Is de pil een libido killer?

01-12-2011 00:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic nav het topic "ben ik sexverslaafd". Daar kwam de opmerking naar boven dat het stoppen van de pil een hoger libido veroorzaakte. Ondanks dat artsen zeggen dat het niet zo is, voelen sommige vrouwen dit toch anders.

Ook bij mij is het zo. Aan de ene kant heerlijk. Want ik voel me geil, mooi en onoverwinnelijk (nu snap ik waaron mannen oorlog willen voeren, of waarom ze nog steeds de top domineren in het bedrijfsleven, politiek enz.)

Maar er zit ook een keerzijde aan. Wat ik eerst belangrijk vond in een relatie (zorgzaamheid, geborgenheid, verbondenheid) is nu veel minder belangrijk. Ik geef er niet aan toe, maar soms lijkt het wel alsof ik meer behoefte heb aan spannende, opwindende en sexuele contacten ipv een vaste relatie met behalve sex veel meer diepgang en vebondenheid.

Kortom, als ik zou denken met mijn k*t, zou ik mijn relatie weggooien voor oppervlakkigs. Verstandelijk weet ik het wel, maar gevoelsmatig... Pffff. Zeer vermoeiend.

Dus, wie heeft door stoppen met de pil een (zeer) hoog libido gekregen en herkent dit? En wat doen jullie eraan (behalve sex met je partner en met jezelf!)?
In de bijsluiter van de pil staat dat het van invloed kan zijn op je libido.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ook wel eens ergens op internet gelezen dat vrouwen aan de pil een heel andere partner uitkiezen, dan dat ze doen wanneer ze niet aan de pil zijn.

Dat is toch zorgwekkend wanneer je in een relatie besluit te stoppen of juist te beginnen aan de pil.
Ja BGB, maar niet ZO veel. Of ligt het aan de vrouw. Musschien ben ik er wel veel gevoeliger voor. Dat kan ook.

@Jane: ja, dat is best zorgwekkend. Ik voel me ook daadwerkelijk aangetrokken tot mannen die anders zijn dan mijn partner. En met die mannen zou ik echt geen relatie willen. Alleen sex. Heel erg veel.
Gevonden:

Pil doet verkeerde partner kiezen

De pil beïnvloedt de partnerkeuze en kan zelfs het einde van een relatie inluiden. Door de aanwezige hormonen zouden vrouwen andere mannen kiezen dan wanneer ze hun natuurlijk instinct zouden volgen. Dat ontdekten wetenschappers van de universiteit van Liverpool.

Instinct

Een vrouw is van nature aangetrokken door de geur van mannen die genetisch van haar verschillen omdat dit goed is voor de voortplanting. Door de pil kiest de vrouw echter een partner die genetisch op haar lijkt. Deze 'verstoring' van de instinctieve partnerkeuze zou een hoger risico op miskramen, conceptieproblemen en een langere duur tussen zwangerschappen met zich meebrengen. Ouders wier genen op elkaar lijken, krijgen kinderen met een minder goed immuunsysteem.

Onderzoek

Voor het onderzoek werden honderd vrouwen bevraagd, telkens voor en nadat ze de pil hadden genomen. Ze werden geconfronteerd met zes mannen en moesten zeggen wie ze het meest aantrekkelijk vonden. Volgens Craig Roberts, die het onderzoek leidde, zijn vrouwen die de pil nemen het meest geïnteresseerd in mannen met gelijkaardige genen.

Problemen

Dit kan niet enkel vruchtbaarheidsproblemen met zich meebrengen, maar ook relatieproblemen, meent de wetenschapper. Als een vrouw stopt met de pil, zal ze haar partner mogelijk niet meer zo aantrekkelijk vinden. (belga/lvl)
Weet ik niet, maar het is wél een baarmoederkiller! Als je vleesbomen zo groot als je twee handen bij elkaar wilt krijgen vooral de pil bleven gebruiken. Manlief gaat maar lekker langs de uroloog (O.K. tijd is maar 20 minuten, ideaal, ik hoef nergens meer aan te denken!) of doet een condoom om (dat haten wij mannen allemaal, dus blijft alleen de vasectomie over).
quote:melief schreef op 01 december 2011 @ 00:41:

@Jane: ja, dat is best zorgwekkend. Ik voel me ook daadwerkelijk aangetrokken tot mannen die anders zijn dan mijn partner. En met die mannen zou ik echt geen relatie willen. Alleen sex. Heel erg veel. Ja, als ik niet aan de pil ben dan kijk ik voornamelijk naar van die neanderthaler-types die eruit zien alsof ze je echt flink uit elkaar kunnen scheuren.
Oooh, zou het ook opgaan voor de spiraal? Alhoewel die wel 'minder' hormonen af zou moeten geven dan de pil dacht ik?
quote:Liezebetje schreef op 01 december 2011 @ 00:52:

Oooh, zou het ook opgaan voor de spiraal? Alhoewel die wel 'minder' hormonen af zou moeten geven dan de pil dacht ik?Google maar eens. ( ja )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
"quote: Ja, als ik niet aan de pil ben dan kijk ik voornamelijk naar van die neanderthaler-types die eruit zien alsof ze je echt flink uit elkaar kunnen scheuren."

Zo herkenbaar! Ik heb het ook. En soms ook met onaangepaste, knappe, arrogante mannen die super dominant zijn. Met pil zou ik ze rotschop verkopen. Zonder pil zou ik iets heel anders willen doen.
Maar geen pms dan zonder pil ?

En melief..het is niet handig als je seks met andere mannen wilt dan je man, lijkt me. hoe doe je dat dan?. ik bedoel seks met je man als je je niet tot hem aangetrokken voelt maar liever die neandethaler hebt zogezegd.

Ik herken het wel hoor, zeker. Alleen niet de hele cyclus door. zo'n tien dagen voor menstruatie moet ik niks van mannen hebben, wie het ook is. dan ben ik sowieso een ander mens.. pms dus

Heb jij dat ook ?
Bij mij wel in ieder geval. De Pil is voor mij het beste anticonceptiemiddel dat er is. Op het moment dat ik hem namelijk ga slikken heb ik echt 0,0 behoefte aan sex meer. Ik moet helemaal niks meer hebben van gepiel aan mijn lijf. Echt he-le-maal niks. Geen knuffels, geen zoenen, helemaal noppes nada, niks.

Niet aan de pil en ik heb een libido waar een gemiddelde 18-jarige knul nog niet aan kan tippen .

Overigens meerdere merken en varianten pil gebruikt vanwege het euvel maar het effect is hetzelfde. De pil werkt voor mij als een kuisheidsgordel
Ja, hier ook. Als ik de pil slik, wil ik geen sex meer, en denk niet meer aan sex. Moer er niks meer van hebben. Als ik met de pil stop, heb ik de eerste weken last van een soort rebound geilheid. Zin in sex op de gekste momenten. Dat werd naar verloop van tijd bij mij wel minder.
Hoewel niet zo extreem als Oriane, merk ik dat de pil bij mij mijn libido ook ernstig negatief beïnvloedt. In de eerste verliefdheidsperiode heb ik nog wel zin, maar daarna ebt dat grotendeels weg. Zonder pil is dat echt niet zo!
Ik slik al jaaaaaaren de pil, dus zou niet weten hoe het zonder is, maar nu stop ik dus nooit meer, haha! Ik heb nu al een behoorlijk hoog libido...

Wel zorgwekkend mbt de partnerkeuze... dat brengt toch weer nieuwe complicaties met zich mee als je bijvoorbeeld besluit dat kinderen welkom zijn en dus stopt met de pil. Moet je hem opeens niet meer :P
herken het ook hoor ik gebruik nu geen pil meer, maar ook in mn maandelijkse cyclus van nu heb ik momenten dat mn hoofd er niet naar staat.

Ook is zonder pil het gevoel down under veeel beter alsof de doorbloeding weer goed is...

En meer sexuele fantasieen die ik zonder pil amper tot niet heb

Ook de natheid is zonder pil 10x beter dan met pil...

Ideaal voor je libido zonder pil,maar toch altijd op je hoede zijn (zit het condoom nog goed) dat is dan weer het nadeel...
"quote Anita11: Maar geen pms dan zonder pil ?

En melief..het is niet handig als je seks met andere mannen wilt dan je man, lijkt me. hoe doe je dat dan?. ik bedoel seks met je man als je je niet tot hem aangetrokken voelt maar liever die neandethaler hebt zogezegd.

Ik herken het wel hoor, zeker. Alleen niet de hele cyclus door. zo'n tien dagen voor menstruatie moet ik niks van mannen hebben, wie het ook is. dan ben ik sowieso een ander mens.. pms dus

Heb jij dat ook ?"

Het is niet handig, maar ik heb een keuze. En ik kies voor mijn partner. Het is niet dat ik hem helemaal onaantrekkelijk vind, maar mijn oerdrift richt zich op andere mannen. Doe ik dus niks mee. Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik bv een heel leuk gesprek had met een man, daar over fantaseerde en thuis fantastische sex heb gehad. Door die leuke man en fantasie. Ben ik niet trots op, maar weet soms niet wat ik met die gevoelens aan moet.

En pms is anders. Wel aanwezig, want ook bij mij is het op sommige dagen in mijn cyclus erger dan andere. Maar ik kan er beter tegen ofzo.
quote:not_amused schreef op 01 december 2011 @ 00:42:

Weet ik niet, maar het is wél een baarmoederkiller! Als je vleesbomen zo groot als je twee handen bij elkaar wilt krijgen vooral de pil bleven gebruiken. Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Ontopic: ik denk dat bij mij de pil ook een negatieve invloed heeft op mijn libido. Stoppen is voor mij echter geen optie, omdat ik zonder de pil een hele zware menstruatie heb. (heel veel rug en buikpijn, waardoor ik bijna niet normaal kan functioneren) Bovendien heb ik een hekel aan condooms.
Ja hier ook een libido killer hoor . Zowel met de pil als met de Mirena spiraal . Ben blij dat ik die rommel niet meer neem . Geen hormonen meer voor mij !
Dit is echt super herkenbaar. Ik ben blij dat ik het hier lees, dacht dat ik hier alleen in was....

Tijdens een bepaalde tijd in mijn cyclus (weet niet precies wanneer) gieren de hormonen door mijn lijf. Overal waar testosteron in zit, doet iets met me...... (Okee bijna overal dan) Heel bizar en ik herken het ook niet van mezelf. Ik heb nu 10 jaar een relatie en ben een half jaar gestopt met de pil. Vanaf toen heb ik af en toe van die momenten..... Enerzijds wel grappig en vooral ook fijn voor mijn wederhelft, anderzijds brengt het me ook wel eens van slag. Ik dacht dat ik altijd zo monogaam was, nu nog steeds maar ik kan wel fantaseren over anderen mannen. Hoewel ik nog steeds heel duidelijk voor mezelf heb hoe ver ik kan gaan. (niet ver, gewoon een beetje sjansen met andere;-) )
Met trigynon heb ik nergens last van, maar met de microgynon teken ik voor het celibaat
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven