De lekkerste stoofpeertjes

21-12-2011 13:13 36 berichten
Wat is jouw geheim voor de lekkerste stoofpeertjes?

Ik kook ze zelf met een scheutje rode wijn, suiker, kaneel en citroenschil. Lekker, maar niet heel bijzonder. Mijn vriend en kinderen vinden er ook niet heel veel aan.

Hoe maak ik ze nou ECHT lekker?
Met peertjessuiker! En in veel rode wijn.
Peertjessuiker:

Alle reacties Link kopieren
Een fles port, de alcohol verdampt. Beetje kaneel en verder niets.
verba volant, scripta manent.
Hier blijf ik even meelezen.

Net stoofpeertjes gekocht, maar nog nooit klaar gemaakt.

Dus ook ik ben benieuwd naar tips.
Ik lees ook mee, maak ze maandag.. Voor het eerst
stuk gember erbij, ook wel eens egdaan, vond ik ook wel geslaagd. Maar vraag me niet hoeveel gember, want dat is gewoon op de gok
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Peertjes koken in alleen rode wijn of port, plus een zakje vanille suiker, paar kaneelstokjes, kruidnagel en steranijs.

Alcohol verdampt trouwens nooit helemaal, daar moet je wel rekening mee houden
Port inplaats van rode wijn en vanillesuiker
Peertjes, vruchtenwijn, beetje water, beetje suiker en kaneelstokjes. Oma's recept en wordt elke keer nog steeds lekker gevonden!
Minder water en meer wijn zou hier het smaakverschil kunnen maken denk ik....

Zou gluhwein ook kunnen? Wordt het wat zoeter dan met gewone wijn lijkt me. Heb hier nog een hele fles staan. :-)
een vanillestokje!
quote:Branca schreef op 21 december 2011 @ 13:29:

Minder water en meer wijn zou hier het smaakverschil kunnen maken denk ik....

Ja precies, gewoon nooit teveel water bij de wijn doen
quote:mardjen schreef op 21 december 2011 @ 13:25:

Is dat zo? Misschien vindt mijn vriend ze met wat meer alcohol erdoor toch lekker? :-)

Kinderen zijn sowieso niet zo dol op dit soort dingen, lusten ook geen appelmoes, hoop is dus op mijn vriend gevestigd..
quote:SeptemberGirl schreef op 21 december 2011 @ 13:31:

[...]

Ja precies, gewoon nooit teveel water bij de wijn doen Eigenlijk nooit water bij de wijn doen, niet te drinken!
quote:Branca schreef op 21 december 2011 @ 13:32:

[...]

Eigenlijk nooit water bij de wijn doen, niet te drinken!Amen!
Geen water bij de wijn. Ik gebruik vaak goedkope zoete glühwein.

Of bessenjenever.
Gluhwein van de Lidl (1 euro), vanillestokje, kaneelstokje dus? Geen water dan. Nog wel wat suiker, of is dat niet nodig?
Kaneelstokjes erbij, en in een theeëi doe ik gekneusde kardemompeulen, steranijs, komijn, ketoembar en kruidnagels, die ik ook mee laat koken.

Geen suiker.

En natuurlijk wel de goede peren, dus de Gieser Wildeman.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Koken in een hele fles port. En dan met kruiden die je lekker vindt. Vanillestokje, kaneelstokje, kruidnagel, citroenschil, steranijs etc. Ik kies meestal voor kaneel, citroen en kruidnagel.

Succes!
Ik doe half port half water tot de peertjes onder staan en doe er dan wat scheppen bruine basterdsuiker bij. Heerlijk!
hier mag niet met alcohol gekookt worden.

ik maak het met roosvicee-limo of iets anders zoals pak zwarte bessensap of zo.

1 1/2 a 2 kilo peertjes, halve fles roosvicee en water kaneelstokje en vanille stokje en paar zakjes, naar smaak, vanillesuiker.
Ik ga alleen voor de Gieser Wildemann peertjes; die vind ik het lekkerste. Ze hebben niet zoveel erbij nodig; ze zijn van zichzelf al lekker genoeg.

Ik kook ze in een bodempje met appelsap en beetje kaneel.

Na afloop kaneel en wat suiker erdoor en klaar. Hoe langer ze opstaan hoe lekkerder....
quote:mardjen schreef op 21 december 2011 @ 13:25:

Peertjes koken in alleen rode wijn of port, plus een zakje vanille suiker, paar kaneelstokjes, kruidnagel en steranijs.

Zou dat de reden zijn dat de kinderen vandaag niet te genieten zijn? Ze hebben gewoon een kater.;-)

Ze hebben er gisteravond flink van gesmuld.
Een lekkere fles rode wijn (hoeft niet persé heel duur te zijn) absoluut geen water!

Op een kilo peertjes 4 zakjes vanille suiker, een kaneelstokje of een lepel kaneel 1 kruidnagel en een lepel perenrood suiker.

Dat laat je vooral heeeeeeel lang en langzaam stoven op een sudderpitje mét een extra plaatje er onder zodat het maar echt net aan kookt.

Dat laat je staan tot je een uur of 3 - 4 verder bent en je hebt (volgens mij) de lekkerste peertjes.

Eetsmakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven