wel duidelijk geworden waar zowel hij en ik behoefte aan hebben. en wat manlief aangaf klinkt mij niet onbekend in de oren, en wat ik tegen hem heb gezegd kon hij ook begrijpen...overigens merkte de therapeut op dat het hem opviel dat er tussen ons in grote lijnen wel veel overeenstemming is en het mn in het niet communiceren zit. heb er voor gekozen om volgende week het individuele gesprek aan te gaan, ik ben een aantal jaar terug ook al een s in therapie geweest voor eigenlijk hetzelfde wat er bij mij speelt. wat niet wil zeggen dat manlief niet aan de bak moet, ik heb nog wel wat "dingen" die ik kwijt wil, maar ik kan niet sneller dan ik nu ga en heb de tijd nodig om eea aan te kaarten. kan ik het zelf goed op een rijtje zetten.

lieve kreeft bedankt voor je hartvertsterkertje en je reactie! wordt vervolgd uiteraard!
Hoi sunflowers, geeft niks hoor, het is belangrijk of jij blij bent met de voortgang, want hier gaat het over jouw geluk. En dan is het natuurlijk leuk dat hij aangeeft wat met z'n 2-en te gaan doen.

En wat is er duidelijk geworden tijdens waar jullie allebei behoefte aan hebben? Als je het tenminste vertellen wilt.

En ik vind dat je nu heel veel mentale energie in het hele proces stopt, dus ik kan me wel voorstellen, dat je niet sneller kunt.

Groetjes kreeft
manlief heeft lang het gevoel gehad tegen een muur aan te lopen, ik die niets losliet over mijn gevoelens, omdat ik het gevoel had hij mij niet zag.. te druk...

dus ja dat kan je aardig volhouden..

ik heb er behoefte aan dat hij mij waardeert en ziet, meer belangstelling , niet met oplossingen komt, en hij heeft behoefte aan uitspreken van mijn gevoelens...dat kan ik op zich best maar naar manlief is dat wel heel lastig ... wel fijn ik was een paar dagen voor cursus weg en ik merk nu dat hij t heeft opgepikt en merk in de communicatie dat hij er mee bezig is..dat geef ik ook terug aan hem.... ik ook hoor! ik probeer me meer open te stellen, en meer aan te geven wat mij bezig houdt of hoe ik me voel..

ik heb niet het gevoel dat t alleen maar om zijn wensen gaat, want ik merk dat hij zich inzet voor waar ik behoefte aan heb en dat is erg fijn om te merken!!
Hoi sunflowers, dat is op zich wel heel lastig. Kreeftlief zegt ook nooit, ik hou van jou, dus dan is het lastig om uit te vinden wat je aan iemand hebt. En uiteraard denkt ze, dat ze je toch aan mijn daden, maar zo simpel is het niet. Inmiddels ben ik wat geoefend, in vrouwelijke communicatie, dat ik die indirecte manier van "ik hou van jou" oppik. Maar zeker, als het eens wat minder gaat, is dat heel vervelend.

Op zich denk ik dat zoiets minder moeilijk is, dan het lijkt. Als je het elke dag 10 keer hardop zegt, dan vroeg of laat, moet het ook makkelijker gaan met hem erbij. Of je begint eerst met de vraag, van hou je van mij. Dat maakt het ook makkelijker.

Voor jouw man is de "punten-regel" misschien iets, voor blijk van liefde. Ik dacht ook als je hard werkt en een salaris binnenbrent, dat je het al goed doet, maar dat werkt niet zo helemaal in de praktijk. Een man ziet dat bv als 1000 liefdespunten, en een vrouw als 1. Nu doe ik een heleboel kleine dingen erbij die ook 1 punt scoren, bv koffie zetten, aanrecht opruimen, bed rechttrekken, zeggen dat ik haar lief vindt, enz. En dat is natuurlijk veel makkelijker als hard werken, en kreeftlief kan dit enorm waarderen.

Gelukkig merk je nu ook dat hij ermee aan de gang gaat, want therapie is "leuk", maar als het niet leidt tot daden heb je er niks aan. Maar als ik het zo hoor, is wat jullie hebben redelijk normaal. Niks geen vreemde verlangens.

Groetjes kreeft
hee kreeft,

nou de woorden ik hou van jou zijn niet moeilijk hoor, t zit m meer in dat ik mijn ongenoegen niet uit, of niet aangeef dat ik ergens verdrietig van wordt begrijp je? en dat lekker laat zitten dus wordt het manlief niet duidelijk wat er speelt. en bij mij blijft t hangen, ik kan niet zo makkelijk iets loslaten.. . en ja ik ben meer van het type van de kleine dingen die je noemt mbt uiten van liefde. zo doe ik dat ook naar hem toe, t zijn vaak kleine dingen die er toe doen wat mij betreft.

maar ja als je het zo op een rijtje zet lijkt het dan misschien minder erger dan t in t de eerste posting lijkt???

therapie is heeeelemaaal niet leuk!!! maar t werkt wel en daar gaat t om. t proces is in gang gezet.

voor komende week heb ik een individueel gesprek en wil daarin onderzoeken wat t lastige is voor mij om voor mijzelf op te komen en boosheid en ongenoegen te uiten...want dat is wel een punt wat ik al eerder ben tegengekomen in mijn leven...

groetjes Sunflowers
Hee Sunflowers, het is me helemaal duidelijk. Tja het lastige, is ook dat mannen subtiele hints ook niet begrijpen, zodat je soms wel heel bot duidelijk moet zijn. Ik kan me dat voorstellen, dat dat lastig is, als je er niet aan gewent bent. En misschien is het nog wel extra lastig, als hij er ook moeilijk op reageert.

En dan extra vervelend, als je er ook nog in therapie mee geconfronteerd wordt, nee helemaal niet leuk. Ik hoop maar dat het een beetje gaat werken, want het is anders toch zonde van de moeite en de kosten.

Is het trouwens niet zo, dat je eigenlijk bijna helemaal niet boos wordt, maar dat het enorm frustrerend kan worden, als ze voortdurend over je grenzen heengaan? Dat is een beetje hoe ik me jouw voorstel, lief en gezellig.

Groetjes kreeft
ergens heb ik wel wat moeite met boos worden...en ja dat gaat dan frustreren. ik heb moeite met het onderkennen en herkennen van mijn eigen gevoelens..ik heb nooit knallende ruzie met manlief...kan wel boos zijn maar dan gaat het niet/nooit over mijn eigen gevoelens, das een ander verhaal.

dus ik ben niet alleen maar lief en gezellig hoor!!!!

maar goed ik wil daar mee aan de slag, ik kan er nadat ik er zelf nog heeel lang over nagedacht heb wel een idee vormen over hoe dat ontstaan is..

manlief is voor zaken naar het buitenland, heb daar een heel ander gevoel bij als een tijd geleden...en hij "voelt" ook anders aan snap je?

Kreeft die therapie gaat gewoon werken hoor!!

ik geef het niet zomaar op!!

groetjes sunflowers
Hoi sunflowers, het is duidelijk dat je / jullie door een heel proces heengaan. En eigenlijk heb ik ook zo'n instelling, van het gaat me wel lukken. Is geen garantie voor succes, alhoewel het wel vaak werkt, ondanks dat de kans soms klein is. En je bent trouwens wel een echte doorzetter! Groetjes kreeft
kreeft dank je! ik ben dan ook een leeuw!!

en trouwens volgens mij ben jij ook een doorzetter, op meerdere vlakken!!

thx!
Haha, afentoe wel ja, komt misschien, omdat ik naar het sterrenbeeld leeuw neig.
updeet, manlief is in verweggistan, maar we hebben geregeld telefonisch contact. dat loopt soepel en ik merk dat hij mij belt om te delen in wat hij meemaakt. ik vind het fijn om hem te horen en merk dat ook aan hem! nou nog een halve week dan zit t er weer op....gelukkig!
Sunflowers, geweldig, zo moet het ook. Heel mooi dat hij weer echte interesse toont. Altijd lastig he, als iemand een muurtje in zichzelf opbouwd, om dat af te breken. En fijn met elkaar praten, dat is toch de basis he? Leuk om te horen. Groetjes kreeft
heb weer een laagje van mijzelf afgepeld in therapie. dat waar manlief tegenaanloopt is ook datgene waar ik last van heb...das weer een volgende stap.... heb wel aangegeven dat t nu lijkt alsof het alleen over mij gaat maar dat ik in ieder geval wil werken aan deze dingen daar ze mij in de weg zitten . wordt in ieder geval wel een item in de volgende gesprekken. t lijkt wel grote schoonmaak.
Sunflowers, heel mooi elke stap telt, en ja ik denk dat jouw man er ook aan moet werken. Ik zag dat je een topic ADD geopend had. Dat is wel een beetje spelen met vuur denk ik. Een aantal zaken die je al vermeld hebt, hebben (oke, nitwit opinie) niks met ADD te maken. En voordat je het weet wordt het een excuus voor gedrag, wat op lange termijn veel ellende opleverd. Groetjes kreeft
mm, ja daar zit wel een waarheid in...heb t (laten) verwijderen... fijn hoor van die feedback die hout snijdt! excuses zijn er al genoeg...!!!
manlief net gesproken, vind het wel echt leuk dat hij als ie wakker wordt in verweggistan hij (al een paar keer) mij gelijk belt...

en heb hem gezegd dat ik hem heb gemist, ik het fijn vind dat hij morgen weer thuis komt! manlief zei dat ie dat fijn vond om te horen..

zo dat wilde ik ook even met jullie delen!!!
manlief weer thuis, was zenuwachtig om hem weer te zien, een spanning van hee leuk je bent er weer! had er naar uitgekeken!

gisteren gesproken over hoe het nu gaat, hij geeft aan dat hij zich beter voelt dan een paar maanden geleden. Hij is minder in de war. ervaart dat contact beter is, vind de relatie leuker, voelt zich er prettiger bij. Hij wil niet uit elkaar heeft ie nogmaals gezegd. Therapie vind ie wel lastig en confronterend. me too!

ik heb aangegeven dat ik ook zie dat hij zich inspant, en ik t contact fijner vind. Hij geeft aan dattie voor zichzelf de rekening heeft opgemaakt, en dat hij niet de handdoek in de ring wil gooien. ik ervaar bij mijzelf het verlangen naar hem, wil dicht bij hem zijn...maar ...ik vind het lastig dit te uitten, misschien is hij daar nog niet aan toe. ik heb dat niet besproken want dat is dan weer heeeel eng, en ben ook bang dat ik niet hoor wat ik wil/behoefte aan heb.... hem meer tijd geven? t aan hem overlaten? ik ben er echt wel aan toe, waar doe ik goed aan???
Hoi Sun,

Zo krampachtig blijven doen helpt de situatie niet.

Waar ben je bang voor??

Wat zou er gebeuren als je in deze relatie je behoeftes en gevoelens niet kan of durft te uiten?

Was dat nu niet juist hetgeen wat er tijdens te therapie naar voren kwam?

Is het misschien een idee om eens met lotgenoten van gedachten te wisselen? Er is een website, waar je met lotgenoten en eventueel ook met relatiecoaches kunt chatten.

Iets directer en interactiever als dat je dat hier kunt doen.

Site.
Hoi sunflowers, dat is toch prachtig, dat er vooruitgang inzit? Het grootste gevaar is denk ik, dat je op elkaar zit te wachten. Gewoon zeggen wat je wil, wat je dwarszit (op een lieve manier), wat je blij maakt, etc. Hierdoor krijgt je relatie een extra dimensie, wat je relatie ook veel mooier maakt. Maar je moet niet te lang wachten om die stap te zetten, want hoe langer je wacht, hoe minder je zal bereiken.

Dus gewoon zelf het tempo bepalen, want juist op jouw acties komen reacties. En als je niks doet, glij je weg. Als je iets leuk vind wat hij doet, zeg dan, dat je het leuk vindt. Want dat helpt hem ook.

Groetjes kreeft
@houvanjezelf, ja t klopt wat je schrijft over uitspreken van behoeftes en gevoelens, maar toch dan kan de timing van t uitspreken van bepaalde gevoelens juist nu een stap te veel zijn voor manlief.

@kreeft tis ook iets wat ik meer doe en daar krijg ik inderdaad wel meer reactie op. ik zit niet te "wachten"en manlief ook niet. we zijn meer betrokken op elkaar en dat is niet geforceerd voelt niet aan als wachten op de ander.

gisteren therapie gehad, aangegeven dat we er samen over gehad hebben hoe de dingen nu gaan en hoe we ons er bij voelen. de therapeut gaf aan dat neuzen weer meer zelfde kant op staan. en dat is niet vanzelf gegaan dus nu vasthouden aan hoe we het opgebouwd hebben. voor mij betekend dat niet in een hoekje gaan zitten (fig.) en me afsluiten. dusss, de eerste stap is wel al gezet de goede kant op. heb vanmorgen mijn gevoel uitgesproken naar manlief, wat ik heel lastig vond. mijn behoefte om dicht bij hem te zijn mijn verlangen (meer dan knuffelen) naar hem kan hij nog niet beantwoorden zei hij. dat kost tijd. voelde me daarna wel een t...omdat ik hem ook niet op wil jagen. en ja die tijd krijgt hij wel...geduld...

maar dan daarna de volgende gedachtes, wanneer weet ik dat ? en als dat niet meer terug komt wat dan? wat wil ik dan? voelt dan als een motie van niet meer houden van en niet meer speciaal zijn...ja twijfels....
Sunflowers, ik krijg ook een beetje het idee, dat jouw man "ontzettend trots" is. En als jij iets aangeeft, dat hij daar niet direct op reageert, maar met enige vertraging. Dat is heel vervelend, als je je kwetsbaar opstelt.

Maar je doet het wel heel goed, aangeven wat je bezighoudt en wat je wilt. En dan natuurlijk niet vergeten te belonen (bv met "dat vind ik fijn"), als hij de dingen doet, die je wilt. En de meeste mannen willen toch hun vrouw het naar de zin maken, als ze snappen hoe.

Dat je nog steeds zit met twijfels, snap ik goed, het zou mooi zijn, als hij daar ook eens rekening mee kon houden. kreeft
ben tot een ontdekking gekomen, een waar ik niet zo blij mee ben...manlief zei een tijd geleden dat waar hij uitgaat ook gelegenheid is om te blijven slapen, mocht hij erg moe zijn en dan is het niet verstandig om auto te rijden he?

hoe naief ben ik dan....ik heb dat toch nog s nagevraagd daar maar dat blijkt niet te kloppen...ja waar slaap je dan he??

shit...is wel al even geleden maar wat moet ik er nu mee? ik begin nu ernstig te twijfelen aan zijn trouw, zeker gezien mijn eerste posting..... is t handig om daar nu nog over te beginnen? ik probeer er niet over na te denken maar ergens in mijn achterhoofd blijft t hangen...want wat schiet ik er mee op? vergeten of gewoon keihard confronteren met zijn gelieg??????????? hij had zich gewoon vast ingedekt zo lijkt t........gatver....
shit dat is inderdaad verdacht zeker gezien je eerste berichten en het zou ook kunnen verklaren waarom je man op deze crisis heeft gekoerst.
juist wel confronteren, waarom zou je het laten liggen? Je bent nu met die relatie aan de slag, het lijkt me heel belangrijk om schoon schip te maken. Misschien kan je nog wat meer research doen voor je hem confronteert om te voorkomen dat hij zich indekt of je een verhaal op de mouw spelt.

Je kan ook zeggen; Goh toen je toen en toen niet thuiskwam waar heb je toen geslapen? als hij dan antwoordt dat dat bij die gelegenheid was confronteer je hem met zijn leugen want jij weet dat dat dus niet kan. Vervolgens kan je hem voor de voeten gooien dat er wel meer aan de hand moet zijn omdat er anders geen reden is tot liegen
Hoi sunflowers, als hij is vreemdgegaan, ben je niet naief, maar je wou hem vertrouwen schenken. Vertrouwen is een belangrijke gift, als hij daar verkeerd mee omgaat, dan is dat zijn (grove) fout.

Als hij vreemd is gegaan, weet je dat waarschijnlijk al onderbewust. Meestal zijn er al veel signalen. Bijvoorbeeld nog andere nachten dat hij onnodig niet thuis was, bv onder excuus van zakenreis, uitgaven die verdacht zijn, nieuw ondergoed, mobiel wat uitgaat 's avonds, niet op de zaak als je hem daar belt en niemand weet waar hij is, douchen na het uitgaan, etc.

Als er niks aan de hand is, dan zal hij geen moeite hebben om openheid te geven. Wordt hij kwaad of defensief, dan weet je hoe laat het is.

Je probeert nu je relatie weer goed te krijgen, en daar hoort alles bij. Als hij vreemd is gegaan, of je dat wilt accepteren, dat is aan jouw om te bepalen. Zelfs al accepteer je het niet, dan is nog alle moeite die je er in hebt gestopt niet voor niks geweest. Want of je blijft of breekt gaat veel bewuster.

In ieder geval een dikke knuffel en veel sterkte kreeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven