Werk & Studie alle pijlers

taboes ouderen sph

16-12-2011 22:43 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

ik moet na de kerst een presentatie houden over taboes van ouderen. Wat bij hen vroeger een taboe was. Nu zijn er al een paar in de klas die hebben het onderwerp relaties en seks.

NU heb ik zelf geen opa en oma meer en weet eigenlijk vrij weinig van deze doelgroep af. Vroeg me af of er mensen zijn die ideeen hebben, of weten waar vroeger een grote taboe op lag bij ouderen.
TO, HBO? Ik had je lager ingeschat.

Laat je gewoon goed voorlichten via mensen die er echt iets van weten. Neem er de tijd voor om in een goede bibliotheek (al dan niet digitaal) echt historisch waardevolle documenten te verzamelen. Er is heel veel op dit even bij inlichtingen even navragen of die een paar goede boeken en/of documentaires hebben staan.

Ik heb zelf een heel grote familie en heb heel wat verhalen gehoord van de mensen die het meegemaakt hebben. Die gingen er heel ander mee om dan de verhalen die ik hier lees.

Kindermisbruik is het grootste taboe aller tijden. Zelfs moordenaars en zware criminelen hebben geen respect voor de daders. In gevangenissen moeten die meestal ook apart, omdat ze anders zelf slachtoffer worden van grof geweld. Dat weet ik van een voormalige cipier die het echt kan weten.

Verder vind ik het jammer, maar ik NOK en geen knok. Dat was een typefout in de vorige post.

@Iris1969 groetjes en fijne feestdagen!

Gezond 2012 enne.... heel veel leuke en romantische, langdurige en spannende avonturen!
Incest, homosexualiteit, transgender, mishandeling/onderdrukking door de eigen (klein)kinderen.
Armoede.
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 december 2011 @ 12:38:

@Iris1969 groetjes en fijne feestdagen!

Gezond 2012 enne.... heel veel leuke en romantische, langdurige en spannende avonturen!

Ach wat onverwacht en lief van je!

Jij natuurlijk ook het allerbeste toegewenst en ik ben blij dat je niet gestopt ben met het forum zoals je laatst ergens uit boosheid schreef.
Nog een taboe... vroeger gedwongen afstand hebben moeten doen van je kind (gedwongen adoptie).
http://www.dbnl.org/tekst/kapt004tabo01_01/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Analfabetisme
http://www.geschiedenis24.nl/speler.pro ... 62135.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier al eerder genoemd: het krijgen van kinderen terwijl je (nog) niet getrouwd was. Mijn moeder is in 1950 geboren en toen was mijn opa nog niet officieel gescheiden van zijn eerste vrouw. Toch mijn oma al zwanger gemaakt en mijn moeder is daarom geadopteerd door familie van mijn oma. Is pas in haar puberteit teruggekeerd naar mijn opa en oma ( toen inmiddels wel getrouwd) toen haar pleegmoeder overleed.
Shadowa,

Ik zou een gesprek aangaan met een ouder iemand uit je buurt of van je werk.

Dit kan je precies vertellen wat de taboes waren.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven