kijk niet zo boos!!

17-12-2011 15:31 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Brrrr word helemaal kriebelig van de opmerking die ik heel vaak te horen krijg.

Waarom kunnen de mensen niet begrijpen dat ik gewoon zo'n gezichtsuitdruking heb?

Gister werd er op mijn bijbaantje gevraagd of ik het nog leuk vond terwijl ik daar met een ziekerig hoofd heb staan werken. Ik zei; ja hoor. En meteen kreeg ik te horen: je vind het echt niet leuk hoor! Rrrr ik kan zo'n iemand dan wel wat als die zoiets zegt!

Wanneer iemand het mij vraagt dan word ik juist echt pissig

Je kunt toch niet de hele dag met een glimlach lopen?

Krijgen jullie ook vaak deze opmerking te horen? En wat zeg je dan?
Mijn yoga lerares zegt altijd dat een boze gezichtsuitdrukking komt van een boizge inslag. Geen idee of het waar is trouwens., maar toch.

Ik ben van mezelf vrij opgewekt en heb ook een open gezicht, waardoor iedereen altijd maar meent een praatje met me te moeten maken. Ik kan je verzekeren dat boodschappen doen met stevig PMS dan ook niet altijd een pretje is.
quote:aaaanne schreef op 17 december 2011 @ 16:06:

@New: Ja goed, nooit meer last van en ik hoor ook nooit dat ik sjacherijnig kijk (tenzij ik dat ook echt ben ). Het was middelbareschooltijd en dat is precies de leeftijd dat mensen er wel achter je rug grapjes om maken maar er niemand is die het even aan je uit wil leggen. Want ik had natuurlijk geen flauw idee.Wat goed dat het (blijvend) effect heeft gehad.
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 15:35:

Vroeger hoorde ik dit regelmatig, nu nooit meer. Ik ben ook veranderd in de tussentijd. Ik was toen trouwens niet boos, maar wel behoorlijk gesloten (muurtje om me heen).Hier hetzelfde. Het werd vroeg ook veel tegen mij gezged, maar ik kon er niet zo veel mee. Ik deed het niet expres. Inmiddels ben ik erg veranderd en is mijn uitstraling ook veranderd. Veel opener en toegankelijker. Als ik niet lekker in mijn vel zit, krijg ik weer die 'sodemieter op' uitdrukking.
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 15:43:

[...]

Heb je enig idee of er iets veranderd is (in je houding, gezichtsuitdrukking, blik op de wereld, ...)?Ik maak me tegenwoordig niet zo druk meer om wat andere mensen van mij vinden, en ik zit wat beter in mijn vel dan toen. Voor zover ik weet zit mijn gezicht nog steeds hetzelfde haha
Dat van dat muurtje om je heen zou trouwens wel kunnen new_in_town bedenk ik me net. Ik was toen enorm onzeker en vrij gesloten.
Zeg dan gewoon: Zo zit mijn gezicht het lekkerst.. :P
Ik denk dat dat vooral mensen zijn die denken dat je boos op HEN bent. Ze zijn dus niet met jou bezig, maar met hun eigen onzekerheid. Ik denk wel dat een vriendelijk "hi, alles goed?" en wat belangstelling hen gerust kan stellen, voorlopig althans.
Ik ben ook kampioen boos kijken, ben zelfs geschorst van school ooit omdat ik een leraar zo vuil aankeek dat hij helemaal rood aanliep van woede en naar de directeur ging. Ik had natuurlijk al wat op mijn kerfstok maar " that look " was de druppel.

vooral met stappen kreeg ik die opmerking, dan werd ik juist boos! kom ff met een betere opening zeg zak hooi!
Bij mij stond het vroeger zelfs op mijn basischoolrapport dat ik niet zo boos moest kijken en heb het echt heel vaak gehoord.

Ook tijdens het stappen,kwamen ze van de andere kant van de kroeg op mij afgestapt om te vragen of ik het wel leuk vond.

Als ik niet lach kijk ik dus ook nors,nou so be it..
Dit is heel vaak getest en het testpanel had bij herhaling een positiever idee over glimlachende mensen. Ook al weet men dat tussen een aantal portretten een seriemoordenaar zit, dan blijft men toch een positiever oordeel houden over vriendelijke gezichten.

Een gespannen gezicht duidt op een gespannen gedachtengang. En spanning heeft vaak een link met agressie. Zo werkt de menselijke geest, die voortdurend een inschatting van de stemming om hem heen probeert te maken.
Ik kreeg die opmerkingen ook. Dus sindsdien ben ik er op gaan letten en meer gaan glimlachen, maar dan kreeg ik weer de vraag 'waarom lach je??'

Uhmz.... tis nooit goed?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 17 december 2011 @ 17:31:

Ik kreeg die opmerkingen ook. Dus sindsdien ben ik er op gaan letten en meer gaan glimlachen, maar dan kreeg ik weer de vraag 'waarom lach je??'

Uhmz.... tis nooit goed?Misschien iets tussen boos en lachen in? Dus ontspannen bijv. (zie ook wat Bahco zegt).
Tja, dat meer gaan glimlachen terwijl er voor mijn gevoel niks te glimlachen valt resulteert bij mij in een behoorlijk geforceerde en duidelijk neppe glimlach, en geloof me dat pikken mensen er ook feilloos uit.

Ik doe dat dus ook niet.
quote:Katherina schreef op 17 december 2011 @ 16:10:

Mijn yoga lerares zegt altijd dat een boze gezichtsuitdrukking komt van een boizge inslag. Geen idee of het waar is trouwens., maar toch.

Ik ben van mezelf vrij opgewekt en heb ook een open gezicht, waardoor iedereen altijd maar meent een praatje met me te moeten maken. Ik kan je verzekeren dat boodschappen doen met stevig PMS dan ook niet altijd een pretje is.

Fijn is dat hè..

Ik schijn een dodelijke blik te hebben , het zit ergens tussen walging en complete minachting in.

Toch komt iedereen altijd hele verhalen aan me vertellen.

Soms leuk, maar vaak zit je er niet op te wachten.

Mijn oplossing, oordopjes. Ik heb mijn mp3 vaak niet eens aan maar die dingen blijven in, en wat een rust

Als iemand zegt wat kijk je boos zeg ik of: zo staat mijn hoofd,

Of : dat komt door jou.
Als mensen dat tegen mij zeggen trek ik een overdreven joker-gezicht en vraag ik: Moet ik er constant zó bijlopen dan? Lijkt me veel 'enger' dan mijn norse/chagrijnige/boze uitstraling ( ik frons overigens veel, maar is meer omdat ik veel nadenk. Mensen denken dan direct dat ik boos of chagrijnig ben)

Wel opvallend hoeveel mensen te horen krijgen dat ze boos kijken en dan ook onaardig reageren.
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 19:09:

Wel opvallend hoeveel mensen te horen krijgen dat ze boos kijken en dan ook onaardig reageren.

Niet zo gek als je het elke keer te horen krijgt, vaak al van kleins af aan , van mensen die je helemaal niet kent.

Vooral als je gewoon vrolijk bent,een goeie dag hebt en dan komt er weer zo'n Grappig figuur..

Al zou ik al boos zijn, waarom val je me dan lastig. Misschien heb ik daar dan wel een goede reden voor. Ik snap het punt gewoon niet.

Onwijs irritant
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 15:58:

[...]

Waarom een sarcastische opmerking? Dat is meteen weer zo .... eeeh.... boos. Ik houd van sarcastische humor. Dus dan zou ik er zelf in elk geval wel om kunnen lachen. En dan is iedereen weer tevreden toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven