Thailand Topic!
woensdag 7 december 2011 om 01:39
John Denver, maak me gek!!
Liefmeisje, je kan ook gewoon met de (nacht)bus van BKK naar Surat hoor, comfortabele stoelen, airco, dvd, wc... Ik zou zeker niet van te voren gaan boeken, ook de trein niet, dan zit je zo vast.
Rasa, op Phayam heeft ieder resort een generator en afhankelijk van of ze het ding overdag ook aanhebben heb je dus alleen 's avonds stroom, of de hele dag. Wij hadden alleen 's avonds stroom, maar hadden het overdag ook niet echt nodig.
Kaar, ik zou Samui overslaan en langer op Phangan blijven. Heerlijk eiland dat!
Sharry, ik zit nu ff thuis, maar dat duurt niet lang meer..ik ruik de rookworst al!!!
Liefmeisje, je kan ook gewoon met de (nacht)bus van BKK naar Surat hoor, comfortabele stoelen, airco, dvd, wc... Ik zou zeker niet van te voren gaan boeken, ook de trein niet, dan zit je zo vast.
Rasa, op Phayam heeft ieder resort een generator en afhankelijk van of ze het ding overdag ook aanhebben heb je dus alleen 's avonds stroom, of de hele dag. Wij hadden alleen 's avonds stroom, maar hadden het overdag ook niet echt nodig.
Kaar, ik zou Samui overslaan en langer op Phangan blijven. Heerlijk eiland dat!
Sharry, ik zit nu ff thuis, maar dat duurt niet lang meer..ik ruik de rookworst al!!!
woensdag 7 december 2011 om 09:27
Maar weet je wat het is. Baby kan nog niet lopen als we gaan en om dan 2 weken op Thong Nai Pan te blijven is ook weer te lang. Je hebt daar natuurlijk veel minder mogelijkheden om even het dorp in te gaan en je moet hem steeds over het strand zeulen. Ik kies denk ik toch voor Bophut of Chaweng, want wat iedereen ook zegt, ik hou er wel van. Een weekje winkelen, eten of bij het zwembad vertoeven is echt geen straf en je kunt 's avonds gewoon wat makkelijker iets ondernemen.
En mijn wederhelft smacht naar een hamburger van Burger King na een week witte rijst.
En mijn wederhelft smacht naar een hamburger van Burger King na een week witte rijst.
woensdag 7 december 2011 om 11:40
Ik heb de treinticekts wel geboekt, ik vraag me alleen af of er nog een manier is om ze om te boeken??? Weet iemand dat?
Ik boek normaal ook nooit wat aangezien je dan zo vast zit aan alles, echter de kerstvakantie is de drukste tijd van het jaar dus je ontkomt er soms niet aan.
Heeft iemand nog tips voor een mooi en niet al te duur hotel in Bangkok, wel centraal gelegen?
Ik boek normaal ook nooit wat aangezien je dan zo vast zit aan alles, echter de kerstvakantie is de drukste tijd van het jaar dus je ontkomt er soms niet aan.
Heeft iemand nog tips voor een mooi en niet al te duur hotel in Bangkok, wel centraal gelegen?
woensdag 7 december 2011 om 19:43
quote:mayou schreef op 07 december 2011 @ 01:39:
mayou, dank je voor deze tip!! Dat is heel goed om te weten!! Klinkt eerlijk gezegd veel aangenamer Weet je toevallig ook waar ik deze kan boeken?
Zoals gezegd reis ik eind dec en ben ik de maand jan ook in thailand, hoe lastig is het om dan tickets voor de bus naar surat thani en bijvoorbeeld een ticket van krabi naar bangkok te regelen? Is het trouwens handig om te vliegen vanaf krabi naar bangkok of kan ik dan ook net zo goed een nachtbus/trein nemen?
mayou, dank je voor deze tip!! Dat is heel goed om te weten!! Klinkt eerlijk gezegd veel aangenamer Weet je toevallig ook waar ik deze kan boeken?
Zoals gezegd reis ik eind dec en ben ik de maand jan ook in thailand, hoe lastig is het om dan tickets voor de bus naar surat thani en bijvoorbeeld een ticket van krabi naar bangkok te regelen? Is het trouwens handig om te vliegen vanaf krabi naar bangkok of kan ik dan ook net zo goed een nachtbus/trein nemen?

woensdag 7 december 2011 om 23:01
quote:mayou schreef op 07 december 2011 @ 01:39:
Rasa, op Phayam heeft ieder resort een generator en afhankelijk van of ze het ding overdag ook aanhebben heb je dus alleen 's avonds stroom, of de hele dag. Wij hadden alleen 's avonds stroom, maar hadden het overdag ook niet echt nodig.Volgens mij doet het resort waar ik zit alles met zonne-energie. En prima als er niet de hele dag stroom is. Een eiland zonder auto's en al teveel drukte lijkt me heerlijk voor een paar dagen!
Rasa, op Phayam heeft ieder resort een generator en afhankelijk van of ze het ding overdag ook aanhebben heb je dus alleen 's avonds stroom, of de hele dag. Wij hadden alleen 's avonds stroom, maar hadden het overdag ook niet echt nodig.Volgens mij doet het resort waar ik zit alles met zonne-energie. En prima als er niet de hele dag stroom is. Een eiland zonder auto's en al teveel drukte lijkt me heerlijk voor een paar dagen!
donderdag 8 december 2011 om 02:22
Je gaat naar het zuidelijke busstation, koopt een ticket voor dezelfde dag of voor later (dit kan ook bij de diverse kantoortjes op Kao San road). Er gaan veel bussen van verschillende maatschappijen dus keuze zat.Dit geldt ook voor Krabi trouwens. Je kunt ook vanaf BKK een ticket boeken met de boot naar Samui er alvast bij, als je dat handig lijkt.
En of je liever gaat vliegen of met de bus gaat hangt helemaal van jezelf, je budget en je tijd af. (Air Asia vliegt iedere dag vanaf Krabi naar BKK)
Kijk hier maar
Je kunt.
Zonne energie, da's slim en maakt veel minder herrie dan een generator.
En of je liever gaat vliegen of met de bus gaat hangt helemaal van jezelf, je budget en je tijd af. (Air Asia vliegt iedere dag vanaf Krabi naar BKK)
Kijk hier maar
Je kunt.
Zonne energie, da's slim en maakt veel minder herrie dan een generator.

donderdag 8 december 2011 om 21:35
mayou, dank je voor de info, heel fijn! Denk je dat het kort van tevoren boeken van een busticket goed mogelijk is in de maand dec/jan? ik heb tot op heden heel weinig geboekt, maar begin zo 2 weken voor vertrek toch lichtelijk nerveus te worden omdat dit natuurlijk de drukste periode van het jaar is dan en of strax niet alles volgeboekt is...
In elk geval goed om te weten dat de bus ook een heel goed alternatief (zo neit beter is) dan de trein.
Heb net gekeken naar tickets bij air asia... maar zie eigenlijk allemaal tickets (bangkok - krabi) voor tussen de 35 a 55 euro. Wellicht vallen de lage prijzen dus niet in de periode dat ik er heen wil.
Nog 2 vragen
- Is het vooraf reserveren van mijn busreis/boot van bangkok naar ko chang op 29 dec aan te raden (gezien de datum)? Accomodatie staat al wel geboekt daar.
- Is het nodig om accomodatie te boeken vooraf voor koh phi phi, ik wil daar ongeveer vanaf 12 jan 5 dagen ofzo verblijven.
Hopelijk kan iemand me verder helpen!
Heel fijn in elk geval om zo wat meer info te krijgen!!
Rasa, spannend he?!! Nog even.... fijn dat je je vaccinaties gehaald hebt!
In elk geval goed om te weten dat de bus ook een heel goed alternatief (zo neit beter is) dan de trein.
Heb net gekeken naar tickets bij air asia... maar zie eigenlijk allemaal tickets (bangkok - krabi) voor tussen de 35 a 55 euro. Wellicht vallen de lage prijzen dus niet in de periode dat ik er heen wil.
Nog 2 vragen
- Is het vooraf reserveren van mijn busreis/boot van bangkok naar ko chang op 29 dec aan te raden (gezien de datum)? Accomodatie staat al wel geboekt daar.
- Is het nodig om accomodatie te boeken vooraf voor koh phi phi, ik wil daar ongeveer vanaf 12 jan 5 dagen ofzo verblijven.
Hopelijk kan iemand me verder helpen!
Heel fijn in elk geval om zo wat meer info te krijgen!!
Rasa, spannend he?!! Nog even.... fijn dat je je vaccinaties gehaald hebt!
donderdag 8 december 2011 om 21:39
quote:sharry schreef op 07 december 2011 @ 11:40:
Ik heb de treinticekts wel geboekt, ik vraag me alleen af of er nog een manier is om ze om te boeken??? Weet iemand dat?
Heeft iemand nog tips voor een mooi en niet al te duur hotel in Bangkok, wel centraal gelegen?Hi, ik verblijf een paar dagen in rambrutti village hotel, paar minuten van koh san road. Maar weet niet hoe duur je wilt zitten, is geen ontbijt bij inbegrepen trouwens en rond de 860 bath per nacht.
Heeft iemand nog tips voor een mooi en niet al te duur hotel in Bangkok, wel centraal gelegen?Hi, ik verblijf een paar dagen in rambrutti village hotel, paar minuten van koh san road. Maar weet niet hoe duur je wilt zitten, is geen ontbijt bij inbegrepen trouwens en rond de 860 bath per nacht.

vrijdag 9 december 2011 om 00:56
Vraagje aan jullie als thailand experts Ik ga mss binnenkort een rondreis boeken in Thailand die eindigt met een verblijf op Koh Samed. Nu zou ik wel wat langer kunnen en willen blijven om bij te komen van het afgelopen jaar. Maar ik lees nogal wisselende verhalen verhalen over KS. Is het wel of niet een aanrader om daar een paar dagen te blijven? Zo ja, wat zijn aanraders qua hotels, eten etc?
Zo nee, wat zou een goed alternatief zijn dan?
Zo nee, wat zou een goed alternatief zijn dan?
vrijdag 9 december 2011 om 09:17
Liefmeisje er gaan iedere dag iets van 6 bussen van Bkk naar Surat (en naar koh Chang). Lijkt me sterk dat die allemaal al van te voren volgeboekt zijn. En de boot naar Chang is een ferry met heel veel plek en die gaat ook de hele dag door. Maar als je je er zorgen over maakt, dan boek je toch alles van te voren. Hoef je je daar niet meer druk om te maken.

maandag 12 december 2011 om 12:59
Ik moet zeggen dat ik het wat onduide.lijk vind. Ik werd in NL aangeraden om deet met minstens 40%, en liefst 50% te kopen. Hier wordt mij verteld dat de 'plaatselijke deet' prima werkt, maar daar zit maar 15 of 20% in, van wat ik op het flesje zie staan tenminste.
Ik zit momenteel te genieten op Koh Chang. Heerlijk weertje hier, even lekker relaxen na twee weken veel gereisd en gezien te hebben. Dus: lezen, zonnen, uit eten op het strand, luieren, zwemmen.... genieten!!!!
Ik zit momenteel te genieten op Koh Chang. Heerlijk weertje hier, even lekker relaxen na twee weken veel gereisd en gezien te hebben. Dus: lezen, zonnen, uit eten op het strand, luieren, zwemmen.... genieten!!!!