Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hi,

sterkere deet kun je in Thailand kopen bij BOOTS. Merk is 'jaico' en het heeft geloof ik 70% deet erin. Ik zou het overdag niet gebruiken (te veel deet in de zon, ook niet zo lekker voor je huid) maar voor zonsondergang en 's avonds is het perfect.

Fijne vakantie iedereen!!
Goeie tip Sunny!

(Hoe is het? Bevalt het nog daarboven (voor mij dan he!))
Ha Mayou!

Ja gaat lekker hier hoor! Toeristen seizoen komt langzaam op gang, beetje jammer dat het weer niet echt meewerkt... Hoe is het down south??
quote:mayou schreef op 09 december 2011 @ 09:17:

Liefmeisje er gaan iedere dag iets van 6 bussen van Bkk naar Surat (en naar koh Chang). Lijkt me sterk dat die allemaal al van te voren volgeboekt zijn. En de boot naar Chang is een ferry met heel veel plek en die gaat ook de hele dag door. Maar als je je er zorgen over maakt, dan boek je toch alles van te voren. Hoef je je daar niet meer druk om te maken.thanks mayou! Ik gok het er maar gewoon op. Ik boek de trip meteen als ik volgende weeeeeeek (!!) aankom. Hopelijk is er dan nog plek.
Wij zijn weer thuis, echt een topvakantie gehad in Thailand. Heerlijke sfeer, vriendelijke mensen, zaaaalig eten, voelde me er helemaal op mn gemak, echt fijn.

Veel leuke dingen gedaan: fietsen in Bangkok, Bridge over the River Kwai, Junglehutjes op de rivier, tokkelen, 3-daagse berg-trekking (hoogtepunt!), varen op bamboevlotjes, lekker over de marktjes struinen en heerlijke dingen eten, fietsen in Chiang Mai, overheerlijke massages... teveel om op te noemen maar het was allemaal geweldig leuk.

Dit was zéker niet de laatste keer Thailand!
Dat klinkt heel goed, maris!! Wat fijn!!

Ik vertrek over een week, moet zeggen dat de spanning toch wel begint te stijgen (ga voor t eerst alleen), maar goed jouw enthousiaste verhalen te horen!

Nu zeker weer even wennen aan het koude NL?
Maris, heb je toevallig nog tips voor ko chang. Ik ben daar rond oud en nieuw en zit bij lonely beach.

Wat betreft de stekkers in thailand, zie ik verschillende verhalen op internet. De een zegt dat je wel een wereldstekker nodig hebt, de ander niet. Wie heeft het antwoord? ;)
Lief meisje, zie boven, daar heb ik een foto geplakt van de stopcontacten in Thailand. Er kunnen zowel pinnetjes als nl stekkers in.
Hi mayou, ik had het inderdaad gezien. Maar op internet wordt her en der beweerd dat niet alle NL stekkers er in kunnen... vandaar dat ik begon te twijfelen.

Ik ga zo mijn spullen eens bij elkaar pakken en kijken wat ik nog moet kopen deze week. Krijg nu al een beetje vakantiestress ;)
Aha vandaar. Je kunt daar ook nog wereldstekkers kopen, mocht het nodig zijn of je neemt er voor de zekerheid eentje mee. Zoveel plek nemen ze niet in.

Sunny, alles goed down under. Deze tijd van het jaar is hier altijd het lekkerst. Warm overdag en koelig 's avonds (graad of 25, heerlijk!)
Overal waar wij zijn geweest in Thailand hadden wij de wereldstekker niet nodig gehad. De NL stekkers pasten gewoon in het stopcontact.
ok, dank je eenelfje... dan neem ik toch maar geen wereldstekker mee.
Ja Mayou, hier ook, zelfs een beetje fris 's morgens vroeg op de brommer haha!
@Maris wat leuk om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Hoe was de bergtrek en waar hebben jullie dat gedaan? Ben ook erg benieuwd naar jullie ervaring van Egypt Air op de terugreis, alles goed gegaan?

Wij vertrekken a.s zaterdag erg veel zin in!!! morgen en woensdag alles maar inpakken en dan kunnen we lekker op reis.
De bergtrek was geweldig, echt een hoogtepunt. Drie dagen back to basic. Héél veel wandelen in de jungle, met een goeie gids die je veel over het land, de cultuur e.d. vertelt, erg interessant. Wij hadden 'm van tevoren geboekt via Thailandonline, hun agent is Khiri travel. Was allemaal perfect, maar ik zou het de volgende keer daar ter plekke regelen, puur omdat het goedkoper is.

Egypt air, tsja. Op zich is het goed bevallen hoor, geen vertragingen, prima vluchten, prima maaltijden. Personeel niet erg vriendelijk, maar niet storend. Alleen die tussenlanding in Cairo... vooral op de terugweg duurde het een eeuwigheid. We landden om 5.30u (plaatselijke tijd) en gingen om 10.50u pas weer de lucht in richting NL. Al met al hebben we er 36 uur over gedaan om vanaf Koh Chang weer naar huis te komen, dus toen waren we er wel he-le-maal klaar mee. Dus ja, aan de ene kant denk ik: volgende keer rechtstreeks met KLM. Aan de andere kant, wij hadden tickets voor 540 euro, en dat is natuurlijk wel een schijntje. Daarmee hebben we wel honderden euro's bespaard, en daar hebben we weer andere leuke dingen mee kunnen doen!

Liefmeisje, wij zaten op Klong Prao en eerlijk gezegd hebben we niets anders gedaan dan luieren, lezen, zonnen, zwemmen, slapen, eten en drinken Dus we hebben verder weinig van het eiland gezien, waren echt even aan rust toe na twee weken avontuur.
Liefmeisje, wij hadden een wereldstekker mee, maar niet één keer gebruikt, terwijl we toch wel op 9 verschillende plekken overnacht hebben. Het zijn andere stopcontacten, maar onze stekkers passen er gewoon in.
amen (op alles!)
Wat een mooie ervaringen en goede tips hier in het Thailand topic!

Ik heb het helemaal doorgelezen en moet zeggen dat het goed bijdraagt aan de voorpret voor mijn eigen vakantie. Gisteren samen met een vriendin besloten om in augustus / september ongeveer 6 weken naar Thailand te gaan met de backpack.

Ondanks ik het topic goed doorgespit heb, heb ik nog moeite met het vinden van tips voor goedkope tickets voor augustus / september 2012. Heeft iemand hier een idee van?

Skyscanner laat mij alleen dingen vanaf 650euro zien...

Verder vertelde een vriendin dat zij met Mahan Air had gevlogen voor 450-500 euro. Hun website werkt echter al 2 weken niet wegens onderhoud. Iemand ervaring met deze maatschappij?
Ik dacht dat Mahan Air failliet was. Egypt Air is ook niet zo duur geloof ik

Air Berlin of Emirates vanaf Dusseldorf of met Air Asia vanaf Parijs op KL vliegen en dan door naar BKK kan ook nogal in prijs schelen.
quote:mayou schreef op 21 december 2011 @ 11:58:

Ik dacht dat Mahan Air failliet was. Egypt Air is ook niet zo duur geloof ik

Air Berlin of Emirates vanaf Dusseldorf of met Air Asia vanaf Parijs op KL vliegen en dan door naar BKK kan ook nogal in prijs schelen.

Oh... Is Mahan air failliet..? Dat zou wel verklaren waarom de website al 2 weken zegt dat er momenteel niet geboekt kan worden omdat het systeem onderhouden wordt..

Ik heb Egypt air al gecheckt maar kwam ook daar op prijzen van rond de 650 euro kwijt.

Zal je andere tips eens even bekijken.

Vorig jaar is een vriendin voor 450 euro gevlogen vanuit Düsseldorf dus vandaar dat ik weet dat er zulke tickets tussen zitten, en ik die dus ook wil!
@ maris Super dat jullie het zo leuk hebben gehad! Je verhalen zijn fijn om te lezen voor de voorpret!

Ik heb nog een nono-vraag. Die Thaise massages he, hoe gaat dat precies in zijn werk? Gewoon nog nooit gedaan. Is het hele lichaam? Stevig? Met of zonder kleren? En zo ja, wat voor kleren? En zo nee, kun je daar dan vooraf of achteraf douchen? En ik bedoel nu dus - voor alle duidelijkheid - de 'gewone' massages he, niet die met happy ending!
Een Thaise massage wordt gedaan met kleren aan, loszittende kleding, dus als je toevallig een rokje/jurkje/legging aan hebt krijg je daar ter plekke een vissersbroek en/of een shirt.

Je hele lichaam wordt gekneed. Ze beginnen bij je voeten, dan je benen, je rug, armen en ze eindigen met je hoofd en nek. Het is - meestal - een combi van drukpunten massage en spieren kneden en soms word je helemaal dubbelgevouwen door zo'n Thaise dame en het wil ook nog wel eens gebeuren dat ze over je rug lopen en/of hun ellebogen gebruiken.

Je kunt zelf aangeven of je het te zacht of te stevig vindt.

Je kunt ook kiezen voor een oliemassage, uiteraard zonder kleding, maar ik hou meestal wel mijn ondergoed/bikini aan. Douchen doe ik daarna thuis wel (en happy ben ik al :-)
Thanks mayou! Betalen voor je dubbel laten vouwen en over je heen laten lopen, ik kijk er naar uit!
Als je een olie massage neemt krijg je vaak een onderbroekje dat je van tevoren aan moet doen. Het is een zelfde broekje als je na een bevalling krijgt. Een gazen geval. De eerste keer een beetje genant maar daar wen je snel genoeg aan.
Ik wil best wennen aan onderbroekjes die je aan moet omdat je van top tot teen gemasseerd wordt.

Overmorgen vlieg ik naar BKK, woehoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven